Fässler a Deletraz slaví mezi svodidly

Deletraz/Fässler
Deletraz/Fässler, foto: DPPI / FIA GT
iM2 24. srpna 2008 20:36
Sdílej:

BUKUREŠŤ – ZÁVOD; Posádka jedné z Corvette týmu Phoenix mohla na konec oslavit vítězství v závodě v Bukuřešti, přitom duo Bertolini/Bartels uhájilo třetím místem svoje vedení v šampionátu.

Rodák z Plettenbergu a dřívější pilot Formule 1 Michael Bartels uhájil třetím místem z dnešního závodu v Rumunsku průběžné vedení v šampionátu GT vozů. Společně se svým kolegou Andreou Bertolinim měl Bartels před zraky 44 000 tisíc diváků ztrátu třinácti sekund na vítězné švýcarské duo Jean-Denis Deletraz/Marcel Fässler na voze Corvette Z06. Závod trval 60 minut a závodníci během nich urazili 46 kol. Dřívější pilot DTM Marcel Fässler společně s kolegou Deletrazem vyhráli již včera večer v rumunském hlavním městě první tzv. „kvalifikační závod“. Tímto výsledkem si Team Phoenix, který je známý ze závodů německé série DTM a který sídlí v Meuspath v pohoří Eifel, zajistil první dvojité vítězství v této populární závodní sérii. Fässler s Deletrazem od začátku velmi těsně bojovali se svými kolegy Hezemannse a Gollinem. Oba vozy týmu Phoenix Carsport Racing se navzájem nevzdálili na více něž 1s a to dokonce i po absolvování zastávky v boxech. Pár minut před koncem ovšem druhý vůz v pořadí se startovním číslem 6 musel vzdát. Gollin totiž nezvládl svoji snahu udržet se týmových kolegů a se svoji Corvette otřel o zeď a „podařilo“ se mu vylomit kolo. To znamenalo konec pro posádku Gollin/Hezemanns a také sny stáje Phoenix na double. Zbytek pódia obsadily oba vozy stáje Vitaphone. Rychlejší byla posádka číslo dvě ve složení Negrao/Ramos se ztrátou pouhých 9s. Hned za nimi se umístili leadři celkového pořadí a vítězná posádka ze Spa Bertolini/Bartels, kteří zaostali za vítězi o 13s. Stáj Vitaphone si tak splnila cíl a dostala se oběma vozy na pódium. Po zatím nepodařené sezóně se konečně trochu prosadila belgická dvojice Kumpen/Longin, která sváděla během závodu krásný souboj s dvojicí Maserati Vitaphonu. O problémech týmu Jetalliance Racing jsme Vás informovali zde. Zbývající místa v první šestce obsadila stáj Gigawave Motorsport s jejich Aston Martinem, ti skončili pátí, a tým Selleslagh Racing Team s Covettou. Celkem nepřekvapilo, že nejpomalejším speciálem kategorie GT1 bylo Lamborghini Murciélago, které zároveň uzavřelo výčet GT1 vozů v městském závodě. Polední místo v TOP 8 získalo Ferarri 430 stáje CR Scuderia. Posádku tohoto vozu tvořila dvojice Bell/Kirkald, kteří tak zároveň získali prvenství ve třídě GT2. Výsledky závodu naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?