Ve středu se uskutečnil první test nové zbraně Ferrari pro rok 2008. Zatímco monopost F1 je ještě ve fázi zrodu, nové F430 pro vytrvalostní závody třídy GT2 bylo vyzkoušeno na trati v italském Mugellu. Vůz řídili jezdci Jamie Melo a Gianmaria Bruni.
Auto má nový motor s novým systémem sání, má více koníků pod kapotou a lepší kroutící moment. Nový je pochopitelně i aerodynamický paket s jinak řešeným nasáváním vzduchu v přední části vozu. Vůz má také nové zadní přítlačné křídlo a difuzor. Zavěšení má upravenou vhodnější geometrii.
První den testů proběhl dobře a posloužil k porovnání verzí 07 a 08. Nová závodní zbraň bude představena oficiálně veřejnosti na světových dnech Ferrari 28. října v Mugellu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?