FIA GT3: Erik Janiš na prahu nové éry

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 4. května 2007 11:13
Sdílej:

Erik Janiš o víkendu vstoupí do evropského šampionátu FIA GT3 a tím otevře další kapitolu své úspěšné kariéry.

Předloňský mistr Evropy motokár pojede s Lamborghini Gallardo rakouské stáje s-berg racing. Střídat se bude s Jaromírem Jiříkem. Mistrovství mělo loni premiéru a také letos doprovodí vybrané závody FIA Grand Turismo. Včetně toho brněnského.

Devatenáctiletý závodník jel s „Lambem“ o výkonu 520 koní poprvé o uplynulém víkendu v Jarní ceně Brna a vedl si velmi dobře. S oběma vozy, které stáj na Masarykově okruhu nasadila, jezdil nejrychlejší časy a v cíli závodu na 3 hodiny skončili se střídači na desátém místě absolutně.

V Silverstone a ve zbylých čtyřech dvojzávodech jej čeká extra silná konkurence – kolem padesáti vozů značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup.

O každém víkendu se jedou vždy dva závody, které trvají jednu hodinu. Jezdci se v polovině jízdy vystřídají. Na startu se objeví i další dva čeští mladíci Jiří Skula-Martin Matzke. Nastoupí za německou stáj Martini Callaway Racing, která podobně jako sestava s-berg racing spolupracuje s manažerem Antonínem Charouzem.

Erik Janiš: „Lambo mi takzvaně rychle padlo do ruky. Při testování a pak během prvního ostrého víkendu v Brně. Konkurence v Anglii je neuvěřitelná, přesto si myslím, že bychom s s Járou Jiříkem nemuseli být bez šancí na přední umístění. Cítím se výborně a startu se nemůžu dočkat.“

Antonín Charouz: „Erik v Brně ukázal, jak umí být s tak silným autem rychlý. Má šanci se předvést na mezinárodním poli vyrovnaných stájí a vozů, věřím, že se mu povede dobře. Po anglickém závodě bude s Gallardem závodit další víkend v Mostě." BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.