Fässler a Deletraz slaví mezi svodidly

Deletraz/Fässler
Deletraz/Fässler, foto: DPPI / FIA GT
iM2 24. srpna 2008 20:36
Sdílej:

BUKUREŠŤ – ZÁVOD; Posádka jedné z Corvette týmu Phoenix mohla na konec oslavit vítězství v závodě v Bukuřešti, přitom duo Bertolini/Bartels uhájilo třetím místem svoje vedení v šampionátu.

Rodák z Plettenbergu a dřívější pilot Formule 1 Michael Bartels uhájil třetím místem z dnešního závodu v Rumunsku průběžné vedení v šampionátu GT vozů. Společně se svým kolegou Andreou Bertolinim měl Bartels před zraky 44 000 tisíc diváků ztrátu třinácti sekund na vítězné švýcarské duo Jean-Denis Deletraz/Marcel Fässler na voze Corvette Z06. Závod trval 60 minut a závodníci během nich urazili 46 kol. Dřívější pilot DTM Marcel Fässler společně s kolegou Deletrazem vyhráli již včera večer v rumunském hlavním městě první tzv. „kvalifikační závod“. Tímto výsledkem si Team Phoenix, který je známý ze závodů německé série DTM a který sídlí v Meuspath v pohoří Eifel, zajistil první dvojité vítězství v této populární závodní sérii. Fässler s Deletrazem od začátku velmi těsně bojovali se svými kolegy Hezemannse a Gollinem. Oba vozy týmu Phoenix Carsport Racing se navzájem nevzdálili na více něž 1s a to dokonce i po absolvování zastávky v boxech. Pár minut před koncem ovšem druhý vůz v pořadí se startovním číslem 6 musel vzdát. Gollin totiž nezvládl svoji snahu udržet se týmových kolegů a se svoji Corvette otřel o zeď a „podařilo“ se mu vylomit kolo. To znamenalo konec pro posádku Gollin/Hezemanns a také sny stáje Phoenix na double. Zbytek pódia obsadily oba vozy stáje Vitaphone. Rychlejší byla posádka číslo dvě ve složení Negrao/Ramos se ztrátou pouhých 9s. Hned za nimi se umístili leadři celkového pořadí a vítězná posádka ze Spa Bertolini/Bartels, kteří zaostali za vítězi o 13s. Stáj Vitaphone si tak splnila cíl a dostala se oběma vozy na pódium. Po zatím nepodařené sezóně se konečně trochu prosadila belgická dvojice Kumpen/Longin, která sváděla během závodu krásný souboj s dvojicí Maserati Vitaphonu. O problémech týmu Jetalliance Racing jsme Vás informovali zde. Zbývající místa v první šestce obsadila stáj Gigawave Motorsport s jejich Aston Martinem, ti skončili pátí, a tým Selleslagh Racing Team s Covettou. Celkem nepřekvapilo, že nejpomalejším speciálem kategorie GT1 bylo Lamborghini Murciélago, které zároveň uzavřelo výčet GT1 vozů v městském závodě. Polední místo v TOP 8 získalo Ferarri 430 stáje CR Scuderia. Posádku tohoto vozu tvořila dvojice Bell/Kirkald, kteří tak zároveň získali prvenství ve třídě GT2. Výsledky závodu naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.