Sedmým místem v kategorii GT2 skončila kvalifikace na víkendový závod 24h Spa Francorchamps pro posádku Tomáš Enge, Jarek Janiš, Tim Mullen a Jonny Kane z týmu Scuderia Ecosse.
Členové kvartetu se shodují v tom, že pro tak dlouhý boj není startovní pozice to nejdůležitější k zítřejšímu startu se dívají s optimismem. Ten pramení ze spokojenosti s nastavením jejich Ferrari 430 GT2.
Scuderia Ecosse je jedním ze šťastných týmů, kterým bylo přiděleno zázemí ve zcela nových boxech vybudovaných především pro závody formule 1. Program slavného závodu začala již ve středu, kdy Chris Niarchos a Tim Mullen přivezli obě stájová Ferrari do centra Spa na tradiční předstartovní přehlídku. Zde se setkali s ostatními členy týmu, aby se všichni zúčastnili autogramiády na hlavním náměstí. Poté, co rozdali několik stovek podpisů, zamířili piloti do kasina na povinnou rozpravu jezdců.
Tým rozšířil posádku vozu se startovním číslem 62 o dalšího jezdce. Jonny Kane doplní Tima Mullena ze Severního Irska a českou dvojici Tomáš Enge, Jarek Janiš, čímž mají ještě vzrůst šance posádky na špičkový výsledek. Pro Jonnyho je Spa prvním startem s vozem Ferrari GT, velice zkušený jezdec se ale rychle dostal do tempa.
Tim Mullen obsadil s Ferrari se startovním číslem 62 sedmé místo díky času 2:23.483 minuty a těsně jej následoval Andrew Kirkaldy s vozem číslo 63 (2:23.729 min).
Stewart Roden, šéf týmu: “Při závodě na 24 hodin není nutné, abyste startovali z pole position. To jsme se naučili v průběhu několika minulých let. Není potřeba zrušit vůz kvůli jednomu jedinému rychlému kolu, když chcete závodit 24 hodin! Využili jsme kvalifikace pro práci na závodním nastavení aut, zkoušení nových pneumatik a k tomu, aby všech sedm jezdců strávilo ve voze dostatek času. Před závodem jsem plný optimismu, takže si počkejme a uvidíme, co máme před sebou.”
Tomáš Enge: „Sedmé místo, které za naši posádku zajel Tim Mullen, není pro závod na čtyřiadvacet hodin rozhodující. Ve volných trénincích se nám podařilo naše Ferrari 430 GT2 správně nastavit pro podmínky víkendového maratonu, stejně tak máme jasno ohledně výběru a použití pneumatik. To je pro nás důležitější než pozice na startu. Můžeme skončit v první hodině stejně jako vyhrát.“
Jarek Janiš: „Všechno šlo hladce, jen v kvalifikaci měli kolegové smůlu v podmínkách na trati. Ale to je malá věc. Hlavně že auta fungují bezvadně. Na závod se moc těším, mám ho moc rád. Vzpomínám na rok 2003, když jsme s Robertem Perglem a Yannickem Schroederem ve Ferrari 360 Modena byli třetí v kategorii N-GT. Bylo by pěkné takový výsledek zopakovat. Důležité bude jet svižně a zároveň opatrně, protože je to opravdový vytrvalostní závod, nikoli sprint. Proti ostatním podnikům FIA GT je zde jiné hodnocení, dá se získat mnohem více bodů, a to je pro naši strategii rozhodující. Přeji si, ať neprší. Kdykoli jsem byl ve Spa, vždy přišel déšť. Ovšem předpověď není na mé straně…“
Tim Mullen: “Z výsledku kvalifikace jsem trochu zklamaný. I když jsem samozřejmě věděl, že nebudeme bojovat o pole position, myslel jsem si, že bychom mohli atakovat třetí nebo čtvrté místo. Ani jednou jsem ale na nových pneumatikách neměl na trati ideální podmínky pro zajetí rychlého kola. Pokud nebude mít AF Corse v průběhu závodu problémy, bude to těžký soupeř, ale my máme šanci porazit všechny ostatní.”
Andrew Kirkaldy: “Měl jsem smůlu na příliš velký provoz v obou případech, kdy jsem nasadil nové pneumatiky. Ale tak to prostě je, když se téměř padesát aut snaží zajet rychlé kolo na okruhu podstatně kratším, než je Le Mans. Rozdíl v rychlosti vozů GT3 vše poněkud komplikuje, ale nevadí. Při takovém závodě není příliš důležité, z jaké pozice odstartujete.”
Harmonogram 24h Spa Sobota 28. 7. 9.45 – 10.05 warm up 16.00 start závodu - SOUHRN ODVYSÍLÁ TV DSF V NEDĚLI OD 18.30 BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?