Po smůle v sobotním závodě zazářila česká posádka Erik Janiš – Jaromír Jiřík naplno v nedělním závodě seriálu FIA GT3.
Na britském okruhu Silverstone vybojovali Češi ve službách rakouského týmu s-berg racing s vozem Lamborghini Gallardo GT3 skvělé druhé místo.
Závod, na jehož startu se sešla silná konkurence čtyřiceti vozů renomovaných značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup, rozjížděl po diskvalifikaci jednoho ze soupeřů z 10. startovní pozice Jaromír Jiřík, kterého přibližně v polovině hodinového závodu vystřídal za volantem devatenáctiletý Erik Janiš.
Jiřík po startu klesl o dvě pozice dozadu, ale ještě před střídáním dokázal postoupit na osmou příčku. Ve druhé části závodu Erik Janiš naplno využil možností vozu Lamborghini Gallardo GT3, probil se až na druhé místo a nechybělo mnoho, aby vystoupal až na stupínek nejvyšší.
Erik Janiš: „Jsem naprosto spokojený, po včerejší smůle, kdy jsme přišli o druhou pozici, jsme si dnes vše vynahradili. Při předávce jsme figurovali na osmé pozici a mně se podařilo dotáhnout vůz až na druhé místo. V závěru závodu mi chybělo jedno nebo dvě kola, abych dokázal předjet i Ferrari posádky Vannelet – Moser. Auto fungovalo perfektně a mohl jsem s ním jet na hraně. Rád bych poděkoval týmu a sponzorům; jim všem patří náš výsledek.“
Výsledky, 2. závod FIA GT3, Silverstone: 1. Vannelet/Moser (Ferrari 430) 1:1:48.455 2. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -0.500 3. Navarro/Dubrulle (Lamborghini Gallardo GT3) -0.795 4. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -12.171 5. Seiler/Sardelli (Aston Martin DBRS9) -48.601 6. Daoudi/Khan (Ferrari 430) -49.804 7. Williams/Buncombe (Porsche 997 GT3 Cup) -1:01.747 8. Mateu/Rodrigues (Aston Martin DBRS9) -1:07,747 9. Tuchbant/Amado (Lamborghini Gallardo GT3) -1:11.050 10. Hooker/Pickford (Porsche 997 GT3 Cup) -1:17.832 BPA sport marketing, a.s.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?