LMS: Charouz Racing celkově pátý

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 17. srpna 2008 22:23
Sdílej:

Prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin z týmu Charouz Racing System vybojoval páté místo v závodě 1000 km Nürburgringu. Jeho posádka Jan Charouz, Stefan Mücke byla zároveň jasně nejlepší mezi startujícími s benzinovými motory.

První čtyři místa totiž obsadily tovární speciály s výkonnějšími turbodieselovými agregáty. Pro českou stáj je to třetí bodovaný výsledek v letošní sezoně Le Mans Series, zároveň i druhý nejúspěšnější. Jezdci i stáj díky čtyřem bodům poskočili v průběžném hodnocení. Shodně na pátou pozici, hned za tovární stáje Peugeot a Audi. „Jsme spokojeni, protože za normálních okolností na tovární turbodiesely nemáme, takže vlastně jedeme vlastní benzínové mistrovství a to jsme dnes stejně jako na jaře v Barceloně vyhráli,“ říká šéf týmu Antonín Charouz. „Skvělá byla kvalifikace, v níž jsme byli třetí před oběma vozy Audi. O víkendu jsme navíc dostali celou řadu nabídek, jak týmových, tak jezdeckých, tudíž i v tomto směru spokojenost.“ Jeho syn a týmový pilot Jan zažil za volantem několik horkých chvil. Hlavně při divokých hodinách ve skupině strojů před zatáčkou Michelin. „Vůz se roztočil na spoustě nečistot, které na trať vytáhla jiná auta. Veletoč jsem ustál tak, že jsem ztratil asi jen dvě vteřiny. Naštěstí,“ líčí jednadvacetiletý  Pražan. „Pak do mě ještě narazil jeden z pomalejších vozů LMGT2, ale naše technika to vydržela.“ Šestadvacetiletý Berlíňan Stefan Mücke se na domácí závod moc těšil. „Jsem rád, že přišlo hodně fanoušků,“ líčí. „Do cíle jsme dojeli jako nejlepší posádka se zážehovým motorem a ještě k tomu jsme získali čtyři body, takže jsem určitě spokojený. Také mě potěšilo, že v částech závodu byly naše časy vyrovnané s továrními vozy Audi, nicméně turbodiesely jsou ve výhodě a s tím podle současných předpisů nic nenaděláme.“ Zatímco Jan se nezaviněně střetl s jedním z menších „gétéček“, Stefan dostal ránu zezadu od jednoho z nejsilnějších prototypů. „Bylo při žluté fázi, já zpomalil a v tom jsem ucítil náraz. Naštěstí jsme mohli pokračovat, nicméně nějaký čas jsme tím ztratili,“ dodal německý pilot. „Splnili jsme si náš cíl, být nejrychlejší z benzínových vozů, takže jsme spokojeni. Vzhledem k rozdílu mezi zážehovým a turbodieselovým motorem je boj proti oběma továrním týmům s naftovými agregáty opravdu velmi náročný. Měli jsme nezaviněné drobné nehody, ale vše jsme přestáli a ještě získali další body,“ říká technický ředitel Aston Martin Racing George Howard-Chappell. Tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.