Poprvé v úplné sestavě se o víkendu ve španělské Valencii představí stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd.
Ke druhému závodu Le Mans Serie nastoupí trio Jan Charouz, Stefan Mücke a Alex Yoong. Posádka věří, že potvrdí rychlost vozu z prvního závodu v Monze, kde tovární LolaB07/17 Judd bojovala o stupně vítězů.
Italskou snahu v půlce dubna zmařila závada na převodovce. Technický problém by se ale už neměl opakovat, neboť inženýři britského výrobce Lola konstrukční problém vyřešili. Výkon sportovního prototypu v české trikoloře byl největším překvapením úvodního podniku LMS. Charouz s Mückem nestačili jen na dvojici továrních speciálů Peugeot 908.
I druhý závod se pojede na 1000 kilometrů, nejdéle na šest hodin. Zatímco v Monze nemohl nastoupit malajský expilot F1 Yoong, ve Valencii bude stáj kompletní. Pro trojlístek to bude také ideální příprava na červnový vrchol roku – proslulý maratón 24 hodin Le Mans. Otazník visel nad startem Mückeho, nicméně Berlíňan jej vyřešil velmi originálně.
Během neděle totiž stihne závod FIA Grand Turismo v Silverstone i španělskou šestihodinovku. Společně s několika dalšími jezdci totiž využije nabídky charterového letu mezi britským a španělským okruhem. V Anglii rozjede s Lamborghini Murcielago závod na dvě hodiny, pak předá řízení krajanovi Franku Bielovi a odletí do Valencie. Tam by měl absolvovat poslední část šestihodinovky.
Ve Valencii se sejde ještě větší konkurence než byla v Monze. Ke startu se přihlásilo nevídaných 46 vozů, z toho 23 sportovních prototypů. V královské třídě LMP1, v níž závodí i česká Lola/Judd, se proti italské premiéře mimo jiné objeví dvě velmi zkušené a rychlé posádky. Jde o švýcarský tým Swiss Spirit ( Deletraz, Fässler, Alexander-David) a o britskou sestavu Arena (Johansson, Shimoda.
Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých vstupů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.05).
Jan Charouz: „Těším se moc, protože jsem přesvědčen, že budeme nejméně stejně rychlí jako v Monze. Také je důležité, že se budeme střídat všichni tři. Trať znám z testování formule 3000 a musím říci, že jsem si ji zrovna neoblíbil. Je taková malá, úzká a klikatá. Velkým problémem proto bude předjíždění pomalejších aut. Ale snad to všechno zvládneme.“
Stefan Mücke: „Můj přelet bude poněkud hektický, ale jsem rád, že takovou možnost budu mít. Poletí nás asi šest, sedm pilotů, speciální spoj zajistil Švýcar Jean-Denis Deletraz. Jsem ve výborné formě, o víkendu jsme s Antonínem Charouzem v Mercedu Benz AMG DTM třídy C ovládli brněnskou tříhodinovku a v úspěch věřím i tuto neděli.“
Alex Yoong: „Jsem opravdu velmi nadšený, že pojedu za stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd. Tým stejně jako výrobce vozu Lola i dodavatel motoru Judd odvedli v přípravě fantastickou práci. Už se moc těším na spojení se stájí a věřím, že společně prožijeme úspěšný víkend ve Valencii a pak i celou sezonu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Dvě věci jsou velmi důležité. Že budeme mít úplnou jezdeckou sestavu, a že technici značky Lola odstranili technický problém z Monzy. Rychlost a sílu jsme již předvedli, pokud se přidá vytrvalost, můžeme pomýšlet na umístění mezi pěti nejlepšími.“
Časový harmonogram LMS ve Valencii: Pátek 4. května 13.45-14.45 1. volný trénink 16.45-17.45 2. volný trénink Sobota 5. května 9.50-110.50.3. volný trénink 13.25-13.45 kvalifikace Neděle 6. května 9.00-9.20 warm up 13.30-19.30 závod BPA sport marketing, a.s.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?