SPA - ZÁVOD: Obrovská smůla potkala českou stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd ve čtvrtém závodu šampionátu Le Mans Series. V Belgickém Spa Francorchamps její naděje totiž hned po startu zhatil Francouz Jonathan Cochet.
nájezdu do zatáčky La Source narazil zezadu do loly v barvách české trikolory se Stefanem Muckem za volantem. Německý pilot přitom startovat ze třetího místa, jako nejrychlejší pilot vozů s benzinovými motory. Následující pouť vozu byla velmi těžká, na jejím konci jsou ovšem další body.
Záď prototypu byla značně poškozena, především praskly obě pneumatiky. Mladý Berlíňan se nedal a pomalu se ploužil k mechaniků, Bohužel měl před sebou celý, velmi dlouhý okruh. Jakmile do depa dorazil, začal koncert zručných rukou. Za necelou půlhodinu byla lola v pořádku a Mücke začal stíhací jízdu. Zakončil ji jako 25. absolutně 7. v kategorii LMP1.
Mücke i jeho dvacetiletý kolega dovedli velkou práci. Zajížděli velmi rychlá, stabilní kola. Patří jim nejlepší čas mezi vozy s benzinovými agregáty. Závod byl opět plný dramat. Jeho průběh komplikovaly dešťové přeháňky, pětkrát musel na trať zpomalovací vůz. Jednou bohužel kvůli vážné havárii Jarka Janiše s vozem týmu Spyker Squadron. Kvůli prasklé pneumatice boural v zatáčce Eau Rouge.
Do konce šampionátu zbývají dva závody, nejbližší je 1000 km Silverstone 16. září.
Stefan Mücke: „Velká škoda pro náš tým. O naši rychlosti i vytrvalosti nikdo nemůže pochybovat, ale co je nám to platné, když se nezaviněně propadneme na samý konec. Ránu jsem samozřejmě nečekal. Ani jsem netušil, kdo mi ji dal. Když bylo po incidentu, řekl jsem si žádný problém, objedu kolo k mechanikům ke kontrole pojedeme dál, jenž brzy jsem zjistil, že tak snadné to nebude. Jízda na zadních ráfcích byla docela obtížná a hlavně velmi pomalá. Po opravě jsem vůz pár kol zkoušel, jestli je ok. Naštěstí byl, takže na střídačku s Honzou jsme se snažili zajet co nejlépe alespoň zbytek 1000 kilometrů.“
Jan Charouz: „Jsem pochopitelně naštvaný. Taková příhoda nemůže závodníka potěšit. Mrzí mě to mimořádně, protože naše rychlost i výdrž jsou opravdu mimořádné, měli jsme nejméně na druhé místo a možná i na vítězství. Peugeot, který vyhrál, měl totiž potíže a nebyl zdaleka tak rychlý jako v předchozích závodech. Ale nechejme kdyby. Zkrátka jsme si vybrali smůlu a já doufám, že příště bude vše veselejší.“
Antonín Charouz: „Máme za sebou smolný víkend jako dlouho nepamatuji. Nejprve Vašek Pech havaroval s Mitsubishi Lancer Evo 9 v Prachaticích, pak jsem já boural na oleji vyteklém z rozbitého motoru mého kolegy Václav Nimč v Piešťanech, k tomu rána zezadu do našeho vozu ve Spa a bourající Jarek tamtéž. Hlavně, že se nikdo vážně nezranil. Škody na technice jsou ovšem značné. Opět mě potěšilo, že Stefan s Honzou jen potvrdili kvality své i našeho týmu, proti nečekanému úderu zezadu nemá nikdo šanci.“
Výsledky, 1000km Spa
Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů 1. Peugeot Total st. č. 8 -26 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 20 3. Pescarolo Sport st.č. 17 - 14
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.