1. oficiální test FIA GT: 58 aut!!!

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Francois Flamand / FIA GT
iM2 25. března 2008 21:33
Sdílej:

Během testu, který se odehrál v Monze a byl pro kategorie FIA GT a GT3 Evropského Šampionátu, proběhlo první měření sil v novém roce. Byli zde i zástupci šampionátu GT 4 Evropského poháru. Počasí bylo slunečné a opravdu se bylo na co dívat, vždyť na trať vyrazilo hned 58 speciálů všech kategorií!

Na okruhu byla rekordní účast novinářů a fotografů. Stephane Ratel, předseda SRO, promotéra šampionátu FIA GT a GT3 Evropského Šampionátu, zde prezentoval nadcházející, již dvanáctou sezónu, ve které by se na rošt mohlo postavit až 30 vozů během každého závodu. Oproti roku 2007 se kupříkladu změní finále série, které se letos uskuteční v Argentině na okruhu Potrero de los Funes. Ten je ještě pořád ve výstavbě. Na prezentaci bylo také představeno mnohem lepší televizní pokrytí. Podle pravidel, která vzešla v platnost mezi sezónou 2007 a 2008 je každý tým, který absolvuje celou sezónu, povinen nasadit minimálně jeden speciál do testů v Monze. Nejlepšího času 1:45.486s dosáhl belgický tým Selleslagh Racing Team, který bude startovat s Corvette C6R. S ní pojedou trojnásobný šampión FIA GT Christophe Bouchut a jeho nový kolega Xavier Maassen z Holandska. Druhý nejrychlejší byl Aston Martin DBR9 týmu Gigawave. Toho pilotovali Philipp Peter a Darren Turner. Že by se projevovala práce dlouholetého mechanika Ferarri Nigela Stepneyho, který byl nedávno potvrzen jako nový člen týmu? Ve třídě GT2 zajeli nejlepší čas piloti Scuderia Ecosse s jejich Ferrari 430 GT2. F 430ka byla pilotována Fabio Babinim a Jamie Daviesem. Jejich čas byl 1:50.358s. Druhým nejrychlejším týmem byla CR Scuderia, která taktéž používá vozy Ferrari 430 GT2. Třída  GT 2 viděla také v akci Gillet Vertigo s novým motorem. A pochopitelně jsme poprvé viděli tým Go To One Charouz Racing System, který používá speciál Mosler MT900R.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.