LMS: Charouz s Mückem se těší na Nürburgring

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 14. srpna 2008 14:00
Sdílej:

Dlouhá přestávka od posledního závodu v květnovém Spa Francorchamps je minulostí, Le Mans Series se opět naplno rozjíždí. Čtvrté dějství se odehraje na německém Nürburgringu, trati, na které mají závody na 1000 km velkou tradici.

Mezi 49 startujícími nechybí Charouz Racing System s osvědčenou posádkou Jan Charouz, Stefan Mücke. Fanoušci se mohou těšit na jednu změnu v týmu – dvojice vyrazí se zcela novým prototypem LMP1 poháněným motorem Aston Martin. V dílnách Aston Martin Racingu, společnosti, která vyvíjí a technicky provozuje českou stáj, vznikl v pauze mezi závody druhý vůz. Elegantní stroj vrcholné kategorie LMS si tak odbude premiéru právě o víkendu na trati v pohoří Eifel. Jan a Stefan vůz testovali v úterý ve francouzském Dijonu. Zkušební jízdy proběhly bez problémů a jezdci se už nemůžou dočkat prvního volného tréninku na Nürburgringu. Do něj nastoupí dvaatřicet sportovních prototypů, přesně na půl rozdělených do kategorií LMP1 a LMP2. Zajímavosti/historie Závod na 1000 km na Nürburgringu (www.1000km-nuerburgring.de) má výjimečnou tradici. Poprvé se uskutečnil na slavné Severní smyčce okruhu již v roce 1953. Z vítězství se radovali dva šampioni formule 1 Giuseppe Farina a Alberto Ascari. Se svým ferrari zvládli tisíc kilometrů za 8:20:44 hodiny. Čas loňských vítězů pak byl 6:01:13. Německý závod patřil vždy k ozdobám Mistrovství světa sportovních vozů včetně zlaté éry skupiny C. Le Mans Series se pod hradem Nürburg jezdí od roku 2004. Přímé TV přenosy Bitvu v pohoří Eifel odvysílají dvě TV stanice. Galaxie Sport s českým komentářem, který přinese také závodník Jarek Janiš, a Eurosport2 s anglickým slovním doprovodem. Galaxie Sport 11.55 – 13.00 živě 13.10 – 14.25 živě 16.30 – 16.55 živě 20.00 – 23.00 souhrn Eurosport2 12.00 – 13.00 živě 14.00 – 15.30 živě 17.00 – 18.15 živě Stefan Mücke: „Na domácí trať se už moc těším. Nejen proto, že je to jediný závod před německým publikem a mými nejbližšími fanoušky. Nürburgring mám rád jako závodní dráhu. Odjel jsem na něm nespočet závodů a pěkné vzpomínky mám i na loňský ročník Le Mans Series, ve kterém jsme s Janem a Alexem Yoongem dojeli čtvrtí. Naším cílem je jako vždy být nejlepší autem s benzínovým motorem a myslím, že bychom mohli pomýšlet i na stupně vítězů, které se nám letos už jednou podařilo dobýt v Barceloně. Mám za sebou dva závody s Mercedesem AMG DTM C-Klasse v českém mistrovství. O posledním víkendu jsme v Mostě s týmem Charouz Racing System vyhráli tříhodinovku, takže jsem před další bitvou LMS pozitivně naladěný.“ www.stefan-mucke.jgsm.de Jan Charouz: „Přestávka byla předlouhá, už mě docela svrbí ruce. V pauze jsem hodně cvičil a vůbec se věnoval celkové přípravě. Na Nürburgring mám pěkné vzpomínky z loňského ročníku Le Mans Series. V předposledním ze stopětadevadesáti kol jsem předjel Japonce Nakana a dostal tak naši posádku na konečné čtvrté místo. A to jsme po zásahu jury museli startovat jako poslední, padesátí. Úterní test nového prototypu ve francouzském Dijonu proběhl bez problémů, jen jsme nevyzkoušeli suchou trať, protože pořád pršelo.“ www.jan-charouz.cz George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing: „Byla to docela dlouhá přestávka, od posledního závodu Le Mans Series i od 24h Le Mans a je dobře, že jsme opět zpátky v tom soutěživém prostředí s naším prototypem LMP1. Od Le Mans jsme udělali několik menších vývojových prací a změn. Uvidíme, jak si nyní povedeme proti silné konkurenci. Už se na to těšíme.“ www.astonmartinracing.com Harmonogram, 1000 km Nürburgringu Pátek, 15. srpna 12:15 – 13:15 1. volný trénink 17:00 – 18:00 2. volný trénink Sobota, 16. srpna 09:05 – 10:05 3. volný trénink 13:45 – 14:05 Kvalifikace (GT) 14:10 – 14:30 Kvalifikace (prototypy) Neděle, 17. srpna 08:40 – 09:00 Warm-up 12:05 – 18:05 Závod (195 laps) Livetiming: www.lemans-series.com Charouz Racing System ve 24h Le Mans 2008 ZDE Pořadí, závodníci 1. GENE Marc, MINASSIAN Nicolas 24 2. PREMAT Alexandre, ROCKENFELLER Mike 24 3. CAPELLO Rinaldo, McNISH Allan 12 4. LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane 11 5. Villeneuve 10 6. PRIMAT Harold, TINSEAU Christophe 9 7. BOULLION Jean-Christophe, COLLARD Emmanuel 9 8. KERR Robbie, HALL Stuart 8 9. CHAROUZ Jan, MÜCKE Stefan 7 Stáje 1. Team Peugeot Total No. 7 – 24 2. Audi Sport Team Joest No. 2 – 24 3. Audi Sport Team Joest No. 1 - 12 4. Team Peugeot Total No. 8 - 11 5. Pescarolo Sport No. 17 - 9 6. Pescarolo Sport No. 16 - 9 7. Creation AIM No. 15 - 8 8. Charouz Racing System No. 10 - 7 Tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?