Tomáš Enge si v sobotu poprvé vyzkoušel Ferrari 430 týmu Petersen Motorsport / White Lightning a je přesvědčen, že společně s Timem Bergmeisterem budou bojovat v čele třídy GT2 v 55. ročníku 12 hodin Sebringu.
Novou sezonu American Le Mans Series dělí jen dny od prvního závodu roku, který se už tradičně jede v Sebringu. Enge, který tam v minulých letech jel s Ferrari 550 Maranello a Aston Martin DBR9, je připravený pomoci týmu Petersen Motorsport / White Lightning k udržení jejich skvělých výsledků z let minulých. K dispozici bude mít zbrusu nové vybavení, tým pro letošní sezonu vyměnil vůz a pojede s vozem Ferrari 430 obutých pneumatikami Michelin.
Enge si vůz poprvé vyzkoušel v sobotu, jiné závodní aktivity mu zabránily funkčním testům ve Fioranu. Nejprve sledoval jak jeho šéf a zkušený jezdec Michael Petersen odjel v Sebringu první kola a poté sám absolvoval dva stinty. Český jezdec byl s vozem spokojený a ihned jezdil dobré časy. Vůz se startovním číslem 31 sdílí po celou sezonu s Timem Bergmeisterem, v Sebringu budou mít k dispozici ještě náhradního jezdce Memo Gidleye, který bude připraven v případě potřeby nastoupit.
Tomáš Enge: „Můžeme si být jisti, že nás čeká těžká konkurence, ale budeme hodně tvrdě bojovat. Je to můj první závod s týmem, nicméně už jsem měl možnost vidět, že všichni členové týmu mají velkou motivaci. Náš první test s Ferrari 430 byl slibný a vůz se dobře řídí. Sebring mám rád a obvykle se mi tam daří, ačkoliv z různých důvodů jsem tam dosud nevyhrál. Poprvé tady pojedu s vozem GT2, ale rozdíl proti GT1 není až tak velký, jsme asi jen o pět sekund na kolo pomalejší. Závod je dlouhý a může být nepředvídatelný. Myslím, že tak polovina startovního pole naší třídy, tedy asi osm vozů, je dost rychlých na to, aby mohlo vyhrát. O výsledku mohou rozhodnout sebemenší detaily. Doufám, že budu mít malinkou výhodu díky mým startům v A1GP a Daytoně, což dělá účast ve čtyřech závodech v letošním roce.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Peterson Motorsport
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.