Sezona 2007 startuje s velkou změnou

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 22. března 2007 22:23
Sdílej:

Šampionát FIA GT vstupuje do své už jedenácté sezony. Po deseti letech také přichází velká změna, která se týká délky závodu a zastávek v boxech.

Seriál odstartoval v roce 1997 velký fanoušek vozů třídy grand tourismo Stephane Ratel a po etablování na evropském kontinentě zamířil i na východ do Asie.

A právě zde bude jedenáctý ročník startovat na čínském okruhu Zhuhai, kde jsou již účastníci závodu shromážděni. Pro čínský závod jsou v silnější třídě GT1 přihlášeny vozy Maserati MC12 v počtu šesti, Aston Martiny DBR9 (5), Chevrolety Corvette (3) a Lamborghini Murcielago (2). Organizátoři počítají s tím, že v následujících evropských závodech startovní pole ještě rozšíří další účastníci, také z lokálních národních šampionátů.

Jména hlavních favoritů je těžké odhadnout, ale ve startovním poli bude pět šampionů GT1. Každá značka vyjma Chevroletu má za svým volantem minimálně jednoho. Bartels a Biagi pojedou za tým Vitaphone Maserati s cílem obhájit dva tituly po sobě. Bertolini bude bojovat za Playteam Maserati, Bouchut za All-Inkl.com Lamborghini Murcielago a Wendlinger za Jetalliance Racing Aston Martin.

Ve třídě GT2 bude pokračovat i letos tradiční souboj dvou značek, a to Ferrari a Porsche. Týmy používající vozy německé provenience budou mít k dispozici úplně nový model 997, který bude mít v Číně tento víkend svoji premiéru.

Co se týče na začátku zmíněné změny. Po deseti letech přistoupili organizátoři k úpravě délky závodu. Přestože se jedná o vytrvalostní závody, tříhodinová délka byla zkrácena na dvě hodiny. Každý vůz musí absolvovat minimálně dvě zastávky v boxech a alespoň jednou musí dojít ke střídání jezdců.

Dá se předpokládat, že redukce délky závodu byla přijata na žádost samotných stájí a hlavním důvodem je rostoucí nákladnost účasti v seriálu. Fanoušci však o napínavé závody nepřijdou, ba naopak. Vždyť v minulých letech rozhodovaly o vítězi v mnoha případech pouhé sekundy, a to po třech hodinách jízdy.

Na konci září zavítá seriál tradičně i do České republiky na Masarykův okruh v Brně.

Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.