BRNO - PREVIEW; FIA GT se dostává do závěrečné fáze ročníku 2007. Dva týdny po noční premiéře v italské Adrii, kde se z vítězství radovala posádka Wendlinger / Sharp ve vozem Aston Martin DBR9 ve třídě GT1 a už po čtvrté ve třídě Müller / Vilander s Ferrari F430, se šampionát dostane do Brna.
Seriál vozů grand tourismo se zde představí už po osmé, čímž se Brno stává stálicí kalendáře. Malebná trať zasazená v lesích kolem Brna už zažila jedny z nejlepších závodů v historii. Letošní očekávání nejsou o nic menší. Obě kategorie GT1 i GT2 jsou velice vyrovnané a tři závody před koncem se může stát cokoliv.
Do plně obsazeného startovního pole se opět vrací značka Saleen S7R. Tentokrát ovšem jak ve třídě GT1, kde jej nasadí tým RBImmo Racing a jedním z pilotů bude Tomáš Enge, tak ve třídě GT2, kde jej nasadí slovenský tým ARC Bratislava. A po delší době se má na start postavit také Rock Media Pagani Zonda. Novinkou na roštu třídy GT2 bude Ferrari F430 italského týmu Advanced Engineering. Další novinkou Brna bude Porsche 997 GT3 týmu G Private Racing na startu kategorie GT3.
Po dlouhé letní přestávce uvidíme v Brně i nejslabší třídu GT3. Kessel Racing s duem Vannelet / Moser si užívají 15bodového náskoku před nejbližšími pronásledovateli a teoreticky mohou získat titul již v Brně.
Je zde ale hodně týmů, které jsou připraveny také ještě zabojovat, například Martini Callaway Corvette teams s Pirriem a von Gartzenem. BMS Scuderia Italia Aston Martin bude v Brně se sestavou Alessi a Frassinetti a JMB Racing dorazí s jezdci Khanem a Daoudim. Plné startovní pole je zárukou dobrého závodu. Během víkendu se pojedou také závody Škoda Octavia Cupu, Divize 3 a 4.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?