Tým PK Carsport a jeho jezdci Anthony Kumpen a Bert Longin mají za sebou nesporně velmi úspěšnou sezonu. Ve starším voze Corvette C5R byli ve hře o titul až do samého závěru šampionátu. V roce 2008 však přesedlají na americký Saleen S7R.
„Jen málo toho zůstane stejného, ale náš cíl stejný zůstává, a to vítězství. Vrací se projekt United4Belgium. Lidé tomu fandí a my budeme pokračovat v závodech jako belgický tým,“ říká Anthony Kumpen.
Stáj se bude nadále soustředit na šampionát FIA GT, doplňuje týmový kolega Bert Longin. „Jsme malý tým a jezdit dvě neúplné série by nebylo ideální. S PK Carsport jsme se rozhodli pokračovat ve FIA GT. Máte zde skupinu velmi zkušených a motivovaných lidí, pro které také bude lepší koncentrovat se jen na jednu sérii."
Jejich novou zbraní bude americký Saleen S7R. Auto poprvé závodilo v roce 2006 pro německý tým Zakspeed, který s ním vyhrál dva závody a získal čtyři pole position. Jen připomeňme, že s ním úspěšně závodil i Čech Jarek Janiš.
„Samozřejmě, že bude mít nová vylepšení před startem sezóny. Je to velice konkurenceschopné auto a jsme přesvědčeni, že to bude klapat. Nezapomínejme, že Saleen vyhrál loni v LMS Championship třídu GT1. Vítězství v této kategorii, kde se jezdí dlouhé závody, klade důraz jak na rychlost, tak i na spolehlivost. V přípravě musíme najezdit co nejvíce kilometrů. Vše bude pro nás nové. Začneme testovat už v únoru,“ dodává Kumpen.
Důležitým faktorem v sezoně 2008 bude partnerství s italskou společností Pirelli. „Spolupráce s Pirelli nám dává příležitost pro velké množství testů. Samozřejmě, že pneumatiky známe z minula a obě strany jsou šťastné z obnovení spolupráce,“ říká Longin.
Pier-Luigi Decancellis z Pirelli se vyjádřil takto: „V minulosti jsme měli velice dobré zkušenosti jak s týmem, tak i vozem. V minulosti jsme dodávali pneumatiky Vitaphone a některé americké týmy také jezdí na Pirelli. Jsme opravdu šťastní z tohoto programu, který by mohl být jediným pro nás ve třídě GT1.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?