Po pozoruhodném debutu v Barceloně – třetím místě - čeká stáj Charouz Racing System v Le Mans Series další velká výzva, 1000 km Monzy. Dvojice Jan Charouz, Stefan Mücke, která samozřejmě opět vyrazí s novým prototypem LMP1 Coupé s motorem Aston Martin, se cítí ve velké formě.
Dvojice mladíků doufá, že i tentokrát bude bojovat v popředí početného pole. Celá stáj vzala úspěch jako velké povzbuzení do dalších závodů. Už pro šestihodinovku v Monze připravila na svém automobilu nové úpravy, které by měly vůz opět o něco zrychlit. Jan Charouz i Stefan Mücke jeli stejný podnik již loni a do jednoho ze „světových chrámů motorsportu“ se velmi těší.
Monza (www.monzanet.it) patří k těm nejproslulejším světovým tratím nejen pro bohatou historii ve formuli 1. Také na scéně mocných sportovních vozů hraje velkou roli. Závod 1000 kilometrů Monzy má své počátky již v 60. letech minulého století. Velkou popularitu si získal velmi rychle a především v 80. letech patřil závod ke klenotům tehdejší éry skupiny C.
Nedělní závod přinese jako obvykle televize Galaxie Sport. První ze série přímých přenosů začne ve 12.45. Podrobnější rozpis TV vysílání z Monzy najdete níže.
Jan Charouz Monzu mám moc rád. Když jsme tam loni se Stefanem jeli poprvé v Le Mans Series, bylo to velmi vzrušující. Byl to první závod a rovnou jsme byli nejrychlejší z benzinových aut… Letos by to mělo být nejméně snad totéž. Závodní inženýři Aston Martin Racingu chystají nějaké nové změny na voze, s nimiž bychom mohli být ještě rychlejší než v Barceloně. Už se nemůžu dočkat.
Stefan Mücke Všichni víme, že není snadné překonat turbodiesely, ale děláme pro to všechno. Snad již v Monze budeme díky našemu vývoji o kousek dál, i když víme, že dlouhé rovinky jsou poněkud proti nám. Italskou dráhu ale mám moc rád. Už loni jsme tam s Honzou byli dost rychlí a nejméně totéž chceme předvést i o víkendu.
Antonín Charouz, šéf stáje Vzpomínka na úspěšnou Barcelonu je stále v paměti, ale musíme se dívat před sebe. Inženýři Aston Martin Racingu vůz stále vyvíjejí, další úpravy by měly být znát již v Monze. Všichni myslíme na jediné, ještě více se přiblížit továrním turbodieselům, snad se nám to povede již na severu Itálie. Monza sice není pro náš záměr zrovna nejsnadnějším místem, ale charakter této trati není něco, co by nás v našem snažení zastavilo.
George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing Před nadcházejícím víkendem jsme optimističtí v našich šancích proti ostatním prototypům se zážehovými motory. Nicméně Monza se svými dlouhými rovinkami dává lepší prostor turbodieselům, takže neočekáváme, že bychom byli mezi nimi. Jak už bylo řečeno, máme nějaká drobná vylepšení pro tento víkend, ale jak jsme viděli již v Barceloně, v závodě s bezmála padesáti automobily se může stát cokoli. Musíme mít na paměti, že náš program je stále v počátcích a vůz ještě nemá ani vyzkoušený test předlouhého závodu v Le Mans, takže se mám stále hodně co učit. Ovšem zatím jde všechno velmi dobře.
Tisková zpráva bpa.czŠéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.