Čtrnácté místo a za něj dva body v sérii Porsche Carrera Cup získal Adam Lacko při své premiéře v týmu Farnbacher Racing na trati Hockenheimring.
Startoval z desátého místa, ve čtyřicetičlenném poli se po dobrém startu držel na deváté příčce, v polovině dramatického závodu ovšem přišel propad o pět příček.
Dvaadvacetiletý rodák z Frenštátu pod Radhoštěm se snažil útočit na soupeře před sebou, při ataku ale nepřesně podřadil rychlostní stupeň a roztočil se do hodin. Po návratu do ideální stopy se rychle vrátil do rytmu a uháněl k soupeřům před sebou. Stihl však předjet pouze jednoho, i proto, že úvodní podnik sezony byl zkrácen o jedno kolo, neboť v předposledním okruhu praskla vana motoru jednoho z domácích jezdců. Část trati pak pokryl vyteklý olej.
Jízda byla vůbec napínavá. Kromě těsných soubojů se v kulise přibližně stotisícového diváckého kotle udála i řada havárií. Adam Lacko, nejlepší ze čtyř Čechů v závodě, se jednomu z poškozených vozů vyhnul jen o centimetry. I další dva piloti stáje Farnbacher Racing dojeli do cíle. Němec Jörg Hardt skončil druhý a jeho krajan Mario Kossmehl byl devatenáctý.
Adam Lacko: „Škoda těch hodin, byla to má chyba. Řítil jsem se k tribuně Mercedes a místo trojky mi tam „spadla“ dvojka. Okamžitě jsem se točil. Beru to jako velkou zkušenost do dalších závodů. Když svůj víkend shrnu celkově, spokojený docela jsem. Konkurence čtyřiceti závodníků je vskutku nevídaná a myslím, že svým výkonem jsem se určitě neztratil.“
Horst Farnbacher, šéf týmu: „Jen drobná chyba trošku kazí pohled na Adamovu premiéru. Jde ale o malou věc. Adam se ukázal jako velmi rychlý závodník s precizním stylem, jsem si jist, že v dalších závodech může být s přehledem v elitní desítce. Časem se může posunout ještě výš.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Musím Adama pochválit za to, jak rychle celý víkend jezdil. Chyby z závodům také patří a já věřím, že až najezdí více ostrých kilometrů, bude jeho výkon ještě přesnější. Důležité však je, aby se Adam naučil soustředit se jen a jen na svůj výkon.“
Výsledky, PCC Hockenheim, Neděle 22. dubna, závod: 1 3 Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 16 kol za 27:57.489, 2. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -2.149, 3. 21 Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -3.459, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -5.172, 5. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -10.872, 6. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -11.554, 7. Frey, Michel (ARAXA RACING) -13.679, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -14.189, 9. Pla, Olivier (MRS-Team) -20.622, 10. Kochem, Pascal (Eichin Racing) -22.085, ...14. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -26.946, 19. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -41.727.
Sobota 21. dubna, kvalifikace: 1. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) 1:43.055, 2. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) -0:00.033, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0:00.046, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -0:00.098, 5. Rast, René (MRS-Team) -0:00.279, 6. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -0:00.507, 7. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -0:00.675, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0:00.694, 9. Frey, Michel (ARAXA RACING) -0:00.730, 10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0:00.801, ...29. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -0:02.268. Startovalo 40 závodníků.
Pátek 20. dubna, 1. volný trénink: 1. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 1:43.543, 2. Alzen, Uwe (Herberth Motosport) -0.043, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.181, 4. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.195, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.940, 33. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -4.577.
Pátek 20. dubna, 2. volný trénink: 1. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) 1:43.128, 2. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.165, 3. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0.190, 4. Armindo, Nicolas (tolimit motosport) -0.195, 5. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.244, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.702, 31. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -2.644.
Porsche Carrera Cup 2007 22.04. Hockenheim (Něm.) 06.05. Oschersleben (Něm.) 20.05. Eurospeedway Lausitz (Něm.) 24.06. Norisring (Něm.) 29.07. Zandvoort (Niz) 02.09. Nürburgring (Něm.) 23.09. Barcelona (Špa.) 14.10. Hockenheim (Něm.) Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Martin Straka / BPA
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?