LMS: Stáj Škoda Charouz začala třetím časem

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
ar1 4. května 2007 22:38
Sdílej:

Stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd vstoupila do svého druhého závodního víkendu šampionátu Le Mans Series ve Valencii podobně jako při úvodu mistrovství v Monze.

I ve Španělsku patřila tovární Lola B07/17 Judd k nejrychlejším. Trojice Jan Charouz, Stefan Mücke, Alex Yoong byla v prvním volném tréninku třetí.

Nestačila pouze na nové tovární Peugeoty 908. Ve druhé volné jízdě skončilo trio českého týmu na šestnácté příčce poté, co stáj zkoušela různá nastavení svého speciálu. Proti prvnímu závodu v Itálii narostl již tak velký počet startujících – ve Valencii bojuje o úspěch 46 posádek.

Jan Charouz: „Po závodě A1 Grand Prix v anglickém Brands Hatch jsem si musel zvykat na řízení naší loly. Ovládání formule a sportovního prototypu je zkrátka odlišné. Ale jsem spokojený, protože auto funguje výtečně. Největší potíž je v „dopravní zácpě“. Trať je sama o sobě krátká, úzká, a klikatá, a když po ní jezdí bezmála padesát aut, je to často velmi dramatické.“

Stefan Mücke: „Mám podobné či stejné dojmy jako Jan. Jen s tím rozdílem, že si nemusím zvykat na přesednutí z formule do spideru. Naše Lola Judd zatím pracuje naprosto bez problémů, takže věřím v úspěch.“

Alex Yoong: „S týmem jsem na závodech poprvé, navíc podobně jako Jan mám za sebou finále A1 Grand Prix v Brands Hatch, takže si trošku zvykám. Nicméně stáj i vůz klape naprosto přesně, takže doufám, že v zítřejší kvalifikaci a především v nedělním závodě se nám bude dařit.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Podobně jako v Monze jsem při pátku zatím naprosto spokojený. Výsledek druhého tréninku není důležitý, všichni naši jezdci zkoušeli auto, zvykali si na něj i na trať.“

Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých vstupů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.05).

Výsledky, 2. závod LMS, Valencie, 1. volný trénink: 1. Team Peugeot Total GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 1:26.390 2. Team Peugeot Total LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 -0.313 3. Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd CHAROUZ Jan, MÜCKE Stefan, YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) LMP1 -0.891 4. Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe, DUMAS Romain (Pescarolo Judd) LMP1 -0.969 5. Rollcentre Racing BARBOSA Joao, HALL Stuart (Pescarolo Judd) LMP1 -1.453 6. Arena Motorsports JOHANSSON Stefan, SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) LMP1 -1.860 7. Pescarolo Sport PRIMAT Harold, TINSEAU Christophe (Pescarolo Judd) LMP1 -2.673 8. Swiss Spirit DELETRAZ Jean-Denis, FÄSSLER Marcel, ALEXANDER-DAVID Iradj (Lola B07/10 Audi) LMP1 -2.751 9. RML ERDOS Thomas, NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) LMP2 -2.907 10. Bruichladdich Radical GREAVES Tim, MOSELEY Stuart, LIDDELL Robin (Radical SR9 AER) LMP2 -3.156 Startovalo 46 vozů Live Timing: www.ris-timing.be

2. volný trénink: 1. Team Peugeot Total GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 1:25.906 2. Team Peugeot Total LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 -0.125 3. Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe, DUMAS Romain (Pescarolo Judd) LMP1 -1.063 4. Arena Motorsports JOHANSSON Stefan, SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) LMP1 -1.438 5. Barazi Epsilon BARAZI Juan, VERGERS Michael, OJJEH Karim (Zytek 07S Zytek) LMP2 -1.516 6. RML ERDOS Thomas, NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) LMP2 -1.594 7. Rollcentre Racing BARBOSA Joao, HALL Stuart, SHORT Martin (Pescarolo Judd) LMP1 -2.047 8. Binnie Motorsports BINNIE Bill, TIMPANY Allen, BUNCOMBE Chris (Lola B05/40 Zytek) LMP2 -2.548 9. Quifel ASM Team AMARAL Miguel, DE CASTRO Miguel Angel, BURGENO Angel (Lola B05/40 AER) LMP2 -2.609 10. Courage Competition FREI Alexander, COCHET Jonathan, BESSON Bruno (Courage LC70 AER) LMP1 -2.688 16. Škoda Charouz Racing System-Lola Judd CHAROUZ Jan, MÜCKE Stefan, YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) LMP1 -3.938 Startovalo 46 vozů Live Timing: www.ris-timing.be

Časový harmonogram LMS ve Valencii: Sobota 5. května 9.50-110.50.3. volný trénink 13.25-13.45 kvalifikace Neděle 6. května 9.00-9.20 warm up 13.30-19.30 závod BPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.