Čtrnácté místo a za něj dva body v sérii Porsche Carrera Cup získal Adam Lacko při své premiéře v týmu Farnbacher Racing na trati Hockenheimring.
Startoval z desátého místa, ve čtyřicetičlenném poli se po dobrém startu držel na deváté příčce, v polovině dramatického závodu ovšem přišel propad o pět příček.
Dvaadvacetiletý rodák z Frenštátu pod Radhoštěm se snažil útočit na soupeře před sebou, při ataku ale nepřesně podřadil rychlostní stupeň a roztočil se do hodin. Po návratu do ideální stopy se rychle vrátil do rytmu a uháněl k soupeřům před sebou. Stihl však předjet pouze jednoho, i proto, že úvodní podnik sezony byl zkrácen o jedno kolo, neboť v předposledním okruhu praskla vana motoru jednoho z domácích jezdců. Část trati pak pokryl vyteklý olej.
Jízda byla vůbec napínavá. Kromě těsných soubojů se v kulise přibližně stotisícového diváckého kotle udála i řada havárií. Adam Lacko, nejlepší ze čtyř Čechů v závodě, se jednomu z poškozených vozů vyhnul jen o centimetry. I další dva piloti stáje Farnbacher Racing dojeli do cíle. Němec Jörg Hardt skončil druhý a jeho krajan Mario Kossmehl byl devatenáctý.
Adam Lacko: „Škoda těch hodin, byla to má chyba. Řítil jsem se k tribuně Mercedes a místo trojky mi tam „spadla“ dvojka. Okamžitě jsem se točil. Beru to jako velkou zkušenost do dalších závodů. Když svůj víkend shrnu celkově, spokojený docela jsem. Konkurence čtyřiceti závodníků je vskutku nevídaná a myslím, že svým výkonem jsem se určitě neztratil.“
Horst Farnbacher, šéf týmu: „Jen drobná chyba trošku kazí pohled na Adamovu premiéru. Jde ale o malou věc. Adam se ukázal jako velmi rychlý závodník s precizním stylem, jsem si jist, že v dalších závodech může být s přehledem v elitní desítce. Časem se může posunout ještě výš.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Musím Adama pochválit za to, jak rychle celý víkend jezdil. Chyby z závodům také patří a já věřím, že až najezdí více ostrých kilometrů, bude jeho výkon ještě přesnější. Důležité však je, aby se Adam naučil soustředit se jen a jen na svůj výkon.“
Výsledky, PCC Hockenheim, Neděle 22. dubna, závod: 1 3 Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 16 kol za 27:57.489, 2. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -2.149, 3. 21 Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -3.459, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -5.172, 5. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -10.872, 6. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -11.554, 7. Frey, Michel (ARAXA RACING) -13.679, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -14.189, 9. Pla, Olivier (MRS-Team) -20.622, 10. Kochem, Pascal (Eichin Racing) -22.085, ...14. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -26.946, 19. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -41.727.
Sobota 21. dubna, kvalifikace: 1. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) 1:43.055, 2. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) -0:00.033, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0:00.046, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -0:00.098, 5. Rast, René (MRS-Team) -0:00.279, 6. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -0:00.507, 7. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -0:00.675, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0:00.694, 9. Frey, Michel (ARAXA RACING) -0:00.730, 10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0:00.801, ...29. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -0:02.268. Startovalo 40 závodníků.
Pátek 20. dubna, 1. volný trénink: 1. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 1:43.543, 2. Alzen, Uwe (Herberth Motosport) -0.043, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.181, 4. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.195, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.940, 33. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -4.577.
Pátek 20. dubna, 2. volný trénink: 1. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) 1:43.128, 2. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.165, 3. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0.190, 4. Armindo, Nicolas (tolimit motosport) -0.195, 5. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.244, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.702, 31. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -2.644.
Porsche Carrera Cup 2007 22.04. Hockenheim (Něm.) 06.05. Oschersleben (Něm.) 20.05. Eurospeedway Lausitz (Něm.) 24.06. Norisring (Něm.) 29.07. Zandvoort (Niz) 02.09. Nürburgring (Něm.) 23.09. Barcelona (Špa.) 14.10. Hockenheim (Něm.) Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Martin Straka / BPA
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?