SILVERSTONE - KVALIFIKACE: První kvalifikace sezóny v Silvesrtone byla zjevně ovlivněna vrtochy počasí, které pro jezdce připravilo deštivé podmínky.
Několik málo minut před koncem kvalifikace to vypadalo na překvapivé vedení vozu skupiny G2. Vůz ARC Saleen S7 řízen Seanem Edwardsem (v týmu s Konopkem) a Ferrari F430 skupiny GT2 řízené Andrew Kirkaldym drželi Pole position. Nicméně se déšť před samotným závěrem umoudřil a vozy GT1 mohly své časy ještě malinko vylepšit.
Marcel Fässler zaznamenal své první FIA GT Pole positon, když s vozem Corvette C6R týmu Phoenix Racing zajistil týmu s časem 1:55,220 prvenství. Následoval jej Christophe Bouchut, jenž na vítěze ztratil pouhých 83 tisícín a jeho SRT Corvette se postaví na startu do závodu vedle stejný vůz.
Kirkaldy vybojoval své 11 Pole position, třetí na okruhu v Silverstone. Na druhé pozici jej následoval nováček šampionátu Richard Westbrook jenž souěží s vozem Prospeed Competition Porsche 997 GT3 RSR. Třetí ve třídě zajel Gianmaria Bruni s vozemAF Corse Ferrari 430 GT2.
Výsledky kvalifikace - Silverstone
1
5
GT1
Fassler/Deletraz
Corvette C6R
1:55.220
7
160.59
2
3
GT1
Bouchut/Maassen
Corvette C6R
1:55.303
7
0.083
160.48
3
111
G2
Konopka/Konrad/Edwards
Saleen S7R
1:55.459
8
0.239
160.26
4
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:55.525
7
0.305
160.17
5
6
GT1
Hezemans/Gollin
Corvette C6R
1:55.734
6
0.514
159.88
6
10
GT1
Peter/Simonsen
Aston Martin DBR9
1:55.934
7
0.714
159.60
7
56
GT2
Kirkaldy/Bell
Ferrari F430 GT2
1:56.632
7
1.412
158.65
8
2
GT1
Ramos/Negrao
Maserati MC12
1:56.647
8
1.427
158.63
9
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Muller
Aston Martin DBR9
1:56.877
7
1.657
158.32
10
61
GT2
Collard/Westbrook
Porsche 997 GT3 RSR
1:57.662
5
2.442
157.26
11
50
GT2
Vilander/Bruni
Ferrari F430 GT2
1:58.718
8
3.498
155.86
12
77
GT2
Malucelli/Ruberti
Ferrari F430 GT2
1:58.951
7
3.731
155.56
13
51
GT2
Biagi/Montanari
Ferrari F430 GT2
1:59.145
7
3.925
155.30
14
8
GT1
Kox/Rusonov
Lamborghini Murcielago
1:59.592
7
4.372
154.72
15
1
GT1
Bertolini/Bartels
Maserati MC12
2:00.005
7
4.785
154.19
16
60
GT2
Forsten/Palttala
Porsche 997 GT3 RSR
2:00.457
7
5.237
153.61
17
59
GT2
Ashburn/Williams
Porsche 997 GT3 RSR
2:00.779
6
5.559
153.20
18
7
GT1
Vosse/Franchi
Saleen S7R
2:00.790
7
5.570
153.19
19
95
GT2
Russo/Perez Companc
Ferrari F430 GT2
2:02.001
7
6.781
151.67
20
62
GT2
Babini/Davies
Ferrari F430 GT2
2:02.088
8
6.868
151.56
21
13
GT1
Menten/Piccini
Saleen S7R
2:04.352
7
9.132
148.80
22
37
GT1
Tuero/Mazzacane
Ferrari 550 Maranello
2:05.641
6
10.421
147.27
23
55
GT2
Niarchos/Mullen
Ferrari F430 GT2
2:06.481
6
11.261
146.29
24
15
GT1
Kutemann/Aucott
Maserati MC12
2:06.683
7
11.463
146.06
25
12
GT1
Talkanitsa/Kaufmann
Corvette C5R
2:07.084
5
11.864
145.60
26
4
GT1
Kumpen/Longin
Saleen S7R
2:07.304
7
12.084
145.35
27
78
GT2
Camathias/Rigon
Ferrari F430 GT2
2:07.824
3
12.604
144.76
28
57
GT2
Moser/Del Monte
Ferrari F430 GT2
2:10.052
5
14.832
142.28
Neklasifikováni
--
104
G2
Heyer/Vojtech
Mosler MT900
2:33.659
3
38.439
120.42
--
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
13:11.941
1
11:16.721
23.36
--
103
G2
Lacko/Jirasek
Mosler MT900
15:58.802
1
14:03.582
19.29
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?