Tomáš Enge si v sobotu poprvé vyzkoušel Ferrari 430 týmu Petersen Motorsport / White Lightning a je přesvědčen, že společně s Timem Bergmeisterem budou bojovat v čele třídy GT2 v 55. ročníku 12 hodin Sebringu.
Novou sezonu American Le Mans Series dělí jen dny od prvního závodu roku, který se už tradičně jede v Sebringu. Enge, který tam v minulých letech jel s Ferrari 550 Maranello a Aston Martin DBR9, je připravený pomoci týmu Petersen Motorsport / White Lightning k udržení jejich skvělých výsledků z let minulých. K dispozici bude mít zbrusu nové vybavení, tým pro letošní sezonu vyměnil vůz a pojede s vozem Ferrari 430 obutých pneumatikami Michelin.
Enge si vůz poprvé vyzkoušel v sobotu, jiné závodní aktivity mu zabránily funkčním testům ve Fioranu. Nejprve sledoval jak jeho šéf a zkušený jezdec Michael Petersen odjel v Sebringu první kola a poté sám absolvoval dva stinty. Český jezdec byl s vozem spokojený a ihned jezdil dobré časy. Vůz se startovním číslem 31 sdílí po celou sezonu s Timem Bergmeisterem, v Sebringu budou mít k dispozici ještě náhradního jezdce Memo Gidleye, který bude připraven v případě potřeby nastoupit.
Tomáš Enge: „Můžeme si být jisti, že nás čeká těžká konkurence, ale budeme hodně tvrdě bojovat. Je to můj první závod s týmem, nicméně už jsem měl možnost vidět, že všichni členové týmu mají velkou motivaci. Náš první test s Ferrari 430 byl slibný a vůz se dobře řídí. Sebring mám rád a obvykle se mi tam daří, ačkoliv z různých důvodů jsem tam dosud nevyhrál. Poprvé tady pojedu s vozem GT2, ale rozdíl proti GT1 není až tak velký, jsme asi jen o pět sekund na kolo pomalejší. Závod je dlouhý a může být nepředvídatelný. Myslím, že tak polovina startovního pole naší třídy, tedy asi osm vozů, je dost rychlých na to, aby mohlo vyhrát. O výsledku mohou rozhodnout sebemenší detaily. Doufám, že budu mít malinkou výhodu díky mým startům v A1GP a Daytoně, což dělá účast ve čtyřech závodech v letošním roce.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Peterson Motorsport
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.