Poprvé v úplné sestavě se o víkendu ve španělské Valencii představí stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd.
Ke druhému závodu Le Mans Serie nastoupí trio Jan Charouz, Stefan Mücke a Alex Yoong. Posádka věří, že potvrdí rychlost vozu z prvního závodu v Monze, kde tovární LolaB07/17 Judd bojovala o stupně vítězů.
Italskou snahu v půlce dubna zmařila závada na převodovce. Technický problém by se ale už neměl opakovat, neboť inženýři britského výrobce Lola konstrukční problém vyřešili. Výkon sportovního prototypu v české trikoloře byl největším překvapením úvodního podniku LMS. Charouz s Mückem nestačili jen na dvojici továrních speciálů Peugeot 908.
I druhý závod se pojede na 1000 kilometrů, nejdéle na šest hodin. Zatímco v Monze nemohl nastoupit malajský expilot F1 Yoong, ve Valencii bude stáj kompletní. Pro trojlístek to bude také ideální příprava na červnový vrchol roku – proslulý maratón 24 hodin Le Mans. Otazník visel nad startem Mückeho, nicméně Berlíňan jej vyřešil velmi originálně.
Během neděle totiž stihne závod FIA Grand Turismo v Silverstone i španělskou šestihodinovku. Společně s několika dalšími jezdci totiž využije nabídky charterového letu mezi britským a španělským okruhem. V Anglii rozjede s Lamborghini Murcielago závod na dvě hodiny, pak předá řízení krajanovi Franku Bielovi a odletí do Valencie. Tam by měl absolvovat poslední část šestihodinovky.
Ve Valencii se sejde ještě větší konkurence než byla v Monze. Ke startu se přihlásilo nevídaných 46 vozů, z toho 23 sportovních prototypů. V královské třídě LMP1, v níž závodí i česká Lola/Judd, se proti italské premiéře mimo jiné objeví dvě velmi zkušené a rychlé posádky. Jde o švýcarský tým Swiss Spirit ( Deletraz, Fässler, Alexander-David) a o britskou sestavu Arena (Johansson, Shimoda.
Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých vstupů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.05).
Jan Charouz: „Těším se moc, protože jsem přesvědčen, že budeme nejméně stejně rychlí jako v Monze. Také je důležité, že se budeme střídat všichni tři. Trať znám z testování formule 3000 a musím říci, že jsem si ji zrovna neoblíbil. Je taková malá, úzká a klikatá. Velkým problémem proto bude předjíždění pomalejších aut. Ale snad to všechno zvládneme.“
Stefan Mücke: „Můj přelet bude poněkud hektický, ale jsem rád, že takovou možnost budu mít. Poletí nás asi šest, sedm pilotů, speciální spoj zajistil Švýcar Jean-Denis Deletraz. Jsem ve výborné formě, o víkendu jsme s Antonínem Charouzem v Mercedu Benz AMG DTM třídy C ovládli brněnskou tříhodinovku a v úspěch věřím i tuto neděli.“
Alex Yoong: „Jsem opravdu velmi nadšený, že pojedu za stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd. Tým stejně jako výrobce vozu Lola i dodavatel motoru Judd odvedli v přípravě fantastickou práci. Už se moc těším na spojení se stájí a věřím, že společně prožijeme úspěšný víkend ve Valencii a pak i celou sezonu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Dvě věci jsou velmi důležité. Že budeme mít úplnou jezdeckou sestavu, a že technici značky Lola odstranili technický problém z Monzy. Rychlost a sílu jsme již předvedli, pokud se přidá vytrvalost, můžeme pomýšlet na umístění mezi pěti nejlepšími.“
Časový harmonogram LMS ve Valencii: Pátek 4. května 13.45-14.45 1. volný trénink 16.45-17.45 2. volný trénink Sobota 5. května 9.50-110.50.3. volný trénink 13.25-13.45 kvalifikace Neděle 6. května 9.00-9.20 warm up 13.30-19.30 závod BPA sport marketing, a.s.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.