Jan Charouz změnil plány na svůj start ve víkendovém maratonu 24h Spa Francorchamps. Místo Astonu Martin DBR9 italského týmu BMS Scuderia Italia bude řídit Lamborghini Gallardo rakouské stáje s berg racing.
Pražský pilot, jenž před týdnem oslavil dvacetiny, bere svou účast především jako trénink na srpnový závod šampionátu Le Mans Series ve Spa, který je pro Charouze hlavním programem sezony.
O víkendu se bude v belgickém Spa střídat s Jaromírem Jiříkem, který s lamborghini závodí pravidelně v evropského šampionátu FIA GT3. Tato kategorie má ve slavném maratonu zvláštní klasifikaci – pod jedním startovním číslem jedou tři posádky, tří vozů, přičemž každý z jezdeckých párů pojede třetinu závodu, čili osm hodin.
Shrnutí maratonu, který je po 24h Le Mans druhým nejslavnějším podnikem tohoto druhu, přinese německá televizní stanice DSF v neděli 29. 7. od 18.30.
Harmonogram 24h Spa Čtvrtek 26. 7. 10.50 – 12.20 1. volný trénink 15.40 – 17.10 2. volný trénink 20.30 – 21.30 1. kvalifikace 22.00 – 23.30 2. kvalifikace Pátek 27. 7. 10.45 – 11.30 3. kvalifikace Sobota 28. 7. 9.45 – 10.05 warm up 16.00 start závodu Livetiming: www.mstworld.com
Jan Charouz: „Sice jsem se těšil na start s astonem, nicméně nevadí. Lamborghini Gallardo je parádní auto, které má navíc i velkou šanci dojet do cíle náročného maratonu. Proti speciálům třídy GT1 i GT2 je totiž mnohem méně upravené. Start ve čtyřiadvacetihodinovce beru navíc především jako trénink na srpnový závod Le Mans Series(19.8.), což je pro mě hlavní program roku. Trať ve Spa je překrásná, znám ji z loňského maratonu, ale zároveň velmi těžká. Právě proto je důležité ji poznat co nejlépe.“
Antonín Charouz: „S týmem BMS Scuderia Italia jsme sice byli dohodnuti na Honzově startu s jejich polotovárním Astonem Martin DBR9, nicméně stáj poté změnila soupisku jezdců k Honzovi způsobem, který se nám nelíbil. Rozešli jsme se i tak v dobrém, protože v našem případě jde hlavně o trénink na srpnový závod LMS ve Spa. Honza tak jen nahradil v „lambu“ Erika Janiše, který pojede o stejném víkendu ve švédském Anderstorpu v sérii International Formula Master, v níž se při své nedávné premiéře v Portu uvedl velmi dobře.“ BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?