Kvalifikační drama pro Fässlera

Fassler/Gollin/Hezemans/Deletraz
Fassler/Gollin/Hezemans/Deletraz, foto: DPPI / FIA GT
iM2 20. června 2008 20:39
Sdílej:

Marcel Fässler získal v kvalifikačním dramatu první místo pro tým Phoenix. Mezi první trojicí se umístili vozy tří značek. V kategorii GT2 vyhrál Gianmaria Bruni.

Piloti šampionátu FIA GT se postarali o nesmírně vyrovnanou kvalifikaci na okruhu Adria Raceway. Na konci měřeného tréninku rozhodl pilot týmu Phoenix Marcel Fässler drama ve svůj prospěch a získal pole-position před jezdcem Vitaphonu Andreou Bertolinim a Karlem Wendlingerem na voze Aston Martin týmu Jetalliance. Tím pádem byly v TOP 3 zastoupeny tři značky. I to svědčí o letošní vyrovnanosti šampionátu FIA GT. V Itálii bylo krásné slunečné počasí, ale také velice horko. Pekelně horko bylo také v 15 minutové kvalifikaci vozů GT1. Na provizorním prvním místě se vystřídali snad všichni TOP piloti. Rozdíl mezi prvním a desátý byl kolem 1s. Až na samém konci měřeného tréninku pro sebe a svůj tým získal vítězství Fässler s vozem Corvette a časem 1:11,602s. Nebylo to ovšem až takové překvapení, protože Fässler dnes zůstal neporažen. Ovládl tedy jak první trénink, tak i předkvalifikační trénink. Dvě desetiny sekundy za vítězem se kvalifikoval Andrea Bertolini z týmu Vitaphone-Maserati, který se střídá s Michaelem Bartelsem. Wendlinger byl o pouhých třináct tisícin sekundy pomalejší než Bertolini a získal tak třetí místo. Čtvrté místo získal Alexandre Negrao ve druhém voze stáje Vitaphone-Maserati, vítěz z Monzy Christophe Bouchut se kvalifikoval do zítřejšího závodu na místě pátém. Z vozů spadajících do třídy GT2 byl nejrychlejší pilot týmu AF-Corse Gianmaria Bruni s vozem Ferrari. S týmovým kolegou Tonim Vilanderem byli nejrychlejší i v prvním tréninku a i v předvalifikačním tréninku. Brunimu stačil na pole – position čas 1:15.094, se kterým se zařadil před Porsche Emmanuela Collarda z týmu Prospeed a Thomase Biagiho ve druhém Ferrari AF-Corse. 01. Marcel Fässler (Corvette) - 1:11.602 minut - GT1 02. Andrea Bertolini (Maserati) - 1:11.802 - GT1 03. Karl Wendlinger (Aston Martin) - 1:11.815 - GT1 04. Alexandre Negrao (Maserati) - 1:11.916 - GT1 05. Christophe Bouchut (Corvette) - 1:12.039 - GT1 06. Fabrizio Gollin (Corvette) - 1:12.058 - GT1 07. Philipp Peter (Aston Martin) - 1:12.171 - GT1 08. Jose Maria Lopez (Ferrari) - 1:12.311 - GT1 09. Greg Franchi (Saleen) - 1:12.408 - GT1 10. Alex Müller (Aston Martin) - 1:12.667 - GT1 11. Alain Ferté (Maserati) - 1:12.780 - GT1 12. Anthony Kumpen (Saleen) - 1:13.155 - GT1 13. Gianmaria Bruni (Ferrari) - 1:15.094 - GT2 14. Emmanuel Collard (Porsche) - 1:15.108 - GT2 15. Wolfgang Kaufmann (Corvette) - 1:15.110 - GT1 16. Thomas Biagi (Ferrari) - 1:15.394 - GT2 17. Matias Russo (Ferrari) - 1:15.522 - GT2 18. Matteo Malucelli (Ferrari) - 1:15.631 - GT2 19. Davide Rigon (Ferrari) - 1:15.759 - GT2 20. Andrew Kirkaldy (Ferrari) - 1:15.826 - GT2 21. Fabrizio del Monte (Ferrari) - 1:15.829 - GT2 22. Tim Mullen - (Ferrari) - 1:15.869 - GT2 23. Fabio Babini (Ferrari) - 1:15.875 - GT2 24. Markus Paltalla (Porsche) - 1:16.041 - GT2 25. Richard Williams (Porsche) - 1:16.314 - GT2 26. Bas Leinders (Gillet Vertigo) - 1:18.443 - G2
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.