Tomáš Enge se po léčení zranění z nehody v St. Pete vrátil do kokpitu vozu Ferrari F430 týmu Petersen Motorsports/White Lightning impozantním způsobem, když ve čtvrtek zajel nejrychlejší čas třídy GT2 v prvních trénincích na závod American Le Mans Series v Salt Lake City.
Enge se do vozu MMPIE/PEWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 se startovním číslem 31 vrátil na stejné pozici, ze které ho 31. března opustil – na špici. Během prvních oficiálních tréninků na Utah Grand Prix na trati Miller Motorsport Park zajel Enge 4,5 míle dlouhou trať se 24 zatáčkami za 2:45,587s, což byl nejrychlejší čas vozu GT2 v devadesátiminutovém tréninku. V týmu Petersen Motorsport tento víkend debutuje Darren Turner, dlouholetý Engeho parťák, který na jetých pneumatikách Michelin zajel čas 2:46,527. Petersen Motorsport/White Lightning Racing a Enge si už zvykli být rychlí. Enge dostal vůz v prvních dvou letošních závodech ALMS dostal vůz do první startovní řady, při Grand Prix St. Petersburgu však utrpěl 31. března vážná zranění. Když došlo k nárazu do zdi, jel po startu z pole position v čele závodu, zajel i nejrychlejší kolo třídy GT2. Enge utrpěl zranění levého lokte, zlomeniny žeber a měl i propíchnutou plíci.
Následně podstoupil 6. dubna operaci rozdrceného lokte, díky tvrdé dřině a odhodlání při rehabilitaci dostal svolení ke startu v sobotním závodu na dvě hodiny a pětačtyřicet minut. Český jezdec společně s Turnerem testovali Dale Whitem spravovaný vůz minulou sobotu a neděli, jízdy ukončily v neděli odpoledne problémy s motorem. Ferrari Corse Clienti a Michelotto Autonmobili ihned po zkontaktování v neděli večer začali pracovat na vrácení motoru, jehož repase už byla plánována, a ten byl následně odeslán dvojnásobným šampionům ALMS GT2. Tým obdržel náhradní motor ve čtvrtek v 8:30 místního času. Tým mechaniků se okamžitě pustil do práce a zvládl práci odhadovanou na čtyři hodiny tak, že čtyřlitrový osmiválec Ferrari poprvé zabručel už v 11:45. Tomáš Enge: „Zatím jde vše dobře. Víme, co máme dělat a kde se můžeme dále zlepšit. Jezdím podle možností mé levé ruky. Zatím jsem spokojený, ale víkend teprve začal. Chtěl bych se takto cítit při cílové vlajce v sobotu. Loket ještě určitě není stoprocentní, ale snažím se pravou rukou ulevit té levé. Víme, že se můžeme zlepšit a víme i oblasti. Budeme to zkoušet, ale zatím nám pomáhá víkendový test. Vůz se chová OK, ale pořád je možné ho vylepšit.“ Dale White, týmový manažer: „Neplánujete, že se vám jezdec vrátí po zranění a hned zajede nejlepší čas, ale doufáte v to. Tomáš jakoby neměl přestávku. Je jako zvíře. Touží jedině po vítězství. Darren nastoupil a hned byl také rychlý. Myslím, že tento víkend máme správnou kombinaci jezdců, vozu a týmu. Těšíme se na sobotu. Stále nám padají do cesty nějaké překážky a tým je neustále překonává. To je uspokojující.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?