Jan Charouz změnil plány na svůj start ve víkendovém maratonu 24h Spa Francorchamps. Místo Astonu Martin DBR9 italského týmu BMS Scuderia Italia bude řídit Lamborghini Gallardo rakouské stáje s berg racing.
Pražský pilot, jenž před týdnem oslavil dvacetiny, bere svou účast především jako trénink na srpnový závod šampionátu Le Mans Series ve Spa, který je pro Charouze hlavním programem sezony.
O víkendu se bude v belgickém Spa střídat s Jaromírem Jiříkem, který s lamborghini závodí pravidelně v evropského šampionátu FIA GT3. Tato kategorie má ve slavném maratonu zvláštní klasifikaci – pod jedním startovním číslem jedou tři posádky, tří vozů, přičemž každý z jezdeckých párů pojede třetinu závodu, čili osm hodin.
Shrnutí maratonu, který je po 24h Le Mans druhým nejslavnějším podnikem tohoto druhu, přinese německá televizní stanice DSF v neděli 29. 7. od 18.30.
Harmonogram 24h Spa Čtvrtek 26. 7. 10.50 – 12.20 1. volný trénink 15.40 – 17.10 2. volný trénink 20.30 – 21.30 1. kvalifikace 22.00 – 23.30 2. kvalifikace Pátek 27. 7. 10.45 – 11.30 3. kvalifikace Sobota 28. 7. 9.45 – 10.05 warm up 16.00 start závodu Livetiming: www.mstworld.com
Jan Charouz: „Sice jsem se těšil na start s astonem, nicméně nevadí. Lamborghini Gallardo je parádní auto, které má navíc i velkou šanci dojet do cíle náročného maratonu. Proti speciálům třídy GT1 i GT2 je totiž mnohem méně upravené. Start ve čtyřiadvacetihodinovce beru navíc především jako trénink na srpnový závod Le Mans Series(19.8.), což je pro mě hlavní program roku. Trať ve Spa je překrásná, znám ji z loňského maratonu, ale zároveň velmi těžká. Právě proto je důležité ji poznat co nejlépe.“
Antonín Charouz: „S týmem BMS Scuderia Italia jsme sice byli dohodnuti na Honzově startu s jejich polotovárním Astonem Martin DBR9, nicméně stáj poté změnila soupisku jezdců k Honzovi způsobem, který se nám nelíbil. Rozešli jsme se i tak v dobrém, protože v našem případě jde hlavně o trénink na srpnový závod LMS ve Spa. Honza tak jen nahradil v „lambu“ Erika Janiše, který pojede o stejném víkendu ve švédském Anderstorpu v sérii International Formula Master, v níž se při své nedávné premiéře v Portu uvedl velmi dobře.“ BPA
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?