LMS: Stáj Charouz odstartuje jako třetí

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 16. srpna 2008 23:37
Sdílej:

Stáj Charouz Racing systém má za sebou výborný výsledek. Ve třídě LMP1 se postaví na start jako třetí. Stefan Mücke tak porazil i dva turbodieselové prototypy Audi.

Nejlepší kvalifikační výsledek sezony má za sebou stáj Charouz Racing System. Její pilot Stefan Mücke dnes zajel třetí čas absolutně i v královské kategorii LMP1 pro zítřejších 1000 km Nürburgringu. Český tým úzce spolupracující se společností Aston Martin Racing se tak vklínil mezi čtyři turbodieselové stroje, přičemž nechal za sebou oba tovární prototypy Audi. Zítra, pět minut po poledni, tak odstartuje podruhé v sezoně ze druhé řady. Čeští fanoušci mohou boj vidět v přímém TV přenosu. Prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin se ve druhé řadě poprvé objevil již v úvodním závodě v Barceloně a v cíli z toho bylo pro posádku Mücke, Jan Charouz třetí příčka. Stefan se i dnes, tentokrát  před domácím publikem, blýskl parádním výkonem. Nejlepší čas ze tří volných tréninků zlepšil v kvalifikaci o bezmála dvě vteřiny. „Doufal jsem, že bychom mohli podobného výsledku dosáhnout, ovšem výsledný čas byl pro mě překvapením,“ líčí třetí muž kvalifikace 4. závodu LMS 2008. „Už v dopoledním závěrečném tréninku jsem cítil, že zcela nový vůz mám stále více v ruce. V samotné kvalifikaci jsme čekali až na její závěr a pak jsem vyrazil. První rychlé kolo nebylo ideální, zdržela mě jiná auta. Nicméně druhé bylo bez problémů a přineslo nám třetí výslednou pozici. Jsem moc rád, že právě doma před nejbližšími fanoušky se mi povedl takový výsledek. Nyní všichni myslíme na závod, ve kterém bychom mohli mít šanci na stupně vítězů. Ale bude to velmi tvrdý boj…“ „Jsem moc spokojený, Stefan zajel výjimečné kolo. Patří mu můj velký dík,“ říká technický ředitel Aston Martin Racing George Howard-Chappell. Šéf týmu Antonín Charouz svého britského kolegu doplnil s tím, že v podobný výsledek doufal. „Celé auto včetně motoru je nové. Úterní testy v Dijonu nám sice pokazil déšť, takže jsme přesně nevěděli, jakou má náš vůz sílu, nicméně věřil jsem mu a jsem šťastný za dnešní Stefanův výkon. Poněkud jsme změnili taktiku a rozhodující čas zajeli v posledních minutách kvalifikace, soupeři tak neměli moc šancí reagovat.“ tisková zprava: bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.