Sobota, 90 min. trénink: Ve druhém tréninku se časy postupně zlepšovaly a největší zásluhu na tom nesly týmy Zakspeed, Race Alliance Aston Martin a GLPK Carsport Corvette.
Po hodině byl zajetý nejlepší čas 1:14.152, který zajel český jezdec týmu Zakspeed, Jarek Janiš. Jarkovi letošní sezona sedí a to dokazují jeho výkony s vozem Saleen, se kterým si také velmi rozumí. „Bylo to dobré kolo, trať byla naprosto čistá,“ říká Jarek.
Na druhé pozici je se svými časy následovala posádka Corvette, kde závodí Longin – Kumpen – Hezemans a třetí Biagi – Davies s vozem Maserati MC12.
Je vidět, že v letošní sezoně všem plány doslova vyfoukl Jarek Janiš. Rozhodně je to hvězda letošní sezony. Držme mu palce!Výsledky 90. minutového tréninku:
P
Č
Tř.
Jezdec
Vůz
Čas
Kol
Rozdíl
Prům.
1
9
GT1
Bert/Janis
Saleen S7R
01:14.2
23
184.48
2
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans
Corvette C6R
01:15.1
16
0.977
182.08
3
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
01:15.5
38
1.348
181.19
4
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
01:15.9
47
1.741
180.25
5
5
GT1
Deletraz/Piccini
Aston Martin DBR9
01:15.9
38
1.75
180.23
6
38
GT1
Bouchut/Leuenberger
Lamborghini Murcielago
01:16.5
16
2.372
178.76
7
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
01:17.0
40
2.834
177.69
8
23
GT1
Pescatori/Babini
Aston Martin DBR9
01:17.0
40
2.839
177.68
9
11
GT1
Balfe/Taylor
Saleen S7R
01:17.9
49
3.743
175.62
10
62
GT2
Kinch/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
01:18.4
34
4.278
174.42
11
24
GT1
Gollin/Ramos
Aston Martin DBR9
01:18.6
36
4.458
174.02
12
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
01:19.7
46
5.513
171.71
13
63
GT2
Niarchos/Mullen
Ferrari 430 GT2
01:19.7
34
5.577
171.58
14
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
01:20.5
51
6.397
169.83
15
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
01:21.0
43
6.843
168.89
16
58
GT2
Bobbi/Melo
Ferrari 430 GT2
01:21.1
49
6.911
168.75
17
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
01:21.5
32
7.314
167.92
18
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
01:22.2
45
8.029
166.46
19
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
01:23.1
46
8.93
164.65
20
56
GT2
Gosse/Kutemann
Ferrari 430 GT2
01:23.9
49
9.738
163.07
21
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
01:24.3
15
10.159
162.25
22
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RS
01:24.6
52
10.414
161.76
Foto: FIAGT / DPPITento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.