Ve středu se uskutečnil první test nové zbraně Ferrari pro rok 2008. Zatímco monopost F1 je ještě ve fázi zrodu, nové F430 pro vytrvalostní závody třídy GT2 bylo vyzkoušeno na trati v italském Mugellu. Vůz řídili jezdci Jamie Melo a Gianmaria Bruni.
Auto má nový motor s novým systémem sání, má více koníků pod kapotou a lepší kroutící moment. Nový je pochopitelně i aerodynamický paket s jinak řešeným nasáváním vzduchu v přední části vozu. Vůz má také nové zadní přítlačné křídlo a difuzor. Zavěšení má upravenou vhodnější geometrii.
První den testů proběhl dobře a posloužil k porovnání verzí 07 a 08. Nová závodní zbraň bude představena oficiálně veřejnosti na světových dnech Ferrari 28. října v Mugellu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?