Při premiérovém startu s Ferrari 430 druhé místo ve třídě GT2 na startu dvanáctihodinového závodu v Sebringu.
Český jezdec zajel během patnáctiminutové čtvrteční kvalifikace na 3,7 míle dlouhém okruhu Sebring čas 2:02,701. I přes bojovný a dobrý výkon mu chyběly tři desetiny na pole position, který si vyjel vůz Ferrari 430 se startovním číslem 62. Enge se v závodu bude za volantem střídat s německým jezdcem Timem Bergmeisterem, v záloze bude Memo Gidley, který nastoupí v případě, kdyby Enge nebo Bergmeister potřebovali snížit v průběhu závodu porci absolvovaných kol.
Enge zajel své nejrychlejší kolo ve druhém ze čtyř kol. V poslední kole se snažil o další rychlé kolo, ale časem 2:02,784 těsně zaostal za svým maximem. První čtyři vozy kvalifikace vylepšily stávající rekord dráhy 2:03,563, který byl ustanoven v loňské kvalifikaci. Enge byl o sedm desetin rychlejší, než třetí vůz kvalifikace.
Vítězný tým ze Sebringu 2005 byl v průběhu přípravného víkendu na 55. ročník 12 hodin Sebringu velmi rychlý. Michaelem Petersenem vlastněný tým zajel nejrychlejší čas prvního středečního tréninku 2:02,694 a v průběhu všech tréninků se stabilně pohyboval mezi nejlepšími třemi. Tým v současné době neplánuje účast v pátečním pětapadesátiminutovém tréninku. Na trať se vrátí až v sobotním zahřívacím tréninku.
Tomáš Enge: „Byla to dobrá a vyrovnaná jízda. Nemohl jsem najít ty tři desetiny, abych porazil Jamieho (Mela). Věděl jsem, že první kvalifikace bude těžká, pořád si musím ještě zvyknout na vůz na nových pneumatikách. Bylo jasné, že nejrychlejší budou hned první kola, kdy mají pneumatiky největší přilnavost, ale v té době jsem ještě hledal limity. Později jsem už byl na limitu, ale pneumatiku už neměly nejlepší výkonnost. Určitě nás čeká velký boj s Ferrari číslo 62 a Porsche číslo 45, takže jsem přesvědčený, že to nebude snadný závod. Kvalifikace mohla vypadat snadněji, ale závod bude o něčem jiném a bude to těžké. Rádi bychom vystoupili na nejvyšší stupínek na stupních vítězů. Ať už startujeme první nebo poslední, chceme vyhrát.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Myslím, že to není špatný začátek. Věděli jsme, že Tomáš bude mezi nejrychlejšími, škoda, že to nevyšlo na první místo. V nejlepším kole bylo pár drobností, které lze vylepšit.“
Dale White, týmový manažer: „Nemůžu říci, že bychom byli zklamáni. Ano, vždy chceme být na čele výsledkové listiny, ale je to náš první závod s Ferrari, jsem spokojený. Soustředili jsme se na to, aby byl vůz rychlý v závodu po celý stint. Podřídili jsme tomu veškeré testování. Prakticky po celý první den jsme jeli na jedné sadě pneumatik Michelin a naše časy byly velmi konstantní. Takže sice bychom chtěli začít novou sezonu a spolupráci s Ferrari tím, že budeme nejlepším Ferrari, kvalifikace nebyla kritická z pohledu toho, jak to bude úspěšný víkend.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motorsport
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.