Fässler a Deletraz slaví mezi svodidly

Deletraz/Fässler
Deletraz/Fässler, foto: DPPI / FIA GT
iM2 24. srpna 2008 20:36
Sdílej:

BUKUREŠŤ – ZÁVOD; Posádka jedné z Corvette týmu Phoenix mohla na konec oslavit vítězství v závodě v Bukuřešti, přitom duo Bertolini/Bartels uhájilo třetím místem svoje vedení v šampionátu.

Rodák z Plettenbergu a dřívější pilot Formule 1 Michael Bartels uhájil třetím místem z dnešního závodu v Rumunsku průběžné vedení v šampionátu GT vozů. Společně se svým kolegou Andreou Bertolinim měl Bartels před zraky 44 000 tisíc diváků ztrátu třinácti sekund na vítězné švýcarské duo Jean-Denis Deletraz/Marcel Fässler na voze Corvette Z06. Závod trval 60 minut a závodníci během nich urazili 46 kol. Dřívější pilot DTM Marcel Fässler společně s kolegou Deletrazem vyhráli již včera večer v rumunském hlavním městě první tzv. „kvalifikační závod“. Tímto výsledkem si Team Phoenix, který je známý ze závodů německé série DTM a který sídlí v Meuspath v pohoří Eifel, zajistil první dvojité vítězství v této populární závodní sérii. Fässler s Deletrazem od začátku velmi těsně bojovali se svými kolegy Hezemannse a Gollinem. Oba vozy týmu Phoenix Carsport Racing se navzájem nevzdálili na více něž 1s a to dokonce i po absolvování zastávky v boxech. Pár minut před koncem ovšem druhý vůz v pořadí se startovním číslem 6 musel vzdát. Gollin totiž nezvládl svoji snahu udržet se týmových kolegů a se svoji Corvette otřel o zeď a „podařilo“ se mu vylomit kolo. To znamenalo konec pro posádku Gollin/Hezemanns a také sny stáje Phoenix na double. Zbytek pódia obsadily oba vozy stáje Vitaphone. Rychlejší byla posádka číslo dvě ve složení Negrao/Ramos se ztrátou pouhých 9s. Hned za nimi se umístili leadři celkového pořadí a vítězná posádka ze Spa Bertolini/Bartels, kteří zaostali za vítězi o 13s. Stáj Vitaphone si tak splnila cíl a dostala se oběma vozy na pódium. Po zatím nepodařené sezóně se konečně trochu prosadila belgická dvojice Kumpen/Longin, která sváděla během závodu krásný souboj s dvojicí Maserati Vitaphonu. O problémech týmu Jetalliance Racing jsme Vás informovali zde. Zbývající místa v první šestce obsadila stáj Gigawave Motorsport s jejich Aston Martinem, ti skončili pátí, a tým Selleslagh Racing Team s Covettou. Celkem nepřekvapilo, že nejpomalejším speciálem kategorie GT1 bylo Lamborghini Murciélago, které zároveň uzavřelo výčet GT1 vozů v městském závodě. Polední místo v TOP 8 získalo Ferarri 430 stáje CR Scuderia. Posádku tohoto vozu tvořila dvojice Bell/Kirkald, kteří tak zároveň získali prvenství ve třídě GT2. Výsledky závodu naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.