Erik Janiš o víkendu vstoupí do evropského šampionátu FIA GT3 a tím otevře další kapitolu své úspěšné kariéry.
Předloňský mistr Evropy motokár pojede s Lamborghini Gallardo rakouské stáje s-berg racing. Střídat se bude s Jaromírem Jiříkem. Mistrovství mělo loni premiéru a také letos doprovodí vybrané závody FIA Grand Turismo. Včetně toho brněnského.
Devatenáctiletý závodník jel s „Lambem“ o výkonu 520 koní poprvé o uplynulém víkendu v Jarní ceně Brna a vedl si velmi dobře. S oběma vozy, které stáj na Masarykově okruhu nasadila, jezdil nejrychlejší časy a v cíli závodu na 3 hodiny skončili se střídači na desátém místě absolutně.
V Silverstone a ve zbylých čtyřech dvojzávodech jej čeká extra silná konkurence – kolem padesáti vozů značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup.
O každém víkendu se jedou vždy dva závody, které trvají jednu hodinu. Jezdci se v polovině jízdy vystřídají. Na startu se objeví i další dva čeští mladíci Jiří Skula-Martin Matzke. Nastoupí za německou stáj Martini Callaway Racing, která podobně jako sestava s-berg racing spolupracuje s manažerem Antonínem Charouzem.
Erik Janiš: „Lambo mi takzvaně rychle padlo do ruky. Při testování a pak během prvního ostrého víkendu v Brně. Konkurence v Anglii je neuvěřitelná, přesto si myslím, že bychom s s Járou Jiříkem nemuseli být bez šancí na přední umístění. Cítím se výborně a startu se nemůžu dočkat.“
Antonín Charouz: „Erik v Brně ukázal, jak umí být s tak silným autem rychlý. Má šanci se předvést na mezinárodním poli vyrovnaných stájí a vozů, věřím, že se mu povede dobře. Po anglickém závodě bude s Gallardem závodit další víkend v Mostě." BPA sport marketing, a.s.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?