Stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd vstoupila do svého druhého závodního víkendu šampionátu Le Mans Series ve Valencii podobně jako při úvodu mistrovství v Monze.
I ve Španělsku patřila tovární Lola B07/17 Judd k nejrychlejším. Trojice Jan Charouz, Stefan Mücke, Alex Yoong byla v prvním volném tréninku třetí.
Nestačila pouze na nové tovární Peugeoty 908. Ve druhé volné jízdě skončilo trio českého týmu na šestnácté příčce poté, co stáj zkoušela různá nastavení svého speciálu. Proti prvnímu závodu v Itálii narostl již tak velký počet startujících – ve Valencii bojuje o úspěch 46 posádek.
Jan Charouz: „Po závodě A1 Grand Prix v anglickém Brands Hatch jsem si musel zvykat na řízení naší loly. Ovládání formule a sportovního prototypu je zkrátka odlišné. Ale jsem spokojený, protože auto funguje výtečně. Největší potíž je v „dopravní zácpě“. Trať je sama o sobě krátká, úzká, a klikatá, a když po ní jezdí bezmála padesát aut, je to často velmi dramatické.“
Stefan Mücke: „Mám podobné či stejné dojmy jako Jan. Jen s tím rozdílem, že si nemusím zvykat na přesednutí z formule do spideru. Naše Lola Judd zatím pracuje naprosto bez problémů, takže věřím v úspěch.“
Alex Yoong: „S týmem jsem na závodech poprvé, navíc podobně jako Jan mám za sebou finále A1 Grand Prix v Brands Hatch, takže si trošku zvykám. Nicméně stáj i vůz klape naprosto přesně, takže doufám, že v zítřejší kvalifikaci a především v nedělním závodě se nám bude dařit.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Podobně jako v Monze jsem při pátku zatím naprosto spokojený. Výsledek druhého tréninku není důležitý, všichni naši jezdci zkoušeli auto, zvykali si na něj i na trať.“
Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých vstupů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.05).
Výsledky, 2. závod LMS, Valencie, 1. volný trénink: 1. Team Peugeot Total GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 1:26.390 2. Team Peugeot Total LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 -0.313 3. Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd CHAROUZ Jan, MÜCKE Stefan, YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) LMP1 -0.891 4. Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe, DUMAS Romain (Pescarolo Judd) LMP1 -0.969 5. Rollcentre Racing BARBOSA Joao, HALL Stuart (Pescarolo Judd) LMP1 -1.453 6. Arena Motorsports JOHANSSON Stefan, SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) LMP1 -1.860 7. Pescarolo Sport PRIMAT Harold, TINSEAU Christophe (Pescarolo Judd) LMP1 -2.673 8. Swiss Spirit DELETRAZ Jean-Denis, FÄSSLER Marcel, ALEXANDER-DAVID Iradj (Lola B07/10 Audi) LMP1 -2.751 9. RML ERDOS Thomas, NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) LMP2 -2.907 10. Bruichladdich Radical GREAVES Tim, MOSELEY Stuart, LIDDELL Robin (Radical SR9 AER) LMP2 -3.156 Startovalo 46 vozů Live Timing: www.ris-timing.be
2. volný trénink: 1. Team Peugeot Total GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 1:25.906 2. Team Peugeot Total LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) LMP1 -0.125 3. Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe, DUMAS Romain (Pescarolo Judd) LMP1 -1.063 4. Arena Motorsports JOHANSSON Stefan, SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) LMP1 -1.438 5. Barazi Epsilon BARAZI Juan, VERGERS Michael, OJJEH Karim (Zytek 07S Zytek) LMP2 -1.516 6. RML ERDOS Thomas, NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) LMP2 -1.594 7. Rollcentre Racing BARBOSA Joao, HALL Stuart, SHORT Martin (Pescarolo Judd) LMP1 -2.047 8. Binnie Motorsports BINNIE Bill, TIMPANY Allen, BUNCOMBE Chris (Lola B05/40 Zytek) LMP2 -2.548 9. Quifel ASM Team AMARAL Miguel, DE CASTRO Miguel Angel, BURGENO Angel (Lola B05/40 AER) LMP2 -2.609 10. Courage Competition FREI Alexander, COCHET Jonathan, BESSON Bruno (Courage LC70 AER) LMP1 -2.688 16. Škoda Charouz Racing System-Lola Judd CHAROUZ Jan, MÜCKE Stefan, YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) LMP1 -3.938 Startovalo 46 vozů Live Timing: www.ris-timing.be
Časový harmonogram LMS ve Valencii: Sobota 5. května 9.50-110.50.3. volný trénink 13.25-13.45 kvalifikace Neděle 6. května 9.00-9.20 warm up 13.30-19.30 závod BPA sport marketing, a.s.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?