BRNO - PREVIEW; FIA GT se dostává do závěrečné fáze ročníku 2007. Dva týdny po noční premiéře v italské Adrii, kde se z vítězství radovala posádka Wendlinger / Sharp ve vozem Aston Martin DBR9 ve třídě GT1 a už po čtvrté ve třídě Müller / Vilander s Ferrari F430, se šampionát dostane do Brna.
Seriál vozů grand tourismo se zde představí už po osmé, čímž se Brno stává stálicí kalendáře. Malebná trať zasazená v lesích kolem Brna už zažila jedny z nejlepších závodů v historii. Letošní očekávání nejsou o nic menší. Obě kategorie GT1 i GT2 jsou velice vyrovnané a tři závody před koncem se může stát cokoliv.
Do plně obsazeného startovního pole se opět vrací značka Saleen S7R. Tentokrát ovšem jak ve třídě GT1, kde jej nasadí tým RBImmo Racing a jedním z pilotů bude Tomáš Enge, tak ve třídě GT2, kde jej nasadí slovenský tým ARC Bratislava. A po delší době se má na start postavit také Rock Media Pagani Zonda. Novinkou na roštu třídy GT2 bude Ferrari F430 italského týmu Advanced Engineering. Další novinkou Brna bude Porsche 997 GT3 týmu G Private Racing na startu kategorie GT3.
Po dlouhé letní přestávce uvidíme v Brně i nejslabší třídu GT3. Kessel Racing s duem Vannelet / Moser si užívají 15bodového náskoku před nejbližšími pronásledovateli a teoreticky mohou získat titul již v Brně.
Je zde ale hodně týmů, které jsou připraveny také ještě zabojovat, například Martini Callaway Corvette teams s Pirriem a von Gartzenem. BMS Scuderia Italia Aston Martin bude v Brně se sestavou Alessi a Frassinetti a JMB Racing dorazí s jezdci Khanem a Daoudim. Plné startovní pole je zárukou dobrého závodu. Během víkendu se pojedou také závody Škoda Octavia Cupu, Divize 3 a 4.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?