LMS: Charouz Racing System před novou výzvou

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iMotorSport.cz 24. dubna 2008 12:03
Sdílej:

Po pozoruhodném debutu v Barceloně – třetím místě - čeká stáj Charouz Racing System v Le Mans Series další velká výzva, 1000 km Monzy. Dvojice Jan Charouz, Stefan Mücke, která samozřejmě opět vyrazí s novým prototypem LMP1 Coupé s motorem Aston Martin, se cítí ve velké formě.

Dvojice mladíků doufá, že i tentokrát bude bojovat v popředí početného pole. Celá stáj vzala úspěch jako velké povzbuzení do dalších závodů. Už pro šestihodinovku v Monze připravila na svém automobilu nové úpravy, které by měly vůz opět o něco zrychlit. Jan Charouz i Stefan Mücke jeli stejný podnik již loni a do jednoho ze „světových chrámů motorsportu“ se velmi těší.

Monza (www.monzanet.it) patří k těm nejproslulejším světovým tratím nejen pro bohatou historii ve formuli 1. Také na scéně mocných sportovních vozů hraje velkou roli. Závod 1000 kilometrů Monzy má své počátky již v 60. letech minulého století. Velkou popularitu si získal velmi rychle a především v 80. letech patřil závod ke klenotům tehdejší éry skupiny C.

Nedělní závod přinese jako obvykle televize Galaxie Sport. První ze série přímých přenosů začne ve 12.45. Podrobnější rozpis TV vysílání z Monzy najdete níže.

Jan Charouz Monzu mám moc rád. Když jsme tam loni se Stefanem jeli poprvé v Le Mans Series, bylo to velmi vzrušující. Byl to první závod a rovnou jsme byli nejrychlejší z benzinových aut… Letos by to mělo být nejméně snad totéž. Závodní inženýři Aston Martin Racingu chystají nějaké nové změny na voze, s nimiž bychom mohli být ještě rychlejší než v Barceloně. Už se nemůžu dočkat.

Stefan Mücke Všichni víme, že není snadné překonat turbodiesely, ale děláme pro to všechno. Snad již v Monze budeme díky našemu vývoji o kousek dál, i když víme, že dlouhé rovinky jsou poněkud proti nám. Italskou dráhu ale mám moc rád. Už loni jsme tam s Honzou byli dost rychlí a nejméně totéž chceme předvést i o víkendu.

Antonín Charouz, šéf stáje Vzpomínka na úspěšnou Barcelonu je stále v paměti, ale musíme se dívat před sebe. Inženýři Aston Martin Racingu vůz stále vyvíjejí, další úpravy by měly být znát již v Monze. Všichni myslíme na jediné, ještě více se přiblížit továrním turbodieselům, snad se nám to povede již na severu Itálie. Monza sice není pro náš záměr zrovna nejsnadnějším místem, ale charakter této trati není něco, co by nás v našem snažení zastavilo.

George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing Před nadcházejícím víkendem jsme optimističtí v našich šancích proti ostatním prototypům se zážehovými motory. Nicméně Monza se svými dlouhými rovinkami dává lepší prostor turbodieselům, takže neočekáváme, že bychom byli mezi nimi. Jak už bylo řečeno, máme nějaká drobná vylepšení pro tento víkend, ale jak jsme viděli již v Barceloně, v závodě s bezmála  padesáti automobily se může stát cokoli. Musíme mít na paměti, že náš program je stále v počátcích a vůz ještě nemá ani vyzkoušený test předlouhého závodu v Le Mans, takže se mám stále hodně co učit. Ovšem zatím jde všechno velmi dobře.

Tisková zpráva bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.