FIA GT3 - MONZA - ZÁVOD: Nezvyklý důvod k odstoupení měla ve třetím podniku evropském šampionátu FIA GT3 v Monze posádka Erik Janiš/Jaromír Jiřík.
V obou jízdách na legendárním okruhu nedaleko Milána jim vždy došel benzin. Stalo se tak pokaždé těsně před cílem. Janiš přitom v první jízdě dlouho vedl, v obou bitvách měla dvojice na bodované umístění.
První závod rozjížděl Janiš. Z druhé pozice vyrazil téměř ideálně. Po několika kolech předjíždění se usadil v čele. Před střídáním v polovině hodinového boje však začalo být jeho Lamborghini Gallardo GT3 rakouské stáje s berg racing přetáčivé. Kvůli tomu vyjel mladík jednou mimo trať, nicméně vše ustál a vůz předal Jiříkovi na šesté pozici.
Jiřík se držel kolem šesté, sedmé příčky, ovšem dvě kola před cílem auto ztichlo. Došlo palivo. Totéž se opakovalo ve druhém závodě, v němž začínal Jiřík. Vyrážel jako sedmnáctý a postupně se dral dopředu. Po výměně jezdců se bílé „Lambo“ dostalo až na 7. pozici, jenže v posledním kole, před zatáčkou Parabolica, došel benzin opět. Český tandem tak přišel o dvě bodovaná místa.
Erik Janiš: „Ach jo, co na to říci? Nešlo o chybu mechaniků či kohokoli z týmu. Nádrž jsme měli vždy plnou, jenže na tratích jako je Monza, je spotřeba větší než jinde. Jezdí se zde totiž mnohem více na plný plyn, a to je pak vír v nádrži ještě větší než normálně. Stejný problém postihl i další gallarda, takže jde vyloženě o systémovou, konstrukční věc, která se bude muset řešit. Doufám, že v příštím dvojzávodě v Brně se něco takového už nestane. Jinak jsem byl v Monze spokojený, protože jsem patřil k nejrychlejším.“
Výsledky, FIA GT3 v Monze, 1. závod 1. Pirri/Von Gartzen (Corvette Z06R GT3) 31 kol za 1:01:23,658 2. Ellis/Morris (Dodge Viper Competition Coupe) -4,402 3. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -14,192 26. E. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -3 kola 28. Kuzminych/Daniš (Lamborghini Gallardo GT3) -4 kola 30. Skula/Matzke (Corvette Z06R GT3) -9 kol
2. závod 1. Von Gartzen/Pirri (Corvette Z06R GT3) 31 kol za 1:00:50,770 2. Moser/Vannalet (Ferrari 430) -1,089 3. Ruffier/Peyrolles (Corvette Z06R GT3) -11,960 17. Daniš/Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -1 kolo 20. Jiřík/E.Janiš (Lamborghini Gallardo GT3) -2 kola 23. Matzke/Skula (Corvette Z06R GT3) -3 kola
FIA GT3, průběžné pořadí po 4. z 10 závodů (jury zatím nevydala pořadí po Monze) 1. Vannelet (Fr.) 26 Moser (Švýc.) 26 2. Khan (Brit.) 16 Daoudi (Fr.) 16 3. Navarro (Fr.) 13 Dubrulle (Fr.) 13 7. E. Janiš 8 Jiřík 8 BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?