Šampionát FIA GT vstupuje do své už jedenácté sezony. Po deseti letech také přichází velká změna, která se týká délky závodu a zastávek v boxech.
Seriál odstartoval v roce 1997 velký fanoušek vozů třídy grand tourismo Stephane Ratel a po etablování na evropském kontinentě zamířil i na východ do Asie.
A právě zde bude jedenáctý ročník startovat na čínském okruhu Zhuhai, kde jsou již účastníci závodu shromážděni. Pro čínský závod jsou v silnější třídě GT1 přihlášeny vozy Maserati MC12 v počtu šesti, Aston Martiny DBR9 (5), Chevrolety Corvette (3) a Lamborghini Murcielago (2). Organizátoři počítají s tím, že v následujících evropských závodech startovní pole ještě rozšíří další účastníci, také z lokálních národních šampionátů.
Jména hlavních favoritů je těžké odhadnout, ale ve startovním poli bude pět šampionů GT1. Každá značka vyjma Chevroletu má za svým volantem minimálně jednoho. Bartels a Biagi pojedou za tým Vitaphone Maserati s cílem obhájit dva tituly po sobě. Bertolini bude bojovat za Playteam Maserati, Bouchut za All-Inkl.com Lamborghini Murcielago a Wendlinger za Jetalliance Racing Aston Martin.
Ve třídě GT2 bude pokračovat i letos tradiční souboj dvou značek, a to Ferrari a Porsche. Týmy používající vozy německé provenience budou mít k dispozici úplně nový model 997, který bude mít v Číně tento víkend svoji premiéru.
Co se týče na začátku zmíněné změny. Po deseti letech přistoupili organizátoři k úpravě délky závodu. Přestože se jedná o vytrvalostní závody, tříhodinová délka byla zkrácena na dvě hodiny. Každý vůz musí absolvovat minimálně dvě zastávky v boxech a alespoň jednou musí dojít ke střídání jezdců.
Dá se předpokládat, že redukce délky závodu byla přijata na žádost samotných stájí a hlavním důvodem je rostoucí nákladnost účasti v seriálu. Fanoušci však o napínavé závody nepřijdou, ba naopak. Vždyť v minulých letech rozhodovaly o vítězi v mnoha případech pouhé sekundy, a to po třech hodinách jízdy.
Na konci září zavítá seriál tradičně i do České republiky na Masarykův okruh v Brně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.