Janiš s Jiříkem skončili v Silverstone druzí

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 6. května 2007 19:55
Sdílej:

Po smůle v sobotním závodě zazářila česká posádka Erik Janiš – Jaromír Jiřík naplno v nedělním závodě seriálu FIA GT3.

Na britském okruhu Silverstone vybojovali Češi ve službách rakouského týmu s-berg racing s vozem Lamborghini Gallardo GT3 skvělé druhé místo.

Závod, na jehož startu se sešla silná konkurence čtyřiceti vozů renomovaných značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup, rozjížděl po diskvalifikaci jednoho ze soupeřů z 10. startovní pozice Jaromír Jiřík, kterého přibližně v polovině hodinového závodu vystřídal za volantem devatenáctiletý Erik Janiš.

Jiřík po startu klesl o dvě pozice dozadu, ale ještě před střídáním dokázal postoupit na osmou příčku. Ve druhé části závodu Erik Janiš naplno využil možností vozu Lamborghini Gallardo GT3, probil se až na druhé místo a nechybělo mnoho, aby vystoupal až na stupínek nejvyšší.

Erik Janiš: „Jsem naprosto spokojený, po včerejší smůle, kdy jsme přišli o druhou pozici, jsme si dnes vše vynahradili. Při předávce jsme figurovali na osmé pozici a mně se podařilo dotáhnout vůz až na druhé místo. V závěru závodu mi chybělo jedno nebo dvě kola, abych dokázal předjet i Ferrari posádky Vannelet – Moser. Auto fungovalo perfektně a mohl jsem s ním jet na hraně. Rád bych poděkoval týmu a sponzorům; jim všem patří náš výsledek.“

Výsledky, 2. závod FIA GT3, Silverstone: 1. Vannelet/Moser (Ferrari 430) 1:1:48.455 2. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -0.500 3. Navarro/Dubrulle (Lamborghini Gallardo GT3) -0.795 4. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -12.171 5. Seiler/Sardelli (Aston Martin DBRS9) -48.601 6. Daoudi/Khan (Ferrari 430) -49.804 7. Williams/Buncombe (Porsche 997 GT3 Cup) -1:01.747 8. Mateu/Rodrigues (Aston Martin DBRS9) -1:07,747 9. Tuchbant/Amado (Lamborghini Gallardo GT3) -1:11.050 10. Hooker/Pickford (Porsche 997 GT3 Cup) -1:17.832 BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.