Stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd vstoupila do svého druhého závodního víkendu šampionátu Le Mans Series ve Valencii podobně jako při úvodu mistrovství v Monze.
I ve Španělsku patřila tovární Lola B07/17 Judd k nejrychlejším. Trojice Jan Charouz, Stefan Mücke, Alex Yoong byla v prvním volném tréninku třetí.
Nestačila pouze na nové tovární Peugeoty 908. Ve druhé volné jízdě skončilo trio českého týmu na šestnácté příčce poté, co stáj zkoušela různá nastavení svého speciálu. Proti prvnímu závodu v Itálii narostl již tak velký počet startujících – ve Valencii bojuje o úspěch 46 posádek.
Jan Charouz: „Po závodě A1 Grand Prix v anglickém Brands Hatch jsem si musel zvykat na řízení naší loly. Ovládání formule a sportovního prototypu je zkrátka odlišné. Ale jsem spokojený, protože auto funguje výtečně. Největší potíž je v „dopravní zácpě“. Trať je sama o sobě krátká, úzká, a klikatá, a když po ní jezdí bezmála padesát aut, je to často velmi dramatické.“
Stefan Mücke: „Mám podobné či stejné dojmy jako Jan. Jen s tím rozdílem, že si nemusím zvykat na přesednutí z formule do spideru. Naše Lola Judd zatím pracuje naprosto bez problémů, takže věřím v úspěch.“
Alex Yoong: „S týmem jsem na závodech poprvé, navíc podobně jako Jan mám za sebou finále A1 Grand Prix v Brands Hatch, takže si trošku zvykám. Nicméně stáj i vůz klape naprosto přesně, takže doufám, že v zítřejší kvalifikaci a především v nedělním závodě se nám bude dařit.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Podobně jako v Monze jsem při pátku zatím naprosto spokojený. Výsledek druhého tréninku není důležitý, všichni naši jezdci zkoušeli auto, zvykali si na něj i na trať.“
Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých vstupů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.05).
Výsledky, 2. závod LMS, Valencie, 1. volný trénink: 1. Team Peugeot Total GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 1:26.390 2. Team Peugeot Total LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 -0.313 3. Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd CHAROUZ Jan, MÜCKE Stefan, YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) LMP1 -0.891 4. Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe, DUMAS Romain (Pescarolo Judd) LMP1 -0.969 5. Rollcentre Racing BARBOSA Joao, HALL Stuart (Pescarolo Judd) LMP1 -1.453 6. Arena Motorsports JOHANSSON Stefan, SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) LMP1 -1.860 7. Pescarolo Sport PRIMAT Harold, TINSEAU Christophe (Pescarolo Judd) LMP1 -2.673 8. Swiss Spirit DELETRAZ Jean-Denis, FÄSSLER Marcel, ALEXANDER-DAVID Iradj (Lola B07/10 Audi) LMP1 -2.751 9. RML ERDOS Thomas, NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) LMP2 -2.907 10. Bruichladdich Radical GREAVES Tim, MOSELEY Stuart, LIDDELL Robin (Radical SR9 AER) LMP2 -3.156 Startovalo 46 vozů Live Timing: www.ris-timing.be
2. volný trénink: 1. Team Peugeot Total GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 1:25.906 2. Team Peugeot Total LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 -0.125 3. Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe, DUMAS Romain (Pescarolo Judd) LMP1 -1.063 4. Arena Motorsports JOHANSSON Stefan, SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) LMP1 -1.438 5. Barazi Epsilon BARAZI Juan, VERGERS Michael, OJJEH Karim (Zytek 07S Zytek) LMP2 -1.516 6. RML ERDOS Thomas, NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) LMP2 -1.594 7. Rollcentre Racing BARBOSA Joao, HALL Stuart, SHORT Martin (Pescarolo Judd) LMP1 -2.047 8. Binnie Motorsports BINNIE Bill, TIMPANY Allen, BUNCOMBE Chris (Lola B05/40 Zytek) LMP2 -2.548 9. Quifel ASM Team AMARAL Miguel, DE CASTRO Miguel Angel, BURGENO Angel (Lola B05/40 AER) LMP2 -2.609 10. Courage Competition FREI Alexander, COCHET Jonathan, BESSON Bruno (Courage LC70 AER) LMP1 -2.688 16. Škoda Charouz Racing System-Lola Judd CHAROUZ Jan, MÜCKE Stefan, YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) LMP1 -3.938 Startovalo 46 vozů Live Timing: www.ris-timing.be
Časový harmonogram LMS ve Valencii: Sobota 5. května 9.50-110.50.3. volný trénink 13.25-13.45 kvalifikace Neděle 6. května 9.00-9.20 warm up 13.30-19.30 závod BPA sport marketing, a.s.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.