Úspěšně skončila premiéra týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd v legendárním závodě 24h Le Mans.
Posádka Alex Yoong, Stefan Mücke, Jan Charouz skončila osmá absolutně a pátá v hodnocení vrcholné kategorie LMP1. Nováčkem přitom nebyla jen stáj. Nejmladší pilot podniku Charouz a Němec Mücke byli na trati La Sarthe také poprvé. Český vůz poutal pozornost více než čtvrt milionu diváků nejen výkonem, ale také velkým požárem v boxech.
Lola s Mückem v kokpitu vzplála mocným plamenem při jednom ze sobotních tankování. Téměř celý prototyp byl v ohni, z garáže nebylo přes plameny vidět na protější tribuny. Hasiči zlikvidovali živel naštěstí velmi rychle, asi za pět vteřin, takže pilot ani mechanici neutrpěli popáleniny. Mücke se „jen“ nadýchal zplodin a jeden z techniků si lehce popálil ruce.
Lola v české trikoloře se po požáru díky bezchybnému výkonu dlouho držela na páté příčce absolutně, nicméně první z řady dramat posádky přišlo dnes v půl čtvrté ráno. Devatenáctiletý Charouz opustil trať v šikaně Playstation a při následném střetu s bariérami výrazně poškodil svůj stroj.
Stálo však při něj štěstí a mohl dojet k mechanikům. Muži s nářadím a vůlí dát dohromady rozbitý vůz se ihned dali do práce a po přibližně padesáti minutách byli s opravou hotovi. Museli vyměnit téměř celou kapotáž, výfuky a mnoho další dílů. Když česklá Lola B07/17 Judd opouštěla garáž, sklidili mechanici s techniky aplaus na otevřené scéně.
Jan Charouz nejprve nevěděl příčinu, proč vyletěl z dráhy, nicméně později se ukázalo, že to bylo kvůli defektu pneumatiky. Šlo o takzvaný pomalý defekt, kdy vzduch z kola uniká postupně. Z pátého místa se lola propadla až k sedmnácté příčce. Mezinárodní trio se pak dalo do stíhací jízdy, která v Le Mans sklízela obdiv diváků i odborníků. Jakmile se vůz přiblížil na hranici elitní desítky, přišla další rána. A to doslova. Ve stejném místě jako při noční havárii praskla pravá zadní pneumatika a lola se zastavila až po divokém letu přes obrubníky a záchytnou zónu.
Za volantem bylo opět Jan Charouz. I tentokrát měl štěstí a s rozškubanou pneumatikou dojel pomalou jízdou k mechanikům. Po opravě se opět propadl o několik pozic a za čalá stíhačka číslo dvě. Jejím výsledkem byl osmé místo absolutního pořadí a páté v nejsilnější třídě LMP1. Posádka ozdobila svůj výkon i nejrychlejším závodním kolem mezi všemi vozy s benzinovými motory.
Výsledky, 24h Le Mans 2007: 1. Biela, Pirro, Werner (Něm., It., Něm./Audi R10 TDI) 369 kol, 2. Bourdais, Lamy, Sarrazin (Fr., Portug., Fr./Peugeot 908 HDI) -10 kol, 3. Boullion, Collard, Dumas (všichni Fr./Pescarolo Judd) -12 kol, ...8. (5. ve třídě P1) J. Charouz, Mücke, Yoong (ČR, Něm., Malaj./Lola Judd B07) -31 kol, 9. (4. v GT1) Enge, Herbert, Kox (ČR, Brit., Niz./Aston Martin DBR9) -32 kol, 14. (8. v GT1) Kostka, Pergl, Vasiljev (oba ČR, Rus./Ferrari 550 Maranello) -48 kol. J. Janiš, Hezemans, Kane (ČR, Niz., Brit./Spyker C8 Spyder GTR2) nedokončili
Stefan Mücke: „Podobně jako Jan jsem byl v Le Mans poprvé, takže se mnohému musel učit. Ale musím říci, že to bylo vzrušující poznávání. Potěšila mě cena pro nejrychlejšího nováčka závodu, ale ještě větší radost mám z výkon celého týmu. Poslyšte pravdu: Jakmile Honza přijel s rozbitou lolou do boxu, kde jsem na něj čekal připraven na vystřídání, řekl jsem, tak Stefane, běž se převléknout, jedeš domů. Auto bylo takzvaně na mraky. Skutečně jsem odešel z boxu, a když mě pak volali zpátky, nevěřil jsem svým uším. Profesionalita týmu je na nejvyšší úrovni.“
Alex Yoong: „Nejprve musím zopakovat Stefanovu chválu na stáj. To, co tým v Le Mans předvedl, byla vynikající práce. Osobně jsem mnohem spokojenější než př své loňské premiéře. Tenkrát jsme poměrně brzy odstoupili, nyní dojeli do cíle a ještě k tomu na výborné pozici. Už se těším na další zácod Le Mans Series za dva týdny na Nürburgringu a doufám, že se ve stejném složení sejdeme v Le Mans i za rok.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „S výsledkem i výkonem jsem spokojený, jen mě mrzí, že cestu k lepšímu umístění nám zkomplikovaly problémy. Požár byl velké drama pro oko, ale moc nás nezdržel. Více jsme ztráceli kvůli defektům pneumatik, kterým bylo šest až osm, ani teď přesně nevím. Musíme si vše zanalyzovat, abychom příště byle ještě lepší. Když ale celý týden v Le Mans shrnu, byl určitě úspěšný.“
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.