SPA - ZÁVOD: Obrovská smůla potkala českou stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd ve čtvrtém závodu šampionátu Le Mans Series. V Belgickém Spa Francorchamps její naděje totiž hned po startu zhatil Francouz Jonathan Cochet.
nájezdu do zatáčky La Source narazil zezadu do loly v barvách české trikolory se Stefanem Muckem za volantem. Německý pilot přitom startovat ze třetího místa, jako nejrychlejší pilot vozů s benzinovými motory. Následující pouť vozu byla velmi těžká, na jejím konci jsou ovšem další body.
Záď prototypu byla značně poškozena, především praskly obě pneumatiky. Mladý Berlíňan se nedal a pomalu se ploužil k mechaniků, Bohužel měl před sebou celý, velmi dlouhý okruh. Jakmile do depa dorazil, začal koncert zručných rukou. Za necelou půlhodinu byla lola v pořádku a Mücke začal stíhací jízdu. Zakončil ji jako 25. absolutně 7. v kategorii LMP1.
Mücke i jeho dvacetiletý kolega dovedli velkou práci. Zajížděli velmi rychlá, stabilní kola. Patří jim nejlepší čas mezi vozy s benzinovými agregáty. Závod byl opět plný dramat. Jeho průběh komplikovaly dešťové přeháňky, pětkrát musel na trať zpomalovací vůz. Jednou bohužel kvůli vážné havárii Jarka Janiše s vozem týmu Spyker Squadron. Kvůli prasklé pneumatice boural v zatáčce Eau Rouge.
Do konce šampionátu zbývají dva závody, nejbližší je 1000 km Silverstone 16. září.
Stefan Mücke: „Velká škoda pro náš tým. O naši rychlosti i vytrvalosti nikdo nemůže pochybovat, ale co je nám to platné, když se nezaviněně propadneme na samý konec. Ránu jsem samozřejmě nečekal. Ani jsem netušil, kdo mi ji dal. Když bylo po incidentu, řekl jsem si žádný problém, objedu kolo k mechanikům ke kontrole pojedeme dál, jenž brzy jsem zjistil, že tak snadné to nebude. Jízda na zadních ráfcích byla docela obtížná a hlavně velmi pomalá. Po opravě jsem vůz pár kol zkoušel, jestli je ok. Naštěstí byl, takže na střídačku s Honzou jsme se snažili zajet co nejlépe alespoň zbytek 1000 kilometrů.“
Jan Charouz: „Jsem pochopitelně naštvaný. Taková příhoda nemůže závodníka potěšit. Mrzí mě to mimořádně, protože naše rychlost i výdrž jsou opravdu mimořádné, měli jsme nejméně na druhé místo a možná i na vítězství. Peugeot, který vyhrál, měl totiž potíže a nebyl zdaleka tak rychlý jako v předchozích závodech. Ale nechejme kdyby. Zkrátka jsme si vybrali smůlu a já doufám, že příště bude vše veselejší.“
Antonín Charouz: „Máme za sebou smolný víkend jako dlouho nepamatuji. Nejprve Vašek Pech havaroval s Mitsubishi Lancer Evo 9 v Prachaticích, pak jsem já boural na oleji vyteklém z rozbitého motoru mého kolegy Václav Nimč v Piešťanech, k tomu rána zezadu do našeho vozu ve Spa a bourající Jarek tamtéž. Hlavně, že se nikdo vážně nezranil. Škody na technice jsou ovšem značné. Opět mě potěšilo, že Stefan s Honzou jen potvrdili kvality své i našeho týmu, proti nečekanému úderu zezadu nemá nikdo šanci.“
Výsledky, 1000km Spa 1. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi) 143 kol za 5:47:47,313 2. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -2 kola 3. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -3 kola 4. Primat, Tinseau (Pesarolo Judd) -5 kol 5. Amaral, De Castro, Burgeno (Lola B05/40 AER) -6 kol 6. Ortelli, Ayari (Saleen S7R) -6 kol 7. Lienhard, Theys, Van de Poele (Lola B05/40 Judd) -7 kol 8. Bouchut, Gardel, Gollin (Aston Martin DBR9) -7 kol 9. Policand, Goueslard, Alphand (Corvette C6-R) -9 kol 10. A. Garcia, Ch. Fittipaldi (Aston Martin DBR9) -9 kol. 25. 7. v LM P1 Mücke, Charouz (Lola B07/17 Judd) -18 kol Startovalo 50 vozů
Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů 1. Peugeot Total st. č. 8 -26 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 20 3. Pescarolo Sport st.č. 17 - 14 4. Rollcentre Racing stč. 18 - 13 5. Peugeot Total st. č. 7 - 10 6. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd st.č 15 - 10 BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?