Závodníci a fotograf společnosti BPA sport marketing a.s. uspěli v odborných anketách Zlatý volant a Zlaté oko.
V pražském hotelu Hilton převzali ceny Tomáš Enge - za 1. místo v kategorii okruhy, Jan Charouz získal ocenění Speed Award za nejrychlejší kolo v závodě, Erik Janiš skončil mezi okruháři třetí a Václav Pech, spolupracující s BPA, má stejnou trofej mezi jezdci rally. Zlaté oko za nejlepší motoristickou fotografii patří Martinu Strakovi.
Tomáš Enge během „Zlatého motoristického večera“ obdržel již devátý Zlatý volant v jedné z hlavních kategorií. K tomu má osm trofejí Speed Award a jednu Cenu Jiřího Sedláře. Jde ve stopách svého otce Břetislava, jenž dříve získal dva okruhové Zlaté volanty. Na rodinnou tradici začíná navazovat i Jan Charouz. Svou první trofejí dává vzpomenout na pět okruhových Zlatých volantů svého otce Antonína.
Cenu rychlosti získal dvacetiletý student za výkon při loňském slavném maratonu 24h Le Mans. S Lolou B07/17 Judd týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd zajel v neděli 17. června 2007 kolo průměrnou rychlostí 227,368 km/h. Mezi okruhovými jezdci skončil čtvrtý za Erikem Janišem, který dříve získal prvenství mezi motokáristy, stejně tak má Cenu Jiřího Sedláře.
Roman Kresta skončil mezi „soutěžáky“ pátý, Antonín Charouz je v okruhové kategorii osmý, jeho kolegovi z týmu AMG M3000 Mercedes v MMČR Václavu Nimčovi patří třináctá příčka hned za Jarkem Janišem a před Adamem Lackem. Pořadí určili svými hlasy motorističtí novináři a odborníci.
Fotografií roku je snímek fotografa BPA Martina Straky nazvaný „Souhvězdí malých a velkých závodních vozů“. Obrázek byl pořízen při startu šestihodinového závodu cestovních a GT vozů Epilog v Brně. Autor navázal na předchozí výsledky ve Zlaté oku – předloňské druhé místo, respektive třetí příčku z předchozího ročníku. Druhý skončil Petr Frýba, jenž s agenturou BPA sport marketing spolupracuje.
Pořadí určila pětičlenná porota složená ze zástupců pořádající agentury Sport Press a partnera soutěže, firmy Centrum Foto Škoda.
Úplné výsledky Zlatho volantu, Zlatých řídítek a Zlatého oka: www.zlatyvolant.cz
Záznam Zlatého motoristického večera pustí Česká televize na svém programu ČT4 Sport dnes ve 20 hodin, respektive zítra v 16.30.
Tomáš Enge: „Jsem trošku překvapený, že jsem opět, už podeváté, oceněn okruhovým Zlatým volantem. V sezoně jsem měl několik dobrých výsledků, jako třeba vítězství ve třídě LM GT2 v závodě American Le Mans Series v Salt Lake City nebo absolutní stříbro ve finále Grand-Am tamtéž, nicméně celkově vzato to nebyl příliš úspěšný rok. I kvůli zranění ruky v St. Petersburgu. Každopádně děkuji všem hlasujícím za hlasy a doufám, že letošní sezona bude lepší a veselejší.“
Jan Charouz: „Je to můj první Zlatý volant a mám z něj určitě radost, byť nejde o úspěch v hlavní kategorii. S cenou jsem tak trochu počítal, protože Tomáš Enge nezávodil v superrychlé formuli Indy Cars a ani žádný jiný pilot neměl tak rychlé auto, jako byla naše Lola B07/17 Judd. Už se těším na letošní závody, mezi nimiž opět nebude chybět proslulých 24h Le Mans.“ BPA
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?