ALMS: Enge se vrátil nejrychlejším časem

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Petersen Motorsports
Martin Hájek 18. května 2007 13:09
Sdílej:

Tomáš Enge se po léčení zranění z nehody v St. Pete vrátil do kokpitu vozu Ferrari F430 týmu Petersen Motorsports/White Lightning impozantním způsobem, když ve čtvrtek zajel nejrychlejší čas třídy GT2 v prvních trénincích na závod American Le Mans Series v Salt Lake City.

Enge se do vozu MMPIE/PEWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 se startovním číslem 31 vrátil na stejné pozici, ze které ho 31. března opustil – na špici. Během prvních oficiálních tréninků na Utah Grand Prix na trati Miller Motorsport Park zajel Enge 4,5 míle dlouhou trať se 24 zatáčkami za 2:45,587s, což byl nejrychlejší čas vozu GT2 v devadesátiminutovém tréninku. V týmu Petersen Motorsport tento víkend debutuje Darren Turner, dlouholetý Engeho parťák, který na jetých pneumatikách Michelin zajel čas 2:46,527.   Petersen Motorsport/White Lightning Racing a Enge si už zvykli být rychlí. Enge dostal vůz v prvních dvou letošních závodech ALMS dostal vůz do první startovní řady, při Grand Prix St. Petersburgu však utrpěl 31. března vážná zranění. Když došlo k nárazu do zdi, jel po startu z pole position v čele závodu, zajel i nejrychlejší kolo třídy GT2. Enge utrpěl zranění levého lokte, zlomeniny žeber a měl i propíchnutou plíci.

Následně podstoupil 6. dubna operaci rozdrceného lokte, díky tvrdé dřině a odhodlání při rehabilitaci dostal svolení ke startu v sobotním závodu na dvě hodiny a pětačtyřicet minut. Český jezdec společně s Turnerem testovali Dale Whitem spravovaný vůz minulou sobotu a neděli, jízdy ukončily v neděli odpoledne problémy s motorem.   Ferrari Corse Clienti a Michelotto Autonmobili ihned po zkontaktování v neděli večer začali pracovat na vrácení motoru, jehož repase už byla plánována, a ten byl následně odeslán dvojnásobným šampionům ALMS GT2. Tým obdržel náhradní motor ve čtvrtek v 8:30 místního času. Tým mechaniků se okamžitě pustil do práce a zvládl práci odhadovanou na čtyři hodiny tak, že čtyřlitrový osmiválec Ferrari poprvé zabručel už v 11:45.   Tomáš Enge: „Zatím jde vše dobře. Víme, co máme dělat a kde se můžeme dále zlepšit. Jezdím podle možností mé levé ruky. Zatím jsem spokojený, ale víkend teprve začal. Chtěl bych se takto cítit při cílové vlajce v sobotu. Loket ještě určitě není stoprocentní, ale snažím se pravou rukou ulevit té levé. Víme, že se můžeme zlepšit a víme i oblasti. Budeme to zkoušet, ale zatím nám pomáhá víkendový test. Vůz se chová OK, ale pořád je možné ho vylepšit.“   Dale White, týmový manažer: „Neplánujete, že se vám jezdec vrátí po zranění a hned zajede nejlepší čas, ale doufáte v to. Tomáš jakoby neměl přestávku. Je jako zvíře. Touží jedině po vítězství. Darren nastoupil a hned byl také rychlý. Myslím, že tento víkend máme správnou kombinaci jezdců, vozu a týmu. Těšíme se na sobotu. Stále nám padají do cesty nějaké překážky a tým je neustále překonává. To je uspokojující.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?