SPA - ZÁVOD: Obrovská smůla potkala českou stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd ve čtvrtém závodu šampionátu Le Mans Series. V Belgickém Spa Francorchamps její naděje totiž hned po startu zhatil Francouz Jonathan Cochet.
nájezdu do zatáčky La Source narazil zezadu do loly v barvách české trikolory se Stefanem Muckem za volantem. Německý pilot přitom startovat ze třetího místa, jako nejrychlejší pilot vozů s benzinovými motory. Následující pouť vozu byla velmi těžká, na jejím konci jsou ovšem další body.
Záď prototypu byla značně poškozena, především praskly obě pneumatiky. Mladý Berlíňan se nedal a pomalu se ploužil k mechaniků, Bohužel měl před sebou celý, velmi dlouhý okruh. Jakmile do depa dorazil, začal koncert zručných rukou. Za necelou půlhodinu byla lola v pořádku a Mücke začal stíhací jízdu. Zakončil ji jako 25. absolutně 7. v kategorii LMP1.
Mücke i jeho dvacetiletý kolega dovedli velkou práci. Zajížděli velmi rychlá, stabilní kola. Patří jim nejlepší čas mezi vozy s benzinovými agregáty. Závod byl opět plný dramat. Jeho průběh komplikovaly dešťové přeháňky, pětkrát musel na trať zpomalovací vůz. Jednou bohužel kvůli vážné havárii Jarka Janiše s vozem týmu Spyker Squadron. Kvůli prasklé pneumatice boural v zatáčce Eau Rouge.
Do konce šampionátu zbývají dva závody, nejbližší je 1000 km Silverstone 16. září.
Stefan Mücke: „Velká škoda pro náš tým. O naši rychlosti i vytrvalosti nikdo nemůže pochybovat, ale co je nám to platné, když se nezaviněně propadneme na samý konec. Ránu jsem samozřejmě nečekal. Ani jsem netušil, kdo mi ji dal. Když bylo po incidentu, řekl jsem si žádný problém, objedu kolo k mechanikům ke kontrole pojedeme dál, jenž brzy jsem zjistil, že tak snadné to nebude. Jízda na zadních ráfcích byla docela obtížná a hlavně velmi pomalá. Po opravě jsem vůz pár kol zkoušel, jestli je ok. Naštěstí byl, takže na střídačku s Honzou jsme se snažili zajet co nejlépe alespoň zbytek 1000 kilometrů.“
Jan Charouz: „Jsem pochopitelně naštvaný. Taková příhoda nemůže závodníka potěšit. Mrzí mě to mimořádně, protože naše rychlost i výdrž jsou opravdu mimořádné, měli jsme nejméně na druhé místo a možná i na vítězství. Peugeot, který vyhrál, měl totiž potíže a nebyl zdaleka tak rychlý jako v předchozích závodech. Ale nechejme kdyby. Zkrátka jsme si vybrali smůlu a já doufám, že příště bude vše veselejší.“
Antonín Charouz: „Máme za sebou smolný víkend jako dlouho nepamatuji. Nejprve Vašek Pech havaroval s Mitsubishi Lancer Evo 9 v Prachaticích, pak jsem já boural na oleji vyteklém z rozbitého motoru mého kolegy Václav Nimč v Piešťanech, k tomu rána zezadu do našeho vozu ve Spa a bourající Jarek tamtéž. Hlavně, že se nikdo vážně nezranil. Škody na technice jsou ovšem značné. Opět mě potěšilo, že Stefan s Honzou jen potvrdili kvality své i našeho týmu, proti nečekanému úderu zezadu nemá nikdo šanci.“
Výsledky, 1000km Spa 1. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi) 143 kol za 5:47:47,313 2. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -2 kola 3. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -3 kola 4. Primat, Tinseau (Pesarolo Judd) -5 kol 5. Amaral, De Castro, Burgeno (Lola B05/40 AER) -6 kol 6. Ortelli, Ayari (Saleen S7R) -6 kol 7. Lienhard, Theys, Van de Poele (Lola B05/40 Judd) -7 kol 8. Bouchut, Gardel, Gollin (Aston Martin DBR9) -7 kol 9. Policand, Goueslard, Alphand (Corvette C6-R) -9 kol 10. A. Garcia, Ch. Fittipaldi (Aston Martin DBR9) -9 kol. 25. 7. v LM P1 Mücke, Charouz (Lola B07/17 Judd) -18 kol Startovalo 50 vozů
Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů 1. Peugeot Total st. č. 8 -26 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 20 3. Pescarolo Sport st.č. 17 - 14 4. Rollcentre Racing stč. 18 - 13 5. Peugeot Total st. č. 7 - 10 6. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd st.č 15 - 10 BPA
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?