Francouzské dějství šampionátu přineslo vzrušující souboj amerických vozů Chevrolet Corvette o první vítězství v letošní sezoně. Debutujícímu vítězství však napomohly problémy Maserati.
Posádka žlutého vozu C6 Kumpen / Hezemans / Longin stáje GLPK vyčkávala strategicky po dvě třetiny závodu na druhé pozici za vedoucím sesterským vozem pilotovaným Mentenem a Bellockem, kteří získali den předtím vůbec první pole position pro tým PSI Experience.
Po druhé zastávce v boxech ale došlo k výměně pořadí. V šampionátu FIA GT déle působící posádka si však zasloužené vedení musela náležitě chránit až pod šachovnicový praporek. V těsném závěsu se ztrátou tří vteřin protnul cílovou čáru vítězný vůz kvalifikace.
Úspěchu vozů Corvette, kterým francouzský okruh seděl od úvodních tréninků napomohly potíže Maserati stáje Vitaphone Daviese a Biagiho. Ti se na třetí pozici v cíli probili po startu z boxů přes celé startovní pole. Z pitlane začínali tříhodinovou stíhací jízdu poté, co se zapletli do kolize při cestě na startovní rošt.
Nejlepším zástupcem Aston Martin byla posádka Wendlinger / Peter rakouské stáje Race Alliance, jež byla poslední ve stejném kole s vítězným Chevroletem.
Ve Francii se opět na startu ukázal bývalý favorit šampionátu Lister Storm, ale jeho účast byla tentokrát opravdu symbolická, neboť po pouhých sedmi kolech byl ze hry venku.
Vedení v seriálu si po polovině odjetých závodů drží Bartels a Bertolini mezi jezdci a Vitaphone Maserati mezi týmy. Přes svoji neúčast na okruhu Paul Ricard patří Jarkovi Janišovi šesté místo.
Výsledky závodu
Průběžné pořadí jezdců GT1
Průběžné pořadí týmů GT1
Foto: DPPI / FIA GT
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?