LMS - MONZA / ZÁVOD: Rozladění z technické závady a radost ze zjištění, že rychlost z testů a tréninků nebyla náhodná.
To jsou pocity vedení i jezdců stáje Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd z premiéry v šampionátu Le Mans Series v Monze. Po startu z 3. místa dojela dvojice Jan Charouz – Stefan Mücke 30., přesto se ze severu Itálie vrací s radostí.
Než musel Němec Mücke s porouchanou převodovkou do boxů, s přehledem držel třetí pozici. Složitá oprava řazení pak srazila posádku na samý chvost pole s 46 posádkami, ze které se Jan Charouz během tří hodin za volantem dostal až na 30. příčku.
Jezdci i šéf týmu Antonín Charouz se ale shodli, že o výsledek už potom nešlo. Důležitější pro ně bylo zjištění, že nová Lola B07/17 Judd je za normálních okolností velmi rychlá. Podrobné výsledky z Monzy najdete na: www.lemans-series.com.
Šampionát Le Mans Series pokračuje o víkendu 4.-6. května ve Španělské Valencii, kde ke se stáji Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd připojí i její třetí pilot, Malajec Alex Yoong. V Monze chyběl, protože ve stejný den závodil s formulí A1 Grand Prix v čínské Šanghaji. I ze Španělska pustí televize Galaxie Sport přímý přenos.
Antonín Charouz, šéf týmu: „Samozřejmě že jsem byl zklamaný, když Stefan musel opustit parádní třetí místo. Ale i to jsou závody a věřím, že tovární technici Loly najdou před příštími závody způsob, jak poruše řazení předejít. Nejdůležitější je ale rychlost, kterou jsme předvedli. Když byl vůz v pořádku, Stefan a pak Jan byli velmi rychlí. Na kdyby se sice nehraje, nicméně si neodpustím poznámku, že bez závady jsme mohli být i druzí.“
Jan Charouz: „Mám za sebou sólovou tříhodinovku a musím říci, že to byla docela zábava. Necítil jsem žádný problém, že bych byl unavený já nebo auto. Už jsem nemohl dojet čelo, ztráta po opravě byla obrovská, ale i tak jsem svou první ostrou jízdu užil. Především mě těšilo, že auto je opravdu velmi rychlé. Během mých tří hodin za volantem mě nikdo nepředjel a já zajížděl jedny z nejlepších časů. Už se těším do Valencie.“
Stefan Mücke: „Přes nevalný výsledek u mě převládá radost. Jakmile „vychytáme“ techniku, máme šanci na přední příčky. Před Monzou jsem s novou Lolou B07/17 Judd testoval pouze jednou, byl jsem tedy zvědavý na další zkušenost v Itálii. A ta byla přes poruchu hlavně pozitivní. V příštím závodě ve Valencii jsem původně neměl startovat, protože mám v kalendáři závod FIA Grand Turismo v Silverstone, nicméně v Monze se naskytla možnost leteckého přesunu mezi anglickým okruhem a španělskou tratí, tak to zkusíme dotáhnou do konce. Bylo by to velmi vzrušující stihnout v jeden víkend dva velké závody.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / LMS
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.