Sebring: Enge v 1. tréninku nejrychlejší

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Petersen Motorsports
Martin Hájek 16. března 2007 12:20
Sdílej:

Petersen Motorsports/White Lightning Racing se po prvním oficiálním tréninku na 55. ročníku Mobil 1 Twelve Hours of Sebring usadil na vrcholu časové tabulky třídy GT2.

Jezdec Tomáš Enge (český rodák, v současnosti žijící v Monaku) zajel ve středu nejrychlejší kolo ve své třídě na 3,7 mil dlouhém okruhu v Sebringu (Sebring International Raceway) a to ve druhém ze dvou 55 minutových tréninků. Čas dvou minut, 2.694 sekund v čísle 31 MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT zlepšuje nynější traťový rekord (2:03.563), který byl zajet v roce 2006 o skoro celou sekundu. Enge, který sdílí Ferrari s Timem Bergmeisterem (Langenfeld, Německo) a Memem Gidleym (Novato, Kalif.), zajel tento čas v tréninku poměrně brzy. Také Bergmeister a Gidley zajeli během tréninku velmi rychlé časy. Kvalifikace je pro tým Michaela Petersena naplánována na čtvrtek 15.3. od 15:20 východního času.

Trénink se ukázal jako odměna za těžkou práci Dalea Whitea – řídícího celou operaci. Tým, který  zatím profesionálně nezávodil s jiným autem než Porche 911 (prostřednictvím něhož tak získal vstup na tento závodní víkend), v zimě na závody zakoupil nové Ferrari F430 GT. Tým, vedený Dennisem Chizmou (Las Vegas, Nev.) obdržel auto od továrny již v únoru, ale ostatně jako s každým novým závodním vozem musel ještě vykonat mnoho práce, aby bylo auto připraveno na závod v Sebringu. Vidina umístění v horních řadách časových tabulek, pomohla zapomenout na dlouhé noci s nedostatkem spánku.

Číslo 32 Corsa Motorsports/White Lightning Racing Ferrari F430 GT, sesterský vůz týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing, neměl stejné štěstí jako č. 31. Zatímco Steve Pruitt – majitel vozu a Rui Aguas (Porto, Portugalsko) byli nuceni opistit trať poměrně brzy a to v druhém tréninku v sedmnácté zatáčce. Ferrari F430GT utrpělo těžké poškození na pravé zadní části a muselo podstoupit opravu. Očekává se, že nebude hotové na kvalifikaci a tím pádem oba týmy budou mít jednu šanci na pole position.

MMPIE/PAWS/Petersen Holdings Ferrari bude mít ještě jeden 55 minutový trénink (10:15 východního času) před zítřejší 15 minutovou kvalifikací. Dle plánu  závod začíná v sobotu 17. března v 10h.

Dale White / týmový manažer: „ Byl to pro nás opravdu hořkosladký trénink. S vozem Corsa jsme měli nehodu, ale zároveň ve stejném čase zajel Tomáš nejrychlejší kolo. Dnes jsme velmi potěšeni s výsledky vozu č.31., ne jen protože jsme zajeli nejlepší čas, ale že jsem se s nastavením vozu dostali, tam kam jsme chtěli na závod dostat. Tomáš zajel opravdu skvělý čas, ale dle toho co jsme měli možnost vidět během testování, si to ostaní vyberou na kvalifikaci. Nemyslím, že jsme nalezli všechny rychlosti, které v sobě Ferrari Petersen Motorsportu skrývá, ale také si nemyslím, že bychom viděli někoho, kdo je na tom lépe. Každý, kdo zná  tento tým, ví, že my nemáme pouze zájem na tom být na vrcholu tabulky na jakémkoliv jiném tréninku, než na tom posledním v den závodu. Být rychlí na na tréninku a v kvalifikaci je pěkné, ale raději bychom měli v sobotu zdvihat pohár a to je ta věc na které také děláme.“ Tisková zpráva BPA sport marketing Foto: Petersen Motorsport

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.