LMS - MONZA / ZÁVOD: Rozladění z technické závady a radost ze zjištění, že rychlost z testů a tréninků nebyla náhodná.
To jsou pocity vedení i jezdců stáje Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd z premiéry v šampionátu Le Mans Series v Monze. Po startu z 3. místa dojela dvojice Jan Charouz – Stefan Mücke 30., přesto se ze severu Itálie vrací s radostí.
Než musel Němec Mücke s porouchanou převodovkou do boxů, s přehledem držel třetí pozici. Složitá oprava řazení pak srazila posádku na samý chvost pole s 46 posádkami, ze které se Jan Charouz během tří hodin za volantem dostal až na 30. příčku.
Jezdci i šéf týmu Antonín Charouz se ale shodli, že o výsledek už potom nešlo. Důležitější pro ně bylo zjištění, že nová Lola B07/17 Judd je za normálních okolností velmi rychlá. Podrobné výsledky z Monzy najdete na: www.lemans-series.com.
Šampionát Le Mans Series pokračuje o víkendu 4.-6. května ve Španělské Valencii, kde ke se stáji Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd připojí i její třetí pilot, Malajec Alex Yoong. V Monze chyběl, protože ve stejný den závodil s formulí A1 Grand Prix v čínské Šanghaji. I ze Španělska pustí televize Galaxie Sport přímý přenos.
Antonín Charouz, šéf týmu: „Samozřejmě že jsem byl zklamaný, když Stefan musel opustit parádní třetí místo. Ale i to jsou závody a věřím, že tovární technici Loly najdou před příštími závody způsob, jak poruše řazení předejít. Nejdůležitější je ale rychlost, kterou jsme předvedli. Když byl vůz v pořádku, Stefan a pak Jan byli velmi rychlí. Na kdyby se sice nehraje, nicméně si neodpustím poznámku, že bez závady jsme mohli být i druzí.“
Jan Charouz: „Mám za sebou sólovou tříhodinovku a musím říci, že to byla docela zábava. Necítil jsem žádný problém, že bych byl unavený já nebo auto. Už jsem nemohl dojet čelo, ztráta po opravě byla obrovská, ale i tak jsem svou první ostrou jízdu užil. Především mě těšilo, že auto je opravdu velmi rychlé. Během mých tří hodin za volantem mě nikdo nepředjel a já zajížděl jedny z nejlepších časů. Už se těším do Valencie.“
Stefan Mücke: „Přes nevalný výsledek u mě převládá radost. Jakmile „vychytáme“ techniku, máme šanci na přední příčky. Před Monzou jsem s novou Lolou B07/17 Judd testoval pouze jednou, byl jsem tedy zvědavý na další zkušenost v Itálii. A ta byla přes poruchu hlavně pozitivní. V příštím závodě ve Valencii jsem původně neměl startovat, protože mám v kalendáři závod FIA Grand Turismo v Silverstone, nicméně v Monze se naskytla možnost leteckého přesunu mezi anglickým okruhem a španělskou tratí, tak to zkusíme dotáhnou do konce. Bylo by to velmi vzrušující stihnout v jeden víkend dva velké závody.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / LMS
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.