Tomáš Enge se po léčení zranění z nehody v St. Pete vrátil do kokpitu vozu Ferrari F430 týmu Petersen Motorsports/White Lightning impozantním způsobem, když ve čtvrtek zajel nejrychlejší čas třídy GT2 v prvních trénincích na závod American Le Mans Series v Salt Lake City.
Enge se do vozu MMPIE/PEWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 se startovním číslem 31 vrátil na stejné pozici, ze které ho 31. března opustil – na špici. Během prvních oficiálních tréninků na Utah Grand Prix na trati Miller Motorsport Park zajel Enge 4,5 míle dlouhou trať se 24 zatáčkami za 2:45,587s, což byl nejrychlejší čas vozu GT2 v devadesátiminutovém tréninku. V týmu Petersen Motorsport tento víkend debutuje Darren Turner, dlouholetý Engeho parťák, který na jetých pneumatikách Michelin zajel čas 2:46,527. Petersen Motorsport/White Lightning Racing a Enge si už zvykli být rychlí. Enge dostal vůz v prvních dvou letošních závodech ALMS dostal vůz do první startovní řady, při Grand Prix St. Petersburgu však utrpěl 31. března vážná zranění. Když došlo k nárazu do zdi, jel po startu z pole position v čele závodu, zajel i nejrychlejší kolo třídy GT2. Enge utrpěl zranění levého lokte, zlomeniny žeber a měl i propíchnutou plíci.
Následně podstoupil 6. dubna operaci rozdrceného lokte, díky tvrdé dřině a odhodlání při rehabilitaci dostal svolení ke startu v sobotním závodu na dvě hodiny a pětačtyřicet minut. Český jezdec společně s Turnerem testovali Dale Whitem spravovaný vůz minulou sobotu a neděli, jízdy ukončily v neděli odpoledne problémy s motorem. Ferrari Corse Clienti a Michelotto Autonmobili ihned po zkontaktování v neděli večer začali pracovat na vrácení motoru, jehož repase už byla plánována, a ten byl následně odeslán dvojnásobným šampionům ALMS GT2. Tým obdržel náhradní motor ve čtvrtek v 8:30 místního času. Tým mechaniků se okamžitě pustil do práce a zvládl práci odhadovanou na čtyři hodiny tak, že čtyřlitrový osmiválec Ferrari poprvé zabručel už v 11:45. Tomáš Enge: „Zatím jde vše dobře. Víme, co máme dělat a kde se můžeme dále zlepšit. Jezdím podle možností mé levé ruky. Zatím jsem spokojený, ale víkend teprve začal. Chtěl bych se takto cítit při cílové vlajce v sobotu. Loket ještě určitě není stoprocentní, ale snažím se pravou rukou ulevit té levé. Víme, že se můžeme zlepšit a víme i oblasti. Budeme to zkoušet, ale zatím nám pomáhá víkendový test. Vůz se chová OK, ale pořád je možné ho vylepšit.“ Dale White, týmový manažer: „Neplánujete, že se vám jezdec vrátí po zranění a hned zajede nejlepší čas, ale doufáte v to. Tomáš jakoby neměl přestávku. Je jako zvíře. Touží jedině po vítězství. Darren nastoupil a hned byl také rychlý. Myslím, že tento víkend máme správnou kombinaci jezdců, vozu a týmu. Těšíme se na sobotu. Stále nám padají do cesty nějaké překážky a tým je neustále překonává. To je uspokojující.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.