Až v sedmém závodě letošní sezony získal velký favorit šampionátu své letošní první vítězství, a to zásluhou stáje Race Alliance.
Na italském okruhu nepřálo startovnímu poli počasí, nicméně měnící se podmínky přinesly napínavé souboje a dramatická poslední kola tříhodinového závodu.
Po startu šel do čela Aston Martin domácího týmu Scuderia Playteam, který se zúčastnil závodu FIA GT vůbec poprvé. Toni Vilander předal Giambattistovi Giannoccarovi vůz na první pozici, ale Ital nezvládl na mokré dráze řízení a po úderu do zdi ze závodu odstoupil.
Vedení převzal Wendlinger s Peterem a Astonem týmu Race Alliance, kteří udrželi za svými výfuky s odstupem čtyř vteřin dvě Maserati stáje Vitaphone. Úspěšnější byli Bartels/Bertolini, jejich kolegové Davies/Biagi ztratili jen čtyři desetiny vteřiny.
Identický časový odstup dělil od stupňů vítězů i čtvrtý Saleen stáje Zakspeed, pilotovaný Bertem, Janišem a Monterminim.
Mugello, výsledné pořadí:
1
33
GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 3:00:43.799 86 149.74 21
GT1 Bertolini/Bartels Maserati MC12 GT1 3:00:48.522 86 4.723 149.68 32
GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 3:00:48.948 86 5.149 149.67 49
GT1 Bert/Montermini/Janis Saleen S7R 3:00:49.309 86 5.510 149.67 523
GT1 Babini/Pescatori Aston Martin DBR9 3:01:17.878 86 34.079 149.28 65
GT1 Piccini/Deletraz Aston Martin DBR9 3:01:47.401 86 1:03.602 148.87 74
GT1 Hezemans/Longin/Kumpen Corvette C6R 3:02:07.295 86 1:23.496 148.60 875
GT2 Riccitelli/Collard Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.150 83 3 LAPS 143.58 958
GT2 Melo/Bobbi Ferrari 430 GT2 3:02:27.184 83 3 LAPS 143.16 1055
GT2 Sugden/Alexander Ferrari 430 GT2 3:00:54.062 82 4 LAPS 142.64 1159
GT2 Aguas/Salo Ferrari 430 GT2 3:01:39.136 82 4 LAPS 142.05 1263
GT2 Mullen/Niarchos Ferrari 430 GT2 3:01:30.357 81 5 LAPS 140.44 1311
GT1 Balfe/Taylor Saleen S7R 3:02:45.595 81 5 LAPS 139.47 1466
GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 3:02:22.647 80 6 LAPS 138.04 1574
GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 3:02:29.503 79 7 LAPS 136.23 16101
G2 Kuppens/Leinders Gillet Vertigo 3:01:54.726 78 8 LAPS 134.93 1777
GT2 Rosina/Konopka Porsche 996 GT3 RS 3:01:16.625 77 9 LAPS 133.67 1856
GT2 Kutemann/Gosse Ferrari 430 GT2 3:01:20.858 77 9 LAPS 133.62Foto: annimages.com
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?