MONZA - ZÁVOD: Karl Wendlinger a Ryan Sharp vítězným finišem zakončili skvěle rozjetý závodní víkend na italském okruhu Autodromo Nazionale di Monza.
Tento víkend odstartoval tým Jetalliance již na počátku, když zajeli jeho jezdci nejrychlejší čas hned prvního tréninku, získali v kvalifikaci pole position a nakonec vyhráli závod. Jetalliance ve FIA GT poprvé zvítězilo. Nejde jen o čtvrtého vítěze šampionátu letošní sezony, jde také již o čtvrtou značku, která se ocitla na stupni vítězů na nejvyšším postu. Je to také první vítězství vozu Aston Martin DBR9 v sezoně 2007.
Vítězové skončili v cíli 5,6 s před druhou posádkou v pořadí, kterou byl vůz týmu Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 s jezdci Christianem Montanarim a Miguelem Ramosem, kteří zaznamenali dnešním výsledkem druhé pódium v řadě. Třetí protali cílovou čáru jezdci týmu Carsport Holland s vozem Corvette C6, jenž už letos stáli na třech pódiových pozicích sezony 2007. Thomas Biagi a Michael Bartels skončili čtvrtí ve druhém voze Vitaphone Maserati, čímž nezajistili jen silnější vedení tohoto týmu šampionátu, ale také zpět vedení Thomase Biagiho šampionátu jezdců.
Letošní sezoně je ale extrémně vyrovnaná, Biagi vede pouhý bod před druhým Kumpenem, Longinem, Wendlingerem a Sharpem. Jedenáct jezdců dělí mezi sebou pouhé tři body!
Ve třídě GT2 zvítězila posádka týmu AF Corse - Ortelli a Bruni, kteří vyhráli před týmovými kolegy Vilanderem a Müllerem. Ferrari 430 GT2 obsadilo ve své třídě 1., 2. a 3. pozici a to také díky posádce týmu Racing Team Edil Cris s jezdci Rubertim a Pasinim, jenž dojeli třetí. Výsledky závodu v Monze:
1
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
2:00:19.905
66
190.48
2
2
GT1
Montanari/Ramos
Maserati MC12 GT1
2:00:25.524
66
5.619
190.34
3
5
GT1
Hezemans/Deletraz
Corvette C6R
2:00:28.424
66
8.519
190.26
4
1
GT1
Biagi/Bartels
Maserati MC12 GT1
2:00:35.080
66
15.175
190.08
5
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
2:00:48.829
66
28.924
189.72
6
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
2:01:06.414
66
46.509
189.26
7
36
GT1
Lechner/Lichtner-Hoyer
Aston Martin DBR9
2:02:05.168
66
1:45.263
187.75
8
11
GT1
Piccini/Bertolini
Maserati MC12 GT1
2:02:06.252
66
1:46.347
187.72
9
12
GT1
Pier Guidi/Giannoccaro
Maserati MC12 GT1
2:00:46.533
65
1 LAP
186.91
10
8
GT1
Kox/Menten
Lamborghini Murcielago
2:01:57.745
65
1 LAP
185.09
11
19
GT1
Peter/Hines
Corvette Z06
2:02:03.691
65
1 LAP
184.94
12
22
GT1
Monfardini/Toccacelo
Aston Martin DBR9
2:00:44.237
64
2 LAPS
184.09
13
18
GT1
Casadei/Cloet
Corvette C5R
2:00:37.362
63
3 LAPS
181.38
14
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
2:01:10.561
63
3 LAPS
180.55
15
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
2:01:14.812
63
3 LAPS
180.45
16
50
GT2
Muller/Vilander
Ferrari 430 GT2
2:01:17.083
63
3 LAPS
180.39
17
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
2:02:13.843
63
3 LAPS
178.99
18
74
GT2
Zani/Busnelli
Porsche 997 GT3 RSR
2:00:25.023
62
4 LAPS
178.80
19
20
GT1
Vannalet/Engelhorn
Corvette C5R
2:00:35.038
62
4 LAPS
178.56
20
53
GT2
Rugolo/Cressoni
Ferrari 430 GT2
2:00:35.262
62
4 LAPS
178.55
21
99
GT2
Edwards/MacHitski
Porsche 997 GT3 RSR
2:01:07.146
62
4 LAPS
177.77
22
62
GT2
Enge/Mullen
Ferrari 430 GT2
2:01:07.626
62
4 LAPS
177.75
23
60
GT2
Penders/Lamot
Porsche 997 GT3 RSR
2:00:46.022
60
6 LAPS
172.53
24
15
GT1
Kutemann/Waaijenberg
Maserati MC12 GT1
2:01:28.535
60
6 LAPS
171.52
25
102
G2
Stepec/Carcone
Chrysler Viper GTS-R
2:01:17.231
55
11 LAPS
157.46
26
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:29:44.539
46
20 LAPS
177.95
Neklasifikováni:
--
97
GT2
Malucelli/Collard
Porsche 997 GT3 RSR
56:13.020
28
D.N.F.
172.78
--
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
40:44.394
22
D.N.F.
187.24
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?