ALMS: Enge se vrátil nejrychlejším časem

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Petersen Motorsports
Martin Hájek 18. května 2007 13:09
Sdílej:

Tomáš Enge se po léčení zranění z nehody v St. Pete vrátil do kokpitu vozu Ferrari F430 týmu Petersen Motorsports/White Lightning impozantním způsobem, když ve čtvrtek zajel nejrychlejší čas třídy GT2 v prvních trénincích na závod American Le Mans Series v Salt Lake City.

Enge se do vozu MMPIE/PEWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 se startovním číslem 31 vrátil na stejné pozici, ze které ho 31. března opustil – na špici. Během prvních oficiálních tréninků na Utah Grand Prix na trati Miller Motorsport Park zajel Enge 4,5 míle dlouhou trať se 24 zatáčkami za 2:45,587s, což byl nejrychlejší čas vozu GT2 v devadesátiminutovém tréninku. V týmu Petersen Motorsport tento víkend debutuje Darren Turner, dlouholetý Engeho parťák, který na jetých pneumatikách Michelin zajel čas 2:46,527.   Petersen Motorsport/White Lightning Racing a Enge si už zvykli být rychlí. Enge dostal vůz v prvních dvou letošních závodech ALMS dostal vůz do první startovní řady, při Grand Prix St. Petersburgu však utrpěl 31. března vážná zranění. Když došlo k nárazu do zdi, jel po startu z pole position v čele závodu, zajel i nejrychlejší kolo třídy GT2. Enge utrpěl zranění levého lokte, zlomeniny žeber a měl i propíchnutou plíci.

Následně podstoupil 6. dubna operaci rozdrceného lokte, díky tvrdé dřině a odhodlání při rehabilitaci dostal svolení ke startu v sobotním závodu na dvě hodiny a pětačtyřicet minut. Český jezdec společně s Turnerem testovali Dale Whitem spravovaný vůz minulou sobotu a neděli, jízdy ukončily v neděli odpoledne problémy s motorem.   Ferrari Corse Clienti a Michelotto Autonmobili ihned po zkontaktování v neděli večer začali pracovat na vrácení motoru, jehož repase už byla plánována, a ten byl následně odeslán dvojnásobným šampionům ALMS GT2. Tým obdržel náhradní motor ve čtvrtek v 8:30 místního času. Tým mechaniků se okamžitě pustil do práce a zvládl práci odhadovanou na čtyři hodiny tak, že čtyřlitrový osmiválec Ferrari poprvé zabručel už v 11:45.   Tomáš Enge: „Zatím jde vše dobře. Víme, co máme dělat a kde se můžeme dále zlepšit. Jezdím podle možností mé levé ruky. Zatím jsem spokojený, ale víkend teprve začal. Chtěl bych se takto cítit při cílové vlajce v sobotu. Loket ještě určitě není stoprocentní, ale snažím se pravou rukou ulevit té levé. Víme, že se můžeme zlepšit a víme i oblasti. Budeme to zkoušet, ale zatím nám pomáhá víkendový test. Vůz se chová OK, ale pořád je možné ho vylepšit.“   Dale White, týmový manažer: „Neplánujete, že se vám jezdec vrátí po zranění a hned zajede nejlepší čas, ale doufáte v to. Tomáš jakoby neměl přestávku. Je jako zvíře. Touží jedině po vítězství. Darren nastoupil a hned byl také rychlý. Myslím, že tento víkend máme správnou kombinaci jezdců, vozu a týmu. Těšíme se na sobotu. Stále nám padají do cesty nějaké překážky a tým je neustále překonává. To je uspokojující.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.