Kvartet s Engem a Janišem vyrazí jako sedmý

Mullen/Janis/Enge
Mullen/Janis/Enge, foto: DPPI / FIA GT
Martin Hájek 27. července 2007 16:25
Sdílej:

Sedmým místem v kategorii GT2 skončila kvalifikace na víkendový závod 24h Spa Francorchamps pro posádku Tomáš Enge, Jarek Janiš, Tim Mullen a Jonny Kane z týmu Scuderia Ecosse.

Členové kvartetu se shodují v tom, že pro tak dlouhý boj není startovní pozice to nejdůležitější k zítřejšímu startu se dívají s optimismem. Ten pramení ze spokojenosti s nastavením jejich Ferrari 430 GT2.

Scuderia Ecosse je jedním ze šťastných týmů, kterým bylo přiděleno zázemí ve zcela nových boxech vybudovaných především pro závody formule 1. Program slavného závodu začala již ve středu, kdy Chris Niarchos a Tim Mullen přivezli obě stájová Ferrari do centra Spa na tradiční předstartovní přehlídku. Zde se setkali s ostatními členy týmu, aby se všichni zúčastnili autogramiády na hlavním náměstí. Poté, co rozdali několik stovek podpisů, zamířili piloti do kasina na povinnou rozpravu jezdců.

Tým rozšířil posádku vozu se startovním číslem 62 o dalšího jezdce. Jonny Kane doplní Tima Mullena ze Severního Irska a českou dvojici Tomáš Enge, Jarek Janiš, čímž mají ještě vzrůst šance posádky na špičkový výsledek. Pro Jonnyho je Spa prvním startem s vozem Ferrari GT, velice zkušený jezdec se ale rychle dostal do tempa.

Tim Mullen obsadil s Ferrari se startovním číslem 62 sedmé místo díky času 2:23.483 minuty a těsně jej následoval Andrew Kirkaldy s vozem číslo 63 (2:23.729 min).

Stewart Roden, šéf týmu: “Při závodě na 24 hodin není nutné, abyste startovali z pole position. To jsme se naučili v průběhu několika minulých let. Není potřeba zrušit vůz kvůli jednomu jedinému rychlému kolu, když chcete závodit 24 hodin! Využili jsme kvalifikace pro práci na závodním nastavení aut, zkoušení nových pneumatik a k tomu, aby všech sedm jezdců strávilo ve voze dostatek času. Před závodem jsem plný optimismu, takže si počkejme a uvidíme, co máme před sebou.”

Tomáš Enge: „Sedmé místo, které za naši posádku zajel Tim Mullen, není pro závod na čtyřiadvacet hodin rozhodující. Ve volných trénincích  se nám podařilo naše Ferrari 430 GT2 správně nastavit pro podmínky víkendového maratonu, stejně tak máme jasno ohledně výběru a použití pneumatik. To je pro nás důležitější než pozice na startu. Můžeme skončit v první hodině stejně jako vyhrát.“

Jarek Janiš: „Všechno šlo hladce, jen v kvalifikaci měli kolegové smůlu v podmínkách na trati. Ale to je malá věc. Hlavně že auta fungují bezvadně. Na závod se moc těším, mám ho moc rád. Vzpomínám na rok 2003, když jsme s Robertem Perglem a Yannickem Schroederem ve Ferrari 360 Modena byli třetí v kategorii N-GT. Bylo by pěkné takový výsledek zopakovat. Důležité bude jet svižně a zároveň opatrně, protože je to opravdový vytrvalostní závod, nikoli sprint. Proti ostatním podnikům FIA GT je zde jiné hodnocení, dá se získat mnohem více bodů, a to je pro naši strategii rozhodující. Přeji si, ať neprší. Kdykoli jsem byl ve Spa, vždy přišel déšť. Ovšem předpověď není na mé straně…“

Tim Mullen: “Z výsledku kvalifikace jsem trochu zklamaný. I když jsem samozřejmě věděl, že nebudeme bojovat o pole position, myslel jsem si, že bychom mohli atakovat třetí nebo čtvrté místo. Ani jednou jsem ale na nových pneumatikách neměl na trati ideální podmínky pro zajetí rychlého kola. Pokud nebude mít AF Corse v průběhu závodu problémy, bude to těžký soupeř, ale my máme šanci porazit všechny ostatní.”

Andrew Kirkaldy: “Měl jsem smůlu na příliš velký provoz v obou případech, kdy jsem nasadil nové pneumatiky. Ale tak to prostě je, když se téměř padesát aut snaží zajet rychlé kolo na okruhu podstatně kratším, než je Le Mans. Rozdíl v rychlosti vozů GT3 vše poněkud komplikuje, ale nevadí. Při takovém závodě není příliš důležité, z jaké pozice odstartujete.”

Harmonogram 24h Spa Sobota 28. 7. 9.45 – 10.05 warm up 16.00 start závodu - SOUHRN ODVYSÍLÁ TV DSF V NEDĚLI OD 18.30 BPA

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.