Až v sedmém závodě letošní sezony získal velký favorit šampionátu své letošní první vítězství, a to zásluhou stáje Race Alliance.
Na italském okruhu nepřálo startovnímu poli počasí, nicméně měnící se podmínky přinesly napínavé souboje a dramatická poslední kola tříhodinového závodu.
Po startu šel do čela Aston Martin domácího týmu Scuderia Playteam, který se zúčastnil závodu FIA GT vůbec poprvé. Toni Vilander předal Giambattistovi Giannoccarovi vůz na první pozici, ale Ital nezvládl na mokré dráze řízení a po úderu do zdi ze závodu odstoupil.
Vedení převzal Wendlinger s Peterem a Astonem týmu Race Alliance, kteří udrželi za svými výfuky s odstupem čtyř vteřin dvě Maserati stáje Vitaphone. Úspěšnější byli Bartels/Bertolini, jejich kolegové Davies/Biagi ztratili jen čtyři desetiny vteřiny.
Identický časový odstup dělil od stupňů vítězů i čtvrtý Saleen stáje Zakspeed, pilotovaný Bertem, Janišem a Monterminim.
Mugello, výsledné pořadí:
1
33
GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 3:00:43.799 86 149.74 21
GT1 Bertolini/Bartels Maserati MC12 GT1 3:00:48.522 86 4.723 149.68 32
GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 3:00:48.948 86 5.149 149.67 49
GT1 Bert/Montermini/Janis Saleen S7R 3:00:49.309 86 5.510 149.67 523
GT1 Babini/Pescatori Aston Martin DBR9 3:01:17.878 86 34.079 149.28 65
GT1 Piccini/Deletraz Aston Martin DBR9 3:01:47.401 86 1:03.602 148.87 74
GT1 Hezemans/Longin/Kumpen Corvette C6R 3:02:07.295 86 1:23.496 148.60 875
GT2 Riccitelli/Collard Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.150 83 3 LAPS 143.58 958
GT2 Melo/Bobbi Ferrari 430 GT2 3:02:27.184 83 3 LAPS 143.16 1055
GT2 Sugden/Alexander Ferrari 430 GT2 3:00:54.062 82 4 LAPS 142.64 1159
GT2 Aguas/Salo Ferrari 430 GT2 3:01:39.136 82 4 LAPS 142.05 1263
GT2 Mullen/Niarchos Ferrari 430 GT2 3:01:30.357 81 5 LAPS 140.44 1311
GT1 Balfe/Taylor Saleen S7R 3:02:45.595 81 5 LAPS 139.47 1466
GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 3:02:22.647 80 6 LAPS 138.04 1574
GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 3:02:29.503 79 7 LAPS 136.23 16101
G2 Kuppens/Leinders Gillet Vertigo 3:01:54.726 78 8 LAPS 134.93 1777
GT2 Rosina/Konopka Porsche 996 GT3 RS 3:01:16.625 77 9 LAPS 133.67 1856
GT2 Kutemann/Gosse Ferrari 430 GT2 3:01:20.858 77 9 LAPS 133.62Foto: annimages.com
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?