Jan Charouz změnil plány na svůj start ve víkendovém maratonu 24h Spa Francorchamps. Místo Astonu Martin DBR9 italského týmu BMS Scuderia Italia bude řídit Lamborghini Gallardo rakouské stáje s berg racing.
Pražský pilot, jenž před týdnem oslavil dvacetiny, bere svou účast především jako trénink na srpnový závod šampionátu Le Mans Series ve Spa, který je pro Charouze hlavním programem sezony.
O víkendu se bude v belgickém Spa střídat s Jaromírem Jiříkem, který s lamborghini závodí pravidelně v evropského šampionátu FIA GT3. Tato kategorie má ve slavném maratonu zvláštní klasifikaci – pod jedním startovním číslem jedou tři posádky, tří vozů, přičemž každý z jezdeckých párů pojede třetinu závodu, čili osm hodin.
Shrnutí maratonu, který je po 24h Le Mans druhým nejslavnějším podnikem tohoto druhu, přinese německá televizní stanice DSF v neděli 29. 7. od 18.30.
Harmonogram 24h Spa Čtvrtek 26. 7. 10.50 – 12.20 1. volný trénink 15.40 – 17.10 2. volný trénink 20.30 – 21.30 1. kvalifikace 22.00 – 23.30 2. kvalifikace Pátek 27. 7. 10.45 – 11.30 3. kvalifikace Sobota 28. 7. 9.45 – 10.05 warm up 16.00 start závodu Livetiming: www.mstworld.com
Jan Charouz: „Sice jsem se těšil na start s astonem, nicméně nevadí. Lamborghini Gallardo je parádní auto, které má navíc i velkou šanci dojet do cíle náročného maratonu. Proti speciálům třídy GT1 i GT2 je totiž mnohem méně upravené. Start ve čtyřiadvacetihodinovce beru navíc především jako trénink na srpnový závod Le Mans Series(19.8.), což je pro mě hlavní program roku. Trať ve Spa je překrásná, znám ji z loňského maratonu, ale zároveň velmi těžká. Právě proto je důležité ji poznat co nejlépe.“
Antonín Charouz: „S týmem BMS Scuderia Italia jsme sice byli dohodnuti na Honzově startu s jejich polotovárním Astonem Martin DBR9, nicméně stáj poté změnila soupisku jezdců k Honzovi způsobem, který se nám nelíbil. Rozešli jsme se i tak v dobrém, protože v našem případě jde hlavně o trénink na srpnový závod LMS ve Spa. Honza tak jen nahradil v „lambu“ Erika Janiše, který pojede o stejném víkendu ve švédském Anderstorpu v sérii International Formula Master, v níž se při své nedávné premiéře v Portu uvedl velmi dobře.“ BPA
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.