1. oficiální test FIA GT: 58 aut!!!

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Francois Flamand / FIA GT
iM2 25. března 2008 21:33
Sdílej:

Během testu, který se odehrál v Monze a byl pro kategorie FIA GT a GT3 Evropského Šampionátu, proběhlo první měření sil v novém roce. Byli zde i zástupci šampionátu GT 4 Evropského poháru. Počasí bylo slunečné a opravdu se bylo na co dívat, vždyť na trať vyrazilo hned 58 speciálů všech kategorií!

Na okruhu byla rekordní účast novinářů a fotografů. Stephane Ratel, předseda SRO, promotéra šampionátu FIA GT a GT3 Evropského Šampionátu, zde prezentoval nadcházející, již dvanáctou sezónu, ve které by se na rošt mohlo postavit až 30 vozů během každého závodu. Oproti roku 2007 se kupříkladu změní finále série, které se letos uskuteční v Argentině na okruhu Potrero de los Funes. Ten je ještě pořád ve výstavbě. Na prezentaci bylo také představeno mnohem lepší televizní pokrytí. Podle pravidel, která vzešla v platnost mezi sezónou 2007 a 2008 je každý tým, který absolvuje celou sezónu, povinen nasadit minimálně jeden speciál do testů v Monze. Nejlepšího času 1:45.486s dosáhl belgický tým Selleslagh Racing Team, který bude startovat s Corvette C6R. S ní pojedou trojnásobný šampión FIA GT Christophe Bouchut a jeho nový kolega Xavier Maassen z Holandska. Druhý nejrychlejší byl Aston Martin DBR9 týmu Gigawave. Toho pilotovali Philipp Peter a Darren Turner. Že by se projevovala práce dlouholetého mechanika Ferarri Nigela Stepneyho, který byl nedávno potvrzen jako nový člen týmu? Ve třídě GT2 zajeli nejlepší čas piloti Scuderia Ecosse s jejich Ferrari 430 GT2. F 430ka byla pilotována Fabio Babinim a Jamie Daviesem. Jejich čas byl 1:50.358s. Druhým nejrychlejším týmem byla CR Scuderia, která taktéž používá vozy Ferrari 430 GT2. Třída  GT 2 viděla také v akci Gillet Vertigo s novým motorem. A pochopitelně jsme poprvé viděli tým Go To One Charouz Racing System, který používá speciál Mosler MT900R.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?