Jarek Janiš se v závodu FIA GT v Dijonu po jednozávodové přestávce opět vrací k týmu Zakspeed, kde bude s vozem Saleen S7R bojovat o čelo šampionátu.
Šampionát FIA GT pokračuje po závodu v Paul Ricard na území Francie, šestý díl hostí Dijon. Jarek Janiš v něm znovu usedne do bílého Saleenu týmu Zakspeed, když se jezdcův manažer Antonín Charouz dohodnul s vedením týmům na nových podmínkách spolupráce. Mezitím také došlo k dohodě s Antonínem Herbeckem, který podepsal smlouvu s oběma Janiši na závod v Dijonu. Janiš je i přes jeden chybějící závod stále ve velmi dobré pozici v šampionátu, ve kterém je na čtvrtém místě.
Jarek Janiš: „Jsem moc rád, že bude opět závodit u Zakspeedu, protože máme velmi dobrý vůz a nadějně rozjetý šampionát. V Dijonu jsme testovali před začátkem sezony a byli jsme nejrychlejší, takže jsem optimistou. Také už nemáme žádné závaží za výsledky, takže máme cíle nejvyšší. Chtěl bych poděkovat panu Herbeckovi, že mě uvolnil. Hodně se těším na to, že mladší bratr Erik dostal šanci jet tento šampionát.“
Antonín Charouz: „Po závodu v Paul Ricard se tým Zakspeed ozval s novou nabídkou pro Jarka, kterou jsme akceptovali. Mezitím jsme podepsali smlouvu s Antonínem Herbeckem, který nicméně svolil k Jarkovu startu u Zakspeedu. Je škoda, že Jarek musel vynechat závod v Paul Ricard, ale snad naváže na výkony z předchozích podniků.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.