V Mostě se představí Moslery z FIA GT

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 6. června 2008 15:33
Sdílej:

Premiéru na domácí půdě budou mít dva Moslery MT900 známé z mistrovství FIA Grand Turismo.

V nebývale vysokém počtu vozů i závodníků nastoupí Charouz Racing System o víkendu v Mostě. Na severu Čech pokračuje třetím podnikem okruhové MMČR a stáj vedená Antonínem Charouzem se kromě obvyklé sestavy představí se dvěma novinkami. Premiéru na domácí půdě budou mít dva Moslery MT900 známé z mistrovství FIA Grand Turismo a vůbec poprvé vyrazí týmový Volkswagen Polo. K dalším zajímavostem patří start Štěpána Vojtěcha, jenž v Mostě pojede poprvé od roku 2000. Podobně jako před třemi týdny, i tentokrát se v Mercedesech AMG DTM  C-Klasse objeví rychlí profesionálové Tomáš Enge a Stefan Mücke. Dvojice, která příští týden nastoupí s Janem Charouzem v Le Mans k proslulému maratonu, je oporou obou posádek pro sobotní vytrvalostní závod královské Divize 4. Enge se představí i v nedělním Sprintu. Fanoušci mají ještě v čerstvé paměti jeho suverénní vítězství v minulém mosteckém klání. Americká monstra Mosler MT900 jsou auta, která upoutají každého příznivce motorsportu. Nová stáj GTO Charouz Racing je letos nasazuje do šampionátu FIA GT a mostecké závody bere vedle snahy uspět v MMČR jako přípravu na další boje „gétéček“. Hřmotné motory Corvette pod ladnými kapotami bude v Mostě krotit řada pilotů včetně stálého tria Adam Lacko, Štěpán Vojtěch, Aleš Jirásek. „No, hlavně si budu muset uvědomit, že před šikanou je třeba pořádně zabrzdit,“ říká s úsměvem Vojtěch. Dává tak vzpomenout na svůj poslední start v Mostě. To bylo v roce 2000, kdy se projíždělo původním retardérem, jenž byl proti současnému takzvaným místem na srdce – projížděl se na plný plyn. Současná dvojzatáčka, která vznikla po tragické havárii Frederico Carecy, je pravým opakem. Závodníci musejí z plné rychlosti maximálně zpomalit. Poprvé od loňského srpna se v Mostě ukáže Adam Lacko. „Naše Moslery jsou stále velmi nové vozy, každý odjetý kilometr je pro celou stáj jenom dobře,“ vypráví Lacko. „Jsem rád, že nám v kalendáři FIA GT vyšel volný termín zrovna pro mostecký autodrom. Závodění na něm mám totiž opravdu rád.“ Novinkou ve startovním Divize 4 bude také Volkswagen Polo, rovněž z dílen Charouz Racing Systemu. První závod pro vůz s motorem 1400 ccm bude sobotní tříhodinovka. Za volantem se budou střídat mladíci Antonín Blažek a Florian Renauer z Rakouska. TISKOVÁ ZPRÁVA BPA.CZ
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.