Mezinárodní automobilová federace zveřejnila kalendář závodů šampionátu FIA GT na rok 2008. Seriál znovu exhibičně expanduje, tentokrát zavítá místo Číny až za oceán do Argentiny.
Až na některé termínové změny se moc velkých změn ale v kalendáři neudálo. Nový je zmíněný závod v Argentině a místo zahajovacího čínského Zhuhai připadne závodní premiéra sezony 2008 na britský Silverstone.
Opětovně se uskuteční deset podniků a nechybí mezi nimi ani tradiční Brno. Do České republiky zavítají vozy grand tourismo na brněnský automotodrom 14. září.
Vrcholným podnikem bude tradiční vytrvalostní závod na 24 hodin v belgickém Spa 3. srpna.
Finále je naplánováno až na 23. listopadu právě do Argentiny na okruh San Luis.
Termínový kalendář 1. 20. dubna Silverstone Velká Británie 2. 18. května Monza Italie 3. 21. června Adria Italy (Sobotní noční závod) 4. 6. července Oschersleben Německo 5. 3. srpna Total 24 hodin ve Spa Belgie 6. 31. srpna Bukurešť Rumunsko 7. 14. září Brno Česká Republika 8. 28. září Nogaro Francie 9. 18. října Zolder Belgie 10. 23. listopadu San Luis Argentina
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.