Mugello: Aston konečně vyhrál

Wendlinger, Karl
Wendlinger, Karl, foto: www.auto-news.cz
Daniel Šupa 17. září 2006 21:34
Sdílej:

Až v sedmém závodě letošní sezony získal velký favorit šampionátu své letošní první vítězství, a to zásluhou stáje Race Alliance.

Na italském okruhu nepřálo startovnímu poli počasí, nicméně měnící se podmínky přinesly napínavé souboje a dramatická poslední kola tříhodinového závodu.

Po startu šel do čela Aston Martin domácího týmu Scuderia Playteam, který se zúčastnil závodu FIA GT vůbec poprvé. Toni Vilander předal Giambattistovi Giannoccarovi vůz na první pozici, ale Ital nezvládl na mokré dráze řízení a po úderu do zdi ze závodu odstoupil.

Vedení převzal Wendlinger s Peterem a Astonem týmu Race Alliance, kteří udrželi za svými výfuky s odstupem čtyř vteřin dvě Maserati stáje Vitaphone. Úspěšnější byli Bartels/Bertolini, jejich kolegové Davies/Biagi ztratili jen čtyři desetiny vteřiny.

Identický časový odstup dělil od stupňů vítězů i čtvrtý Saleen stáje Zakspeed, pilotovaný Bertem, Janišem a Monterminim.

Mugello, výsledné pořadí:

1

33

GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 3:00:43.799 86   149.74 2

1

GT1 Bertolini/Bartels Maserati MC12 GT1 3:00:48.522 86 4.723 149.68 3

2

GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 3:00:48.948 86 5.149 149.67 4

9

GT1 Bert/Montermini/Janis Saleen S7R 3:00:49.309 86 5.510 149.67 5

23

GT1 Babini/Pescatori Aston Martin DBR9 3:01:17.878 86 34.079 149.28 6

5

GT1 Piccini/Deletraz Aston Martin DBR9 3:01:47.401 86 1:03.602 148.87 7

4

GT1 Hezemans/Longin/Kumpen Corvette C6R 3:02:07.295 86 1:23.496 148.60 8

75

GT2 Riccitelli/Collard Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.150 83 3 LAPS 143.58 9

58

GT2 Melo/Bobbi Ferrari 430 GT2 3:02:27.184 83 3 LAPS 143.16 10

55

GT2 Sugden/Alexander Ferrari 430 GT2 3:00:54.062 82 4 LAPS 142.64 11

59

GT2 Aguas/Salo Ferrari 430 GT2 3:01:39.136 82 4 LAPS 142.05 12

63

GT2 Mullen/Niarchos Ferrari 430 GT2 3:01:30.357 81 5 LAPS 140.44 13

11

GT1 Balfe/Taylor Saleen S7R 3:02:45.595 81 5 LAPS 139.47 14

66

GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 3:02:22.647 80 6 LAPS 138.04 15

74

GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 3:02:29.503 79 7 LAPS 136.23 16

101

G2 Kuppens/Leinders Gillet Vertigo 3:01:54.726 78 8 LAPS 134.93 17

77

GT2 Rosina/Konopka Porsche 996 GT3 RS 3:01:16.625 77 9 LAPS 133.67 18

56

GT2 Kutemann/Gosse Ferrari 430 GT2 3:01:20.858 77 9 LAPS 133.62

Foto: annimages.com

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.