Po startu z hloubi pole se podařilo Aston Martin dvojice Piccini / Deletraz přivézt jejich první letošní vítězství. Jarek Janiš se představil s týmem Race Alliance a získal celkové třetí místo.
Závěrečné letošní finále šampionátu FIA GT v Dubaji přineslo návrat Ferrari do nejsilnější třídy GT1. 550 Maranello Evo je výsledkem úprav známé skupiny Prodrive. Vůz startoval mimo pořadí, neboť zatím nemá potřebnou homologaci, ale kvalifikační klání vyhrál. Traťoví komisaři ho však pro jízdu bez klasického omezovače, v čemž spočívá jeho velká technická novinka, potrestali odsunem na devátou startovní pozici.
Z první řady proto startovaly dva vozy Aston Martin týmu BMS posádek Babini / Malucelli a Gollin / Ramos. Naopak se pro technické problémy nedařilo v kvalifikaci Piccinimu a Deletrazovi s dalším britským strojem, tentokrát stáje Phoenix, kteří startovali až osmí. Stáj se však na tříhodinový závod dobře připravila a především pneumatiky Michelin byly ve srovnání s konkurenčními Pirelli, jež obouvá většina startovního pole, ve vynikající formě.
Aston Martin DBR9 s číslem 5 se prodíral vzhůru závodním polem až za jediný Corvette týmu GLPK Carsport. Po chybě si sice vozy pořadí vyměnily jen deset minut před cílem, ale druhým místem zakončil belgický tým letošní sezonu s velkými oslavami.
Třetí místo pak patřilo zástupci italských značek Maserati MC12 posádky Biagi / Davies stáje Vitaphone. Již úřadujícím letošním šampionům Bartelsovi s Bertolinim se vůbec nedařilo a dokončili závod až jedenáctí.
Přestože nepůsobil Jarek Janiš v Astonu tak suverénně jako v Saleenu týmu Zakspeed, páté místo v posledním závodě mu pomohlo k zisku celkového třetího místa v jeho debutové sezoně. Saleen týmu Zakspeed se v neděli potýkal s problémy a závod dokončil v poli poražených.
Výsledky závodu v Dubaji
Celkové pořadí v jednotlivcích
Celkové pořadí v týmech
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?