MONZA - ZÁVOD; Pohodlný náskok Astonu Martin stáje Jetalliance a cestu k vítězství ukončila v polovině závodu vlastní chyba a následná nehoda. Situace využil rychlý Corvette Z06 týmu Selleslagh. Oba vozy Mosler českého týmu italský závod ve své třídě G2 nedokončily.
Bouchut využil zaváhání vítěze kvalifikace Müllera a ujal se vedení startovního pole, ale ještě v průběhu prvního kola se Němec s Astonem ujal znovu vedení. Bouchut navíc klesl ještě i za Simonsena v dalším Astonu Martin, tentokrát týmu Gigawave. Dán však ve slavné Parabolice chvíli nato chyboval a Corvette šel znovu na druhé místo.
Vedoucí Müller zvyšoval postupně svůj náskok před redukovaným polem třídy GT1, mnozí favorité totiž startovali ze zadních pozic po deštivé kvalifikaci a stálo je hodně času, než se propracovali přes pomalejší konkurenty z třídy GT2. S pohodlným náskokem vyměnil vedoucí Aston posádku, ale Lichter-Hoyer nezvládl situaci a kolidoval s Deletrazem, oba museli závod vzdát.
Vedení tak spadlo do klína Bouchutovi s Maassenem, kteří komfortní náskok proměnili v cenné vítězství. Druhé Maserati pilotované Negraem a Ramosem ztratilo přes 24vteřin, třetí byl Aston Martin posádky Simonsen/Peter.
Silný výkon předváděl Gollin, jenž se probil skrze celé startovní pole na třetí pozici, ale patnáct minut před koncem závodu musel ještě týmový kolega Hezemans dotankovat těžce hnanou a proto řádně žíznivou Corvettu a souboj o pódium prohráli.
Velmi cenné vítězství se zrodilo ve třídě GT2, kde vítěz kvalifikace dokončil potupnou prohru domácímu Ferrari. Porsche, odvěký soupeř maranellských, pilotované Collardem vyhrálo, ale jen o deset vteřin. Své na skutečnosti sehrál i bratrovražedný souboj vozů Ferrari, jenž hrál do not právě vedoucímu Porsche.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.