Monza: Aston Martin DBR9 letos poprvé vítězí

Sharp/Wendlinger
Sharp/Wendlinger, foto: DPPI / FIA GT
ar1 25. června 2007 01:00
Sdílej:

MONZA - ZÁVOD: Karl Wendlinger a Ryan Sharp vítězným finišem zakončili skvěle rozjetý závodní víkend na italském okruhu Autodromo Nazionale di Monza.

Tento víkend odstartoval tým Jetalliance již na počátku, když zajeli jeho jezdci nejrychlejší čas hned prvního tréninku, získali v kvalifikaci pole position a nakonec vyhráli závod. Jetalliance ve FIA GT poprvé zvítězilo. Nejde jen o čtvrtého vítěze šampionátu letošní sezony, jde také již o čtvrtou značku, která se ocitla na stupni vítězů na nejvyšším postu. Je to také první vítězství vozu Aston Martin DBR9 v sezoně 2007.

Vítězové skončili v cíli 5,6 s před druhou posádkou v pořadí, kterou byl vůz týmu Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 s jezdci Christianem Montanarim a Miguelem Ramosem, kteří zaznamenali dnešním výsledkem druhé pódium v řadě. Třetí protali cílovou čáru jezdci týmu Carsport Holland s vozem Corvette C6, jenž už letos stáli na třech pódiových pozicích sezony 2007.    Thomas Biagi a Michael Bartels skončili čtvrtí ve druhém voze Vitaphone Maserati, čímž nezajistili jen silnější vedení tohoto týmu šampionátu, ale také zpět vedení Thomase Biagiho šampionátu jezdců.

Letošní sezoně je ale extrémně vyrovnaná, Biagi vede pouhý bod před druhým Kumpenem,  Longinem, Wendlingerem a Sharpem. Jedenáct jezdců dělí mezi sebou pouhé tři body!

Ve třídě GT2 zvítězila posádka týmu AF Corse - Ortelli a Bruni, kteří vyhráli před týmovými kolegy Vilanderem a Müllerem. Ferrari 430 GT2 obsadilo ve své třídě 1., 2. a 3. pozici a to také díky posádce týmu Racing Team Edil Cris s jezdci Rubertim a Pasinim, jenž dojeli třetí. Výsledky závodu v Monze:  

1

33

GT1

Wendlinger/Sharp

Aston Martin DBR9

2:00:19.905

66

190.48

2

2

GT1

Montanari/Ramos

Maserati MC12 GT1

2:00:25.524

66

5.619

190.34

3

5

GT1

Hezemans/Deletraz

Corvette C6R

2:00:28.424

66

8.519

190.26

4

1

GT1

Biagi/Bartels

Maserati MC12 GT1

2:00:35.080

66

15.175

190.08

5

4

GT1

Kumpen/Longin

Corvette C5R

2:00:48.829

66

28.924

189.72

6

23

GT1

Babini/Davies

Aston Martin DBR9

2:01:06.414

66

46.509

189.26

7

36

GT1

Lechner/Lichtner-Hoyer

Aston Martin DBR9

2:02:05.168

66

1:45.263

187.75

8

11

GT1

Piccini/Bertolini

Maserati MC12 GT1

2:02:06.252

66

1:46.347

187.72

9

12

GT1

Pier Guidi/Giannoccaro

Maserati MC12 GT1

2:00:46.533

65

1 LAP

186.91

10

8

GT1

Kox/Menten

Lamborghini Murcielago

2:01:57.745

65

1 LAP

185.09

11

19

GT1

Peter/Hines

Corvette Z06

2:02:03.691

65

1 LAP

184.94

12

22

GT1

Monfardini/Toccacelo

Aston Martin DBR9

2:00:44.237

64

2 LAPS

184.09

13

18

GT1

Casadei/Cloet

Corvette C5R

2:00:37.362

63

3 LAPS

181.38

14

16

GT1

MacAri/Aucott

Maserati MC12 GT1

2:01:10.561

63

3 LAPS

180.55

15

51

GT2

Bruni/Ortelli

Ferrari 430 GT2

2:01:14.812

63

3 LAPS

180.45

16

50

GT2

Muller/Vilander

Ferrari 430 GT2

2:01:17.083

63

3 LAPS

180.39

17

52

GT2

Ruberti/Pasini

Ferrari 430 GT2

2:02:13.843

63

3 LAPS

178.99

18

74

GT2

Zani/Busnelli

Porsche 997 GT3 RSR

2:00:25.023

62

4 LAPS

178.80

19

20

GT1

Vannalet/Engelhorn

Corvette C5R

2:00:35.038

62

4 LAPS

178.56

20

53

GT2

Rugolo/Cressoni

Ferrari 430 GT2

2:00:35.262

62

4 LAPS

178.55

21

99

GT2

Edwards/MacHitski

Porsche 997 GT3 RSR

2:01:07.146

62

4 LAPS

177.77

22

62

GT2

Enge/Mullen

Ferrari 430 GT2

2:01:07.626

62

4 LAPS

177.75

23

60

GT2

Penders/Lamot

Porsche 997 GT3 RSR

2:00:46.022

60

6 LAPS

172.53

24

15

GT1

Kutemann/Waaijenberg

Maserati MC12 GT1

2:01:28.535

60

6 LAPS

171.52

25

102

G2

Stepec/Carcone

Chrysler Viper GTS-R

2:01:17.231

55

11 LAPS

157.46

26

63

GT2

Niarchos/Kirkaldy

Ferrari 430 GT2

1:29:44.539

46

20 LAPS

177.95

Neklasifikováni:

--

97

GT2

Malucelli/Collard

Porsche 997 GT3 RSR

56:13.020

28

D.N.F.

172.78

--

7

GT1

Bouchut/Mucke

Lamborghini Murcielago

40:44.394

22

D.N.F.

187.24

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.