LMS: Stáj Charouz odstartuje jako třetí

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 16. srpna 2008 23:37
Sdílej:

Stáj Charouz Racing systém má za sebou výborný výsledek. Ve třídě LMP1 se postaví na start jako třetí. Stefan Mücke tak porazil i dva turbodieselové prototypy Audi.

Nejlepší kvalifikační výsledek sezony má za sebou stáj Charouz Racing System. Její pilot Stefan Mücke dnes zajel třetí čas absolutně i v královské kategorii LMP1 pro zítřejších 1000 km Nürburgringu. Český tým úzce spolupracující se společností Aston Martin Racing se tak vklínil mezi čtyři turbodieselové stroje, přičemž nechal za sebou oba tovární prototypy Audi. Zítra, pět minut po poledni, tak odstartuje podruhé v sezoně ze druhé řady. Čeští fanoušci mohou boj vidět v přímém TV přenosu. Prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin se ve druhé řadě poprvé objevil již v úvodním závodě v Barceloně a v cíli z toho bylo pro posádku Mücke, Jan Charouz třetí příčka. Stefan se i dnes, tentokrát  před domácím publikem, blýskl parádním výkonem. Nejlepší čas ze tří volných tréninků zlepšil v kvalifikaci o bezmála dvě vteřiny. „Doufal jsem, že bychom mohli podobného výsledku dosáhnout, ovšem výsledný čas byl pro mě překvapením,“ líčí třetí muž kvalifikace 4. závodu LMS 2008. „Už v dopoledním závěrečném tréninku jsem cítil, že zcela nový vůz mám stále více v ruce. V samotné kvalifikaci jsme čekali až na její závěr a pak jsem vyrazil. První rychlé kolo nebylo ideální, zdržela mě jiná auta. Nicméně druhé bylo bez problémů a přineslo nám třetí výslednou pozici. Jsem moc rád, že právě doma před nejbližšími fanoušky se mi povedl takový výsledek. Nyní všichni myslíme na závod, ve kterém bychom mohli mít šanci na stupně vítězů. Ale bude to velmi tvrdý boj…“ „Jsem moc spokojený, Stefan zajel výjimečné kolo. Patří mu můj velký dík,“ říká technický ředitel Aston Martin Racing George Howard-Chappell. Šéf týmu Antonín Charouz svého britského kolegu doplnil s tím, že v podobný výsledek doufal. „Celé auto včetně motoru je nové. Úterní testy v Dijonu nám sice pokazil déšť, takže jsme přesně nevěděli, jakou má náš vůz sílu, nicméně věřil jsem mu a jsem šťastný za dnešní Stefanův výkon. Poněkud jsme změnili taktiku a rozhodující čas zajeli v posledních minutách kvalifikace, soupeři tak neměli moc šancí reagovat.“ tisková zprava: bpa.cz
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.