Kvalifikační drama pro Fässlera

Fassler/Gollin/Hezemans/Deletraz
Fassler/Gollin/Hezemans/Deletraz, foto: DPPI / FIA GT
iM2 20. června 2008 20:39
Sdílej:

Marcel Fässler získal v kvalifikačním dramatu první místo pro tým Phoenix. Mezi první trojicí se umístili vozy tří značek. V kategorii GT2 vyhrál Gianmaria Bruni.

Piloti šampionátu FIA GT se postarali o nesmírně vyrovnanou kvalifikaci na okruhu Adria Raceway. Na konci měřeného tréninku rozhodl pilot týmu Phoenix Marcel Fässler drama ve svůj prospěch a získal pole-position před jezdcem Vitaphonu Andreou Bertolinim a Karlem Wendlingerem na voze Aston Martin týmu Jetalliance. Tím pádem byly v TOP 3 zastoupeny tři značky. I to svědčí o letošní vyrovnanosti šampionátu FIA GT. V Itálii bylo krásné slunečné počasí, ale také velice horko. Pekelně horko bylo také v 15 minutové kvalifikaci vozů GT1. Na provizorním prvním místě se vystřídali snad všichni TOP piloti. Rozdíl mezi prvním a desátý byl kolem 1s. Až na samém konci měřeného tréninku pro sebe a svůj tým získal vítězství Fässler s vozem Corvette a časem 1:11,602s. Nebylo to ovšem až takové překvapení, protože Fässler dnes zůstal neporažen. Ovládl tedy jak první trénink, tak i předkvalifikační trénink. Dvě desetiny sekundy za vítězem se kvalifikoval Andrea Bertolini z týmu Vitaphone-Maserati, který se střídá s Michaelem Bartelsem. Wendlinger byl o pouhých třináct tisícin sekundy pomalejší než Bertolini a získal tak třetí místo. Čtvrté místo získal Alexandre Negrao ve druhém voze stáje Vitaphone-Maserati, vítěz z Monzy Christophe Bouchut se kvalifikoval do zítřejšího závodu na místě pátém. Z vozů spadajících do třídy GT2 byl nejrychlejší pilot týmu AF-Corse Gianmaria Bruni s vozem Ferrari. S týmovým kolegou Tonim Vilanderem byli nejrychlejší i v prvním tréninku a i v předvalifikačním tréninku. Brunimu stačil na pole – position čas 1:15.094, se kterým se zařadil před Porsche Emmanuela Collarda z týmu Prospeed a Thomase Biagiho ve druhém Ferrari AF-Corse. 01. Marcel Fässler (Corvette) - 1:11.602 minut - GT1 02. Andrea Bertolini (Maserati) - 1:11.802 - GT1 03. Karl Wendlinger (Aston Martin) - 1:11.815 - GT1 04. Alexandre Negrao (Maserati) - 1:11.916 - GT1 05. Christophe Bouchut (Corvette) - 1:12.039 - GT1 06. Fabrizio Gollin (Corvette) - 1:12.058 - GT1 07. Philipp Peter (Aston Martin) - 1:12.171 - GT1 08. Jose Maria Lopez (Ferrari) - 1:12.311 - GT1 09. Greg Franchi (Saleen) - 1:12.408 - GT1 10. Alex Müller (Aston Martin) - 1:12.667 - GT1 11. Alain Ferté (Maserati) - 1:12.780 - GT1 12. Anthony Kumpen (Saleen) - 1:13.155 - GT1 13. Gianmaria Bruni (Ferrari) - 1:15.094 - GT2 14. Emmanuel Collard (Porsche) - 1:15.108 - GT2 15. Wolfgang Kaufmann (Corvette) - 1:15.110 - GT1 16. Thomas Biagi (Ferrari) - 1:15.394 - GT2 17. Matias Russo (Ferrari) - 1:15.522 - GT2 18. Matteo Malucelli (Ferrari) - 1:15.631 - GT2 19. Davide Rigon (Ferrari) - 1:15.759 - GT2 20. Andrew Kirkaldy (Ferrari) - 1:15.826 - GT2 21. Fabrizio del Monte (Ferrari) - 1:15.829 - GT2 22. Tim Mullen - (Ferrari) - 1:15.869 - GT2 23. Fabio Babini (Ferrari) - 1:15.875 - GT2 24. Markus Paltalla (Porsche) - 1:16.041 - GT2 25. Richard Williams (Porsche) - 1:16.314 - GT2 26. Bas Leinders (Gillet Vertigo) - 1:18.443 - G2
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.