Z boje do boje kráčí v posledních týdnech Erik Janiš a k radosti své i svých příznivců jde zatím o samé úspěšné bitvy.
Další výzva čeká pilota o tomto víkendu, kdy s Jaromírem Jiříkem nastoupí ke druhému dvojzávodu evropské série FIA GT3. Olomoucký rodák pojede poprvé na městské trati, novém okruhu v Bukurešti.
Trať poutá velkou pozornost od oznámení, že se na ní bude závodit. Především pro unikátní prostor – dlouhé roviny a ostré zatáčky totiž obepínají palác bývalého rumunského diktátora Nikolaje Čaušeska. Od jeho pádu sídlí v monumentální budově poslanci parlamentu. Tribuny mají kapacitu 70 000 míst, počítá se s mocnou diváckou kulisou. Na startu má být více než čtyřicet vozů.
Devatenáctiletý jezdec má za sebou dva velmi úspěšné víkendy. O uplynulém ovládl úvod série Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup v Mostě, kde byl s týmem ACA Autocentrála Hlučín jednou první a jednou stříbrný a před dvě týdny zazářil v Silverstone.
Na slavné britské dráze totiž s Jiříkem skončili druzí v závodě evropského mistrovství FIA GT3. Pro rumunské pokračování tak český tandem patří k největším favoritům obou závodů uprostřed Bukurešti. Opět budou řídit Lamborghini Gallardo rakouské stáje s berg racing, ve stejných barvách se poprvé představí i další dva Češi, Martin Matzke a Jiří Skula.
Erik Janiš: „Jsem hodně zvědavý a zároveň se těším. Na žádné městské trati jsem v životě nejel, tak uvidíme, jak mi to půjde. Bukurešť Ring ale podle všeho bude výrazně jiný než ostatní trati v ulicích. Nabízí dlouhé rovinky spojené jen málo zatáčkami. Úspěch z Anglie mě velmi povzbudil a doufám, že s Járou Jiříkem opět zajedeme co nejlépe. Také mě těší, že strávíme společný víkend s bratrem Jarkem, který v Bukurešti pojede ve FIA Grand Turismo.“
Antonín Charouz: „Věřím, že se Erik opět neztratí. Tvrdím, že má na to, aby v šampionátu získal titul šampiona. Také jsem zvědavý na výkon dalších dvou mladíků Martina Matzkeho a Jiřího Skuly, kteří poprvé pojedou se stejným Lamborghini Gallardo.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?