Po pozoruhodném debutu v Barceloně – třetím místě - čeká stáj Charouz Racing System v Le Mans Series další velká výzva, 1000 km Monzy. Dvojice Jan Charouz, Stefan Mücke, která samozřejmě opět vyrazí s novým prototypem LMP1 Coupé s motorem Aston Martin, se cítí ve velké formě.
Dvojice mladíků doufá, že i tentokrát bude bojovat v popředí početného pole. Celá stáj vzala úspěch jako velké povzbuzení do dalších závodů. Už pro šestihodinovku v Monze připravila na svém automobilu nové úpravy, které by měly vůz opět o něco zrychlit. Jan Charouz i Stefan Mücke jeli stejný podnik již loni a do jednoho ze „světových chrámů motorsportu“ se velmi těší.
Monza (www.monzanet.it) patří k těm nejproslulejším světovým tratím nejen pro bohatou historii ve formuli 1. Také na scéně mocných sportovních vozů hraje velkou roli. Závod 1000 kilometrů Monzy má své počátky již v 60. letech minulého století. Velkou popularitu si získal velmi rychle a především v 80. letech patřil závod ke klenotům tehdejší éry skupiny C.
Nedělní závod přinese jako obvykle televize Galaxie Sport. První ze série přímých přenosů začne ve 12.45. Podrobnější rozpis TV vysílání z Monzy najdete níže.
Jan Charouz Monzu mám moc rád. Když jsme tam loni se Stefanem jeli poprvé v Le Mans Series, bylo to velmi vzrušující. Byl to první závod a rovnou jsme byli nejrychlejší z benzinových aut… Letos by to mělo být nejméně snad totéž. Závodní inženýři Aston Martin Racingu chystají nějaké nové změny na voze, s nimiž bychom mohli být ještě rychlejší než v Barceloně. Už se nemůžu dočkat.
Stefan Mücke Všichni víme, že není snadné překonat turbodiesely, ale děláme pro to všechno. Snad již v Monze budeme díky našemu vývoji o kousek dál, i když víme, že dlouhé rovinky jsou poněkud proti nám. Italskou dráhu ale mám moc rád. Už loni jsme tam s Honzou byli dost rychlí a nejméně totéž chceme předvést i o víkendu.
Antonín Charouz, šéf stáje Vzpomínka na úspěšnou Barcelonu je stále v paměti, ale musíme se dívat před sebe. Inženýři Aston Martin Racingu vůz stále vyvíjejí, další úpravy by měly být znát již v Monze. Všichni myslíme na jediné, ještě více se přiblížit továrním turbodieselům, snad se nám to povede již na severu Itálie. Monza sice není pro náš záměr zrovna nejsnadnějším místem, ale charakter této trati není něco, co by nás v našem snažení zastavilo.
George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing Před nadcházejícím víkendem jsme optimističtí v našich šancích proti ostatním prototypům se zážehovými motory. Nicméně Monza se svými dlouhými rovinkami dává lepší prostor turbodieselům, takže neočekáváme, že bychom byli mezi nimi. Jak už bylo řečeno, máme nějaká drobná vylepšení pro tento víkend, ale jak jsme viděli již v Barceloně, v závodě s bezmála padesáti automobily se může stát cokoli. Musíme mít na paměti, že náš program je stále v počátcích a vůz ještě nemá ani vyzkoušený test předlouhého závodu v Le Mans, takže se mám stále hodně co učit. Ovšem zatím jde všechno velmi dobře.
Tisková zpráva bpa.czSpolečnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?