 
            Francouzské dějství šampionátu přineslo vzrušující souboj amerických vozů Chevrolet Corvette o první vítězství v letošní sezoně. Debutujícímu vítězství však napomohly problémy Maserati.
Posádka žlutého vozu C6 Kumpen / Hezemans / Longin stáje GLPK vyčkávala strategicky po dvě třetiny závodu na druhé pozici za vedoucím sesterským vozem pilotovaným Mentenem a Bellockem, kteří získali den předtím vůbec první pole position pro tým PSI Experience.
Po druhé zastávce v boxech ale došlo k výměně pořadí. V šampionátu FIA GT déle působící posádka si však zasloužené vedení musela náležitě chránit až pod šachovnicový praporek. V těsném závěsu se ztrátou tří vteřin protnul cílovou čáru vítězný vůz kvalifikace.
Úspěchu vozů Corvette, kterým francouzský okruh seděl od úvodních tréninků napomohly potíže Maserati stáje Vitaphone Daviese a Biagiho. Ti se na třetí pozici v cíli probili po startu z boxů přes celé startovní pole. Z pitlane začínali tříhodinovou stíhací jízdu poté, co se zapletli do kolize při cestě na startovní rošt.
Nejlepším zástupcem Aston Martin byla posádka Wendlinger / Peter rakouské stáje Race Alliance, jež byla poslední ve stejném kole s vítězným Chevroletem.
Ve Francii se opět na startu ukázal bývalý favorit šampionátu Lister Storm, ale jeho účast byla tentokrát opravdu symbolická, neboť po pouhých sedmi kolech byl ze hry venku.
Vedení v seriálu si po polovině odjetých závodů drží Bartels a Bertolini mezi jezdci a Vitaphone Maserati mezi týmy. Přes svoji neúčast na okruhu Paul Ricard patří Jarkovi Janišovi šesté místo.
Výsledky závodu
Průběžné pořadí jezdců GT1
Průběžné pořadí týmů GT1
Foto: DPPI / FIA GT
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?