Sezona 2007 startuje s velkou změnou

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 22. března 2007 22:23
Sdílej:

Šampionát FIA GT vstupuje do své už jedenácté sezony. Po deseti letech také přichází velká změna, která se týká délky závodu a zastávek v boxech.

Seriál odstartoval v roce 1997 velký fanoušek vozů třídy grand tourismo Stephane Ratel a po etablování na evropském kontinentě zamířil i na východ do Asie.

A právě zde bude jedenáctý ročník startovat na čínském okruhu Zhuhai, kde jsou již účastníci závodu shromážděni. Pro čínský závod jsou v silnější třídě GT1 přihlášeny vozy Maserati MC12 v počtu šesti, Aston Martiny DBR9 (5), Chevrolety Corvette (3) a Lamborghini Murcielago (2). Organizátoři počítají s tím, že v následujících evropských závodech startovní pole ještě rozšíří další účastníci, také z lokálních národních šampionátů.

Jména hlavních favoritů je těžké odhadnout, ale ve startovním poli bude pět šampionů GT1. Každá značka vyjma Chevroletu má za svým volantem minimálně jednoho. Bartels a Biagi pojedou za tým Vitaphone Maserati s cílem obhájit dva tituly po sobě. Bertolini bude bojovat za Playteam Maserati, Bouchut za All-Inkl.com Lamborghini Murcielago a Wendlinger za Jetalliance Racing Aston Martin.

Ve třídě GT2 bude pokračovat i letos tradiční souboj dvou značek, a to Ferrari a Porsche. Týmy používající vozy německé provenience budou mít k dispozici úplně nový model 997, který bude mít v Číně tento víkend svoji premiéru.

Co se týče na začátku zmíněné změny. Po deseti letech přistoupili organizátoři k úpravě délky závodu. Přestože se jedná o vytrvalostní závody, tříhodinová délka byla zkrácena na dvě hodiny. Každý vůz musí absolvovat minimálně dvě zastávky v boxech a alespoň jednou musí dojít ke střídání jezdců.

Dá se předpokládat, že redukce délky závodu byla přijata na žádost samotných stájí a hlavním důvodem je rostoucí nákladnost účasti v seriálu. Fanoušci však o napínavé závody nepřijdou, ba naopak. Vždyť v minulých letech rozhodovaly o vítězi v mnoha případech pouhé sekundy, a to po třech hodinách jízdy.

Na konci září zavítá seriál tradičně i do České republiky na Masarykův okruh v Brně.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.