LMS: Stáj Charouz vyrazí i s expilotem F1

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 4. května 2007 11:01
Sdílej:

Poprvé v úplné sestavě se o víkendu ve španělské Valencii představí stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd.

Ke druhému závodu Le Mans Serie nastoupí trio Jan Charouz, Stefan Mücke a Alex Yoong. Posádka věří, že potvrdí rychlost vozu z prvního závodu v Monze, kde tovární LolaB07/17 Judd bojovala o stupně vítězů.

Italskou snahu v půlce dubna zmařila závada na převodovce. Technický problém by se ale už neměl opakovat, neboť inženýři britského výrobce Lola konstrukční problém vyřešili. Výkon sportovního prototypu v české trikoloře byl největším překvapením úvodního podniku LMS. Charouz s Mückem nestačili jen na dvojici továrních speciálů Peugeot 908.

I druhý závod se pojede na 1000 kilometrů, nejdéle na šest hodin. Zatímco v Monze nemohl nastoupit malajský expilot F1 Yoong, ve Valencii bude stáj kompletní. Pro trojlístek to bude také ideální příprava na červnový vrchol roku – proslulý maratón 24 hodin Le Mans. Otazník visel nad startem Mückeho, nicméně Berlíňan jej vyřešil velmi originálně.

Během neděle totiž stihne závod FIA Grand Turismo v Silverstone i španělskou šestihodinovku. Společně s několika dalšími jezdci totiž využije nabídky charterového letu mezi britským a španělským okruhem. V Anglii rozjede s Lamborghini Murcielago závod na dvě hodiny, pak předá řízení krajanovi Franku Bielovi a odletí do Valencie. Tam by měl absolvovat poslední část šestihodinovky.

Ve Valencii se sejde ještě větší konkurence než byla v Monze. Ke startu se přihlásilo nevídaných 46 vozů, z toho 23 sportovních prototypů. V královské třídě LMP1, v níž závodí i česká Lola/Judd, se proti italské premiéře mimo jiné objeví dvě velmi zkušené a rychlé posádky. Jde o švýcarský tým Swiss Spirit ( Deletraz, Fässler, Alexander-David) a o britskou sestavu Arena (Johansson, Shimoda.

Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých vstupů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.05).

Jan Charouz: „Těším se moc, protože jsem přesvědčen, že budeme nejméně stejně rychlí jako v Monze. Také je důležité, že se budeme střídat všichni tři. Trať znám z testování formule 3000 a musím říci, že jsem si ji zrovna neoblíbil. Je taková malá, úzká a klikatá. Velkým problémem proto bude předjíždění pomalejších aut. Ale snad to všechno zvládneme.“

Stefan Mücke: „Můj přelet bude poněkud hektický, ale jsem rád, že takovou možnost budu mít. Poletí nás asi šest, sedm pilotů, speciální spoj zajistil Švýcar Jean-Denis Deletraz. Jsem ve výborné formě, o víkendu jsme s Antonínem Charouzem v Mercedu Benz AMG DTM třídy C ovládli brněnskou tříhodinovku a v úspěch věřím i tuto neděli.“

Alex Yoong: „Jsem opravdu velmi nadšený, že pojedu za stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd. Tým stejně jako výrobce vozu Lola i dodavatel motoru Judd odvedli v přípravě fantastickou práci. Už se moc těším na spojení se stájí a věřím, že společně prožijeme úspěšný víkend ve Valencii a pak i celou sezonu.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Dvě věci jsou velmi důležité. Že budeme mít úplnou jezdeckou sestavu, a že technici značky Lola odstranili technický problém z Monzy. Rychlost a sílu jsme již předvedli, pokud se přidá vytrvalost, můžeme pomýšlet na umístění mezi pěti nejlepšími.“

Časový harmonogram LMS ve Valencii: Pátek 4. května 13.45-14.45 1. volný trénink 16.45-17.45 2. volný trénink Sobota 5. května 9.50-110.50.3. volný trénink 13.25-13.45 kvalifikace Neděle 6. května 9.00-9.20 warm up 13.30-19.30 závod BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.