Čtrnácté místo a za něj dva body v sérii Porsche Carrera Cup získal Adam Lacko při své premiéře v týmu Farnbacher Racing na trati Hockenheimring.
Startoval z desátého místa, ve čtyřicetičlenném poli se po dobrém startu držel na deváté příčce, v polovině dramatického závodu ovšem přišel propad o pět příček.
Dvaadvacetiletý rodák z Frenštátu pod Radhoštěm se snažil útočit na soupeře před sebou, při ataku ale nepřesně podřadil rychlostní stupeň a roztočil se do hodin. Po návratu do ideální stopy se rychle vrátil do rytmu a uháněl k soupeřům před sebou. Stihl však předjet pouze jednoho, i proto, že úvodní podnik sezony byl zkrácen o jedno kolo, neboť v předposledním okruhu praskla vana motoru jednoho z domácích jezdců. Část trati pak pokryl vyteklý olej.
Jízda byla vůbec napínavá. Kromě těsných soubojů se v kulise přibližně stotisícového diváckého kotle udála i řada havárií. Adam Lacko, nejlepší ze čtyř Čechů v závodě, se jednomu z poškozených vozů vyhnul jen o centimetry. I další dva piloti stáje Farnbacher Racing dojeli do cíle. Němec Jörg Hardt skončil druhý a jeho krajan Mario Kossmehl byl devatenáctý.
Adam Lacko: „Škoda těch hodin, byla to má chyba. Řítil jsem se k tribuně Mercedes a místo trojky mi tam „spadla“ dvojka. Okamžitě jsem se točil. Beru to jako velkou zkušenost do dalších závodů. Když svůj víkend shrnu celkově, spokojený docela jsem. Konkurence čtyřiceti závodníků je vskutku nevídaná a myslím, že svým výkonem jsem se určitě neztratil.“
Horst Farnbacher, šéf týmu: „Jen drobná chyba trošku kazí pohled na Adamovu premiéru. Jde ale o malou věc. Adam se ukázal jako velmi rychlý závodník s precizním stylem, jsem si jist, že v dalších závodech může být s přehledem v elitní desítce. Časem se může posunout ještě výš.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Musím Adama pochválit za to, jak rychle celý víkend jezdil. Chyby z závodům také patří a já věřím, že až najezdí více ostrých kilometrů, bude jeho výkon ještě přesnější. Důležité však je, aby se Adam naučil soustředit se jen a jen na svůj výkon.“
Výsledky, PCC Hockenheim, Neděle 22. dubna, závod: 1 3 Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 16 kol za 27:57.489, 2. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -2.149, 3. 21 Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -3.459, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -5.172, 5. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -10.872, 6. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -11.554, 7. Frey, Michel (ARAXA RACING) -13.679, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -14.189, 9. Pla, Olivier (MRS-Team) -20.622, 10. Kochem, Pascal (Eichin Racing) -22.085, ...14. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -26.946, 19. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -41.727.
Sobota 21. dubna, kvalifikace: 1. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) 1:43.055, 2. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) -0:00.033, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0:00.046, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -0:00.098, 5. Rast, René (MRS-Team) -0:00.279, 6. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -0:00.507, 7. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -0:00.675, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0:00.694, 9. Frey, Michel (ARAXA RACING) -0:00.730, 10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0:00.801, ...29. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -0:02.268. Startovalo 40 závodníků.
Pátek 20. dubna, 1. volný trénink: 1. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 1:43.543, 2. Alzen, Uwe (Herberth Motosport) -0.043, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.181, 4. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.195, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.940, 33. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -4.577.
Pátek 20. dubna, 2. volný trénink: 1. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) 1:43.128, 2. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.165, 3. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0.190, 4. Armindo, Nicolas (tolimit motosport) -0.195, 5. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.244, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.702, 31. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -2.644.
Porsche Carrera Cup 2007 22.04. Hockenheim (Něm.) 06.05. Oschersleben (Něm.) 20.05. Eurospeedway Lausitz (Něm.) 24.06. Norisring (Něm.) 29.07. Zandvoort (Niz) 02.09. Nürburgring (Něm.) 23.09. Barcelona (Špa.) 14.10. Hockenheim (Něm.) Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Martin Straka / BPA
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.