Závodníci a fotograf společnosti BPA sport marketing a.s. uspěli v odborných anketách Zlatý volant a Zlaté oko.
V pražském hotelu Hilton převzali ceny Tomáš Enge - za 1. místo v kategorii okruhy, Jan Charouz získal ocenění Speed Award za nejrychlejší kolo v závodě, Erik Janiš skončil mezi okruháři třetí a Václav Pech, spolupracující s BPA, má stejnou trofej mezi jezdci rally. Zlaté oko za nejlepší motoristickou fotografii patří Martinu Strakovi.
Tomáš Enge během „Zlatého motoristického večera“ obdržel již devátý Zlatý volant v jedné z hlavních kategorií. K tomu má osm trofejí Speed Award a jednu Cenu Jiřího Sedláře. Jde ve stopách svého otce Břetislava, jenž dříve získal dva okruhové Zlaté volanty. Na rodinnou tradici začíná navazovat i Jan Charouz. Svou první trofejí dává vzpomenout na pět okruhových Zlatých volantů svého otce Antonína.
Cenu rychlosti získal dvacetiletý student za výkon při loňském slavném maratonu 24h Le Mans. S Lolou B07/17 Judd týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd zajel v neděli 17. června 2007 kolo průměrnou rychlostí 227,368 km/h. Mezi okruhovými jezdci skončil čtvrtý za Erikem Janišem, který dříve získal prvenství mezi motokáristy, stejně tak má Cenu Jiřího Sedláře.
Roman Kresta skončil mezi „soutěžáky“ pátý, Antonín Charouz je v okruhové kategorii osmý, jeho kolegovi z týmu AMG M3000 Mercedes v MMČR Václavu Nimčovi patří třináctá příčka hned za Jarkem Janišem a před Adamem Lackem. Pořadí určili svými hlasy motorističtí novináři a odborníci.
Fotografií roku je snímek fotografa BPA Martina Straky nazvaný „Souhvězdí malých a velkých závodních vozů“. Obrázek byl pořízen při startu šestihodinového závodu cestovních a GT vozů Epilog v Brně. Autor navázal na předchozí výsledky ve Zlaté oku – předloňské druhé místo, respektive třetí příčku z předchozího ročníku. Druhý skončil Petr Frýba, jenž s agenturou BPA sport marketing spolupracuje.
Pořadí určila pětičlenná porota složená ze zástupců pořádající agentury Sport Press a partnera soutěže, firmy Centrum Foto Škoda.
Úplné výsledky Zlatho volantu, Zlatých řídítek a Zlatého oka: www.zlatyvolant.cz
Záznam Zlatého motoristického večera pustí Česká televize na svém programu ČT4 Sport dnes ve 20 hodin, respektive zítra v 16.30.
Tomáš Enge: „Jsem trošku překvapený, že jsem opět, už podeváté, oceněn okruhovým Zlatým volantem. V sezoně jsem měl několik dobrých výsledků, jako třeba vítězství ve třídě LM GT2 v závodě American Le Mans Series v Salt Lake City nebo absolutní stříbro ve finále Grand-Am tamtéž, nicméně celkově vzato to nebyl příliš úspěšný rok. I kvůli zranění ruky v St. Petersburgu. Každopádně děkuji všem hlasujícím za hlasy a doufám, že letošní sezona bude lepší a veselejší.“
Jan Charouz: „Je to můj první Zlatý volant a mám z něj určitě radost, byť nejde o úspěch v hlavní kategorii. S cenou jsem tak trochu počítal, protože Tomáš Enge nezávodil v superrychlé formuli Indy Cars a ani žádný jiný pilot neměl tak rychlé auto, jako byla naše Lola B07/17 Judd. Už se těším na letošní závody, mezi nimiž opět nebude chybět proslulých 24h Le Mans.“ BPA
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?