Kvalifikační drama pro Fässlera

Fassler/Gollin/Hezemans/Deletraz
Fassler/Gollin/Hezemans/Deletraz, foto: DPPI / FIA GT
iM2 20. června 2008 20:39
Sdílej:

Marcel Fässler získal v kvalifikačním dramatu první místo pro tým Phoenix. Mezi první trojicí se umístili vozy tří značek. V kategorii GT2 vyhrál Gianmaria Bruni.

Piloti šampionátu FIA GT se postarali o nesmírně vyrovnanou kvalifikaci na okruhu Adria Raceway. Na konci měřeného tréninku rozhodl pilot týmu Phoenix Marcel Fässler drama ve svůj prospěch a získal pole-position před jezdcem Vitaphonu Andreou Bertolinim a Karlem Wendlingerem na voze Aston Martin týmu Jetalliance. Tím pádem byly v TOP 3 zastoupeny tři značky. I to svědčí o letošní vyrovnanosti šampionátu FIA GT. V Itálii bylo krásné slunečné počasí, ale také velice horko. Pekelně horko bylo také v 15 minutové kvalifikaci vozů GT1. Na provizorním prvním místě se vystřídali snad všichni TOP piloti. Rozdíl mezi prvním a desátý byl kolem 1s. Až na samém konci měřeného tréninku pro sebe a svůj tým získal vítězství Fässler s vozem Corvette a časem 1:11,602s. Nebylo to ovšem až takové překvapení, protože Fässler dnes zůstal neporažen. Ovládl tedy jak první trénink, tak i předkvalifikační trénink.
Dvě desetiny sekundy za vítězem se kvalifikoval Andrea Bertolini z týmu Vitaphone-Maserati, který se střídá s Michaelem Bartelsem. Wendlinger byl o pouhých třináct tisícin sekundy pomalejší než Bertolini a získal tak třetí místo. Čtvrté místo získal Alexandre Negrao ve druhém voze stáje Vitaphone-Maserati, vítěz z Monzy Christophe Bouchut se kvalifikoval do zítřejšího závodu na místě pátém. Z vozů spadajících do třídy GT2 byl nejrychlejší pilot týmu AF-Corse Gianmaria Bruni s vozem Ferrari. S týmovým kolegou Tonim Vilanderem byli nejrychlejší i v prvním tréninku a i v předvalifikačním tréninku. Brunimu stačil na pole – position čas 1:15.094, se kterým se zařadil před Porsche Emmanuela Collarda z týmu Prospeed a Thomase Biagiho ve druhém Ferrari AF-Corse.
01. Marcel Fässler (Corvette) - 1:11.602 minut - GT1 02. Andrea Bertolini (Maserati) - 1:11.802 - GT1 03. Karl Wendlinger (Aston Martin) - 1:11.815 - GT1 04. Alexandre Negrao (Maserati) - 1:11.916 - GT1 05. Christophe Bouchut (Corvette) - 1:12.039 - GT1 06. Fabrizio Gollin (Corvette) - 1:12.058 - GT1
07. Philipp Peter (Aston Martin) - 1:12.171 - GT1 08. Jose Maria Lopez (Ferrari) - 1:12.311 - GT1 09. Greg Franchi (Saleen) - 1:12.408 - GT1 10. Alex Müller (Aston Martin) - 1:12.667 - GT1
11. Alain Ferté (Maserati) - 1:12.780 - GT1 12. Anthony Kumpen (Saleen) - 1:13.155 - GT1 13. Gianmaria Bruni (Ferrari) - 1:15.094 - GT2 14. Emmanuel Collard (Porsche) - 1:15.108 - GT2 15. Wolfgang Kaufmann (Corvette) - 1:15.110 - GT1 16. Thomas Biagi (Ferrari) - 1:15.394 - GT2
17. Matias Russo (Ferrari) - 1:15.522 - GT2 18. Matteo Malucelli (Ferrari) - 1:15.631 - GT2 19. Davide Rigon (Ferrari) - 1:15.759 - GT2 20. Andrew Kirkaldy (Ferrari) - 1:15.826 - GT2
21. Fabrizio del Monte (Ferrari) - 1:15.829 - GT2 22. Tim Mullen - (Ferrari) - 1:15.869 - GT2 23. Fabio Babini (Ferrari) - 1:15.875 - GT2 24. Markus Paltalla (Porsche) - 1:16.041 - GT2 25. Richard Williams (Porsche) - 1:16.314 - GT2 26. Bas Leinders (Gillet Vertigo) - 1:18.443 - G2
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.