Po smůle v sobotním závodě zazářila česká posádka Erik Janiš – Jaromír Jiřík naplno v nedělním závodě seriálu FIA GT3.
Na britském okruhu Silverstone vybojovali Češi ve službách rakouského týmu s-berg racing s vozem Lamborghini Gallardo GT3 skvělé druhé místo.
Závod, na jehož startu se sešla silná konkurence čtyřiceti vozů renomovaných značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup, rozjížděl po diskvalifikaci jednoho ze soupeřů z 10. startovní pozice Jaromír Jiřík, kterého přibližně v polovině hodinového závodu vystřídal za volantem devatenáctiletý Erik Janiš.
Jiřík po startu klesl o dvě pozice dozadu, ale ještě před střídáním dokázal postoupit na osmou příčku. Ve druhé části závodu Erik Janiš naplno využil možností vozu Lamborghini Gallardo GT3, probil se až na druhé místo a nechybělo mnoho, aby vystoupal až na stupínek nejvyšší.
Erik Janiš: „Jsem naprosto spokojený, po včerejší smůle, kdy jsme přišli o druhou pozici, jsme si dnes vše vynahradili. Při předávce jsme figurovali na osmé pozici a mně se podařilo dotáhnout vůz až na druhé místo. V závěru závodu mi chybělo jedno nebo dvě kola, abych dokázal předjet i Ferrari posádky Vannelet – Moser. Auto fungovalo perfektně a mohl jsem s ním jet na hraně. Rád bych poděkoval týmu a sponzorům; jim všem patří náš výsledek.“
Výsledky, 2. závod FIA GT3, Silverstone: 1. Vannelet/Moser (Ferrari 430) 1:1:48.455 2. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -0.500 3. Navarro/Dubrulle (Lamborghini Gallardo GT3) -0.795 4. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -12.171 5. Seiler/Sardelli (Aston Martin DBRS9) -48.601 6. Daoudi/Khan (Ferrari 430) -49.804 7. Williams/Buncombe (Porsche 997 GT3 Cup) -1:01.747 8. Mateu/Rodrigues (Aston Martin DBRS9) -1:07,747 9. Tuchbant/Amado (Lamborghini Gallardo GT3) -1:11.050 10. Hooker/Pickford (Porsche 997 GT3 Cup) -1:17.832 BPA sport marketing, a.s.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?