Neuvěřitelný příběh o návratu Tomáše Engeho k závodům pokračuje, liberecký rodák se po těžké nehodě v St. Pete vrátil daleko dříve, než se očekávalo a v Utahu se po nejrychlejším času v tréninku uvedl vítěznou kvalifikací ve třídě GT2.
Pokud byly před Engeho návratem do kokpitu nějaké otazníky nad jeho zdravotním stavem, český jezdec je tak rychle smetl ze stolu.
Jezdec, který havaroval z prvního místa v St. Pete 31. března, utrpěl kromě jiných zranění i roztříštění levého lokte, který byl operován 6. dubna. Na trať se vrátil v zářivé formě, když pro zítřejší závod American Le Mans Series v Miller Motorsport Parku vybojoval pole position třídy GT2.
Enge, startující v týmu Petersen Motorsports/White Lightning s vozem Ferrari F430, v kvalifikaci zajel na 4,5 míle dlouhé trati se 22 zatáčkami svůj nejrychlejší čas víkendu 2:43,226, čímž zároveň stanovil nový traťový rekord třídy GT2. Závod bude odstartován v 5:05 odpoledne místního času, Enge ho bude rozjíždět a krátce před polovinou závodu předá vůz Darrenu Turnerovi.
Včerejší kolo týmu Michaela Petersena pokořilo dosavadní traťový rekord, jehož hodnota byla z loňského roku 2:44,024, postaral se o něj vůz Ferrari F430 GT. Dnešní výkon dostal Engeho do velmi jedinečné a zároveň záviděníhodné pozici, kdy v Miller Parku současně drží traťové rekordy ve třídách GT1 i GT2. Sedminásobný držitel pole position ALMS zajel v roce 2006 svůj čas s vozem Aston Martin DBR9. Právě před rokem, opět ve dvojici s Darrenem Turnerem, vyhráli i závod.
Pro tým vedený Dale Whitem je to druhé pole position sezony a celkově páté v kariéře. První letošní pole bylo v St. Pete, kde jej zajel také Enge. Dvakrát vítězný tým ALMS byl letos čtyřikrát v první řadě (Sebring, St. Pete, Houston a Salt Lake City). Vůz zajel nejrychlejší kolo závodů v St. Pete, Long Beach a Houstonu.
Tomáš Enge: „Nemůžu uvěřit, že jsem zajel takový čas. Chtěl bych poděkovat Michaelu Petersenovi, že mě vytáhnul po nehodě zpátky a týmu za přípravu tak dobrého vozu. Po celý letošní rok jsme byli nejrychlejší, ale nedokázali jsme vše poskládat dohromady. Snad se to podaří tento víkend. Je to dost náročná trať. Musíte jet správnou stopu a najít správný rytmus. A taky musíte mít dobrý vůz. Dokonce těsně před kvalifikací jsme udělali pár změn v nastavení, abychom se co nejvíce přiblížili.(O zranění) S levou rukou nemůžu správně pracovat, nebo používat ji tak, jako normálně. Pokud dojde k přetáčivosti, je to dost obtížné. Zítra v závodu z toho mám trochu obavy. Ale vím, že pokud chceme vyhrát, nesmím udělat žádnou chybu. Takže se budu snažit nechybovat.“
Darren Turner: „Pochopitelně mám radost, že se Tomáš vrátil po zranění a předvedl v kvalifikaci takový výkon. Je to hodně působivé. Myslím, že pro závod máme slušnou formu. Ve druhém dnešním tréninku jsem začal vůz dobře cítit a byl jsem spokojený s mými časy na starých pneumatikách. Obecně si myslím, že v závodu budeme mít dobrou rychlost. Máme v závodu vše potřebné pro jízdu v čele. S průběhem víkendu má trať stále větší a větší přilnavost, což je normální na většině tratí, ale tady je to vidět více než jinde. V závodu jde hlavně o to, že se jede docela pozdě a západ slunce je normálně dost dramatický. Okruh je i za ideálních podmínek dost těžký, ale když nízko posazené slunce svítí dost dlouho přímo do očí, je to ještě těžší. (O Ferrari 430) Pro mě je nejzajímavější to, jak je vůz citlivý na změny nastavení. Po prvním tréninku jsme udělali pár drobných změn, které znamenaly docela dost velký rozdíl ve výkonnosti vozu. Možná se musím dále učit, jak dostat z F430 maximum. (O Ptersen Motorsports / White Lightning) Cítil jsem se v týmu hned od počátku velmi vítaný a dostal jsem hodně prostoru, aby si zvykl. Snad se týmu odměníme za všechnu tvrdou práci vítězstvím v zítřejším závodu.“
Výsledky, kvalifikace pro 5. závod ALMSm Utah Grand Prix v Salt Lake City 1. P2 Dumas/Bernhard Porsche RS Spyder 2:18.128 2. P2 Briscoe/Maassen Porsche RS Spyder 2:18.808 3. P2 Diaz/Fernandez Lola/B06-43/Acura 2:19.443 4. P2 Dyson/Smith Porsche RS Spyder 2:20.097 5. P2 Brabham/Dayton/Johansson Acura/ARX-01a 2:20.389 6. P2 Franchitti/Herta Acura/ARX-01a 2:20.648 7. P2 Wallace/Leitzinger Porsche RS Spyder 2:20.720 8. P1 McNish/Capello Audi AG/R10/TDI 2:21.043 9. P1 Werner/Pirro Audi AG/R10/TDI 2:21.450 10. P2 Bach/Devlin Lola/B07-40/Mazda 2:24.923 11. P1 Field/Berry/Field Creation/CA06H/Judd 2:29.573 12. P1 Lewis/Willman Creation CA06H-Judd 2:35.174 13. GT1 Beretta/Gavin Corvette C6.R 2:35.697 14. GT1 O`Connell/Magnussen Corvette C6.R 2:38.689 15. GT2 Enge/Turner Ferrari 430GT 2:43.226 16. GT2 Melo/Salo Ferrari 430GT Berlinetta 2:43.541 17. GT2 van Overbeek/Bergmeister Porsche 911 GT3 RSR 2:44.162 18. GT2 Kelleners/Milner Porsche 911 GT3 RSR 2:45.382 19. GT2 Liddell/Henzler Porsche 911 GT3 RSR 2:45.635 20. GT2 Aguas/Mediani/Pruitt Ferrari 430 GT 2:45.896 21. GT2 Pechnik/Neiman Porsche 911 GT3 RSR 2:46.249 22. GT2 Maxwell/Sellers Panoz Esperante GTLM 2:46.763 23. GT2 Jonsson/Helary Ferrari 430GT Berlinetta 2:46.769 24. GT2 Farnbacher/Tafel Porsche 911 GT3 RSR 2:47.091 25. GT2 Pappas/Borcheller Porsche 911 GT3 RSR 2:47.825 26. GT2 Hand/Auberlen Panoz Esperante GTLM 2:47.952 Internet a livetiming: www.americanlemans.com Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?