1. oficiální test FIA GT: 58 aut!!!

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Francois Flamand / FIA GT
iM2 25. března 2008 21:33
Sdílej:

Během testu, který se odehrál v Monze a byl pro kategorie FIA GT a GT3 Evropského Šampionátu, proběhlo první měření sil v novém roce. Byli zde i zástupci šampionátu GT 4 Evropského poháru. Počasí bylo slunečné a opravdu se bylo na co dívat, vždyť na trať vyrazilo hned 58 speciálů všech kategorií!

Na okruhu byla rekordní účast novinářů a fotografů. Stephane Ratel, předseda SRO, promotéra šampionátu FIA GT a GT3 Evropského Šampionátu, zde prezentoval nadcházející, již dvanáctou sezónu, ve které by se na rošt mohlo postavit až 30 vozů během každého závodu. Oproti roku 2007 se kupříkladu změní finále série, které se letos uskuteční v Argentině na okruhu Potrero de los Funes. Ten je ještě pořád ve výstavbě. Na prezentaci bylo také představeno mnohem lepší televizní pokrytí. Podle pravidel, která vzešla v platnost mezi sezónou 2007 a 2008 je každý tým, který absolvuje celou sezónu, povinen nasadit minimálně jeden speciál do testů v Monze. Nejlepšího času 1:45.486s dosáhl belgický tým Selleslagh Racing Team, který bude startovat s Corvette C6R. S ní pojedou trojnásobný šampión FIA GT Christophe Bouchut a jeho nový kolega Xavier Maassen z Holandska. Druhý nejrychlejší byl Aston Martin DBR9 týmu Gigawave. Toho pilotovali Philipp Peter a Darren Turner. Že by se projevovala práce dlouholetého mechanika Ferarri Nigela Stepneyho, který byl nedávno potvrzen jako nový člen týmu? Ve třídě GT2 zajeli nejlepší čas piloti Scuderia Ecosse s jejich Ferrari 430 GT2. F 430ka byla pilotována Fabio Babinim a Jamie Daviesem. Jejich čas byl 1:50.358s. Druhým nejrychlejším týmem byla CR Scuderia, která taktéž používá vozy Ferrari 430 GT2. Třída  GT 2 viděla také v akci Gillet Vertigo s novým motorem. A pochopitelně jsme poprvé viděli tým Go To One Charouz Racing System, který používá speciál Mosler MT900R.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.