V Mostě se představí Moslery z FIA GT

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 6. června 2008 15:33
Sdílej:

Premiéru na domácí půdě budou mít dva Moslery MT900 známé z mistrovství FIA Grand Turismo.

V nebývale vysokém počtu vozů i závodníků nastoupí Charouz Racing System o víkendu v Mostě. Na severu Čech pokračuje třetím podnikem okruhové MMČR a stáj vedená Antonínem Charouzem se kromě obvyklé sestavy představí se dvěma novinkami. Premiéru na domácí půdě budou mít dva Moslery MT900 známé z mistrovství FIA Grand Turismo a vůbec poprvé vyrazí týmový Volkswagen Polo. K dalším zajímavostem patří start Štěpána Vojtěcha, jenž v Mostě pojede poprvé od roku 2000. Podobně jako před třemi týdny, i tentokrát se v Mercedesech AMG DTM  C-Klasse objeví rychlí profesionálové Tomáš Enge a Stefan Mücke. Dvojice, která příští týden nastoupí s Janem Charouzem v Le Mans k proslulému maratonu, je oporou obou posádek pro sobotní vytrvalostní závod královské Divize 4. Enge se představí i v nedělním Sprintu. Fanoušci mají ještě v čerstvé paměti jeho suverénní vítězství v minulém mosteckém klání. Americká monstra Mosler MT900 jsou auta, která upoutají každého příznivce motorsportu. Nová stáj GTO Charouz Racing je letos nasazuje do šampionátu FIA GT a mostecké závody bere vedle snahy uspět v MMČR jako přípravu na další boje „gétéček“. Hřmotné motory Corvette pod ladnými kapotami bude v Mostě krotit řada pilotů včetně stálého tria Adam Lacko, Štěpán Vojtěch, Aleš Jirásek. „No, hlavně si budu muset uvědomit, že před šikanou je třeba pořádně zabrzdit,“ říká s úsměvem Vojtěch. Dává tak vzpomenout na svůj poslední start v Mostě. To bylo v roce 2000, kdy se projíždělo původním retardérem, jenž byl proti současnému takzvaným místem na srdce – projížděl se na plný plyn. Současná dvojzatáčka, která vznikla po tragické havárii Frederico Carecy, je pravým opakem. Závodníci musejí z plné rychlosti maximálně zpomalit. Poprvé od loňského srpna se v Mostě ukáže Adam Lacko. „Naše Moslery jsou stále velmi nové vozy, každý odjetý kilometr je pro celou stáj jenom dobře,“ vypráví Lacko. „Jsem rád, že nám v kalendáři FIA GT vyšel volný termín zrovna pro mostecký autodrom. Závodění na něm mám totiž opravdu rád.“ Novinkou ve startovním Divize 4 bude také Volkswagen Polo, rovněž z dílen Charouz Racing Systemu. První závod pro vůz s motorem 1400 ccm bude sobotní tříhodinovka. Za volantem se budou střídat mladíci Antonín Blažek a Florian Renauer z Rakouska. TISKOVÁ ZPRÁVA BPA.CZ
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.