Francouzské dějství šampionátu přineslo vzrušující souboj amerických vozů Chevrolet Corvette o první vítězství v letošní sezoně. Debutujícímu vítězství však napomohly problémy Maserati.
Posádka žlutého vozu C6 Kumpen / Hezemans / Longin stáje GLPK vyčkávala strategicky po dvě třetiny závodu na druhé pozici za vedoucím sesterským vozem pilotovaným Mentenem a Bellockem, kteří získali den předtím vůbec první pole position pro tým PSI Experience.
Po druhé zastávce v boxech ale došlo k výměně pořadí. V šampionátu FIA GT déle působící posádka si však zasloužené vedení musela náležitě chránit až pod šachovnicový praporek. V těsném závěsu se ztrátou tří vteřin protnul cílovou čáru vítězný vůz kvalifikace.
Úspěchu vozů Corvette, kterým francouzský okruh seděl od úvodních tréninků napomohly potíže Maserati stáje Vitaphone Daviese a Biagiho. Ti se na třetí pozici v cíli probili po startu z boxů přes celé startovní pole. Z pitlane začínali tříhodinovou stíhací jízdu poté, co se zapletli do kolize při cestě na startovní rošt.
Nejlepším zástupcem Aston Martin byla posádka Wendlinger / Peter rakouské stáje Race Alliance, jež byla poslední ve stejném kole s vítězným Chevroletem.
Ve Francii se opět na startu ukázal bývalý favorit šampionátu Lister Storm, ale jeho účast byla tentokrát opravdu symbolická, neboť po pouhých sedmi kolech byl ze hry venku.
Vedení v seriálu si po polovině odjetých závodů drží Bartels a Bertolini mezi jezdci a Vitaphone Maserati mezi týmy. Přes svoji neúčast na okruhu Paul Ricard patří Jarkovi Janišovi šesté místo.
Výsledky závodu
Průběžné pořadí jezdců GT1
Průběžné pořadí týmů GT1
Foto: DPPI / FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?