Jan Charouz změnil plány na svůj start ve víkendovém maratonu 24h Spa Francorchamps. Místo Astonu Martin DBR9 italského týmu BMS Scuderia Italia bude řídit Lamborghini Gallardo rakouské stáje s berg racing.
Pražský pilot, jenž před týdnem oslavil dvacetiny, bere svou účast především jako trénink na srpnový závod šampionátu Le Mans Series ve Spa, který je pro Charouze hlavním programem sezony.
O víkendu se bude v belgickém Spa střídat s Jaromírem Jiříkem, který s lamborghini závodí pravidelně v evropského šampionátu FIA GT3. Tato kategorie má ve slavném maratonu zvláštní klasifikaci – pod jedním startovním číslem jedou tři posádky, tří vozů, přičemž každý z jezdeckých párů pojede třetinu závodu, čili osm hodin.
Shrnutí maratonu, který je po 24h Le Mans druhým nejslavnějším podnikem tohoto druhu, přinese německá televizní stanice DSF v neděli 29. 7. od 18.30.
Harmonogram 24h Spa Čtvrtek 26. 7. 10.50 – 12.20 1. volný trénink 15.40 – 17.10 2. volný trénink 20.30 – 21.30 1. kvalifikace 22.00 – 23.30 2. kvalifikace Pátek 27. 7. 10.45 – 11.30 3. kvalifikace Sobota 28. 7. 9.45 – 10.05 warm up 16.00 start závodu Livetiming: www.mstworld.com
Jan Charouz: „Sice jsem se těšil na start s astonem, nicméně nevadí. Lamborghini Gallardo je parádní auto, které má navíc i velkou šanci dojet do cíle náročného maratonu. Proti speciálům třídy GT1 i GT2 je totiž mnohem méně upravené. Start ve čtyřiadvacetihodinovce beru navíc především jako trénink na srpnový závod Le Mans Series(19.8.), což je pro mě hlavní program roku. Trať ve Spa je překrásná, znám ji z loňského maratonu, ale zároveň velmi těžká. Právě proto je důležité ji poznat co nejlépe.“
Antonín Charouz: „S týmem BMS Scuderia Italia jsme sice byli dohodnuti na Honzově startu s jejich polotovárním Astonem Martin DBR9, nicméně stáj poté změnila soupisku jezdců k Honzovi způsobem, který se nám nelíbil. Rozešli jsme se i tak v dobrém, protože v našem případě jde hlavně o trénink na srpnový závod LMS ve Spa. Honza tak jen nahradil v „lambu“ Erika Janiše, který pojede o stejném víkendu ve švédském Anderstorpu v sérii International Formula Master, v níž se při své nedávné premiéře v Portu uvedl velmi dobře.“ BPA
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?