Erik Janiš v Monze vedl, ale došel mu benzin

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 25. června 2007 0:30
Sdílej:

FIA GT3 - MONZA - ZÁVOD: Nezvyklý důvod k odstoupení měla ve třetím podniku evropském šampionátu FIA GT3 v Monze posádka Erik Janiš/Jaromír Jiřík.

V obou jízdách na legendárním okruhu nedaleko Milána jim vždy došel benzin. Stalo se tak pokaždé těsně před cílem. Janiš přitom v první jízdě dlouho vedl, v obou bitvách měla dvojice na bodované umístění.

První závod rozjížděl Janiš. Z druhé pozice vyrazil téměř ideálně. Po několika kolech předjíždění se usadil v čele. Před střídáním v polovině hodinového boje však začalo být jeho Lamborghini Gallardo GT3 rakouské stáje s berg racing přetáčivé. Kvůli tomu vyjel mladík jednou mimo trať, nicméně vše ustál a vůz předal Jiříkovi na šesté pozici.

Jiřík se držel kolem šesté, sedmé příčky, ovšem dvě kola před cílem auto ztichlo. Došlo palivo. Totéž se opakovalo ve druhém závodě, v němž začínal Jiřík. Vyrážel jako sedmnáctý a postupně se dral dopředu. Po výměně jezdců se bílé „Lambo“ dostalo až na 7. pozici, jenže v posledním kole, před zatáčkou Parabolica, došel benzin opět. Český tandem tak přišel o dvě bodovaná místa.

Erik Janiš: „Ach jo, co na to říci? Nešlo o chybu mechaniků či kohokoli z týmu. Nádrž jsme měli vždy plnou, jenže na tratích jako je Monza, je spotřeba větší než jinde. Jezdí se zde totiž mnohem více na plný plyn, a to je pak vír v nádrži ještě větší než normálně. Stejný problém postihl i další gallarda, takže jde vyloženě o systémovou, konstrukční věc, která se bude muset řešit. Doufám, že v příštím dvojzávodě v Brně se něco takového už nestane. Jinak jsem byl v Monze spokojený, protože jsem patřil k nejrychlejším.“

Výsledky, FIA GT3 v Monze, 1. závod 1. Pirri/Von Gartzen (Corvette Z06R GT3) 31 kol za 1:01:23,658 2. Ellis/Morris (Dodge Viper Competition Coupe)  -4,402 3. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -14,192

26. E. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -3 kola 28. Kuzminych/Daniš (Lamborghini Gallardo GT3) -4 kola 30. Skula/Matzke (Corvette Z06R GT3) -9 kol

2. závod 1. Von Gartzen/Pirri (Corvette Z06R GT3) 31 kol za 1:00:50,770 2. Moser/Vannalet (Ferrari 430) -1,089

3. Ruffier/Peyrolles (Corvette Z06R GT3) -11,960 17. Daniš/Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -1 kolo 20. Jiřík/E.Janiš (Lamborghini Gallardo GT3) -2 kola 23. Matzke/Skula (Corvette Z06R GT3) -3 kola

FIA GT3, průběžné pořadí po 4. z 10 závodů (jury zatím nevydala pořadí po Monze) 1. Vannelet (Fr.) 26 Moser (Švýc.) 26 2. Khan (Brit.) 16 Daoudi (Fr.) 16 3. Navarro (Fr.) 13

Dubrulle (Fr.) 13 7. E. Janiš 8 Jiřík 8
BPA

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.