Poprvé v úplné sestavě se o víkendu ve španělské Valencii představí stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd.
Ke druhému závodu Le Mans Serie nastoupí trio Jan Charouz, Stefan Mücke a Alex Yoong. Posádka věří, že potvrdí rychlost vozu z prvního závodu v Monze, kde tovární LolaB07/17 Judd bojovala o stupně vítězů.
Italskou snahu v půlce dubna zmařila závada na převodovce. Technický problém by se ale už neměl opakovat, neboť inženýři britského výrobce Lola konstrukční problém vyřešili. Výkon sportovního prototypu v české trikoloře byl největším překvapením úvodního podniku LMS. Charouz s Mückem nestačili jen na dvojici továrních speciálů Peugeot 908.
I druhý závod se pojede na 1000 kilometrů, nejdéle na šest hodin. Zatímco v Monze nemohl nastoupit malajský expilot F1 Yoong, ve Valencii bude stáj kompletní. Pro trojlístek to bude také ideální příprava na červnový vrchol roku – proslulý maratón 24 hodin Le Mans. Otazník visel nad startem Mückeho, nicméně Berlíňan jej vyřešil velmi originálně.
Během neděle totiž stihne závod FIA Grand Turismo v Silverstone i španělskou šestihodinovku. Společně s několika dalšími jezdci totiž využije nabídky charterového letu mezi britským a španělským okruhem. V Anglii rozjede s Lamborghini Murcielago závod na dvě hodiny, pak předá řízení krajanovi Franku Bielovi a odletí do Valencie. Tam by měl absolvovat poslední část šestihodinovky.
Ve Valencii se sejde ještě větší konkurence než byla v Monze. Ke startu se přihlásilo nevídaných 46 vozů, z toho 23 sportovních prototypů. V královské třídě LMP1, v níž závodí i česká Lola/Judd, se proti italské premiéře mimo jiné objeví dvě velmi zkušené a rychlé posádky. Jde o švýcarský tým Swiss Spirit ( Deletraz, Fässler, Alexander-David) a o britskou sestavu Arena (Johansson, Shimoda.
Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých vstupů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.05).
Jan Charouz: „Těším se moc, protože jsem přesvědčen, že budeme nejméně stejně rychlí jako v Monze. Také je důležité, že se budeme střídat všichni tři. Trať znám z testování formule 3000 a musím říci, že jsem si ji zrovna neoblíbil. Je taková malá, úzká a klikatá. Velkým problémem proto bude předjíždění pomalejších aut. Ale snad to všechno zvládneme.“
Stefan Mücke: „Můj přelet bude poněkud hektický, ale jsem rád, že takovou možnost budu mít. Poletí nás asi šest, sedm pilotů, speciální spoj zajistil Švýcar Jean-Denis Deletraz. Jsem ve výborné formě, o víkendu jsme s Antonínem Charouzem v Mercedu Benz AMG DTM třídy C ovládli brněnskou tříhodinovku a v úspěch věřím i tuto neděli.“
Alex Yoong: „Jsem opravdu velmi nadšený, že pojedu za stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd. Tým stejně jako výrobce vozu Lola i dodavatel motoru Judd odvedli v přípravě fantastickou práci. Už se moc těším na spojení se stájí a věřím, že společně prožijeme úspěšný víkend ve Valencii a pak i celou sezonu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Dvě věci jsou velmi důležité. Že budeme mít úplnou jezdeckou sestavu, a že technici značky Lola odstranili technický problém z Monzy. Rychlost a sílu jsme již předvedli, pokud se přidá vytrvalost, můžeme pomýšlet na umístění mezi pěti nejlepšími.“
Časový harmonogram LMS ve Valencii: Pátek 4. května 13.45-14.45 1. volný trénink 16.45-17.45 2. volný trénink Sobota 5. května 9.50-110.50.3. volný trénink 13.25-13.45 kvalifikace Neděle 6. května 9.00-9.20 warm up 13.30-19.30 závod BPA sport marketing, a.s.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?