Zadření ložiska levého předního kola vozu Saleen S7R ukončilo závodnické trápení Tomáše Engeho v brněnském zastavení šampionátu FIA Grand Turismo. Vůz týmu RBImmo Racing totiž za konkurencí výrazně zaostával, takže český pilot ani jeho rakouský střídač Reinhard Kofler neměli žádnou šanci uspět.
Do technické závady se pohybovali na konci pole královské třídy GT1, stejně tak tomu bylo v předešlých tréninkových jízdách. Americký speciál dostal od sportovních komisařů menší zadní křídlo, menší restriktor k motoru a navrch 40 kilogramů zátěže, což je pravidlo pro stáje, které nejedou celé mistrovství. Vůz samotný je navíc starší modifikace, což v součtu se zásahem FIA srazilo naděje posádky. Pravidla FIA Grand Turismo podobné zásahy jury umožňují.
Tomáš Enge Auto fungovalo v dnešním závodě stejně špatně jako v trénincích a v kvalifikaci, takže to bylo spíše trápení než závodění. S kolegou Reinhardem Koflerem jsme byli rádi, že jsme jeli těsně před vozy slabší třídy GT2 a to je opravdu velmi neuspokojivé. Nakonec, asi čtvrt hodiny před cílem, nám „odešlo“ hlavní ložisko levého předního kola, takže jsem musel saleena odstavit do boxů. Chvíli jsem sice zkoušel jet, ale kolo vibrovalo stále víc, takže hrozila i havárie.
Antonín Charouz, manažer jezdce Bohužel jsme se spletli ve výběru týmu. Slibovali nám, že vůz bude konkurenceschopný, nicméně nebylo tomu tak. Navíc omezení FIA přispěla k tomu, že auto nemělo žádnou šanci. Tomáš si alespoň zlepšil náladu výhrou v sobotní tříhodinovce Mezinárodního mistrovství České republiky, v níž byl členem našeho týmu AMG M3000 Mercedes.
Tisková zpráva www.tomas-enge.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?