Tomáš Enge čeká tuhý boj

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Petersen Motorsports
Martin Hájek 15. března 2007 12:03
Sdílej:

Tomáš Enge si v sobotu poprvé vyzkoušel Ferrari 430 týmu Petersen Motorsport / White Lightning a je přesvědčen, že společně s Timem Bergmeisterem budou bojovat v čele třídy GT2 v 55. ročníku 12 hodin Sebringu.

Novou sezonu American Le Mans Series dělí jen dny od prvního závodu roku, který se už tradičně jede v Sebringu. Enge, který tam v minulých letech jel s Ferrari 550 Maranello a Aston Martin DBR9, je připravený pomoci týmu Petersen Motorsport / White Lightning k udržení jejich skvělých výsledků z let minulých. K dispozici bude mít zbrusu nové vybavení, tým pro letošní sezonu vyměnil vůz a pojede s vozem Ferrari 430 obutých pneumatikami Michelin.

Enge si vůz poprvé vyzkoušel v sobotu, jiné závodní aktivity mu zabránily funkčním testům ve Fioranu. Nejprve sledoval jak jeho šéf a zkušený jezdec Michael Petersen odjel v Sebringu první kola a poté sám absolvoval dva stinty. Český jezdec byl s vozem spokojený a ihned jezdil dobré časy. Vůz se startovním číslem 31 sdílí po celou sezonu s Timem Bergmeisterem, v Sebringu budou mít k dispozici ještě náhradního jezdce Memo Gidleye, který bude připraven v případě potřeby nastoupit.

Tomáš Enge: „Můžeme si být jisti, že nás čeká těžká konkurence, ale budeme hodně tvrdě bojovat. Je to můj první závod s týmem, nicméně už jsem měl možnost vidět, že všichni členové týmu mají velkou motivaci. Náš první test s Ferrari 430 byl slibný a vůz se dobře řídí. Sebring mám rád a obvykle se mi tam daří, ačkoliv z různých důvodů jsem tam dosud nevyhrál. Poprvé tady pojedu s vozem GT2, ale rozdíl proti GT1 není až tak velký, jsme asi jen o pět sekund na kolo pomalejší. Závod je dlouhý a může být nepředvídatelný. Myslím, že tak polovina startovního pole naší třídy, tedy asi osm vozů, je dost rychlých na to, aby mohlo vyhrát. O výsledku mohou rozhodnout sebemenší detaily. Doufám, že budu mít malinkou výhodu díky mým startům v A1GP a Daytoně, což dělá účast ve čtyřech závodech v letošním roce.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Peterson Motorsport

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.