Po startu z hloubi pole se podařilo Aston Martin dvojice Piccini / Deletraz přivézt jejich první letošní vítězství. Jarek Janiš se představil s týmem Race Alliance a získal celkové třetí místo.
Závěrečné letošní finále šampionátu FIA GT v Dubaji přineslo návrat Ferrari do nejsilnější třídy GT1. 550 Maranello Evo je výsledkem úprav známé skupiny Prodrive. Vůz startoval mimo pořadí, neboť zatím nemá potřebnou homologaci, ale kvalifikační klání vyhrál. Traťoví komisaři ho však pro jízdu bez klasického omezovače, v čemž spočívá jeho velká technická novinka, potrestali odsunem na devátou startovní pozici.
Z první řady proto startovaly dva vozy Aston Martin týmu BMS posádek Babini / Malucelli a Gollin / Ramos. Naopak se pro technické problémy nedařilo v kvalifikaci Piccinimu a Deletrazovi s dalším britským strojem, tentokrát stáje Phoenix, kteří startovali až osmí. Stáj se však na tříhodinový závod dobře připravila a především pneumatiky Michelin byly ve srovnání s konkurenčními Pirelli, jež obouvá většina startovního pole, ve vynikající formě.
Aston Martin DBR9 s číslem 5 se prodíral vzhůru závodním polem až za jediný Corvette týmu GLPK Carsport. Po chybě si sice vozy pořadí vyměnily jen deset minut před cílem, ale druhým místem zakončil belgický tým letošní sezonu s velkými oslavami.
Třetí místo pak patřilo zástupci italských značek Maserati MC12 posádky Biagi / Davies stáje Vitaphone. Již úřadujícím letošním šampionům Bartelsovi s Bertolinim se vůbec nedařilo a dokončili závod až jedenáctí.
Přestože nepůsobil Jarek Janiš v Astonu tak suverénně jako v Saleenu týmu Zakspeed, páté místo v posledním závodě mu pomohlo k zisku celkového třetího místa v jeho debutové sezoně. Saleen týmu Zakspeed se v neděli potýkal s problémy a závod dokončil v poli poražených.
Výsledky závodu v Dubaji
Celkové pořadí v jednotlivcích
Celkové pořadí v týmech
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?