LMS - MONZA / ZÁVOD: Rozladění z technické závady a radost ze zjištění, že rychlost z testů a tréninků nebyla náhodná.
To jsou pocity vedení i jezdců stáje Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd z premiéry v šampionátu Le Mans Series v Monze. Po startu z 3. místa dojela dvojice Jan Charouz – Stefan Mücke 30., přesto se ze severu Itálie vrací s radostí.
Než musel Němec Mücke s porouchanou převodovkou do boxů, s přehledem držel třetí pozici. Složitá oprava řazení pak srazila posádku na samý chvost pole s 46 posádkami, ze které se Jan Charouz během tří hodin za volantem dostal až na 30. příčku.
Jezdci i šéf týmu Antonín Charouz se ale shodli, že o výsledek už potom nešlo. Důležitější pro ně bylo zjištění, že nová Lola B07/17 Judd je za normálních okolností velmi rychlá. Podrobné výsledky z Monzy najdete na: www.lemans-series.com.
Šampionát Le Mans Series pokračuje o víkendu 4.-6. května ve Španělské Valencii, kde ke se stáji Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd připojí i její třetí pilot, Malajec Alex Yoong. V Monze chyběl, protože ve stejný den závodil s formulí A1 Grand Prix v čínské Šanghaji. I ze Španělska pustí televize Galaxie Sport přímý přenos.
Antonín Charouz, šéf týmu: „Samozřejmě že jsem byl zklamaný, když Stefan musel opustit parádní třetí místo. Ale i to jsou závody a věřím, že tovární technici Loly najdou před příštími závody způsob, jak poruše řazení předejít. Nejdůležitější je ale rychlost, kterou jsme předvedli. Když byl vůz v pořádku, Stefan a pak Jan byli velmi rychlí. Na kdyby se sice nehraje, nicméně si neodpustím poznámku, že bez závady jsme mohli být i druzí.“
Jan Charouz: „Mám za sebou sólovou tříhodinovku a musím říci, že to byla docela zábava. Necítil jsem žádný problém, že bych byl unavený já nebo auto. Už jsem nemohl dojet čelo, ztráta po opravě byla obrovská, ale i tak jsem svou první ostrou jízdu užil. Především mě těšilo, že auto je opravdu velmi rychlé. Během mých tří hodin za volantem mě nikdo nepředjel a já zajížděl jedny z nejlepších časů. Už se těším do Valencie.“
Stefan Mücke: „Přes nevalný výsledek u mě převládá radost. Jakmile „vychytáme“ techniku, máme šanci na přední příčky. Před Monzou jsem s novou Lolou B07/17 Judd testoval pouze jednou, byl jsem tedy zvědavý na další zkušenost v Itálii. A ta byla přes poruchu hlavně pozitivní. V příštím závodě ve Valencii jsem původně neměl startovat, protože mám v kalendáři závod FIA Grand Turismo v Silverstone, nicméně v Monze se naskytla možnost leteckého přesunu mezi anglickým okruhem a španělskou tratí, tak to zkusíme dotáhnou do konce. Bylo by to velmi vzrušující stihnout v jeden víkend dva velké závody.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / LMS
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?