Při premiérovém startu s Ferrari 430 druhé místo ve třídě GT2 na startu dvanáctihodinového závodu v Sebringu.
Český jezdec zajel během patnáctiminutové čtvrteční kvalifikace na 3,7 míle dlouhém okruhu Sebring čas 2:02,701. I přes bojovný a dobrý výkon mu chyběly tři desetiny na pole position, který si vyjel vůz Ferrari 430 se startovním číslem 62. Enge se v závodu bude za volantem střídat s německým jezdcem Timem Bergmeisterem, v záloze bude Memo Gidley, který nastoupí v případě, kdyby Enge nebo Bergmeister potřebovali snížit v průběhu závodu porci absolvovaných kol.
Enge zajel své nejrychlejší kolo ve druhém ze čtyř kol. V poslední kole se snažil o další rychlé kolo, ale časem 2:02,784 těsně zaostal za svým maximem. První čtyři vozy kvalifikace vylepšily stávající rekord dráhy 2:03,563, který byl ustanoven v loňské kvalifikaci. Enge byl o sedm desetin rychlejší, než třetí vůz kvalifikace.
Vítězný tým ze Sebringu 2005 byl v průběhu přípravného víkendu na 55. ročník 12 hodin Sebringu velmi rychlý. Michaelem Petersenem vlastněný tým zajel nejrychlejší čas prvního středečního tréninku 2:02,694 a v průběhu všech tréninků se stabilně pohyboval mezi nejlepšími třemi. Tým v současné době neplánuje účast v pátečním pětapadesátiminutovém tréninku. Na trať se vrátí až v sobotním zahřívacím tréninku.
Tomáš Enge: „Byla to dobrá a vyrovnaná jízda. Nemohl jsem najít ty tři desetiny, abych porazil Jamieho (Mela). Věděl jsem, že první kvalifikace bude těžká, pořád si musím ještě zvyknout na vůz na nových pneumatikách. Bylo jasné, že nejrychlejší budou hned první kola, kdy mají pneumatiky největší přilnavost, ale v té době jsem ještě hledal limity. Později jsem už byl na limitu, ale pneumatiku už neměly nejlepší výkonnost. Určitě nás čeká velký boj s Ferrari číslo 62 a Porsche číslo 45, takže jsem přesvědčený, že to nebude snadný závod. Kvalifikace mohla vypadat snadněji, ale závod bude o něčem jiném a bude to těžké. Rádi bychom vystoupili na nejvyšší stupínek na stupních vítězů. Ať už startujeme první nebo poslední, chceme vyhrát.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Myslím, že to není špatný začátek. Věděli jsme, že Tomáš bude mezi nejrychlejšími, škoda, že to nevyšlo na první místo. V nejlepším kole bylo pár drobností, které lze vylepšit.“
Dale White, týmový manažer: „Nemůžu říci, že bychom byli zklamáni. Ano, vždy chceme být na čele výsledkové listiny, ale je to náš první závod s Ferrari, jsem spokojený. Soustředili jsme se na to, aby byl vůz rychlý v závodu po celý stint. Podřídili jsme tomu veškeré testování. Prakticky po celý první den jsme jeli na jedné sadě pneumatik Michelin a naše časy byly velmi konstantní. Takže sice bychom chtěli začít novou sezonu a spolupráci s Ferrari tím, že budeme nejlepším Ferrari, kvalifikace nebyla kritická z pohledu toho, jak to bude úspěšný víkend.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motorsport
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.