Tomáš Enge dojel ve dvanáctihodinovém závodu v Sebringu na osmém místě třídy GT2, když ho hned v úvodu srazil nevybíravý atak jednoho ze soupeřů a následná ztráta již nešla dohnat.
Tým Petersen Motorsport / White Lightning poprvé nastoupil do vytrvalostního závodu s vozem Ferrari 430 a závod dobře začal, ale brzo se zvrtnul. Enge do něj odstartoval z pole position třídy GT2 a do první zatáčky 55. ročníku dvanáctihodinového závodu v Sebringu najížděl z prvního místa. Extrémně agresivní útok jednoho ze soupeřů však zmařil šanci na možné vítězství a změnil zbytek závodu týmu, který dvakrát vyhrál jezdecký titul ALMS, v obtížný boj o dokončení. Enge a Tim Bergmeister se v průběhu závodu pravidelně střídali za volantem, připraven naskočit byl rezervní jezdec Memo Gidley, ale nebylo ho potřeba. Po odmávnutí cílovou vlajkou jezdci získali těžce vybojované osmé místo třídy GT2, 22. místo celkově, odmávnuti byli se ztrátou 30 kol na vítěze třídy.
Enge byl v kvalifikaci druhý nejrychlejší, do závodu však vyrazil jako první vůz třídy GT2 po té, co Ferrari 430 s číslem 62 muselo startovat z konce startovního pole kvůli výměně v kvalifikaci probržděných pneumatik. Do první zatáčky jel na prvním místě, pak ale přišel na Ferrari číslo 31 násilný útok v kvalifikaci třetího Porsche. Kontakt poškodil příď vozu, podlahu, která generuje přítlak pod vozem, spojler vytvářející přítlak na přídí vozu a pravé přední kolo. Enge se s vozem dobelhal do boxů, kde tým pod vedením Dennise Chizmy znovu upevnil nos a spojler. O dvě kola později se vůz znovu vrátil na trať na 17. místě. O deset kol později však činovníci IMSA povolali vůz s číslem 31 znovu do boxů a vyžadovali důkladnější opravu. Druhá zastávka stála tým další místo a navíc dvacet kol ztráty.
Dokončení závodu na stupních vítězů bylo prakticky nemožné, tým pod vedením Dale White pozměnil plán s cílem získat co nejvíce bodů a podpořit vůz číslo 32 Corsa Motorsport /White Lightning. Díky vyrovnané jízdě a dobré strategii vůz číslo 31 ani jednou v následujících jedenácti hodinách nezaváhal. Enge i Bergmeister zajeli časy, které by je zařadily doprostřed boje o nejtěsnější vítězství v historii GT2. Na takovýto atak si ale budou muset počkat na 31. březen, kdy se jede druhý závod ALMS v St. Petersburgu.
Tomáš Enge: „Jsem strašně zklamaný. U Porsche je jeden šílený jezdec. Odstartoval třetí a nejprve předjel Jörga v nájezdu do první zatáčky vnějškem a potom to na vnějšku zkoušel ve druhé zatáčce i na mě. Ale všichni jsme jeli za Corvettami a uprostřed druhé zatáčky, když byl vedle mě na vnějšku, mi najednou zabouchnul dveře. Došlo ke kolizi, která bohužel poškodila můj přední nárazník. Musel jsem do boxů a oprava trvala hodně dlouho. Od té chvíle jsme jenom kroužili do cíle. Nebyl důvod jet nějak moc ostře. Snažili jsme se jenom získat co nejvíce bodů. Jinak to byl docela dobrý závod.“
Dale White, manažer týmu: „Pozitivní je, že kvůli nepřízni osudu jsme se naučili mnoho věcí. To je ta nejlepší věc, kterou si můžeme z tohoto závodu odnést. Také tým a jezdci se blíže poznali. Máme v týmu docela dost nových lidí a chvíli trvá, než si na sebe zvyknou. Hodíte všechny dohromady do víru boje a docela rychle přijdete na to, koho máte. Máme tým a tím jsem nadšený. S výsledkem pochopitelně nejsme spokojeni ani u jednoho vozu, ale jsme spokojeni s tím, s kým pracujeme. Tim a Tomáš do toho dali vše a o jejich mechanicích platí totéž. Myslím, že bez té nehody bychom bojovali o vítězství. Také bych chtěl poděkovat Memu Gidleymu. Memo přijel a týmu hodně pomohl. Od počátku věděl, jaká je jeho role a kdykoliv bylo třeba, nastoupil. Mike i já si toho opravdu ceníme. Až se ráno probudíme, začneme se připravovat na závod v St. Pete, Sebring skončil. Minulý rok jsme začali stejně a pak jsme vyhráli jezdecký titul i IMSA Cup. Letos máme dva závody navíc, abychom ztrátu smazali. Celý tým je natěšený na sezonu a tento víkend nemění naše očekávání a cíle.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motorsport
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.