SILVERSTONE - KVALIFIKACE: První kvalifikace sezóny v Silvesrtone byla zjevně ovlivněna vrtochy počasí, které pro jezdce připravilo deštivé podmínky.
Několik málo minut před koncem kvalifikace to vypadalo na překvapivé vedení vozu skupiny G2. Vůz ARC Saleen S7 řízen Seanem Edwardsem (v týmu s Konopkem) a Ferrari F430 skupiny GT2 řízené Andrew Kirkaldym drželi Pole position. Nicméně se déšť před samotným závěrem umoudřil a vozy GT1 mohly své časy ještě malinko vylepšit.
Marcel Fässler zaznamenal své první FIA GT Pole positon, když s vozem Corvette C6R týmu Phoenix Racing zajistil týmu s časem 1:55,220 prvenství. Následoval jej Christophe Bouchut, jenž na vítěze ztratil pouhých 83 tisícín a jeho SRT Corvette se postaví na startu do závodu vedle stejný vůz.
Kirkaldy vybojoval své 11 Pole position, třetí na okruhu v Silverstone. Na druhé pozici jej následoval nováček šampionátu Richard Westbrook jenž souěží s vozem Prospeed Competition Porsche 997 GT3 RSR. Třetí ve třídě zajel Gianmaria Bruni s vozemAF Corse Ferrari 430 GT2.
Výsledky kvalifikace - Silverstone
1
5
GT1
Fassler/Deletraz
Corvette C6R
1:55.220
7
160.59
2
3
GT1
Bouchut/Maassen
Corvette C6R
1:55.303
7
0.083
160.48
3
111
G2
Konopka/Konrad/Edwards
Saleen S7R
1:55.459
8
0.239
160.26
4
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:55.525
7
0.305
160.17
5
6
GT1
Hezemans/Gollin
Corvette C6R
1:55.734
6
0.514
159.88
6
10
GT1
Peter/Simonsen
Aston Martin DBR9
1:55.934
7
0.714
159.60
7
56
GT2
Kirkaldy/Bell
Ferrari F430 GT2
1:56.632
7
1.412
158.65
8
2
GT1
Ramos/Negrao
Maserati MC12
1:56.647
8
1.427
158.63
9
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Muller
Aston Martin DBR9
1:56.877
7
1.657
158.32
10
61
GT2
Collard/Westbrook
Porsche 997 GT3 RSR
1:57.662
5
2.442
157.26
11
50
GT2
Vilander/Bruni
Ferrari F430 GT2
1:58.718
8
3.498
155.86
12
77
GT2
Malucelli/Ruberti
Ferrari F430 GT2
1:58.951
7
3.731
155.56
13
51
GT2
Biagi/Montanari
Ferrari F430 GT2
1:59.145
7
3.925
155.30
14
8
GT1
Kox/Rusonov
Lamborghini Murcielago
1:59.592
7
4.372
154.72
15
1
GT1
Bertolini/Bartels
Maserati MC12
2:00.005
7
4.785
154.19
16
60
GT2
Forsten/Palttala
Porsche 997 GT3 RSR
2:00.457
7
5.237
153.61
17
59
GT2
Ashburn/Williams
Porsche 997 GT3 RSR
2:00.779
6
5.559
153.20
18
7
GT1
Vosse/Franchi
Saleen S7R
2:00.790
7
5.570
153.19
19
95
GT2
Russo/Perez Companc
Ferrari F430 GT2
2:02.001
7
6.781
151.67
20
62
GT2
Babini/Davies
Ferrari F430 GT2
2:02.088
8
6.868
151.56
21
13
GT1
Menten/Piccini
Saleen S7R
2:04.352
7
9.132
148.80
22
37
GT1
Tuero/Mazzacane
Ferrari 550 Maranello
2:05.641
6
10.421
147.27
23
55
GT2
Niarchos/Mullen
Ferrari F430 GT2
2:06.481
6
11.261
146.29
24
15
GT1
Kutemann/Aucott
Maserati MC12
2:06.683
7
11.463
146.06
25
12
GT1
Talkanitsa/Kaufmann
Corvette C5R
2:07.084
5
11.864
145.60
26
4
GT1
Kumpen/Longin
Saleen S7R
2:07.304
7
12.084
145.35
27
78
GT2
Camathias/Rigon
Ferrari F430 GT2
2:07.824
3
12.604
144.76
28
57
GT2
Moser/Del Monte
Ferrari F430 GT2
2:10.052
5
14.832
142.28
Neklasifikováni
--
104
G2
Heyer/Vojtech
Mosler MT900
2:33.659
3
38.439
120.42
--
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
13:11.941
1
11:16.721
23.36
--
103
G2
Lacko/Jirasek
Mosler MT900
15:58.802
1
14:03.582
19.29
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.