LMS: Charouz Racing celkově pátý

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 17. srpna 2008 22:23
Sdílej:

Prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin z týmu Charouz Racing System vybojoval páté místo v závodě 1000 km Nürburgringu. Jeho posádka Jan Charouz, Stefan Mücke byla zároveň jasně nejlepší mezi startujícími s benzinovými motory.

První čtyři místa totiž obsadily tovární speciály s výkonnějšími turbodieselovými agregáty. Pro českou stáj je to třetí bodovaný výsledek v letošní sezoně Le Mans Series, zároveň i druhý nejúspěšnější. Jezdci i stáj díky čtyřem bodům poskočili v průběžném hodnocení. Shodně na pátou pozici, hned za tovární stáje Peugeot a Audi.
„Jsme spokojeni, protože za normálních okolností na tovární turbodiesely nemáme, takže vlastně jedeme vlastní benzínové mistrovství a to jsme dnes stejně jako na jaře v Barceloně vyhráli,“ říká šéf týmu Antonín Charouz. „Skvělá byla kvalifikace, v níž jsme byli třetí před oběma vozy Audi. O víkendu jsme navíc dostali celou řadu nabídek, jak týmových, tak jezdeckých, tudíž i v tomto směru spokojenost.“ Jeho syn a týmový pilot Jan zažil za volantem několik horkých chvil. Hlavně při divokých hodinách ve skupině strojů před zatáčkou Michelin. „Vůz se roztočil na spoustě nečistot, které na trať vytáhla jiná auta. Veletoč jsem ustál tak, že jsem ztratil asi jen dvě vteřiny. Naštěstí,“ líčí jednadvacetiletý  Pražan. „Pak do mě ještě narazil jeden z pomalejších vozů LMGT2, ale naše technika to vydržela.“
Šestadvacetiletý Berlíňan Stefan Mücke se na domácí závod moc těšil. „Jsem rád, že přišlo hodně fanoušků,“ líčí. „Do cíle jsme dojeli jako nejlepší posádka se zážehovým motorem a ještě k tomu jsme získali čtyři body, takže jsem určitě spokojený. Také mě potěšilo, že v částech závodu byly naše časy vyrovnané s továrními vozy Audi, nicméně turbodiesely jsou ve výhodě a s tím podle současných předpisů nic nenaděláme.“ Zatímco Jan se nezaviněně střetl s jedním z menších „gétéček“, Stefan dostal ránu zezadu od jednoho z nejsilnějších prototypů. „Bylo při žluté fázi, já zpomalil a v tom jsem ucítil náraz. Naštěstí jsme mohli pokračovat, nicméně nějaký čas jsme tím ztratili,“ dodal německý pilot. „Splnili jsme si náš cíl, být nejrychlejší z benzínových vozů, takže jsme spokojeni. Vzhledem k rozdílu mezi zážehovým a turbodieselovým motorem je boj proti oběma továrním týmům s naftovými agregáty opravdu velmi náročný. Měli jsme nezaviněné drobné nehody, ale vše jsme přestáli a ještě získali další body,“ říká technický ředitel Aston Martin Racing George Howard-Chappell.
Tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.