MONZA - ZÁVOD: Karl Wendlinger a Ryan Sharp vítězným finišem zakončili skvěle rozjetý závodní víkend na italském okruhu Autodromo Nazionale di Monza.
Tento víkend odstartoval tým Jetalliance již na počátku, když zajeli jeho jezdci nejrychlejší čas hned prvního tréninku, získali v kvalifikaci pole position a nakonec vyhráli závod. Jetalliance ve FIA GT poprvé zvítězilo. Nejde jen o čtvrtého vítěze šampionátu letošní sezony, jde také již o čtvrtou značku, která se ocitla na stupni vítězů na nejvyšším postu. Je to také první vítězství vozu Aston Martin DBR9 v sezoně 2007.
Vítězové skončili v cíli 5,6 s před druhou posádkou v pořadí, kterou byl vůz týmu Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 s jezdci Christianem Montanarim a Miguelem Ramosem, kteří zaznamenali dnešním výsledkem druhé pódium v řadě. Třetí protali cílovou čáru jezdci týmu Carsport Holland s vozem Corvette C6, jenž už letos stáli na třech pódiových pozicích sezony 2007. Thomas Biagi a Michael Bartels skončili čtvrtí ve druhém voze Vitaphone Maserati, čímž nezajistili jen silnější vedení tohoto týmu šampionátu, ale také zpět vedení Thomase Biagiho šampionátu jezdců.
Letošní sezoně je ale extrémně vyrovnaná, Biagi vede pouhý bod před druhým Kumpenem, Longinem, Wendlingerem a Sharpem. Jedenáct jezdců dělí mezi sebou pouhé tři body!
Ve třídě GT2 zvítězila posádka týmu AF Corse - Ortelli a Bruni, kteří vyhráli před týmovými kolegy Vilanderem a Müllerem. Ferrari 430 GT2 obsadilo ve své třídě 1., 2. a 3. pozici a to také díky posádce týmu Racing Team Edil Cris s jezdci Rubertim a Pasinim, jenž dojeli třetí. Výsledky závodu v Monze:
1
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
2:00:19.905
66
190.48
2
2
GT1
Montanari/Ramos
Maserati MC12 GT1
2:00:25.524
66
5.619
190.34
3
5
GT1
Hezemans/Deletraz
Corvette C6R
2:00:28.424
66
8.519
190.26
4
1
GT1
Biagi/Bartels
Maserati MC12 GT1
2:00:35.080
66
15.175
190.08
5
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
2:00:48.829
66
28.924
189.72
6
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
2:01:06.414
66
46.509
189.26
7
36
GT1
Lechner/Lichtner-Hoyer
Aston Martin DBR9
2:02:05.168
66
1:45.263
187.75
8
11
GT1
Piccini/Bertolini
Maserati MC12 GT1
2:02:06.252
66
1:46.347
187.72
9
12
GT1
Pier Guidi/Giannoccaro
Maserati MC12 GT1
2:00:46.533
65
1 LAP
186.91
10
8
GT1
Kox/Menten
Lamborghini Murcielago
2:01:57.745
65
1 LAP
185.09
11
19
GT1
Peter/Hines
Corvette Z06
2:02:03.691
65
1 LAP
184.94
12
22
GT1
Monfardini/Toccacelo
Aston Martin DBR9
2:00:44.237
64
2 LAPS
184.09
13
18
GT1
Casadei/Cloet
Corvette C5R
2:00:37.362
63
3 LAPS
181.38
14
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
2:01:10.561
63
3 LAPS
180.55
15
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
2:01:14.812
63
3 LAPS
180.45
16
50
GT2
Muller/Vilander
Ferrari 430 GT2
2:01:17.083
63
3 LAPS
180.39
17
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
2:02:13.843
63
3 LAPS
178.99
18
74
GT2
Zani/Busnelli
Porsche 997 GT3 RSR
2:00:25.023
62
4 LAPS
178.80
19
20
GT1
Vannalet/Engelhorn
Corvette C5R
2:00:35.038
62
4 LAPS
178.56
20
53
GT2
Rugolo/Cressoni
Ferrari 430 GT2
2:00:35.262
62
4 LAPS
178.55
21
99
GT2
Edwards/MacHitski
Porsche 997 GT3 RSR
2:01:07.146
62
4 LAPS
177.77
22
62
GT2
Enge/Mullen
Ferrari 430 GT2
2:01:07.626
62
4 LAPS
177.75
23
60
GT2
Penders/Lamot
Porsche 997 GT3 RSR
2:00:46.022
60
6 LAPS
172.53
24
15
GT1
Kutemann/Waaijenberg
Maserati MC12 GT1
2:01:28.535
60
6 LAPS
171.52
25
102
G2
Stepec/Carcone
Chrysler Viper GTS-R
2:01:17.231
55
11 LAPS
157.46
26
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:29:44.539
46
20 LAPS
177.95
Neklasifikováni:
--
97
GT2
Malucelli/Collard
Porsche 997 GT3 RSR
56:13.020
28
D.N.F.
172.78
--
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
40:44.394
22
D.N.F.
187.24
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.