Při premiérovém startu s Ferrari 430 druhé místo ve třídě GT2 na startu dvanáctihodinového závodu v Sebringu.
Český jezdec zajel během patnáctiminutové čtvrteční kvalifikace na 3,7 míle dlouhém okruhu Sebring čas 2:02,701. I přes bojovný a dobrý výkon mu chyběly tři desetiny na pole position, který si vyjel vůz Ferrari 430 se startovním číslem 62. Enge se v závodu bude za volantem střídat s německým jezdcem Timem Bergmeisterem, v záloze bude Memo Gidley, který nastoupí v případě, kdyby Enge nebo Bergmeister potřebovali snížit v průběhu závodu porci absolvovaných kol.
Enge zajel své nejrychlejší kolo ve druhém ze čtyř kol. V poslední kole se snažil o další rychlé kolo, ale časem 2:02,784 těsně zaostal za svým maximem. První čtyři vozy kvalifikace vylepšily stávající rekord dráhy 2:03,563, který byl ustanoven v loňské kvalifikaci. Enge byl o sedm desetin rychlejší, než třetí vůz kvalifikace.
Vítězný tým ze Sebringu 2005 byl v průběhu přípravného víkendu na 55. ročník 12 hodin Sebringu velmi rychlý. Michaelem Petersenem vlastněný tým zajel nejrychlejší čas prvního středečního tréninku 2:02,694 a v průběhu všech tréninků se stabilně pohyboval mezi nejlepšími třemi. Tým v současné době neplánuje účast v pátečním pětapadesátiminutovém tréninku. Na trať se vrátí až v sobotním zahřívacím tréninku.
Tomáš Enge: „Byla to dobrá a vyrovnaná jízda. Nemohl jsem najít ty tři desetiny, abych porazil Jamieho (Mela). Věděl jsem, že první kvalifikace bude těžká, pořád si musím ještě zvyknout na vůz na nových pneumatikách. Bylo jasné, že nejrychlejší budou hned první kola, kdy mají pneumatiky největší přilnavost, ale v té době jsem ještě hledal limity. Později jsem už byl na limitu, ale pneumatiku už neměly nejlepší výkonnost. Určitě nás čeká velký boj s Ferrari číslo 62 a Porsche číslo 45, takže jsem přesvědčený, že to nebude snadný závod. Kvalifikace mohla vypadat snadněji, ale závod bude o něčem jiném a bude to těžké. Rádi bychom vystoupili na nejvyšší stupínek na stupních vítězů. Ať už startujeme první nebo poslední, chceme vyhrát.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Myslím, že to není špatný začátek. Věděli jsme, že Tomáš bude mezi nejrychlejšími, škoda, že to nevyšlo na první místo. V nejlepším kole bylo pár drobností, které lze vylepšit.“
Dale White, týmový manažer: „Nemůžu říci, že bychom byli zklamáni. Ano, vždy chceme být na čele výsledkové listiny, ale je to náš první závod s Ferrari, jsem spokojený. Soustředili jsme se na to, aby byl vůz rychlý v závodu po celý stint. Podřídili jsme tomu veškeré testování. Prakticky po celý první den jsme jeli na jedné sadě pneumatik Michelin a naše časy byly velmi konstantní. Takže sice bychom chtěli začít novou sezonu a spolupráci s Ferrari tím, že budeme nejlepším Ferrari, kvalifikace nebyla kritická z pohledu toho, jak to bude úspěšný víkend.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motorsport
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?