Déšť. To byl jediný důvod, proč se ve čtvrteční kvalifikaci pro 24h Le Mans nic nezměnilo na výsledcích z měřených jízd předchozího dne.
Z temného nebe nad okruhem La Sarthe se spouštěly provazy vody od podvečerního začátku bojů s časem až po jejich závěr v hluboké noci. Stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd stejně jako 53 soupeřů svou pozici nezlepšila. Do závodu tak odstartuje z 6. řady, když ji patří 11. pozice.
Všichni tři jezdci týmu, Jan Charouz, Alex Yoong a Stefan Mücke, si užili spousty času za malým volantem. Každý ve voze v barvách české trikolory strávil nejméně hodinu. Všichni si pochvalovali vlastnosti vozu. Mezi automobily s motory na benzin zajeli ve čtvrteční kvalifikaci třetí čas.
Jan Charouz: „Jsem spokojený s autem. I když jsme kvůli počasí nemohli zrychlit, bylo to velmi dobré. Všichni jsme najezdili docela dost kol, což je před tak dlouhým závodem velmi důležité. Pokud bude vše fungovat a vyhne se nám smůla, máme v závodě šanci.“
Alex Yoong: „Naše časy jsou velmi konkurenceschopné. Auto je výborně připravené a podobně jako na suchu i v dešti velmi příjemně ovládá. Každým kolem jsem cítil zlepšení, věřím, že v závodě budeme silní.“
Stefan Mücke: „Měl jsem radost, že jsem v autě seděl celou hodinu. To je hodně důležité. Lola poslouchala na slovo, podařilo se nám zajet třetí nejlepší čas mezi prototypy s s benzínovými motory, to je velmi povzbudivé.“
Antonín Charouz: „Škoda, že v první, středeční kvalifikaci, jsme trochu zaspali a ztratili deváté místo. Zbytečně jsme otáleli s výjezdem na trať v poslední fázi jízd. Ale pro závod to vlastně není vůbec důležité. Je přece tak dlouhý. Ještě více mě mrzí, že Tomáš Enge neprodloužil rekordní sérii pole position ve třídě LM GT1. Jeho šňůra pěti nejlepších časů byla jedinečná.“
Výsledky, 24h Le Mans, kvalifikace (celkem 54 vozů): 1. Team Peugeot Total (Lamy/Sarrazin/Bourdais; Peugeot 908 Hdi FAP) 3:26.344 2. Audi Sport North America (Capello/Kristensen/McNish; Audi R10 TDI) -0.572 3. Team Peugeot Total (Gene/Minassian/Villeneuve; Peugeot 908 Hdi FAP) -1.380 4. Audi Sport North America (Biela/Pirro/Werner; Audi R10 TDI) -1.957 5. Audi Sport Team Joest (Luhr/Premat/Rockenfeller; Audi R10 TDI) -3.392 6. Pescarolo Sport (Collard/Bouillion/Dumas; Pescarolo Judd) -7.246 7. Courage Competition (Gounon/Moreau/Johansson; Courage LC70 AER) -8.827 8. Rollcentre Racing (Barbosa/Hall/Short; Pescarolo Judd) -9.215 9. Racing For Holland (Lammers/Hart/Bleekemolen; Dome S101.5 Judd) -9.316 10. Creation Autosportif Ltd (Campell-Walter/Ortiz/Nakano; Creation Judd CA07) -9.935 11. Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd (Yoong/Mücke/Charouz; Lola B07/17 Judd) -11.3931. 34. (10. v LM GT1) Aston Martin Racing (Enge, Herbert, Kox; Aston Martin DBR9) -29,370 49. (9. v LM GT2) Spyker Squadron (J. Janiš, Hezemans, Kane; Spyker C8 Spyder GTR2) -45,254 Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?