Mugello: Aston konečně vyhrál

Wendlinger, Karl
Wendlinger, Karl, foto: www.auto-news.cz
Daniel Šupa 17. září 2006 21:34
Sdílej:

Až v sedmém závodě letošní sezony získal velký favorit šampionátu své letošní první vítězství, a to zásluhou stáje Race Alliance.

Na italském okruhu nepřálo startovnímu poli počasí, nicméně měnící se podmínky přinesly napínavé souboje a dramatická poslední kola tříhodinového závodu.

Po startu šel do čela Aston Martin domácího týmu Scuderia Playteam, který se zúčastnil závodu FIA GT vůbec poprvé. Toni Vilander předal Giambattistovi Giannoccarovi vůz na první pozici, ale Ital nezvládl na mokré dráze řízení a po úderu do zdi ze závodu odstoupil.

Vedení převzal Wendlinger s Peterem a Astonem týmu Race Alliance, kteří udrželi za svými výfuky s odstupem čtyř vteřin dvě Maserati stáje Vitaphone. Úspěšnější byli Bartels/Bertolini, jejich kolegové Davies/Biagi ztratili jen čtyři desetiny vteřiny.

Identický časový odstup dělil od stupňů vítězů i čtvrtý Saleen stáje Zakspeed, pilotovaný Bertem, Janišem a Monterminim.

Mugello, výsledné pořadí:

1

33

GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 3:00:43.799 86   149.74 2

1

GT1 Bertolini/Bartels Maserati MC12 GT1 3:00:48.522 86 4.723 149.68 3

2

GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 3:00:48.948 86 5.149 149.67 4

9

GT1 Bert/Montermini/Janis Saleen S7R 3:00:49.309 86 5.510 149.67 5

23

GT1 Babini/Pescatori Aston Martin DBR9 3:01:17.878 86 34.079 149.28 6

5

GT1 Piccini/Deletraz Aston Martin DBR9 3:01:47.401 86 1:03.602 148.87 7

4

GT1 Hezemans/Longin/Kumpen Corvette C6R 3:02:07.295 86 1:23.496 148.60 8

75

GT2 Riccitelli/Collard Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.150 83 3 LAPS 143.58 9

58

GT2 Melo/Bobbi Ferrari 430 GT2 3:02:27.184 83 3 LAPS 143.16 10

55

GT2 Sugden/Alexander Ferrari 430 GT2 3:00:54.062 82 4 LAPS 142.64 11

59

GT2 Aguas/Salo Ferrari 430 GT2 3:01:39.136 82 4 LAPS 142.05 12

63

GT2 Mullen/Niarchos Ferrari 430 GT2 3:01:30.357 81 5 LAPS 140.44 13

11

GT1 Balfe/Taylor Saleen S7R 3:02:45.595 81 5 LAPS 139.47 14

66

GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 3:02:22.647 80 6 LAPS 138.04 15

74

GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 3:02:29.503 79 7 LAPS 136.23 16

101

G2 Kuppens/Leinders Gillet Vertigo 3:01:54.726 78 8 LAPS 134.93 17

77

GT2 Rosina/Konopka Porsche 996 GT3 RS 3:01:16.625 77 9 LAPS 133.67 18

56

GT2 Kutemann/Gosse Ferrari 430 GT2 3:01:20.858 77 9 LAPS 133.62

Foto: annimages.com

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?