Erik Janiš o víkendu vstoupí do evropského šampionátu FIA GT3 a tím otevře další kapitolu své úspěšné kariéry.
Předloňský mistr Evropy motokár pojede s Lamborghini Gallardo rakouské stáje s-berg racing. Střídat se bude s Jaromírem Jiříkem. Mistrovství mělo loni premiéru a také letos doprovodí vybrané závody FIA Grand Turismo. Včetně toho brněnského.
Devatenáctiletý závodník jel s „Lambem“ o výkonu 520 koní poprvé o uplynulém víkendu v Jarní ceně Brna a vedl si velmi dobře. S oběma vozy, které stáj na Masarykově okruhu nasadila, jezdil nejrychlejší časy a v cíli závodu na 3 hodiny skončili se střídači na desátém místě absolutně.
V Silverstone a ve zbylých čtyřech dvojzávodech jej čeká extra silná konkurence – kolem padesáti vozů značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup.
O každém víkendu se jedou vždy dva závody, které trvají jednu hodinu. Jezdci se v polovině jízdy vystřídají. Na startu se objeví i další dva čeští mladíci Jiří Skula-Martin Matzke. Nastoupí za německou stáj Martini Callaway Racing, která podobně jako sestava s-berg racing spolupracuje s manažerem Antonínem Charouzem.
Erik Janiš: „Lambo mi takzvaně rychle padlo do ruky. Při testování a pak během prvního ostrého víkendu v Brně. Konkurence v Anglii je neuvěřitelná, přesto si myslím, že bychom s s Járou Jiříkem nemuseli být bez šancí na přední umístění. Cítím se výborně a startu se nemůžu dočkat.“
Antonín Charouz: „Erik v Brně ukázal, jak umí být s tak silným autem rychlý. Má šanci se předvést na mezinárodním poli vyrovnaných stájí a vozů, věřím, že se mu povede dobře. Po anglickém závodě bude s Gallardem závodit další víkend v Mostě." BPA sport marketing, a.s.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.