Tomáš Enge dojel ve dvanáctihodinovém závodu v Sebringu na osmém místě třídy GT2, když ho hned v úvodu srazil nevybíravý atak jednoho ze soupeřů a následná ztráta již nešla dohnat.
Tým Petersen Motorsport / White Lightning poprvé nastoupil do vytrvalostního závodu s vozem Ferrari 430 a závod dobře začal, ale brzo se zvrtnul. Enge do něj odstartoval z pole position třídy GT2 a do první zatáčky 55. ročníku dvanáctihodinového závodu v Sebringu najížděl z prvního místa. Extrémně agresivní útok jednoho ze soupeřů však zmařil šanci na možné vítězství a změnil zbytek závodu týmu, který dvakrát vyhrál jezdecký titul ALMS, v obtížný boj o dokončení. Enge a Tim Bergmeister se v průběhu závodu pravidelně střídali za volantem, připraven naskočit byl rezervní jezdec Memo Gidley, ale nebylo ho potřeba. Po odmávnutí cílovou vlajkou jezdci získali těžce vybojované osmé místo třídy GT2, 22. místo celkově, odmávnuti byli se ztrátou 30 kol na vítěze třídy.
Enge byl v kvalifikaci druhý nejrychlejší, do závodu však vyrazil jako první vůz třídy GT2 po té, co Ferrari 430 s číslem 62 muselo startovat z konce startovního pole kvůli výměně v kvalifikaci probržděných pneumatik. Do první zatáčky jel na prvním místě, pak ale přišel na Ferrari číslo 31 násilný útok v kvalifikaci třetího Porsche. Kontakt poškodil příď vozu, podlahu, která generuje přítlak pod vozem, spojler vytvářející přítlak na přídí vozu a pravé přední kolo. Enge se s vozem dobelhal do boxů, kde tým pod vedením Dennise Chizmy znovu upevnil nos a spojler. O dvě kola později se vůz znovu vrátil na trať na 17. místě. O deset kol později však činovníci IMSA povolali vůz s číslem 31 znovu do boxů a vyžadovali důkladnější opravu. Druhá zastávka stála tým další místo a navíc dvacet kol ztráty.
Dokončení závodu na stupních vítězů bylo prakticky nemožné, tým pod vedením Dale White pozměnil plán s cílem získat co nejvíce bodů a podpořit vůz číslo 32 Corsa Motorsport /White Lightning. Díky vyrovnané jízdě a dobré strategii vůz číslo 31 ani jednou v následujících jedenácti hodinách nezaváhal. Enge i Bergmeister zajeli časy, které by je zařadily doprostřed boje o nejtěsnější vítězství v historii GT2. Na takovýto atak si ale budou muset počkat na 31. březen, kdy se jede druhý závod ALMS v St. Petersburgu.
Tomáš Enge: „Jsem strašně zklamaný. U Porsche je jeden šílený jezdec. Odstartoval třetí a nejprve předjel Jörga v nájezdu do první zatáčky vnějškem a potom to na vnějšku zkoušel ve druhé zatáčce i na mě. Ale všichni jsme jeli za Corvettami a uprostřed druhé zatáčky, když byl vedle mě na vnějšku, mi najednou zabouchnul dveře. Došlo ke kolizi, která bohužel poškodila můj přední nárazník. Musel jsem do boxů a oprava trvala hodně dlouho. Od té chvíle jsme jenom kroužili do cíle. Nebyl důvod jet nějak moc ostře. Snažili jsme se jenom získat co nejvíce bodů. Jinak to byl docela dobrý závod.“
Dale White, manažer týmu: „Pozitivní je, že kvůli nepřízni osudu jsme se naučili mnoho věcí. To je ta nejlepší věc, kterou si můžeme z tohoto závodu odnést. Také tým a jezdci se blíže poznali. Máme v týmu docela dost nových lidí a chvíli trvá, než si na sebe zvyknou. Hodíte všechny dohromady do víru boje a docela rychle přijdete na to, koho máte. Máme tým a tím jsem nadšený. S výsledkem pochopitelně nejsme spokojeni ani u jednoho vozu, ale jsme spokojeni s tím, s kým pracujeme. Tim a Tomáš do toho dali vše a o jejich mechanicích platí totéž. Myslím, že bez té nehody bychom bojovali o vítězství. Také bych chtěl poděkovat Memu Gidleymu. Memo přijel a týmu hodně pomohl. Od počátku věděl, jaká je jeho role a kdykoliv bylo třeba, nastoupil. Mike i já si toho opravdu ceníme. Až se ráno probudíme, začneme se připravovat na závod v St. Pete, Sebring skončil. Minulý rok jsme začali stejně a pak jsme vyhráli jezdecký titul i IMSA Cup. Letos máme dva závody navíc, abychom ztrátu smazali. Celý tým je natěšený na sezonu a tento víkend nemění naše očekávání a cíle.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motorsport
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.