Po startu z hloubi pole se podařilo Aston Martin dvojice Piccini / Deletraz přivézt jejich první letošní vítězství. Jarek Janiš se představil s týmem Race Alliance a získal celkové třetí místo.
Závěrečné letošní finále šampionátu FIA GT v Dubaji přineslo návrat Ferrari do nejsilnější třídy GT1. 550 Maranello Evo je výsledkem úprav známé skupiny Prodrive. Vůz startoval mimo pořadí, neboť zatím nemá potřebnou homologaci, ale kvalifikační klání vyhrál. Traťoví komisaři ho však pro jízdu bez klasického omezovače, v čemž spočívá jeho velká technická novinka, potrestali odsunem na devátou startovní pozici.
Z první řady proto startovaly dva vozy Aston Martin týmu BMS posádek Babini / Malucelli a Gollin / Ramos. Naopak se pro technické problémy nedařilo v kvalifikaci Piccinimu a Deletrazovi s dalším britským strojem, tentokrát stáje Phoenix, kteří startovali až osmí. Stáj se však na tříhodinový závod dobře připravila a především pneumatiky Michelin byly ve srovnání s konkurenčními Pirelli, jež obouvá většina startovního pole, ve vynikající formě.
Aston Martin DBR9 s číslem 5 se prodíral vzhůru závodním polem až za jediný Corvette týmu GLPK Carsport. Po chybě si sice vozy pořadí vyměnily jen deset minut před cílem, ale druhým místem zakončil belgický tým letošní sezonu s velkými oslavami.
Třetí místo pak patřilo zástupci italských značek Maserati MC12 posádky Biagi / Davies stáje Vitaphone. Již úřadujícím letošním šampionům Bartelsovi s Bertolinim se vůbec nedařilo a dokončili závod až jedenáctí.
Přestože nepůsobil Jarek Janiš v Astonu tak suverénně jako v Saleenu týmu Zakspeed, páté místo v posledním závodě mu pomohlo k zisku celkového třetího místa v jeho debutové sezoně. Saleen týmu Zakspeed se v neděli potýkal s problémy a závod dokončil v poli poražených.
Výsledky závodu v Dubaji
Celkové pořadí v jednotlivcích
Celkové pořadí v týmech
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.