Po smůle v sobotním závodě zazářila česká posádka Erik Janiš – Jaromír Jiřík naplno v nedělním závodě seriálu FIA GT3.
Na britském okruhu Silverstone vybojovali Češi ve službách rakouského týmu s-berg racing s vozem Lamborghini Gallardo GT3 skvělé druhé místo.
Závod, na jehož startu se sešla silná konkurence čtyřiceti vozů renomovaných značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup, rozjížděl po diskvalifikaci jednoho ze soupeřů z 10. startovní pozice Jaromír Jiřík, kterého přibližně v polovině hodinového závodu vystřídal za volantem devatenáctiletý Erik Janiš.
Jiřík po startu klesl o dvě pozice dozadu, ale ještě před střídáním dokázal postoupit na osmou příčku. Ve druhé části závodu Erik Janiš naplno využil možností vozu Lamborghini Gallardo GT3, probil se až na druhé místo a nechybělo mnoho, aby vystoupal až na stupínek nejvyšší.
Erik Janiš: „Jsem naprosto spokojený, po včerejší smůle, kdy jsme přišli o druhou pozici, jsme si dnes vše vynahradili. Při předávce jsme figurovali na osmé pozici a mně se podařilo dotáhnout vůz až na druhé místo. V závěru závodu mi chybělo jedno nebo dvě kola, abych dokázal předjet i Ferrari posádky Vannelet – Moser. Auto fungovalo perfektně a mohl jsem s ním jet na hraně. Rád bych poděkoval týmu a sponzorům; jim všem patří náš výsledek.“
Výsledky, 2. závod FIA GT3, Silverstone: 1. Vannelet/Moser (Ferrari 430) 1:1:48.455 2. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -0.500 3. Navarro/Dubrulle (Lamborghini Gallardo GT3) -0.795 4. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -12.171 5. Seiler/Sardelli (Aston Martin DBRS9) -48.601 6. Daoudi/Khan (Ferrari 430) -49.804 7. Williams/Buncombe (Porsche 997 GT3 Cup) -1:01.747 8. Mateu/Rodrigues (Aston Martin DBRS9) -1:07,747 9. Tuchbant/Amado (Lamborghini Gallardo GT3) -1:11.050 10. Hooker/Pickford (Porsche 997 GT3 Cup) -1:17.832 BPA sport marketing, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?