LIME ROCK - ZÁVOD: Tým Petersen Motorsports/White Lightning bojoval v Lime Rock Parku po většinu závodu o první místo třídy GT2.
Nakonec se však musela dvojice Tomáš Enge – Darren Turner spokojit se sedmým místem poté, co si poškození vozu způsobené vozem jedoucím o kolo zpět vyžádalo rozsáhlou opravu v boxech. Zklamání je opravdu velké, protože tým do té doby dominoval víkendu. Vyhrál všechny tréninky a startoval z pole position.
Závod odstartoval Turner, v první zatáčce ale musel přepustit vedení. Vítěz třídy GT1 v závodu 24 hodin Le Mans 2007 zůstal v kontaktu s vedoucím vozem, který prvních 25 minut závodu sledoval s minimálním odstupem. Pak došlo při pokusu o předjetí ke kontaktu s pomalu jedoucím vozem o kolo zpět. Turner dostal smyk a vyjel z dráhy, ale dokázal dále pokračovat. Smyk stál zhruba 15 sekund, ačkoliv tým udržel druhé místo.
Vyjetí zpomalovacího vozu těsně před první zastávkou znamenalo smazání ztráty a Turnera vystřídal za volantem vozu se startovním číslem 31 Enge. Český jezdec pokračoval v dramatické bitvě dvou exotických italských vozů. Na cílové rovince 1,54 míle dlouhého okruhu zaútočil na první místo, hodinu a 11 minut před cílem závodu šel v první zatáčce do vedení. O několik kol později kolidoval Enge při předjíždění o kolo s jiným vozem, ale náraz byl daleko silnější než v případě Turnera.
Enge i druhý vůz dostali smyk a levý předek vozu byl značně poškozen. To zahrnovalo zničený chladič, světlo, přední nárazník, obě zpětná zrcátka a přední spojler. V Nevadě sídlící tým klesnul v průběhu opravy až na osmé místo. Neuvěřitelné úsilí týmu vedeného Dalem Whitem dokázalo udržet vůz dvojnásobných šampiónů ALMS v závodu.
Vůz týmu Petersen Motorsports/White Lightning se po 23 minutách vrátil na trať bez předního nárazníku, ale i tak byl vůz schopen stabilně jezdit velmi dobré časy. Ohromný týmový výkon pomohl k posunu na sedmé místo ve třídě a 20. celkově. V předchozím průběhu byl vůz tak rychlý, že pátý závod v řadě zajel nejrychlejší kolo třídy GT2. Turner ustanovil časem 53,045 nový rekord třídy v Lime Rock parku.
Tomáš Enge: „Závod přinesl zklamání. Určitě jsme měli v závodu nejrychlejší vůz, ale na tak úzké a kluzké trati je předjíždění obtížné. Proto v závodu došlo k několika kontaktům. Bohužel jeden z kontaktů zničil náš závod, což je velká škoda pro celý tým vzhledem ke skvělé práci po celý víkend.“
Darren Turner: „Ukázalo se, že to byl závod, po kterém se dá hovořit o kdyby. Hned na začátku jsme měli smůlu při startu, levá strana se rozjela pomaleji a to umožnilo Melovi vnitřní stopu do první zatáčky. Oba jsme se pak odpoutali od zbytku startovního pole, měli jsme skvělou rychlost, ale rozhodl provoz na trati. Pří předjíždění o kolo mě zaskočil pomalý vůz Porsche, vyjetí z tratě nás stálo 15 sekund. Dobré bylo, že zpomalovací vůz na konci mého stintu ztrátu smazal, takže když Tomáš vyjel na trať, byl těsně za Salem. Netrvalo mu dlouho a dostal se před něj. V té chvíli jsem si myslel, že si jedeme pro druhé vítězství, ale bohužel tomu nebylo tak.“
Dale White, manažer týmu: „Mechanici odvedli skvělou práci, když po nehodě dostali vůz zpátky na trať. Opět jsme byli rychlí, ale v této třídě je třeba více než jen to. Věděli jsme, že to bude těžký závod. Zkrátka vyložíte všechny karty na stůl a doufáte, že se vám risk vyplatí. Dnes tomu tak bohužel nebylo.“
Výsledky, ALMS, Lime Rock Park, 6. z 12 závodů 1. S. Maassen, R. Briscoe (Porsche) P2 174 kol za 2:45.16,615 2. R. Dumas, T. Bernhard (Porsche) P2 174 -7,481 3. D. Brabham, S. Johansson, D. Dayton (Acura) P2 -16,095 20. (7. GT2) T. Enge, D. Turner (Ferrari) -36 kol
Průběžné pořadí ALMS třídy LM GT2 po 6. z 12 závodů 1. Jörg Bergmeister a Johannes Van Overbeek (Porsche) 92 2. Mika Salo a Jaime Melo 88 3. Wolf Henzler a Robin Liddell 63 7. Tomáš Enge 34
American Le Mans Series 2007 17.03. Sebring (USA) 31.03. St. Petersburg (USA) 14.04. Long Beach (USA) 21.04. Houston (USA) 19.05. Salt Lake City (USA) 07.07. Lime Rock (USA) 22.07. Mid-Ohio (USA) 11.08. Elkhart Lake (USA) 26.08. Mosport (CDN) 01.09. Detroit (USA) 06.10. Road Atlanta (USA) 20.10. Laguna Seca (USA) BPA
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?