MONZA - ZÁVOD; Pohodlný náskok Astonu Martin stáje Jetalliance a cestu k vítězství ukončila v polovině závodu vlastní chyba a následná nehoda. Situace využil rychlý Corvette Z06 týmu Selleslagh. Oba vozy Mosler českého týmu italský závod ve své třídě G2 nedokončily.
Bouchut využil zaváhání vítěze kvalifikace Müllera a ujal se vedení startovního pole, ale ještě v průběhu prvního kola se Němec s Astonem ujal znovu vedení. Bouchut navíc klesl ještě i za Simonsena v dalším Astonu Martin, tentokrát týmu Gigawave. Dán však ve slavné Parabolice chvíli nato chyboval a Corvette šel znovu na druhé místo.
Vedoucí Müller zvyšoval postupně svůj náskok před redukovaným polem třídy GT1, mnozí favorité totiž startovali ze zadních pozic po deštivé kvalifikaci a stálo je hodně času, než se propracovali přes pomalejší konkurenty z třídy GT2. S pohodlným náskokem vyměnil vedoucí Aston posádku, ale Lichter-Hoyer nezvládl situaci a kolidoval s Deletrazem, oba museli závod vzdát.
Vedení tak spadlo do klína Bouchutovi s Maassenem, kteří komfortní náskok proměnili v cenné vítězství. Druhé Maserati pilotované Negraem a Ramosem ztratilo přes 24vteřin, třetí byl Aston Martin posádky Simonsen/Peter.
Silný výkon předváděl Gollin, jenž se probil skrze celé startovní pole na třetí pozici, ale patnáct minut před koncem závodu musel ještě týmový kolega Hezemans dotankovat těžce hnanou a proto řádně žíznivou Corvettu a souboj o pódium prohráli.
Velmi cenné vítězství se zrodilo ve třídě GT2, kde vítěz kvalifikace dokončil potupnou prohru domácímu Ferrari. Porsche, odvěký soupeř maranellských, pilotované Collardem vyhrálo, ale jen o deset vteřin. Své na skutečnosti sehrál i bratrovražedný souboj vozů Ferrari, jenž hrál do not právě vedoucímu Porsche.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?