BRNO - PREVIEW; FIA GT se dostává do závěrečné fáze ročníku 2007. Dva týdny po noční premiéře v italské Adrii, kde se z vítězství radovala posádka Wendlinger / Sharp ve vozem Aston Martin DBR9 ve třídě GT1 a už po čtvrté ve třídě Müller / Vilander s Ferrari F430, se šampionát dostane do Brna.
Seriál vozů grand tourismo se zde představí už po osmé, čímž se Brno stává stálicí kalendáře. Malebná trať zasazená v lesích kolem Brna už zažila jedny z nejlepších závodů v historii. Letošní očekávání nejsou o nic menší. Obě kategorie GT1 i GT2 jsou velice vyrovnané a tři závody před koncem se může stát cokoliv.
Do plně obsazeného startovního pole se opět vrací značka Saleen S7R. Tentokrát ovšem jak ve třídě GT1, kde jej nasadí tým RBImmo Racing a jedním z pilotů bude Tomáš Enge, tak ve třídě GT2, kde jej nasadí slovenský tým ARC Bratislava. A po delší době se má na start postavit také Rock Media Pagani Zonda. Novinkou na roštu třídy GT2 bude Ferrari F430 italského týmu Advanced Engineering. Další novinkou Brna bude Porsche 997 GT3 týmu G Private Racing na startu kategorie GT3.
Po dlouhé letní přestávce uvidíme v Brně i nejslabší třídu GT3. Kessel Racing s duem Vannelet / Moser si užívají 15bodového náskoku před nejbližšími pronásledovateli a teoreticky mohou získat titul již v Brně.
Je zde ale hodně týmů, které jsou připraveny také ještě zabojovat, například Martini Callaway Corvette teams s Pirriem a von Gartzenem. BMS Scuderia Italia Aston Martin bude v Brně se sestavou Alessi a Frassinetti a JMB Racing dorazí s jezdci Khanem a Daoudim. Plné startovní pole je zárukou dobrého závodu. Během víkendu se pojedou také závody Škoda Octavia Cupu, Divize 3 a 4.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?