Saleen znovu na špičkové úrovni?

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 29. prosince 2007 01:37
Sdílej:

Tým PK Carsport a jeho jezdci Anthony Kumpen a Bert Longin mají za sebou nesporně velmi úspěšnou sezonu. Ve starším voze Corvette C5R byli ve hře o titul až do samého závěru šampionátu. V roce 2008 však přesedlají na americký Saleen S7R.

„Jen málo toho zůstane stejného, ale náš cíl stejný zůstává, a to vítězství. Vrací se projekt United4Belgium. Lidé tomu fandí a my budeme pokračovat v závodech jako belgický tým,“ říká Anthony Kumpen.

Stáj se bude nadále soustředit na šampionát FIA GT, doplňuje týmový kolega Bert Longin. „Jsme malý tým a jezdit dvě neúplné série by nebylo ideální. S PK Carsport jsme se rozhodli pokračovat ve FIA GT. Máte zde skupinu velmi zkušených a motivovaných lidí, pro které také bude lepší koncentrovat se jen na jednu sérii."

Jejich novou zbraní bude americký Saleen S7R. Auto poprvé závodilo v roce 2006 pro německý tým Zakspeed, který s ním vyhrál dva závody a získal čtyři pole position. Jen připomeňme, že s ním úspěšně závodil i Čech Jarek Janiš.

„Samozřejmě, že bude mít nová vylepšení před startem sezóny. Je to velice konkurenceschopné auto a jsme přesvědčeni, že to bude klapat. Nezapomínejme, že Saleen vyhrál loni v LMS Championship třídu GT1. Vítězství v této kategorii, kde se jezdí dlouhé závody, klade důraz jak na rychlost, tak i na spolehlivost. V přípravě musíme najezdit co nejvíce kilometrů. Vše bude pro nás nové.  Začneme testovat už v únoru,“ dodává Kumpen.

Důležitým faktorem v sezoně 2008 bude partnerství s italskou společností Pirelli. „Spolupráce s Pirelli nám dává příležitost pro velké množství testů.  Samozřejmě, že pneumatiky známe z minula a obě strany jsou šťastné z obnovení spolupráce,“ říká Longin.

Pier-Luigi Decancellis z Pirelli se vyjádřil takto: „V minulosti jsme měli velice dobré zkušenosti jak s týmem, tak i vozem. V minulosti jsme dodávali pneumatiky Vitaphone a některé americké týmy také jezdí na Pirelli. Jsme opravdu šťastní z tohoto programu, který by mohl být jediným pro nás ve třídě GT1.“

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.