Poprvé v úplné sestavě se o víkendu ve španělské Valencii představí stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd.
Ke druhému závodu Le Mans Serie nastoupí trio Jan Charouz, Stefan Mücke a Alex Yoong. Posádka věří, že potvrdí rychlost vozu z prvního závodu v Monze, kde tovární LolaB07/17 Judd bojovala o stupně vítězů.
Italskou snahu v půlce dubna zmařila závada na převodovce. Technický problém by se ale už neměl opakovat, neboť inženýři britského výrobce Lola konstrukční problém vyřešili. Výkon sportovního prototypu v české trikoloře byl největším překvapením úvodního podniku LMS. Charouz s Mückem nestačili jen na dvojici továrních speciálů Peugeot 908.
I druhý závod se pojede na 1000 kilometrů, nejdéle na šest hodin. Zatímco v Monze nemohl nastoupit malajský expilot F1 Yoong, ve Valencii bude stáj kompletní. Pro trojlístek to bude také ideální příprava na červnový vrchol roku – proslulý maratón 24 hodin Le Mans. Otazník visel nad startem Mückeho, nicméně Berlíňan jej vyřešil velmi originálně.
Během neděle totiž stihne závod FIA Grand Turismo v Silverstone i španělskou šestihodinovku. Společně s několika dalšími jezdci totiž využije nabídky charterového letu mezi britským a španělským okruhem. V Anglii rozjede s Lamborghini Murcielago závod na dvě hodiny, pak předá řízení krajanovi Franku Bielovi a odletí do Valencie. Tam by měl absolvovat poslední část šestihodinovky.
Ve Valencii se sejde ještě větší konkurence než byla v Monze. Ke startu se přihlásilo nevídaných 46 vozů, z toho 23 sportovních prototypů. V královské třídě LMP1, v níž závodí i česká Lola/Judd, se proti italské premiéře mimo jiné objeví dvě velmi zkušené a rychlé posádky. Jde o švýcarský tým Swiss Spirit ( Deletraz, Fässler, Alexander-David) a o britskou sestavu Arena (Johansson, Shimoda.
Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých vstupů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.05).
Jan Charouz: „Těším se moc, protože jsem přesvědčen, že budeme nejméně stejně rychlí jako v Monze. Také je důležité, že se budeme střídat všichni tři. Trať znám z testování formule 3000 a musím říci, že jsem si ji zrovna neoblíbil. Je taková malá, úzká a klikatá. Velkým problémem proto bude předjíždění pomalejších aut. Ale snad to všechno zvládneme.“
Stefan Mücke: „Můj přelet bude poněkud hektický, ale jsem rád, že takovou možnost budu mít. Poletí nás asi šest, sedm pilotů, speciální spoj zajistil Švýcar Jean-Denis Deletraz. Jsem ve výborné formě, o víkendu jsme s Antonínem Charouzem v Mercedu Benz AMG DTM třídy C ovládli brněnskou tříhodinovku a v úspěch věřím i tuto neděli.“
Alex Yoong: „Jsem opravdu velmi nadšený, že pojedu za stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd. Tým stejně jako výrobce vozu Lola i dodavatel motoru Judd odvedli v přípravě fantastickou práci. Už se moc těším na spojení se stájí a věřím, že společně prožijeme úspěšný víkend ve Valencii a pak i celou sezonu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Dvě věci jsou velmi důležité. Že budeme mít úplnou jezdeckou sestavu, a že technici značky Lola odstranili technický problém z Monzy. Rychlost a sílu jsme již předvedli, pokud se přidá vytrvalost, můžeme pomýšlet na umístění mezi pěti nejlepšími.“
Časový harmonogram LMS ve Valencii: Pátek 4. května 13.45-14.45 1. volný trénink 16.45-17.45 2. volný trénink Sobota 5. května 9.50-110.50.3. volný trénink 13.25-13.45 kvalifikace Neděle 6. května 9.00-9.20 warm up 13.30-19.30 závod BPA sport marketing, a.s.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?