Mezinárodní automobilová federace zveřejnila kalendář závodů šampionátu FIA GT na rok 2008. Seriál znovu exhibičně expanduje, tentokrát zavítá místo Číny až za oceán do Argentiny.
Až na některé termínové změny se moc velkých změn ale v kalendáři neudálo. Nový je zmíněný závod v Argentině a místo zahajovacího čínského Zhuhai připadne závodní premiéra sezony 2008 na britský Silverstone.
Opětovně se uskuteční deset podniků a nechybí mezi nimi ani tradiční Brno. Do České republiky zavítají vozy grand tourismo na brněnský automotodrom 14. září.
Vrcholným podnikem bude tradiční vytrvalostní závod na 24 hodin v belgickém Spa 3. srpna.
Finále je naplánováno až na 23. listopadu právě do Argentiny na okruh San Luis.
Termínový kalendář 1. 20. dubna Silverstone Velká Británie 2. 18. května Monza Italie 3. 21. června Adria Italy (Sobotní noční závod) 4. 6. července Oschersleben Německo 5. 3. srpna Total 24 hodin ve Spa Belgie 6. 31. srpna Bukurešť Rumunsko 7. 14. září Brno Česká Republika 8. 28. září Nogaro Francie 9. 18. října Zolder Belgie 10. 23. listopadu San Luis Argentina
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?