Petersen Motorsports/White Lightning Racing se po prvním oficiálním tréninku na 55. ročníku Mobil 1 Twelve Hours of Sebring usadil na vrcholu časové tabulky třídy GT2.
Jezdec Tomáš Enge (český rodák, v současnosti žijící v Monaku) zajel ve středu nejrychlejší kolo ve své třídě na 3,7 mil dlouhém okruhu v Sebringu (Sebring International Raceway) a to ve druhém ze dvou 55 minutových tréninků. Čas dvou minut, 2.694 sekund v čísle 31 MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT zlepšuje nynější traťový rekord (2:03.563), který byl zajet v roce 2006 o skoro celou sekundu. Enge, který sdílí Ferrari s Timem Bergmeisterem (Langenfeld, Německo) a Memem Gidleym (Novato, Kalif.), zajel tento čas v tréninku poměrně brzy. Také Bergmeister a Gidley zajeli během tréninku velmi rychlé časy. Kvalifikace je pro tým Michaela Petersena naplánována na čtvrtek 15.3. od 15:20 východního času.
Trénink se ukázal jako odměna za těžkou práci Dalea Whitea – řídícího celou operaci. Tým, který zatím profesionálně nezávodil s jiným autem než Porche 911 (prostřednictvím něhož tak získal vstup na tento závodní víkend), v zimě na závody zakoupil nové Ferrari F430 GT. Tým, vedený Dennisem Chizmou (Las Vegas, Nev.) obdržel auto od továrny již v únoru, ale ostatně jako s každým novým závodním vozem musel ještě vykonat mnoho práce, aby bylo auto připraveno na závod v Sebringu. Vidina umístění v horních řadách časových tabulek, pomohla zapomenout na dlouhé noci s nedostatkem spánku.
Číslo 32 Corsa Motorsports/White Lightning Racing Ferrari F430 GT, sesterský vůz týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing, neměl stejné štěstí jako č. 31. Zatímco Steve Pruitt – majitel vozu a Rui Aguas (Porto, Portugalsko) byli nuceni opistit trať poměrně brzy a to v druhém tréninku v sedmnácté zatáčce. Ferrari F430GT utrpělo těžké poškození na pravé zadní části a muselo podstoupit opravu. Očekává se, že nebude hotové na kvalifikaci a tím pádem oba týmy budou mít jednu šanci na pole position.
MMPIE/PAWS/Petersen Holdings Ferrari bude mít ještě jeden 55 minutový trénink (10:15 východního času) před zítřejší 15 minutovou kvalifikací. Dle plánu závod začíná v sobotu 17. března v 10h.
Dale White / týmový manažer: „ Byl to pro nás opravdu hořkosladký trénink. S vozem Corsa jsme měli nehodu, ale zároveň ve stejném čase zajel Tomáš nejrychlejší kolo. Dnes jsme velmi potěšeni s výsledky vozu č.31., ne jen protože jsme zajeli nejlepší čas, ale že jsem se s nastavením vozu dostali, tam kam jsme chtěli na závod dostat. Tomáš zajel opravdu skvělý čas, ale dle toho co jsme měli možnost vidět během testování, si to ostaní vyberou na kvalifikaci. Nemyslím, že jsme nalezli všechny rychlosti, které v sobě Ferrari Petersen Motorsportu skrývá, ale také si nemyslím, že bychom viděli někoho, kdo je na tom lépe. Každý, kdo zná tento tým, ví, že my nemáme pouze zájem na tom být na vrcholu tabulky na jakémkoliv jiném tréninku, než na tom posledním v den závodu. Být rychlí na na tréninku a v kvalifikaci je pěkné, ale raději bychom měli v sobotu zdvihat pohár a to je ta věc na které také děláme.“ Tisková zpráva BPA sport marketing Foto: Petersen Motorsport
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.