Tomáš Enge dojel ve dvanáctihodinovém závodu v Sebringu na osmém místě třídy GT2, když ho hned v úvodu srazil nevybíravý atak jednoho ze soupeřů a následná ztráta již nešla dohnat.
Tým Petersen Motorsport / White Lightning poprvé nastoupil do vytrvalostního závodu s vozem Ferrari 430 a závod dobře začal, ale brzo se zvrtnul. Enge do něj odstartoval z pole position třídy GT2 a do první zatáčky 55. ročníku dvanáctihodinového závodu v Sebringu najížděl z prvního místa. Extrémně agresivní útok jednoho ze soupeřů však zmařil šanci na možné vítězství a změnil zbytek závodu týmu, který dvakrát vyhrál jezdecký titul ALMS, v obtížný boj o dokončení. Enge a Tim Bergmeister se v průběhu závodu pravidelně střídali za volantem, připraven naskočit byl rezervní jezdec Memo Gidley, ale nebylo ho potřeba. Po odmávnutí cílovou vlajkou jezdci získali těžce vybojované osmé místo třídy GT2, 22. místo celkově, odmávnuti byli se ztrátou 30 kol na vítěze třídy.
Enge byl v kvalifikaci druhý nejrychlejší, do závodu však vyrazil jako první vůz třídy GT2 po té, co Ferrari 430 s číslem 62 muselo startovat z konce startovního pole kvůli výměně v kvalifikaci probržděných pneumatik. Do první zatáčky jel na prvním místě, pak ale přišel na Ferrari číslo 31 násilný útok v kvalifikaci třetího Porsche. Kontakt poškodil příď vozu, podlahu, která generuje přítlak pod vozem, spojler vytvářející přítlak na přídí vozu a pravé přední kolo. Enge se s vozem dobelhal do boxů, kde tým pod vedením Dennise Chizmy znovu upevnil nos a spojler. O dvě kola později se vůz znovu vrátil na trať na 17. místě. O deset kol později však činovníci IMSA povolali vůz s číslem 31 znovu do boxů a vyžadovali důkladnější opravu. Druhá zastávka stála tým další místo a navíc dvacet kol ztráty.
Dokončení závodu na stupních vítězů bylo prakticky nemožné, tým pod vedením Dale White pozměnil plán s cílem získat co nejvíce bodů a podpořit vůz číslo 32 Corsa Motorsport /White Lightning. Díky vyrovnané jízdě a dobré strategii vůz číslo 31 ani jednou v následujících jedenácti hodinách nezaváhal. Enge i Bergmeister zajeli časy, které by je zařadily doprostřed boje o nejtěsnější vítězství v historii GT2. Na takovýto atak si ale budou muset počkat na 31. březen, kdy se jede druhý závod ALMS v St. Petersburgu.
Tomáš Enge: „Jsem strašně zklamaný. U Porsche je jeden šílený jezdec. Odstartoval třetí a nejprve předjel Jörga v nájezdu do první zatáčky vnějškem a potom to na vnějšku zkoušel ve druhé zatáčce i na mě. Ale všichni jsme jeli za Corvettami a uprostřed druhé zatáčky, když byl vedle mě na vnějšku, mi najednou zabouchnul dveře. Došlo ke kolizi, která bohužel poškodila můj přední nárazník. Musel jsem do boxů a oprava trvala hodně dlouho. Od té chvíle jsme jenom kroužili do cíle. Nebyl důvod jet nějak moc ostře. Snažili jsme se jenom získat co nejvíce bodů. Jinak to byl docela dobrý závod.“
Dale White, manažer týmu: „Pozitivní je, že kvůli nepřízni osudu jsme se naučili mnoho věcí. To je ta nejlepší věc, kterou si můžeme z tohoto závodu odnést. Také tým a jezdci se blíže poznali. Máme v týmu docela dost nových lidí a chvíli trvá, než si na sebe zvyknou. Hodíte všechny dohromady do víru boje a docela rychle přijdete na to, koho máte. Máme tým a tím jsem nadšený. S výsledkem pochopitelně nejsme spokojeni ani u jednoho vozu, ale jsme spokojeni s tím, s kým pracujeme. Tim a Tomáš do toho dali vše a o jejich mechanicích platí totéž. Myslím, že bez té nehody bychom bojovali o vítězství. Také bych chtěl poděkovat Memu Gidleymu. Memo přijel a týmu hodně pomohl. Od počátku věděl, jaká je jeho role a kdykoliv bylo třeba, nastoupil. Mike i já si toho opravdu ceníme. Až se ráno probudíme, začneme se připravovat na závod v St. Pete, Sebring skončil. Minulý rok jsme začali stejně a pak jsme vyhráli jezdecký titul i IMSA Cup. Letos máme dva závody navíc, abychom ztrátu smazali. Celý tým je natěšený na sezonu a tento víkend nemění naše očekávání a cíle.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motorsport
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.