Po startu z hloubi pole se podařilo Aston Martin dvojice Piccini / Deletraz přivézt jejich první letošní vítězství. Jarek Janiš se představil s týmem Race Alliance a získal celkové třetí místo.
Závěrečné letošní finále šampionátu FIA GT v Dubaji přineslo návrat Ferrari do nejsilnější třídy GT1. 550 Maranello Evo je výsledkem úprav známé skupiny Prodrive. Vůz startoval mimo pořadí, neboť zatím nemá potřebnou homologaci, ale kvalifikační klání vyhrál. Traťoví komisaři ho však pro jízdu bez klasického omezovače, v čemž spočívá jeho velká technická novinka, potrestali odsunem na devátou startovní pozici.
Z první řady proto startovaly dva vozy Aston Martin týmu BMS posádek Babini / Malucelli a Gollin / Ramos. Naopak se pro technické problémy nedařilo v kvalifikaci Piccinimu a Deletrazovi s dalším britským strojem, tentokrát stáje Phoenix, kteří startovali až osmí. Stáj se však na tříhodinový závod dobře připravila a především pneumatiky Michelin byly ve srovnání s konkurenčními Pirelli, jež obouvá většina startovního pole, ve vynikající formě.
Aston Martin DBR9 s číslem 5 se prodíral vzhůru závodním polem až za jediný Corvette týmu GLPK Carsport. Po chybě si sice vozy pořadí vyměnily jen deset minut před cílem, ale druhým místem zakončil belgický tým letošní sezonu s velkými oslavami.
Třetí místo pak patřilo zástupci italských značek Maserati MC12 posádky Biagi / Davies stáje Vitaphone. Již úřadujícím letošním šampionům Bartelsovi s Bertolinim se vůbec nedařilo a dokončili závod až jedenáctí.
Přestože nepůsobil Jarek Janiš v Astonu tak suverénně jako v Saleenu týmu Zakspeed, páté místo v posledním závodě mu pomohlo k zisku celkového třetího místa v jeho debutové sezoně. Saleen týmu Zakspeed se v neděli potýkal s problémy a závod dokončil v poli poražených.
Výsledky závodu v Dubaji
Celkové pořadí v jednotlivcích
Celkové pořadí v týmech
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.