Čtrnácté místo a za něj dva body v sérii Porsche Carrera Cup získal Adam Lacko při své premiéře v týmu Farnbacher Racing na trati Hockenheimring.
Startoval z desátého místa, ve čtyřicetičlenném poli se po dobrém startu držel na deváté příčce, v polovině dramatického závodu ovšem přišel propad o pět příček.
Dvaadvacetiletý rodák z Frenštátu pod Radhoštěm se snažil útočit na soupeře před sebou, při ataku ale nepřesně podřadil rychlostní stupeň a roztočil se do hodin. Po návratu do ideální stopy se rychle vrátil do rytmu a uháněl k soupeřům před sebou. Stihl však předjet pouze jednoho, i proto, že úvodní podnik sezony byl zkrácen o jedno kolo, neboť v předposledním okruhu praskla vana motoru jednoho z domácích jezdců. Část trati pak pokryl vyteklý olej.
Jízda byla vůbec napínavá. Kromě těsných soubojů se v kulise přibližně stotisícového diváckého kotle udála i řada havárií. Adam Lacko, nejlepší ze čtyř Čechů v závodě, se jednomu z poškozených vozů vyhnul jen o centimetry. I další dva piloti stáje Farnbacher Racing dojeli do cíle. Němec Jörg Hardt skončil druhý a jeho krajan Mario Kossmehl byl devatenáctý.
Adam Lacko: „Škoda těch hodin, byla to má chyba. Řítil jsem se k tribuně Mercedes a místo trojky mi tam „spadla“ dvojka. Okamžitě jsem se točil. Beru to jako velkou zkušenost do dalších závodů. Když svůj víkend shrnu celkově, spokojený docela jsem. Konkurence čtyřiceti závodníků je vskutku nevídaná a myslím, že svým výkonem jsem se určitě neztratil.“
Horst Farnbacher, šéf týmu: „Jen drobná chyba trošku kazí pohled na Adamovu premiéru. Jde ale o malou věc. Adam se ukázal jako velmi rychlý závodník s precizním stylem, jsem si jist, že v dalších závodech může být s přehledem v elitní desítce. Časem se může posunout ještě výš.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Musím Adama pochválit za to, jak rychle celý víkend jezdil. Chyby z závodům také patří a já věřím, že až najezdí více ostrých kilometrů, bude jeho výkon ještě přesnější. Důležité však je, aby se Adam naučil soustředit se jen a jen na svůj výkon.“
Výsledky, PCC Hockenheim, Neděle 22. dubna, závod: 1 3 Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 16 kol za 27:57.489, 2. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -2.149, 3. 21 Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -3.459, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -5.172, 5. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -10.872, 6. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -11.554, 7. Frey, Michel (ARAXA RACING) -13.679, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -14.189, 9. Pla, Olivier (MRS-Team) -20.622, 10. Kochem, Pascal (Eichin Racing) -22.085, ...14. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -26.946, 19. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -41.727.
Sobota 21. dubna, kvalifikace: 1. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) 1:43.055, 2. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) -0:00.033, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0:00.046, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -0:00.098, 5. Rast, René (MRS-Team) -0:00.279, 6. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -0:00.507, 7. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -0:00.675, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0:00.694, 9. Frey, Michel (ARAXA RACING) -0:00.730, 10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0:00.801, ...29. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -0:02.268. Startovalo 40 závodníků.
Pátek 20. dubna, 1. volný trénink: 1. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 1:43.543, 2. Alzen, Uwe (Herberth Motosport) -0.043, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.181, 4. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.195, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.940, 33. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -4.577.
Pátek 20. dubna, 2. volný trénink: 1. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) 1:43.128, 2. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.165, 3. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0.190, 4. Armindo, Nicolas (tolimit motosport) -0.195, 5. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.244, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.702, 31. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -2.644.
Porsche Carrera Cup 2007 22.04. Hockenheim (Něm.) 06.05. Oschersleben (Něm.) 20.05. Eurospeedway Lausitz (Něm.) 24.06. Norisring (Něm.) 29.07. Zandvoort (Niz) 02.09. Nürburgring (Něm.) 23.09. Barcelona (Špa.) 14.10. Hockenheim (Něm.) Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Martin Straka / BPA
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.