Jan Charouz změnil plány na svůj start ve víkendovém maratonu 24h Spa Francorchamps. Místo Astonu Martin DBR9 italského týmu BMS Scuderia Italia bude řídit Lamborghini Gallardo rakouské stáje s berg racing.
Pražský pilot, jenž před týdnem oslavil dvacetiny, bere svou účast především jako trénink na srpnový závod šampionátu Le Mans Series ve Spa, který je pro Charouze hlavním programem sezony.
O víkendu se bude v belgickém Spa střídat s Jaromírem Jiříkem, který s lamborghini závodí pravidelně v evropského šampionátu FIA GT3. Tato kategorie má ve slavném maratonu zvláštní klasifikaci – pod jedním startovním číslem jedou tři posádky, tří vozů, přičemž každý z jezdeckých párů pojede třetinu závodu, čili osm hodin.
Shrnutí maratonu, který je po 24h Le Mans druhým nejslavnějším podnikem tohoto druhu, přinese německá televizní stanice DSF v neděli 29. 7. od 18.30.
Harmonogram 24h Spa Čtvrtek 26. 7. 10.50 – 12.20 1. volný trénink 15.40 – 17.10 2. volný trénink 20.30 – 21.30 1. kvalifikace 22.00 – 23.30 2. kvalifikace Pátek 27. 7. 10.45 – 11.30 3. kvalifikace Sobota 28. 7. 9.45 – 10.05 warm up 16.00 start závodu Livetiming: www.mstworld.com
Jan Charouz: „Sice jsem se těšil na start s astonem, nicméně nevadí. Lamborghini Gallardo je parádní auto, které má navíc i velkou šanci dojet do cíle náročného maratonu. Proti speciálům třídy GT1 i GT2 je totiž mnohem méně upravené. Start ve čtyřiadvacetihodinovce beru navíc především jako trénink na srpnový závod Le Mans Series(19.8.), což je pro mě hlavní program roku. Trať ve Spa je překrásná, znám ji z loňského maratonu, ale zároveň velmi těžká. Právě proto je důležité ji poznat co nejlépe.“
Antonín Charouz: „S týmem BMS Scuderia Italia jsme sice byli dohodnuti na Honzově startu s jejich polotovárním Astonem Martin DBR9, nicméně stáj poté změnila soupisku jezdců k Honzovi způsobem, který se nám nelíbil. Rozešli jsme se i tak v dobrém, protože v našem případě jde hlavně o trénink na srpnový závod LMS ve Spa. Honza tak jen nahradil v „lambu“ Erika Janiše, který pojede o stejném víkendu ve švédském Anderstorpu v sérii International Formula Master, v níž se při své nedávné premiéře v Portu uvedl velmi dobře.“ BPA
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?