Při premiérovém startu s Ferrari 430 druhé místo ve třídě GT2 na startu dvanáctihodinového závodu v Sebringu.
Český jezdec zajel během patnáctiminutové čtvrteční kvalifikace na 3,7 míle dlouhém okruhu Sebring čas 2:02,701. I přes bojovný a dobrý výkon mu chyběly tři desetiny na pole position, který si vyjel vůz Ferrari 430 se startovním číslem 62. Enge se v závodu bude za volantem střídat s německým jezdcem Timem Bergmeisterem, v záloze bude Memo Gidley, který nastoupí v případě, kdyby Enge nebo Bergmeister potřebovali snížit v průběhu závodu porci absolvovaných kol.
Enge zajel své nejrychlejší kolo ve druhém ze čtyř kol. V poslední kole se snažil o další rychlé kolo, ale časem 2:02,784 těsně zaostal za svým maximem. První čtyři vozy kvalifikace vylepšily stávající rekord dráhy 2:03,563, který byl ustanoven v loňské kvalifikaci. Enge byl o sedm desetin rychlejší, než třetí vůz kvalifikace.
Vítězný tým ze Sebringu 2005 byl v průběhu přípravného víkendu na 55. ročník 12 hodin Sebringu velmi rychlý. Michaelem Petersenem vlastněný tým zajel nejrychlejší čas prvního středečního tréninku 2:02,694 a v průběhu všech tréninků se stabilně pohyboval mezi nejlepšími třemi. Tým v současné době neplánuje účast v pátečním pětapadesátiminutovém tréninku. Na trať se vrátí až v sobotním zahřívacím tréninku.
Tomáš Enge: „Byla to dobrá a vyrovnaná jízda. Nemohl jsem najít ty tři desetiny, abych porazil Jamieho (Mela). Věděl jsem, že první kvalifikace bude těžká, pořád si musím ještě zvyknout na vůz na nových pneumatikách. Bylo jasné, že nejrychlejší budou hned první kola, kdy mají pneumatiky největší přilnavost, ale v té době jsem ještě hledal limity. Později jsem už byl na limitu, ale pneumatiku už neměly nejlepší výkonnost. Určitě nás čeká velký boj s Ferrari číslo 62 a Porsche číslo 45, takže jsem přesvědčený, že to nebude snadný závod. Kvalifikace mohla vypadat snadněji, ale závod bude o něčem jiném a bude to těžké. Rádi bychom vystoupili na nejvyšší stupínek na stupních vítězů. Ať už startujeme první nebo poslední, chceme vyhrát.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Myslím, že to není špatný začátek. Věděli jsme, že Tomáš bude mezi nejrychlejšími, škoda, že to nevyšlo na první místo. V nejlepším kole bylo pár drobností, které lze vylepšit.“
Dale White, týmový manažer: „Nemůžu říci, že bychom byli zklamáni. Ano, vždy chceme být na čele výsledkové listiny, ale je to náš první závod s Ferrari, jsem spokojený. Soustředili jsme se na to, aby byl vůz rychlý v závodu po celý stint. Podřídili jsme tomu veškeré testování. Prakticky po celý první den jsme jeli na jedné sadě pneumatik Michelin a naše časy byly velmi konstantní. Takže sice bychom chtěli začít novou sezonu a spolupráci s Ferrari tím, že budeme nejlepším Ferrari, kvalifikace nebyla kritická z pohledu toho, jak to bude úspěšný víkend.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motorsport
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?