Po smůle v sobotním závodě zazářila česká posádka Erik Janiš – Jaromír Jiřík naplno v nedělním závodě seriálu FIA GT3.
Na britském okruhu Silverstone vybojovali Češi ve službách rakouského týmu s-berg racing s vozem Lamborghini Gallardo GT3 skvělé druhé místo.
Závod, na jehož startu se sešla silná konkurence čtyřiceti vozů renomovaných značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup, rozjížděl po diskvalifikaci jednoho ze soupeřů z 10. startovní pozice Jaromír Jiřík, kterého přibližně v polovině hodinového závodu vystřídal za volantem devatenáctiletý Erik Janiš.
Jiřík po startu klesl o dvě pozice dozadu, ale ještě před střídáním dokázal postoupit na osmou příčku. Ve druhé části závodu Erik Janiš naplno využil možností vozu Lamborghini Gallardo GT3, probil se až na druhé místo a nechybělo mnoho, aby vystoupal až na stupínek nejvyšší.
Erik Janiš: „Jsem naprosto spokojený, po včerejší smůle, kdy jsme přišli o druhou pozici, jsme si dnes vše vynahradili. Při předávce jsme figurovali na osmé pozici a mně se podařilo dotáhnout vůz až na druhé místo. V závěru závodu mi chybělo jedno nebo dvě kola, abych dokázal předjet i Ferrari posádky Vannelet – Moser. Auto fungovalo perfektně a mohl jsem s ním jet na hraně. Rád bych poděkoval týmu a sponzorům; jim všem patří náš výsledek.“
Výsledky, 2. závod FIA GT3, Silverstone: 1. Vannelet/Moser (Ferrari 430) 1:1:48.455 2. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -0.500 3. Navarro/Dubrulle (Lamborghini Gallardo GT3) -0.795 4. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -12.171 5. Seiler/Sardelli (Aston Martin DBRS9) -48.601 6. Daoudi/Khan (Ferrari 430) -49.804 7. Williams/Buncombe (Porsche 997 GT3 Cup) -1:01.747 8. Mateu/Rodrigues (Aston Martin DBRS9) -1:07,747 9. Tuchbant/Amado (Lamborghini Gallardo GT3) -1:11.050 10. Hooker/Pickford (Porsche 997 GT3 Cup) -1:17.832 BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.