Erik Janiš o víkendu vstoupí do evropského šampionátu FIA GT3 a tím otevře další kapitolu své úspěšné kariéry.
Předloňský mistr Evropy motokár pojede s Lamborghini Gallardo rakouské stáje s-berg racing. Střídat se bude s Jaromírem Jiříkem. Mistrovství mělo loni premiéru a také letos doprovodí vybrané závody FIA Grand Turismo. Včetně toho brněnského.
Devatenáctiletý závodník jel s „Lambem“ o výkonu 520 koní poprvé o uplynulém víkendu v Jarní ceně Brna a vedl si velmi dobře. S oběma vozy, které stáj na Masarykově okruhu nasadila, jezdil nejrychlejší časy a v cíli závodu na 3 hodiny skončili se střídači na desátém místě absolutně.
V Silverstone a ve zbylých čtyřech dvojzávodech jej čeká extra silná konkurence – kolem padesáti vozů značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup.
O každém víkendu se jedou vždy dva závody, které trvají jednu hodinu. Jezdci se v polovině jízdy vystřídají. Na startu se objeví i další dva čeští mladíci Jiří Skula-Martin Matzke. Nastoupí za německou stáj Martini Callaway Racing, která podobně jako sestava s-berg racing spolupracuje s manažerem Antonínem Charouzem.
Erik Janiš: „Lambo mi takzvaně rychle padlo do ruky. Při testování a pak během prvního ostrého víkendu v Brně. Konkurence v Anglii je neuvěřitelná, přesto si myslím, že bychom s s Járou Jiříkem nemuseli být bez šancí na přední umístění. Cítím se výborně a startu se nemůžu dočkat.“
Antonín Charouz: „Erik v Brně ukázal, jak umí být s tak silným autem rychlý. Má šanci se předvést na mezinárodním poli vyrovnaných stájí a vozů, věřím, že se mu povede dobře. Po anglickém závodě bude s Gallardem závodit další víkend v Mostě." BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.