LMS: Charouz Racing celkově pátý

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 17. srpna 2008 22:23
Sdílej:

Prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin z týmu Charouz Racing System vybojoval páté místo v závodě 1000 km Nürburgringu. Jeho posádka Jan Charouz, Stefan Mücke byla zároveň jasně nejlepší mezi startujícími s benzinovými motory.

První čtyři místa totiž obsadily tovární speciály s výkonnějšími turbodieselovými agregáty. Pro českou stáj je to třetí bodovaný výsledek v letošní sezoně Le Mans Series, zároveň i druhý nejúspěšnější. Jezdci i stáj díky čtyřem bodům poskočili v průběžném hodnocení. Shodně na pátou pozici, hned za tovární stáje Peugeot a Audi. „Jsme spokojeni, protože za normálních okolností na tovární turbodiesely nemáme, takže vlastně jedeme vlastní benzínové mistrovství a to jsme dnes stejně jako na jaře v Barceloně vyhráli,“ říká šéf týmu Antonín Charouz. „Skvělá byla kvalifikace, v níž jsme byli třetí před oběma vozy Audi. O víkendu jsme navíc dostali celou řadu nabídek, jak týmových, tak jezdeckých, tudíž i v tomto směru spokojenost.“ Jeho syn a týmový pilot Jan zažil za volantem několik horkých chvil. Hlavně při divokých hodinách ve skupině strojů před zatáčkou Michelin. „Vůz se roztočil na spoustě nečistot, které na trať vytáhla jiná auta. Veletoč jsem ustál tak, že jsem ztratil asi jen dvě vteřiny. Naštěstí,“ líčí jednadvacetiletý  Pražan. „Pak do mě ještě narazil jeden z pomalejších vozů LMGT2, ale naše technika to vydržela.“ Šestadvacetiletý Berlíňan Stefan Mücke se na domácí závod moc těšil. „Jsem rád, že přišlo hodně fanoušků,“ líčí. „Do cíle jsme dojeli jako nejlepší posádka se zážehovým motorem a ještě k tomu jsme získali čtyři body, takže jsem určitě spokojený. Také mě potěšilo, že v částech závodu byly naše časy vyrovnané s továrními vozy Audi, nicméně turbodiesely jsou ve výhodě a s tím podle současných předpisů nic nenaděláme.“ Zatímco Jan se nezaviněně střetl s jedním z menších „gétéček“, Stefan dostal ránu zezadu od jednoho z nejsilnějších prototypů. „Bylo při žluté fázi, já zpomalil a v tom jsem ucítil náraz. Naštěstí jsme mohli pokračovat, nicméně nějaký čas jsme tím ztratili,“ dodal německý pilot. „Splnili jsme si náš cíl, být nejrychlejší z benzínových vozů, takže jsme spokojeni. Vzhledem k rozdílu mezi zážehovým a turbodieselovým motorem je boj proti oběma továrním týmům s naftovými agregáty opravdu velmi náročný. Měli jsme nezaviněné drobné nehody, ale vše jsme přestáli a ještě získali další body,“ říká technický ředitel Aston Martin Racing George Howard-Chappell. Tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.