Saleen znovu na špičkové úrovni?

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 29. prosince 2007 01:37
Sdílej:

Tým PK Carsport a jeho jezdci Anthony Kumpen a Bert Longin mají za sebou nesporně velmi úspěšnou sezonu. Ve starším voze Corvette C5R byli ve hře o titul až do samého závěru šampionátu. V roce 2008 však přesedlají na americký Saleen S7R.

„Jen málo toho zůstane stejného, ale náš cíl stejný zůstává, a to vítězství. Vrací se projekt United4Belgium. Lidé tomu fandí a my budeme pokračovat v závodech jako belgický tým,“ říká Anthony Kumpen.

Stáj se bude nadále soustředit na šampionát FIA GT, doplňuje týmový kolega Bert Longin. „Jsme malý tým a jezdit dvě neúplné série by nebylo ideální. S PK Carsport jsme se rozhodli pokračovat ve FIA GT. Máte zde skupinu velmi zkušených a motivovaných lidí, pro které také bude lepší koncentrovat se jen na jednu sérii."

Jejich novou zbraní bude americký Saleen S7R. Auto poprvé závodilo v roce 2006 pro německý tým Zakspeed, který s ním vyhrál dva závody a získal čtyři pole position. Jen připomeňme, že s ním úspěšně závodil i Čech Jarek Janiš.

„Samozřejmě, že bude mít nová vylepšení před startem sezóny. Je to velice konkurenceschopné auto a jsme přesvědčeni, že to bude klapat. Nezapomínejme, že Saleen vyhrál loni v LMS Championship třídu GT1. Vítězství v této kategorii, kde se jezdí dlouhé závody, klade důraz jak na rychlost, tak i na spolehlivost. V přípravě musíme najezdit co nejvíce kilometrů. Vše bude pro nás nové.  Začneme testovat už v únoru,“ dodává Kumpen.

Důležitým faktorem v sezoně 2008 bude partnerství s italskou společností Pirelli. „Spolupráce s Pirelli nám dává příležitost pro velké množství testů.  Samozřejmě, že pneumatiky známe z minula a obě strany jsou šťastné z obnovení spolupráce,“ říká Longin.

Pier-Luigi Decancellis z Pirelli se vyjádřil takto: „V minulosti jsme měli velice dobré zkušenosti jak s týmem, tak i vozem. V minulosti jsme dodávali pneumatiky Vitaphone a některé americké týmy také jezdí na Pirelli. Jsme opravdu šťastní z tohoto programu, který by mohl být jediným pro nás ve třídě GT1.“

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.