Tým PK Carsport a jeho jezdci Anthony Kumpen a Bert Longin mají za sebou nesporně velmi úspěšnou sezonu. Ve starším voze Corvette C5R byli ve hře o titul až do samého závěru šampionátu. V roce 2008 však přesedlají na americký Saleen S7R.
„Jen málo toho zůstane stejného, ale náš cíl stejný zůstává, a to vítězství. Vrací se projekt United4Belgium. Lidé tomu fandí a my budeme pokračovat v závodech jako belgický tým,“ říká Anthony Kumpen.
Stáj se bude nadále soustředit na šampionát FIA GT, doplňuje týmový kolega Bert Longin. „Jsme malý tým a jezdit dvě neúplné série by nebylo ideální. S PK Carsport jsme se rozhodli pokračovat ve FIA GT. Máte zde skupinu velmi zkušených a motivovaných lidí, pro které také bude lepší koncentrovat se jen na jednu sérii."
Jejich novou zbraní bude americký Saleen S7R. Auto poprvé závodilo v roce 2006 pro německý tým Zakspeed, který s ním vyhrál dva závody a získal čtyři pole position. Jen připomeňme, že s ním úspěšně závodil i Čech Jarek Janiš.
„Samozřejmě, že bude mít nová vylepšení před startem sezóny. Je to velice konkurenceschopné auto a jsme přesvědčeni, že to bude klapat. Nezapomínejme, že Saleen vyhrál loni v LMS Championship třídu GT1. Vítězství v této kategorii, kde se jezdí dlouhé závody, klade důraz jak na rychlost, tak i na spolehlivost. V přípravě musíme najezdit co nejvíce kilometrů. Vše bude pro nás nové. Začneme testovat už v únoru,“ dodává Kumpen.
Důležitým faktorem v sezoně 2008 bude partnerství s italskou společností Pirelli. „Spolupráce s Pirelli nám dává příležitost pro velké množství testů. Samozřejmě, že pneumatiky známe z minula a obě strany jsou šťastné z obnovení spolupráce,“ říká Longin.
Pier-Luigi Decancellis z Pirelli se vyjádřil takto: „V minulosti jsme měli velice dobré zkušenosti jak s týmem, tak i vozem. V minulosti jsme dodávali pneumatiky Vitaphone a některé americké týmy také jezdí na Pirelli. Jsme opravdu šťastní z tohoto programu, který by mohl být jediným pro nás ve třídě GT1.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.