Čtrnácté místo a za něj dva body v sérii Porsche Carrera Cup získal Adam Lacko při své premiéře v týmu Farnbacher Racing na trati Hockenheimring.
Startoval z desátého místa, ve čtyřicetičlenném poli se po dobrém startu držel na deváté příčce, v polovině dramatického závodu ovšem přišel propad o pět příček.
Dvaadvacetiletý rodák z Frenštátu pod Radhoštěm se snažil útočit na soupeře před sebou, při ataku ale nepřesně podřadil rychlostní stupeň a roztočil se do hodin. Po návratu do ideální stopy se rychle vrátil do rytmu a uháněl k soupeřům před sebou. Stihl však předjet pouze jednoho, i proto, že úvodní podnik sezony byl zkrácen o jedno kolo, neboť v předposledním okruhu praskla vana motoru jednoho z domácích jezdců. Část trati pak pokryl vyteklý olej.
Jízda byla vůbec napínavá. Kromě těsných soubojů se v kulise přibližně stotisícového diváckého kotle udála i řada havárií. Adam Lacko, nejlepší ze čtyř Čechů v závodě, se jednomu z poškozených vozů vyhnul jen o centimetry. I další dva piloti stáje Farnbacher Racing dojeli do cíle. Němec Jörg Hardt skončil druhý a jeho krajan Mario Kossmehl byl devatenáctý.
Adam Lacko: „Škoda těch hodin, byla to má chyba. Řítil jsem se k tribuně Mercedes a místo trojky mi tam „spadla“ dvojka. Okamžitě jsem se točil. Beru to jako velkou zkušenost do dalších závodů. Když svůj víkend shrnu celkově, spokojený docela jsem. Konkurence čtyřiceti závodníků je vskutku nevídaná a myslím, že svým výkonem jsem se určitě neztratil.“
Horst Farnbacher, šéf týmu: „Jen drobná chyba trošku kazí pohled na Adamovu premiéru. Jde ale o malou věc. Adam se ukázal jako velmi rychlý závodník s precizním stylem, jsem si jist, že v dalších závodech může být s přehledem v elitní desítce. Časem se může posunout ještě výš.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Musím Adama pochválit za to, jak rychle celý víkend jezdil. Chyby z závodům také patří a já věřím, že až najezdí více ostrých kilometrů, bude jeho výkon ještě přesnější. Důležité však je, aby se Adam naučil soustředit se jen a jen na svůj výkon.“
Výsledky, PCC Hockenheim, Neděle 22. dubna, závod: 1 3 Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 16 kol za 27:57.489, 2. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -2.149, 3. 21 Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -3.459, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -5.172, 5. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -10.872, 6. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -11.554, 7. Frey, Michel (ARAXA RACING) -13.679, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -14.189, 9. Pla, Olivier (MRS-Team) -20.622, 10. Kochem, Pascal (Eichin Racing) -22.085, ...14. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -26.946, 19. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -41.727.
Sobota 21. dubna, kvalifikace: 1. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) 1:43.055, 2. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) -0:00.033, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0:00.046, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -0:00.098, 5. Rast, René (MRS-Team) -0:00.279, 6. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -0:00.507, 7. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -0:00.675, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0:00.694, 9. Frey, Michel (ARAXA RACING) -0:00.730, 10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0:00.801, ...29. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -0:02.268. Startovalo 40 závodníků.
Pátek 20. dubna, 1. volný trénink: 1. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 1:43.543, 2. Alzen, Uwe (Herberth Motosport) -0.043, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.181, 4. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.195, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.940, 33. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -4.577.
Pátek 20. dubna, 2. volný trénink: 1. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) 1:43.128, 2. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.165, 3. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0.190, 4. Armindo, Nicolas (tolimit motosport) -0.195, 5. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.244, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.702, 31. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -2.644.
Porsche Carrera Cup 2007 22.04. Hockenheim (Něm.) 06.05. Oschersleben (Něm.) 20.05. Eurospeedway Lausitz (Něm.) 24.06. Norisring (Něm.) 29.07. Zandvoort (Niz) 02.09. Nürburgring (Něm.) 23.09. Barcelona (Špa.) 14.10. Hockenheim (Něm.) Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Martin Straka / BPA
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?