Mezinárodní automobilová federace zveřejnila kalendář závodů šampionátu FIA GT na rok 2008. Seriál znovu exhibičně expanduje, tentokrát zavítá místo Číny až za oceán do Argentiny.
Až na některé termínové změny se moc velkých změn ale v kalendáři neudálo. Nový je zmíněný závod v Argentině a místo zahajovacího čínského Zhuhai připadne závodní premiéra sezony 2008 na britský Silverstone.
Opětovně se uskuteční deset podniků a nechybí mezi nimi ani tradiční Brno. Do České republiky zavítají vozy grand tourismo na brněnský automotodrom 14. září.
Vrcholným podnikem bude tradiční vytrvalostní závod na 24 hodin v belgickém Spa 3. srpna.
Finále je naplánováno až na 23. listopadu právě do Argentiny na okruh San Luis.
Termínový kalendář 1. 20. dubna Silverstone Velká Británie 2. 18. května Monza Italie 3. 21. června Adria Italy (Sobotní noční závod) 4. 6. července Oschersleben Německo 5. 3. srpna Total 24 hodin ve Spa Belgie 6. 31. srpna Bukurešť Rumunsko 7. 14. září Brno Česká Republika 8. 28. září Nogaro Francie 9. 18. října Zolder Belgie 10. 23. listopadu San Luis Argentina
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?