Stáj Charouz Racing System bude v letošních 24 hodinách Le Mans a v šampionátu Le Mans Series závodit s motory Aston Martin.
Charouz Racing System a společností Prodrive vedený tým Aston Martin Racing využívají nových předpisů pro vozy LMP na rok 2008, které umožňují použití motoru GT1 v šasi prototypu. Tým bude v roce 2008 nasazovat nový uzavřený vůz Lola LMP1, který byl upraven společností Aston Martin Racing.
Vůz bude osazen šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem Aston Martin, jenž v roce 2007 přivezl vůz DBR9 k vítězství ve třídě GT1 24h Le Mans. Aston Martin Racing bude spolupracovat s Lolou na zabudování motoru a převodového ústrojí do nového šasi, inženýři Aston Martin Racing pak budou na závodech spolupracovat s týmem.
Aston Martin Racing uzavřel na rok 2008 smlouvu s Tomášem Engem, Stefanem Mückem a Janem Charouze jako se svými oficiálními továrními jezdci. Všichni tři byli nasazeni do týmu Charouz Racing System a budou závodit ve 24h Le Mans a Le Mans Series s vozem Lola/Aston Martin obutým továrními pneumatikami Michelin.
George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing: „Náš dvanáctiválec už prokázal, že má potřebný výkon a výdrž pro vítězství v Le Mans. Nyní se těšíme na výzvu v podobě jeho přebudování pro umístění do nového, lehčího šasi a zjištění, jak konkurenceschopní budeme ve třídě prototypů. Pro mě osobně i pro celý tým Aston Martin Racing to bude skvělá nová zkušenost.“
Antonín Charouz, šéf týmu Charouz Racing System: „Naše spolupráce s Prodrive je dlouhodobá a úspěšná. Jsme velmi rádi, že pro nadcházející sezónu jsme našli možnost ještě těsnější spolupráce. Motory GT1 sice vycházejí z těch, které se používají v produkčních vozech, Aston Martin Racing přesto dokázal, jak konkurenceschopné mohou být i mezi motory ve vytrvalostních závodech. Věřím, že kombinace velkých závodních zkušeností Prodrive, zvláště v Le Mans, a původ motoru Aston Martin V12, by měly vést k velmi konkurenceschopnému stroji v roce 2008. Pro mě tato smlouva má minimálně stejný význam jako podpis smlouvy Tomáše Engeho do týmu Prost F1 nebo Romana Kresty do stáje Ford v MS rally.“
Tomáš Enge: „Je vzrušující znovu závodit pro Aston Martin Racing, stejně jako být součásti nového projektu, v němž dále společně působí Prodrive a Charouz Racing System. Náš vůz bude zcela nový, takže nás čeká spousta práce, ale už teď se na ni těším. Je to pro mě opravdová výzva, řídit silný prototyp LMP1 jsem si vždy přál. Navíc nás čeká boj s naftovými motory, které byly dosud velmi silné. Těším se na to, stejně jako na jakoukoli další práci pro Aston Martin Racing.“
Jan Charouz: „Je to pro mě opravdu skvělá příležitost. Být jezdcem takové značky, jakou je Aston Martin Racing, je pro mne obrovská pocta. Charouz Racing Systém už loni při své premiérové sezoně v LMS prokázal svou rychlost, a ačkoli i letos půjde o nový vůz, jsem si jist, že zapojení Aston Martin Racing a Prodrive stáj ještě více posílí. Loňská sezona LMS mě doslova uchvátila, už se nemůžu dočkat té letošní. Také jsem moc šťastný, že budu závodit s tak rychlými piloty, jako jsou Tomáš Enge a Stefan Mücke. Jsem zkrátka přesvědčený, že můžeme bojovat na špici.“
Stefan Mücke: „Jsem velmi šťastný, že budu součástí tak výjimečného projektu! Myslím, že jde o velmi dobré spojení jezdců, vozu a motoru a jsem si jistý, že budeme schopni dosáhnout úspěchů. Stejně jako Jan Charouz i já jsem v Le Mans Series loni teprve debutoval a také mne tento šampionát velmi zaujal.“
Le Mans Series 2008 Testování – Le Castellet, 2. až 3. března 1000 km Barcelona, 4. až 6. dubna 1000 km Monza, 25. až 27. dubna 1000 km Spa, 9. až 11. května 1000 km Nürburging, 15. až 17. srpna
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.