LMS - MONZA / ZÁVOD: Rozladění z technické závady a radost ze zjištění, že rychlost z testů a tréninků nebyla náhodná.
To jsou pocity vedení i jezdců stáje Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd z premiéry v šampionátu Le Mans Series v Monze. Po startu z 3. místa dojela dvojice Jan Charouz – Stefan Mücke 30., přesto se ze severu Itálie vrací s radostí.
Než musel Němec Mücke s porouchanou převodovkou do boxů, s přehledem držel třetí pozici. Složitá oprava řazení pak srazila posádku na samý chvost pole s 46 posádkami, ze které se Jan Charouz během tří hodin za volantem dostal až na 30. příčku.
Jezdci i šéf týmu Antonín Charouz se ale shodli, že o výsledek už potom nešlo. Důležitější pro ně bylo zjištění, že nová Lola B07/17 Judd je za normálních okolností velmi rychlá. Podrobné výsledky z Monzy najdete na: www.lemans-series.com.
Šampionát Le Mans Series pokračuje o víkendu 4.-6. května ve Španělské Valencii, kde ke se stáji Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd připojí i její třetí pilot, Malajec Alex Yoong. V Monze chyběl, protože ve stejný den závodil s formulí A1 Grand Prix v čínské Šanghaji. I ze Španělska pustí televize Galaxie Sport přímý přenos.
Antonín Charouz, šéf týmu: „Samozřejmě že jsem byl zklamaný, když Stefan musel opustit parádní třetí místo. Ale i to jsou závody a věřím, že tovární technici Loly najdou před příštími závody způsob, jak poruše řazení předejít. Nejdůležitější je ale rychlost, kterou jsme předvedli. Když byl vůz v pořádku, Stefan a pak Jan byli velmi rychlí. Na kdyby se sice nehraje, nicméně si neodpustím poznámku, že bez závady jsme mohli být i druzí.“
Jan Charouz: „Mám za sebou sólovou tříhodinovku a musím říci, že to byla docela zábava. Necítil jsem žádný problém, že bych byl unavený já nebo auto. Už jsem nemohl dojet čelo, ztráta po opravě byla obrovská, ale i tak jsem svou první ostrou jízdu užil. Především mě těšilo, že auto je opravdu velmi rychlé. Během mých tří hodin za volantem mě nikdo nepředjel a já zajížděl jedny z nejlepších časů. Už se těším do Valencie.“
Stefan Mücke: „Přes nevalný výsledek u mě převládá radost. Jakmile „vychytáme“ techniku, máme šanci na přední příčky. Před Monzou jsem s novou Lolou B07/17 Judd testoval pouze jednou, byl jsem tedy zvědavý na další zkušenost v Itálii. A ta byla přes poruchu hlavně pozitivní. V příštím závodě ve Valencii jsem původně neměl startovat, protože mám v kalendáři závod FIA Grand Turismo v Silverstone, nicméně v Monze se naskytla možnost leteckého přesunu mezi anglickým okruhem a španělskou tratí, tak to zkusíme dotáhnou do konce. Bylo by to velmi vzrušující stihnout v jeden víkend dva velké závody.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / LMS
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.