MONZA - KVALIFIKACE; Dnešní kvalifikace přinesla zásluhou počasí netradičně promíchané startovní pole. Nejlepší pozici nakonec získal Alex Müller startující s Astonem Martin stáje Jetalliance. Ve třídě GT2 patří první pozice a čtvrtá celkově Collardovi s Porsche týmu Prospeed Competition.
Kvalifikace započala za suchých podmínek a nejlepšího času dosáhl zmíněný Collard, ale před startem silnějších vozů GT1 přešla nad druhým sektorem italského okruhu deštivá přeháňka.
Situace přinesla ztížené podmínky i s ohledem na skutečnost, že část dráhy zůstala suchou. Z okruhu doslova vyplavali Kumpen se Saleenem a Gollin s Corvette. Problémy měl i loňský vítěz kvalifikace Wendlinger, který bude zítra startovat až z 28 pozice.
Ještě pět minut před koncem vymezeného času byly vozy GT1 až za vozy slabší třídy. Obrácené startovní pole se nakonec ale nekonalo, v samém závěru už byla závodní stopa natolik vysušená, aby se vozy GT1 mohly s GT2 alespoň měřit.
O pole position svedli souboj Müller (Aston) a zkušený Bouchut (Corvette), na třetí místo stačil čas Negraovi (Maserati). Na čtvrtou pozici klesl Müller (Porsche), dopředu se ještě dostali Fässler (Corvette) a Simonsen (Aston), další příslušníci GT1 startují ve druhé polovině pole a kupříkladu obhájce titulu Bertolini odstartuje až jako šestnáctý.
Monza, kvalifikace
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.