LIME ROCK - ZÁVOD: Tým Petersen Motorsports/White Lightning bojoval v Lime Rock Parku po většinu závodu o první místo třídy GT2.
Nakonec se však musela dvojice Tomáš Enge – Darren Turner spokojit se sedmým místem poté, co si poškození vozu způsobené vozem jedoucím o kolo zpět vyžádalo rozsáhlou opravu v boxech. Zklamání je opravdu velké, protože tým do té doby dominoval víkendu. Vyhrál všechny tréninky a startoval z pole position.
Závod odstartoval Turner, v první zatáčce ale musel přepustit vedení. Vítěz třídy GT1 v závodu 24 hodin Le Mans 2007 zůstal v kontaktu s vedoucím vozem, který prvních 25 minut závodu sledoval s minimálním odstupem. Pak došlo při pokusu o předjetí ke kontaktu s pomalu jedoucím vozem o kolo zpět. Turner dostal smyk a vyjel z dráhy, ale dokázal dále pokračovat. Smyk stál zhruba 15 sekund, ačkoliv tým udržel druhé místo.
Vyjetí zpomalovacího vozu těsně před první zastávkou znamenalo smazání ztráty a Turnera vystřídal za volantem vozu se startovním číslem 31 Enge. Český jezdec pokračoval v dramatické bitvě dvou exotických italských vozů. Na cílové rovince 1,54 míle dlouhého okruhu zaútočil na první místo, hodinu a 11 minut před cílem závodu šel v první zatáčce do vedení. O několik kol později kolidoval Enge při předjíždění o kolo s jiným vozem, ale náraz byl daleko silnější než v případě Turnera.
Enge i druhý vůz dostali smyk a levý předek vozu byl značně poškozen. To zahrnovalo zničený chladič, světlo, přední nárazník, obě zpětná zrcátka a přední spojler. V Nevadě sídlící tým klesnul v průběhu opravy až na osmé místo. Neuvěřitelné úsilí týmu vedeného Dalem Whitem dokázalo udržet vůz dvojnásobných šampiónů ALMS v závodu.
Vůz týmu Petersen Motorsports/White Lightning se po 23 minutách vrátil na trať bez předního nárazníku, ale i tak byl vůz schopen stabilně jezdit velmi dobré časy. Ohromný týmový výkon pomohl k posunu na sedmé místo ve třídě a 20. celkově. V předchozím průběhu byl vůz tak rychlý, že pátý závod v řadě zajel nejrychlejší kolo třídy GT2. Turner ustanovil časem 53,045 nový rekord třídy v Lime Rock parku.
Tomáš Enge: „Závod přinesl zklamání. Určitě jsme měli v závodu nejrychlejší vůz, ale na tak úzké a kluzké trati je předjíždění obtížné. Proto v závodu došlo k několika kontaktům. Bohužel jeden z kontaktů zničil náš závod, což je velká škoda pro celý tým vzhledem ke skvělé práci po celý víkend.“
Darren Turner: „Ukázalo se, že to byl závod, po kterém se dá hovořit o kdyby. Hned na začátku jsme měli smůlu při startu, levá strana se rozjela pomaleji a to umožnilo Melovi vnitřní stopu do první zatáčky. Oba jsme se pak odpoutali od zbytku startovního pole, měli jsme skvělou rychlost, ale rozhodl provoz na trati. Pří předjíždění o kolo mě zaskočil pomalý vůz Porsche, vyjetí z tratě nás stálo 15 sekund. Dobré bylo, že zpomalovací vůz na konci mého stintu ztrátu smazal, takže když Tomáš vyjel na trať, byl těsně za Salem. Netrvalo mu dlouho a dostal se před něj. V té chvíli jsem si myslel, že si jedeme pro druhé vítězství, ale bohužel tomu nebylo tak.“
Dale White, manažer týmu: „Mechanici odvedli skvělou práci, když po nehodě dostali vůz zpátky na trať. Opět jsme byli rychlí, ale v této třídě je třeba více než jen to. Věděli jsme, že to bude těžký závod. Zkrátka vyložíte všechny karty na stůl a doufáte, že se vám risk vyplatí. Dnes tomu tak bohužel nebylo.“
Výsledky, ALMS, Lime Rock Park, 6. z 12 závodů 1. S. Maassen, R. Briscoe (Porsche) P2 174 kol za 2:45.16,615 2. R. Dumas, T. Bernhard (Porsche) P2 174 -7,481 3. D. Brabham, S. Johansson, D. Dayton (Acura) P2 -16,095 20. (7. GT2) T. Enge, D. Turner (Ferrari) -36 kol
Průběžné pořadí ALMS třídy LM GT2 po 6. z 12 závodů
American Le Mans Series 2007 17.03. Sebring (USA) 31.03. St. Petersburg (USA) 14.04. Long Beach (USA) 21.04. Houston (USA) 19.05. Salt Lake City (USA)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.