LIME ROCK - KVALIFIKACE: Tomáš Enge pokračuje v American Le Mans Series ve skvělých výkonech. Na dráze Lime Rock Park se postaral o nejvýhodnější startovní pozici vozu Ferrari F430 GT týmu Petersen Motorsports/White Lightning.
Je to třetí pole position týmu i samotného jezdce v sezoně. Předtím se mu to povedlo v St. Petersburgu a posledně v Salt Lake City. Zároveň jde o pátý start týmu z první řady v šesti závodech. Tentokrát o postavení na startu rozhodoval volný trénink.
Kvůli silnému dešty byla zrušena kvalifikace, takže o podobě roštu tak rozhodl jediný volný trénink na zcela suché trati.Tomáš Enge objel 1,54 mále dlouhou trať s osmi zatáčkami v novém rekordním čase 52,432. Sice jde o neoficiální zápis, protože ho dosáhnul ve volném tréninku a nikoliv kvalifikaci, nicméně byl výrazně rychlejší než loňské maximum 53,322 zajeté jiným vozem Ferrari F430 GT. Také Angličan Darren Turner byl na suchu rychlejší než předchozí rekord tratě, jeho nejlepší čas na suchu byl 53,192.
Odpoledne se na okruhu ve státě Connecticut do hry vložil déšť a nejprve zcela zrušil plánovanou kvalifikaci, poté se znovu rozpršelo uprostřed druhého a zároveň posledního tréninku dne. Enge do druhého tréninku nezasáhnul, tým se rozhodl, že základní práci pro nastavení vozu na vodu provede Turner. Anglický jezdec bude v sobotu závod rozjíždět, aby pak předal vůz Engemu, který závod dokončí.
Turner zajel na vodě nejrychlejší čas třídy GT2, když zůstal těsně nad jednou minutou. Jak začala trať osychat, přezul tým na suché pneumatiky Michelin a Turner zajel i nejrychlejší čas na suchu v hodnotě 54,481. Na konci tréninku se znovu rozpršelo a tím bylo po zlepšování časů. Sobotní závod je pro tým vedený Dalem Whitem sedmý, ze kterého vyrazí do závodu American Le Mans Series z pole position, v Lime rocku se mu to podařilo podruhé. Tým byl na pole position také v roce 2005.
Tomáš Enge: „Zdá se, že náš den začal a skončil stejně jako v Salt Lake City. Díky tomu jdeme do zítřejšího závodu se skvělým pocitem. Nastavení vozu pro závod je skvělé, víme, že tato trať je velmi ošidná a kluzká. Závod tak bude o tom neudělat chybu, vyhnout se kontaktu s jinými vozy a mít dobrou strategii. Myslím, že můžeme s Darrenem zopakovat Salt Lake City.“
Darren Turner: „Je skvělé být zpátky u týmu Petersen Motorsports/White Lightning. V Salt Lake jsem si s týmem strávený čas užíval, ačkoliv se to zdá být už docela dávno, protože od té doby jsem jel dva závody cestovních vozů a 24 hodin Le Mans s vozem Aston Martin. Jsme zpátky v Lime Rocku a už jsem zapomněl, jak je tento krátký okruh těžký. Tréninky zatím proběhly dobře. Před posledním tréninkem a kvalifikací se hodně rozpršelo, jako kvalifikační čas byl brán Tomášův výkon z dopoledne a díky němu bude startovat z prvního místa. Poslední trénink začal na vodě, podařilo se nám vůz pro tyto podmínky slušně vyladit a bylo příjemné, že ke konci jsem odjel i pár kol na suchu. Je zajímavé, že beton, který je v některých zatáčkách, je na mokru místem, kde je přilnavost největší, naopak na suchu drží nejméně. Tentokrát bude závod startovat já a těším se na to.“
Dale White, manažer týmu: „S nastavením Ferrari jsme velmi spokojeni. Vůz byl rychlý na suchu i za deště, takže si věříme, ať už bude zítra jakékoliv počasí. Samozřejmě bychom zajeli nejrychlejší čas v kvalifikaci a ne tréninku, ale Tomáš i Darren byli rychlí ve všech trénincích, takže jsem přesvědčený, že výsledek by byl stejný. Trať v Lime Rocku je hodně těžká a v závodu se může jet hodně na tělo. Musíte být připraveni prakticky na vše a počítat se vším, co vás napadne. Být rychlý tady v žádném případě nezaručuje umístění na stupních vítězů.“
Výsledky, ALMS, Lime Rock Park, volný trénink, který rozhodl o postavení na startu 1. P2 Dumas/Bernhard 44.659 124.141 24 -.--- 39 Porsche / RS Spyder 2. P2 Dyson/Smith 45.176 122.720 46 0.517 54 Porsche / RS Spyder 3. P2 Brabham/Johansson/Dayton 45.799 121.051 41 1.140 44 Acura / ARX-01a 4. P2 Herta/Franchitti 45.829 120.971 8 1.170 21 Acura / ARX-01a 5. P2 Maassen/Briscoe 45.846 120.927 32 1.187 36 Porsche / RS Spyder 6. P2 Fernandez/Diaz 46.247 119.878 28 1.588 44 Lola / B06-43 7. P1 Capello/McNish 46.419 119.434 21 1.760 42 Audi / R10 TDI 8. P1 Pirro/Werner 46.644 118.858 15 1.985 44 Audi / R10 TDI 9. P2 Wallace/Leitzinger 46.861 118.307 21 2.202 50 Porsche / RS Spyder 10. P2 Bach/Devlin 47.882 115.785 17 3.223 48 Lola / B07-46 Mazda 11. P1 Field/Field/Berry 48.243 114.918 24 3.584 45 Creation / CA06H 12. P2 van der Steur/Pecorari 49.017 113.104 6 4.358 46 Radical SR9 13. GT1 Beretta/Gavin 51.411 107.837 19 6.752 43 Corvette / C-6R 14. GT1 O'Connell/Magnussen 51.424 107.810 25 6.765 52 Corvette / C-6R 15. P1 Lewis/McMurry 52.043 106.527 26 7.384 30 Creation / CA06H 16. GT2 Enge/Turner 52.431 105.739 35 7.772 42 Ferrari / 430 GT 17. GT2 Salo/Melo 53.138 104.332 49 8.479 52 Ferrari / 430 GT 18. GT2 Auberlen/Hand 53.275 104.064 33 8.616 41 Panoz / Esperante GTLM 19. GT2 Kelleners/Milner 53.966 102.731 16 9.307 32 Porsche / 911 GT3 RSR 20. GT2 Helary/Jonsson 54.064 102.545 6 9.405 43 Ferrari / 430 GT 21. GT2 Henzler/Liddell 54.084 102.507 20 9.425 37 Porsche / 911 GT3 RSR 22. GT2 van Overbeek/Bergmeister 54.350 102.006 23 9.691 39 Porsche / 911 GT3 RSR 23. GT2 Neiman/Law 54.424 101.867 38 9.765 39 Porsche / 911 GT3 RSR 24. GT2 Tafel/Farnbacher 54.630 101.483 32 9.971 46 Porsche / 911 GT3 RSR 25. GT2 Pappas/Borcheller 56.942 97.362 43 12.283 46 Porsche / 911 GT3 RSR 26. GT2 Maxwell/TBA -.--- --- 0 -.--- 0 Panoz / Esperante GTLM BPA
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.