Z boje do boje kráčí v posledních týdnech Erik Janiš a k radosti své i svých příznivců jde zatím o samé úspěšné bitvy.
Další výzva čeká pilota o tomto víkendu, kdy s Jaromírem Jiříkem nastoupí ke druhému dvojzávodu evropské série FIA GT3. Olomoucký rodák pojede poprvé na městské trati, novém okruhu v Bukurešti.
Trať poutá velkou pozornost od oznámení, že se na ní bude závodit. Především pro unikátní prostor – dlouhé roviny a ostré zatáčky totiž obepínají palác bývalého rumunského diktátora Nikolaje Čaušeska. Od jeho pádu sídlí v monumentální budově poslanci parlamentu. Tribuny mají kapacitu 70 000 míst, počítá se s mocnou diváckou kulisou. Na startu má být více než čtyřicet vozů.
Devatenáctiletý jezdec má za sebou dva velmi úspěšné víkendy. O uplynulém ovládl úvod série Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup v Mostě, kde byl s týmem ACA Autocentrála Hlučín jednou první a jednou stříbrný a před dvě týdny zazářil v Silverstone.
Na slavné britské dráze totiž s Jiříkem skončili druzí v závodě evropského mistrovství FIA GT3. Pro rumunské pokračování tak český tandem patří k největším favoritům obou závodů uprostřed Bukurešti. Opět budou řídit Lamborghini Gallardo rakouské stáje s berg racing, ve stejných barvách se poprvé představí i další dva Češi, Martin Matzke a Jiří Skula.
Erik Janiš: „Jsem hodně zvědavý a zároveň se těším. Na žádné městské trati jsem v životě nejel, tak uvidíme, jak mi to půjde. Bukurešť Ring ale podle všeho bude výrazně jiný než ostatní trati v ulicích. Nabízí dlouhé rovinky spojené jen málo zatáčkami. Úspěch z Anglie mě velmi povzbudil a doufám, že s Járou Jiříkem opět zajedeme co nejlépe. Také mě těší, že strávíme společný víkend s bratrem Jarkem, který v Bukurešti pojede ve FIA Grand Turismo.“
Antonín Charouz: „Věřím, že se Erik opět neztratí. Tvrdím, že má na to, aby v šampionátu získal titul šampiona. Také jsem zvědavý na výkon dalších dvou mladíků Martina Matzkeho a Jiřího Skuly, kteří poprvé pojedou se stejným Lamborghini Gallardo.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.