Erik Janiš v Monze vedl, ale došel mu benzin

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 25. června 2007 00:30
Sdílej:

FIA GT3 - MONZA - ZÁVOD: Nezvyklý důvod k odstoupení měla ve třetím podniku evropském šampionátu FIA GT3 v Monze posádka Erik Janiš/Jaromír Jiřík.

V obou jízdách na legendárním okruhu nedaleko Milána jim vždy došel benzin. Stalo se tak pokaždé těsně před cílem. Janiš přitom v první jízdě dlouho vedl, v obou bitvách měla dvojice na bodované umístění.

První závod rozjížděl Janiš. Z druhé pozice vyrazil téměř ideálně. Po několika kolech předjíždění se usadil v čele. Před střídáním v polovině hodinového boje však začalo být jeho Lamborghini Gallardo GT3 rakouské stáje s berg racing přetáčivé. Kvůli tomu vyjel mladík jednou mimo trať, nicméně vše ustál a vůz předal Jiříkovi na šesté pozici.

Jiřík se držel kolem šesté, sedmé příčky, ovšem dvě kola před cílem auto ztichlo. Došlo palivo. Totéž se opakovalo ve druhém závodě, v němž začínal Jiřík. Vyrážel jako sedmnáctý a postupně se dral dopředu. Po výměně jezdců se bílé „Lambo“ dostalo až na 7. pozici, jenže v posledním kole, před zatáčkou Parabolica, došel benzin opět. Český tandem tak přišel o dvě bodovaná místa.

Erik Janiš: „Ach jo, co na to říci? Nešlo o chybu mechaniků či kohokoli z týmu. Nádrž jsme měli vždy plnou, jenže na tratích jako je Monza, je spotřeba větší než jinde. Jezdí se zde totiž mnohem více na plný plyn, a to je pak vír v nádrži ještě větší než normálně. Stejný problém postihl i další gallarda, takže jde vyloženě o systémovou, konstrukční věc, která se bude muset řešit. Doufám, že v příštím dvojzávodě v Brně se něco takového už nestane. Jinak jsem byl v Monze spokojený, protože jsem patřil k nejrychlejším.“

Výsledky, FIA GT3 v Monze, 1. závod 1. Pirri/Von Gartzen (Corvette Z06R GT3) 31 kol za 1:01:23,658 2. Ellis/Morris (Dodge Viper Competition Coupe)  -4,402 3. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -14,192 26. E. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -3 kola 28. Kuzminych/Daniš (Lamborghini Gallardo GT3) -4 kola 30. Skula/Matzke (Corvette Z06R GT3) -9 kol

2. závod 1. Von Gartzen/Pirri (Corvette Z06R GT3) 31 kol za 1:00:50,770 2. Moser/Vannalet (Ferrari 430) -1,089 3. Ruffier/Peyrolles (Corvette Z06R GT3) -11,960 17. Daniš/Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -1 kolo 20. Jiřík/E.Janiš (Lamborghini Gallardo GT3) -2 kola 23. Matzke/Skula (Corvette Z06R GT3) -3 kola

FIA GT3, průběžné pořadí po 4. z 10 závodů (jury zatím nevydala pořadí po Monze) 1. Vannelet (Fr.) 26 Moser (Švýc.) 26 2. Khan (Brit.) 16 Daoudi (Fr.) 16 3. Navarro (Fr.) 13 Dubrulle (Fr.) 13 7. E. Janiš 8 Jiřík 8 BPA

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.