Stáj Charouz Racing System bude v letošních 24 hodinách Le Mans a v šampionátu Le Mans Series závodit s motory Aston Martin.
Charouz Racing System a společností Prodrive vedený tým Aston Martin Racing využívají nových předpisů pro vozy LMP na rok 2008, které umožňují použití motoru GT1 v šasi prototypu. Tým bude v roce 2008 nasazovat nový uzavřený vůz Lola LMP1, který byl upraven společností Aston Martin Racing.
Vůz bude osazen šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem Aston Martin, jenž v roce 2007 přivezl vůz DBR9 k vítězství ve třídě GT1 24h Le Mans. Aston Martin Racing bude spolupracovat s Lolou na zabudování motoru a převodového ústrojí do nového šasi, inženýři Aston Martin Racing pak budou na závodech spolupracovat s týmem.
Aston Martin Racing uzavřel na rok 2008 smlouvu s Tomášem Engem, Stefanem Mückem a Janem Charouze jako se svými oficiálními továrními jezdci. Všichni tři byli nasazeni do týmu Charouz Racing System a budou závodit ve 24h Le Mans a Le Mans Series s vozem Lola/Aston Martin obutým továrními pneumatikami Michelin.
George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing: „Náš dvanáctiválec už prokázal, že má potřebný výkon a výdrž pro vítězství v Le Mans. Nyní se těšíme na výzvu v podobě jeho přebudování pro umístění do nového, lehčího šasi a zjištění, jak konkurenceschopní budeme ve třídě prototypů. Pro mě osobně i pro celý tým Aston Martin Racing to bude skvělá nová zkušenost.“
Antonín Charouz, šéf týmu Charouz Racing System: „Naše spolupráce s Prodrive je dlouhodobá a úspěšná. Jsme velmi rádi, že pro nadcházející sezónu jsme našli možnost ještě těsnější spolupráce. Motory GT1 sice vycházejí z těch, které se používají v produkčních vozech, Aston Martin Racing přesto dokázal, jak konkurenceschopné mohou být i mezi motory ve vytrvalostních závodech. Věřím, že kombinace velkých závodních zkušeností Prodrive, zvláště v Le Mans, a původ motoru Aston Martin V12, by měly vést k velmi konkurenceschopnému stroji v roce 2008. Pro mě tato smlouva má minimálně stejný význam jako podpis smlouvy Tomáše Engeho do týmu Prost F1 nebo Romana Kresty do stáje Ford v MS rally.“
Tomáš Enge: „Je vzrušující znovu závodit pro Aston Martin Racing, stejně jako být součásti nového projektu, v němž dále společně působí Prodrive a Charouz Racing System. Náš vůz bude zcela nový, takže nás čeká spousta práce, ale už teď se na ni těším. Je to pro mě opravdová výzva, řídit silný prototyp LMP1 jsem si vždy přál. Navíc nás čeká boj s naftovými motory, které byly dosud velmi silné. Těším se na to, stejně jako na jakoukoli další práci pro Aston Martin Racing.“
Jan Charouz: „Je to pro mě opravdu skvělá příležitost. Být jezdcem takové značky, jakou je Aston Martin Racing, je pro mne obrovská pocta. Charouz Racing Systém už loni při své premiérové sezoně v LMS prokázal svou rychlost, a ačkoli i letos půjde o nový vůz, jsem si jist, že zapojení Aston Martin Racing a Prodrive stáj ještě více posílí. Loňská sezona LMS mě doslova uchvátila, už se nemůžu dočkat té letošní. Také jsem moc šťastný, že budu závodit s tak rychlými piloty, jako jsou Tomáš Enge a Stefan Mücke. Jsem zkrátka přesvědčený, že můžeme bojovat na špici.“
Stefan Mücke: „Jsem velmi šťastný, že budu součástí tak výjimečného projektu! Myslím, že jde o velmi dobré spojení jezdců, vozu a motoru a jsem si jistý, že budeme schopni dosáhnout úspěchů. Stejně jako Jan Charouz i já jsem v Le Mans Series loni teprve debutoval a také mne tento šampionát velmi zaujal.“
Le Mans Series 2008 Testování – Le Castellet, 2. až 3. března 1000 km Barcelona, 4. až 6. dubna 1000 km Monza, 25. až 27. dubna 1000 km Spa, 9. až 11. května 1000 km Nürburging, 15. až 17. srpna 1000 km Silverstone, 12. až 14. září Jeden závod bude ještě oznámen Internet: www.lemans-series.com
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?