LMS: Charouz Racing celkově pátý

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 17. srpna 2008 22:23
Sdílej:

Prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin z týmu Charouz Racing System vybojoval páté místo v závodě 1000 km Nürburgringu. Jeho posádka Jan Charouz, Stefan Mücke byla zároveň jasně nejlepší mezi startujícími s benzinovými motory.

První čtyři místa totiž obsadily tovární speciály s výkonnějšími turbodieselovými agregáty. Pro českou stáj je to třetí bodovaný výsledek v letošní sezoně Le Mans Series, zároveň i druhý nejúspěšnější. Jezdci i stáj díky čtyřem bodům poskočili v průběžném hodnocení. Shodně na pátou pozici, hned za tovární stáje Peugeot a Audi. „Jsme spokojeni, protože za normálních okolností na tovární turbodiesely nemáme, takže vlastně jedeme vlastní benzínové mistrovství a to jsme dnes stejně jako na jaře v Barceloně vyhráli,“ říká šéf týmu Antonín Charouz. „Skvělá byla kvalifikace, v níž jsme byli třetí před oběma vozy Audi. O víkendu jsme navíc dostali celou řadu nabídek, jak týmových, tak jezdeckých, tudíž i v tomto směru spokojenost.“ Jeho syn a týmový pilot Jan zažil za volantem několik horkých chvil. Hlavně při divokých hodinách ve skupině strojů před zatáčkou Michelin. „Vůz se roztočil na spoustě nečistot, které na trať vytáhla jiná auta. Veletoč jsem ustál tak, že jsem ztratil asi jen dvě vteřiny. Naštěstí,“ líčí jednadvacetiletý  Pražan. „Pak do mě ještě narazil jeden z pomalejších vozů LMGT2, ale naše technika to vydržela.“ Šestadvacetiletý Berlíňan Stefan Mücke se na domácí závod moc těšil. „Jsem rád, že přišlo hodně fanoušků,“ líčí. „Do cíle jsme dojeli jako nejlepší posádka se zážehovým motorem a ještě k tomu jsme získali čtyři body, takže jsem určitě spokojený. Také mě potěšilo, že v částech závodu byly naše časy vyrovnané s továrními vozy Audi, nicméně turbodiesely jsou ve výhodě a s tím podle současných předpisů nic nenaděláme.“ Zatímco Jan se nezaviněně střetl s jedním z menších „gétéček“, Stefan dostal ránu zezadu od jednoho z nejsilnějších prototypů. „Bylo při žluté fázi, já zpomalil a v tom jsem ucítil náraz. Naštěstí jsme mohli pokračovat, nicméně nějaký čas jsme tím ztratili,“ dodal německý pilot. „Splnili jsme si náš cíl, být nejrychlejší z benzínových vozů, takže jsme spokojeni. Vzhledem k rozdílu mezi zážehovým a turbodieselovým motorem je boj proti oběma továrním týmům s naftovými agregáty opravdu velmi náročný. Měli jsme nezaviněné drobné nehody, ale vše jsme přestáli a ještě získali další body,“ říká technický ředitel Aston Martin Racing George Howard-Chappell. Tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.