Po startu z hloubi pole se podařilo Aston Martin dvojice Piccini / Deletraz přivézt jejich první letošní vítězství. Jarek Janiš se představil s týmem Race Alliance a získal celkové třetí místo.
Závěrečné letošní finále šampionátu FIA GT v Dubaji přineslo návrat Ferrari do nejsilnější třídy GT1. 550 Maranello Evo je výsledkem úprav známé skupiny Prodrive. Vůz startoval mimo pořadí, neboť zatím nemá potřebnou homologaci, ale kvalifikační klání vyhrál. Traťoví komisaři ho však pro jízdu bez klasického omezovače, v čemž spočívá jeho velká technická novinka, potrestali odsunem na devátou startovní pozici.
Z první řady proto startovaly dva vozy Aston Martin týmu BMS posádek Babini / Malucelli a Gollin / Ramos. Naopak se pro technické problémy nedařilo v kvalifikaci Piccinimu a Deletrazovi s dalším britským strojem, tentokrát stáje Phoenix, kteří startovali až osmí. Stáj se však na tříhodinový závod dobře připravila a především pneumatiky Michelin byly ve srovnání s konkurenčními Pirelli, jež obouvá většina startovního pole, ve vynikající formě.
Aston Martin DBR9 s číslem 5 se prodíral vzhůru závodním polem až za jediný Corvette týmu GLPK Carsport. Po chybě si sice vozy pořadí vyměnily jen deset minut před cílem, ale druhým místem zakončil belgický tým letošní sezonu s velkými oslavami.
Třetí místo pak patřilo zástupci italských značek Maserati MC12 posádky Biagi / Davies stáje Vitaphone. Již úřadujícím letošním šampionům Bartelsovi s Bertolinim se vůbec nedařilo a dokončili závod až jedenáctí.
Přestože nepůsobil Jarek Janiš v Astonu tak suverénně jako v Saleenu týmu Zakspeed, páté místo v posledním závodě mu pomohlo k zisku celkového třetího místa v jeho debutové sezoně. Saleen týmu Zakspeed se v neděli potýkal s problémy a závod dokončil v poli poražených.
Výsledky závodu v Dubaji
Celkové pořadí v jednotlivcích
Celkové pořadí v týmech
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.