Šampionát FIA GT vstupuje do své už jedenácté sezony. Po deseti letech také přichází velká změna, která se týká délky závodu a zastávek v boxech.
Seriál odstartoval v roce 1997 velký fanoušek vozů třídy grand tourismo Stephane Ratel a po etablování na evropském kontinentě zamířil i na východ do Asie.
A právě zde bude jedenáctý ročník startovat na čínském okruhu Zhuhai, kde jsou již účastníci závodu shromážděni. Pro čínský závod jsou v silnější třídě GT1 přihlášeny vozy Maserati MC12 v počtu šesti, Aston Martiny DBR9 (5), Chevrolety Corvette (3) a Lamborghini Murcielago (2). Organizátoři počítají s tím, že v následujících evropských závodech startovní pole ještě rozšíří další účastníci, také z lokálních národních šampionátů.
Jména hlavních favoritů je těžké odhadnout, ale ve startovním poli bude pět šampionů GT1. Každá značka vyjma Chevroletu má za svým volantem minimálně jednoho. Bartels a Biagi pojedou za tým Vitaphone Maserati s cílem obhájit dva tituly po sobě. Bertolini bude bojovat za Playteam Maserati, Bouchut za All-Inkl.com Lamborghini Murcielago a Wendlinger za Jetalliance Racing Aston Martin.
Ve třídě GT2 bude pokračovat i letos tradiční souboj dvou značek, a to Ferrari a Porsche. Týmy používající vozy německé provenience budou mít k dispozici úplně nový model 997, který bude mít v Číně tento víkend svoji premiéru.
Co se týče na začátku zmíněné změny. Po deseti letech přistoupili organizátoři k úpravě délky závodu. Přestože se jedná o vytrvalostní závody, tříhodinová délka byla zkrácena na dvě hodiny. Každý vůz musí absolvovat minimálně dvě zastávky v boxech a alespoň jednou musí dojít ke střídání jezdců.
Dá se předpokládat, že redukce délky závodu byla přijata na žádost samotných stájí a hlavním důvodem je rostoucí nákladnost účasti v seriálu. Fanoušci však o napínavé závody nepřijdou, ba naopak. Vždyť v minulých letech rozhodovaly o vítězi v mnoha případech pouhé sekundy, a to po třech hodinách jízdy.
Na konci září zavítá seriál tradičně i do České republiky na Masarykův okruh v Brně.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.