Fässler a Deletraz slaví mezi svodidly

Deletraz/Fässler
Deletraz/Fässler, foto: DPPI / FIA GT
iM2 24. srpna 2008 20:36
Sdílej:

BUKUREŠŤ – ZÁVOD; Posádka jedné z Corvette týmu Phoenix mohla na konec oslavit vítězství v závodě v Bukuřešti, přitom duo Bertolini/Bartels uhájilo třetím místem svoje vedení v šampionátu.

Rodák z Plettenbergu a dřívější pilot Formule 1 Michael Bartels uhájil třetím místem z dnešního závodu v Rumunsku průběžné vedení v šampionátu GT vozů. Společně se svým kolegou Andreou Bertolinim měl Bartels před zraky 44 000 tisíc diváků ztrátu třinácti sekund na vítězné švýcarské duo Jean-Denis Deletraz/Marcel Fässler na voze Corvette Z06. Závod trval 60 minut a závodníci během nich urazili 46 kol. Dřívější pilot DTM Marcel Fässler společně s kolegou Deletrazem vyhráli již včera večer v rumunském hlavním městě první tzv. „kvalifikační závod“. Tímto výsledkem si Team Phoenix, který je známý ze závodů německé série DTM a který sídlí v Meuspath v pohoří Eifel, zajistil první dvojité vítězství v této populární závodní sérii.
Fässler s Deletrazem od začátku velmi těsně bojovali se svými kolegy Hezemannse a Gollinem. Oba vozy týmu Phoenix Carsport Racing se navzájem nevzdálili na více něž 1s a to dokonce i po absolvování zastávky v boxech. Pár minut před koncem ovšem druhý vůz v pořadí se startovním číslem 6 musel vzdát. Gollin totiž nezvládl svoji snahu udržet se týmových kolegů a se svoji Corvette otřel o zeď a „podařilo“ se mu vylomit kolo. To znamenalo konec pro posádku Gollin/Hezemanns a také sny stáje Phoenix na double. Zbytek pódia obsadily oba vozy stáje Vitaphone. Rychlejší byla posádka číslo dvě ve složení Negrao/Ramos se ztrátou pouhých 9s. Hned za nimi se umístili leadři celkového pořadí a vítězná posádka ze Spa Bertolini/Bartels, kteří zaostali za vítězi o 13s. Stáj Vitaphone si tak splnila cíl a dostala se oběma vozy na pódium.
Po zatím nepodařené sezóně se konečně trochu prosadila belgická dvojice Kumpen/Longin, která sváděla během závodu krásný souboj s dvojicí Maserati Vitaphonu. O problémech týmu Jetalliance Racing jsme Vás informovali zde. Zbývající místa v první šestce obsadila stáj Gigawave Motorsport s jejich Aston Martinem, ti skončili pátí, a tým Selleslagh Racing Team s Covettou. Celkem nepřekvapilo, že nejpomalejším speciálem kategorie GT1 bylo Lamborghini Murciélago, které zároveň uzavřelo výčet GT1 vozů v městském závodě. Polední místo v TOP 8 získalo Ferarri 430 stáje CR Scuderia. Posádku tohoto vozu tvořila dvojice Bell/Kirkald, kteří tak zároveň získali prvenství ve třídě GT2.
Výsledky závodu naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.