SPA - ZÁVOD: Obrovská smůla potkala českou stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd ve čtvrtém závodu šampionátu Le Mans Series. V Belgickém Spa Francorchamps její naděje totiž hned po startu zhatil Francouz Jonathan Cochet.
nájezdu do zatáčky La Source narazil zezadu do loly v barvách české trikolory se Stefanem Muckem za volantem. Německý pilot přitom startovat ze třetího místa, jako nejrychlejší pilot vozů s benzinovými motory. Následující pouť vozu byla velmi těžká, na jejím konci jsou ovšem další body.
Záď prototypu byla značně poškozena, především praskly obě pneumatiky. Mladý Berlíňan se nedal a pomalu se ploužil k mechaniků, Bohužel měl před sebou celý, velmi dlouhý okruh. Jakmile do depa dorazil, začal koncert zručných rukou. Za necelou půlhodinu byla lola v pořádku a Mücke začal stíhací jízdu. Zakončil ji jako 25. absolutně 7. v kategorii LMP1.
Mücke i jeho dvacetiletý kolega dovedli velkou práci. Zajížděli velmi rychlá, stabilní kola. Patří jim nejlepší čas mezi vozy s benzinovými agregáty. Závod byl opět plný dramat. Jeho průběh komplikovaly dešťové přeháňky, pětkrát musel na trať zpomalovací vůz. Jednou bohužel kvůli vážné havárii Jarka Janiše s vozem týmu Spyker Squadron. Kvůli prasklé pneumatice boural v zatáčce Eau Rouge.
Do konce šampionátu zbývají dva závody, nejbližší je 1000 km Silverstone 16. září.
Stefan Mücke: „Velká škoda pro náš tým. O naši rychlosti i vytrvalosti nikdo nemůže pochybovat, ale co je nám to platné, když se nezaviněně propadneme na samý konec. Ránu jsem samozřejmě nečekal. Ani jsem netušil, kdo mi ji dal. Když bylo po incidentu, řekl jsem si žádný problém, objedu kolo k mechanikům ke kontrole pojedeme dál, jenž brzy jsem zjistil, že tak snadné to nebude. Jízda na zadních ráfcích byla docela obtížná a hlavně velmi pomalá. Po opravě jsem vůz pár kol zkoušel, jestli je ok. Naštěstí byl, takže na střídačku s Honzou jsme se snažili zajet co nejlépe alespoň zbytek 1000 kilometrů.“
Jan Charouz: „Jsem pochopitelně naštvaný. Taková příhoda nemůže závodníka potěšit. Mrzí mě to mimořádně, protože naše rychlost i výdrž jsou opravdu mimořádné, měli jsme nejméně na druhé místo a možná i na vítězství. Peugeot, který vyhrál, měl totiž potíže a nebyl zdaleka tak rychlý jako v předchozích závodech. Ale nechejme kdyby. Zkrátka jsme si vybrali smůlu a já doufám, že příště bude vše veselejší.“
Antonín Charouz: „Máme za sebou smolný víkend jako dlouho nepamatuji. Nejprve Vašek Pech havaroval s Mitsubishi Lancer Evo 9 v Prachaticích, pak jsem já boural na oleji vyteklém z rozbitého motoru mého kolegy Václav Nimč v Piešťanech, k tomu rána zezadu do našeho vozu ve Spa a bourající Jarek tamtéž. Hlavně, že se nikdo vážně nezranil. Škody na technice jsou ovšem značné. Opět mě potěšilo, že Stefan s Honzou jen potvrdili kvality své i našeho týmu, proti nečekanému úderu zezadu nemá nikdo šanci.“
Výsledky, 1000km Spa 1. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi) 143 kol za 5:47:47,313 2. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -2 kola 3. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -3 kola 4. Primat, Tinseau (Pesarolo Judd) -5 kol 5. Amaral, De Castro, Burgeno (Lola B05/40 AER) -6 kol 6. Ortelli, Ayari (Saleen S7R) -6 kol 7. Lienhard, Theys, Van de Poele (Lola B05/40 Judd) -7 kol 8. Bouchut, Gardel, Gollin (Aston Martin DBR9) -7 kol 9. Policand, Goueslard, Alphand (Corvette C6-R) -9 kol 10. A. Garcia, Ch. Fittipaldi (Aston Martin DBR9) -9 kol. 25. 7. v LM P1 Mücke, Charouz (Lola B07/17 Judd) -18 kol Startovalo 50 vozů
Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů 1. Peugeot Total st. č. 8 -26 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 20 3. Pescarolo Sport st.č. 17 - 14 4. Rollcentre Racing stč. 18 - 13 5. Peugeot Total st. č. 7 - 10 6. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd st.č 15 - 10 BPA
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.