Jarek Janiš se v závodu FIA GT v Dijonu po jednozávodové přestávce opět vrací k týmu Zakspeed, kde bude s vozem Saleen S7R bojovat o čelo šampionátu.
Šampionát FIA GT pokračuje po závodu v Paul Ricard na území Francie, šestý díl hostí Dijon. Jarek Janiš v něm znovu usedne do bílého Saleenu týmu Zakspeed, když se jezdcův manažer Antonín Charouz dohodnul s vedením týmům na nových podmínkách spolupráce. Mezitím také došlo k dohodě s Antonínem Herbeckem, který podepsal smlouvu s oběma Janiši na závod v Dijonu. Janiš je i přes jeden chybějící závod stále ve velmi dobré pozici v šampionátu, ve kterém je na čtvrtém místě.
Jarek Janiš: „Jsem moc rád, že bude opět závodit u Zakspeedu, protože máme velmi dobrý vůz a nadějně rozjetý šampionát. V Dijonu jsme testovali před začátkem sezony a byli jsme nejrychlejší, takže jsem optimistou. Také už nemáme žádné závaží za výsledky, takže máme cíle nejvyšší. Chtěl bych poděkovat panu Herbeckovi, že mě uvolnil. Hodně se těším na to, že mladší bratr Erik dostal šanci jet tento šampionát.“
Antonín Charouz: „Po závodu v Paul Ricard se tým Zakspeed ozval s novou nabídkou pro Jarka, kterou jsme akceptovali. Mezitím jsme podepsali smlouvu s Antonínem Herbeckem, který nicméně svolil k Jarkovu startu u Zakspeedu. Je škoda, že Jarek musel vynechat závod v Paul Ricard, ale snad naváže na výkony z předchozích podniků.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?