LIME ROCK - ZÁVOD: Tým Petersen Motorsports/White Lightning bojoval v Lime Rock Parku po většinu závodu o první místo třídy GT2.
Nakonec se však musela dvojice Tomáš Enge – Darren Turner spokojit se sedmým místem poté, co si poškození vozu způsobené vozem jedoucím o kolo zpět vyžádalo rozsáhlou opravu v boxech. Zklamání je opravdu velké, protože tým do té doby dominoval víkendu. Vyhrál všechny tréninky a startoval z pole position.
Závod odstartoval Turner, v první zatáčce ale musel přepustit vedení. Vítěz třídy GT1 v závodu 24 hodin Le Mans 2007 zůstal v kontaktu s vedoucím vozem, který prvních 25 minut závodu sledoval s minimálním odstupem. Pak došlo při pokusu o předjetí ke kontaktu s pomalu jedoucím vozem o kolo zpět. Turner dostal smyk a vyjel z dráhy, ale dokázal dále pokračovat. Smyk stál zhruba 15 sekund, ačkoliv tým udržel druhé místo.
Vyjetí zpomalovacího vozu těsně před první zastávkou znamenalo smazání ztráty a Turnera vystřídal za volantem vozu se startovním číslem 31 Enge. Český jezdec pokračoval v dramatické bitvě dvou exotických italských vozů. Na cílové rovince 1,54 míle dlouhého okruhu zaútočil na první místo, hodinu a 11 minut před cílem závodu šel v první zatáčce do vedení. O několik kol později kolidoval Enge při předjíždění o kolo s jiným vozem, ale náraz byl daleko silnější než v případě Turnera.
Enge i druhý vůz dostali smyk a levý předek vozu byl značně poškozen. To zahrnovalo zničený chladič, světlo, přední nárazník, obě zpětná zrcátka a přední spojler. V Nevadě sídlící tým klesnul v průběhu opravy až na osmé místo. Neuvěřitelné úsilí týmu vedeného Dalem Whitem dokázalo udržet vůz dvojnásobných šampiónů ALMS v závodu.
Vůz týmu Petersen Motorsports/White Lightning se po 23 minutách vrátil na trať bez předního nárazníku, ale i tak byl vůz schopen stabilně jezdit velmi dobré časy. Ohromný týmový výkon pomohl k posunu na sedmé místo ve třídě a 20. celkově. V předchozím průběhu byl vůz tak rychlý, že pátý závod v řadě zajel nejrychlejší kolo třídy GT2. Turner ustanovil časem 53,045 nový rekord třídy v Lime Rock parku.
Tomáš Enge: „Závod přinesl zklamání. Určitě jsme měli v závodu nejrychlejší vůz, ale na tak úzké a kluzké trati je předjíždění obtížné. Proto v závodu došlo k několika kontaktům. Bohužel jeden z kontaktů zničil náš závod, což je velká škoda pro celý tým vzhledem ke skvělé práci po celý víkend.“
Darren Turner: „Ukázalo se, že to byl závod, po kterém se dá hovořit o kdyby. Hned na začátku jsme měli smůlu při startu, levá strana se rozjela pomaleji a to umožnilo Melovi vnitřní stopu do první zatáčky. Oba jsme se pak odpoutali od zbytku startovního pole, měli jsme skvělou rychlost, ale rozhodl provoz na trati. Pří předjíždění o kolo mě zaskočil pomalý vůz Porsche, vyjetí z tratě nás stálo 15 sekund. Dobré bylo, že zpomalovací vůz na konci mého stintu ztrátu smazal, takže když Tomáš vyjel na trať, byl těsně za Salem. Netrvalo mu dlouho a dostal se před něj. V té chvíli jsem si myslel, že si jedeme pro druhé vítězství, ale bohužel tomu nebylo tak.“
Dale White, manažer týmu: „Mechanici odvedli skvělou práci, když po nehodě dostali vůz zpátky na trať. Opět jsme byli rychlí, ale v této třídě je třeba více než jen to. Věděli jsme, že to bude těžký závod. Zkrátka vyložíte všechny karty na stůl a doufáte, že se vám risk vyplatí. Dnes tomu tak bohužel nebylo.“
Výsledky, ALMS, Lime Rock Park, 6. z 12 závodů 1. S. Maassen, R. Briscoe (Porsche) P2 174 kol za 2:45.16,615 2. R. Dumas, T. Bernhard (Porsche) P2 174 -7,481 3. D. Brabham, S. Johansson, D. Dayton (Acura) P2 -16,095 20. (7. GT2) T. Enge, D. Turner (Ferrari) -36 kol
Průběžné pořadí ALMS třídy LM GT2 po 6. z 12 závodů 1. Jörg Bergmeister a Johannes Van Overbeek (Porsche) 92 2. Mika Salo a Jaime Melo 88 3. Wolf Henzler a Robin Liddell 63 7. Tomáš Enge 34
American Le Mans Series 2007 17.03. Sebring (USA) 31.03. St. Petersburg (USA) 14.04. Long Beach (USA) 21.04. Houston (USA) 19.05. Salt Lake City (USA) 07.07. Lime Rock (USA) 22.07. Mid-Ohio (USA) 11.08. Elkhart Lake (USA) 26.08. Mosport (CDN) 01.09. Detroit (USA) 06.10. Road Atlanta (USA) 20.10. Laguna Seca (USA) BPA
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.