Tomáš Enge dojel s týmem Aston Martin Racing BMS na čtvrtém místě ve čtyřiadvacetihodinovém závodu ve Spa. Jarek Janiš a Jan Charouz museli v poslední hodině ze závodu odstoupit, ...
přesto byli ještě klasifikováni na šestém místě třídy GT1. Závod posádek s českými jezdci nezačal nejlépe. V týmu Zakspeed rozjížděl závod Sascha Bert, jenže hned na něj čekala penalizace, protože vůz byl na startu příliš dlouho na zvedáku. Hladký začátek neměl ani tým BMS, který trápily problémy s brzdami, což si vyžádalo delší zastávku a to znamenalo ztrátu hned několika kol. Janiš s Charouzem se se Saleenem pohybovali po většinu závodu na dosah stupňům vítězů, po šesti i dvanácti hodinách byli klasifikováni na čtvrtém místě, což znamenalo dvakrát 2,5 bodu. Enge se svými kolegy po počátečních problémech postupovali vpřed, po šesti hodinách byli sedmi, po dvanácti už pátí.
Ještě po dvaceti hodinách byl Zakspeed na třetím místě, v další hodině však měl Janiš smůlu. Při předjíždění jednoho z pomalejších vozů GT2 došlo v zatáčce La Source ke kolizi, když soupeř zavřel na vnitřní straně jedoucího Janiše. Kontakt poškodil zavěšení kol a po dlouhé zastávce posádka klesla na páté místo, naopak Enge postoupil na čtvrté místo. Vůz Aston Martin DBR9 týmu BMS už fungoval velmi dobře a čtyřčlenná posádka udržela čtvrté místo až do cíle. Naopak Janis s Charouzem museli dopít kalich hořkosti až do dna, v poslední hodině závodu nevydržel motor jejich Saleenu, přesto byli klasifikováni na šestém místě ve třídě GT1. V průběžném pořadí šampionátu vedou dnešní vítězové Andrea Bertolini s Michaelem Bartelsem, za nimi jsou Andrea Piccini s Jean-Denis Deltrazem a Janiš s Bertem jsou třetí.
Tomáš Enge: „Na jedné straně jsem rád, že jsem si připsal další dokončený čtyřiadvacetihodinový závod, na druhou stranu mě mrzí počáteční problémy s brzdami. V průběhu závodu jsme zvláště v noci ukázali, že naše rychlost je dobrá, jenže v tu chvíli jsme už neměli šanci soupeře dohnat. Závod byl náročný, teď snad budu mít čas na odpočinek a doléčení zápěstí.“
Jarek Janiš: „Když po většinu závodu bojujete o stupně vítězů, tak vás šesté místo nepotěší. Z jízdy jsem měl dobrý dojem, když jsem byl za volantem, tak jsem patřil mezi nejrychlejší. Bohužel jsme ztratili poté, co mě jedno Ferrari zavřelo v La Source, přitom jsem byl pod ním na vnitřní straně a musel vědět, že jde o vůz jiné třídy. Vůz jel až do selhání motoru spolehlivě, je škoda, že jsme nevydrželi až do cíle. Celkově jsme získali důležité body, šampionát ještě není zdaleka rozhodnutý.“
Jan Charouz: „Můj první čtyřiadvacetihodinový závod se mi líbil, ačkoliv je to pochopitelně hodně únavné. V závodu jsem chytil dobrý rytmus a zvláště v noci jsem držel krok se soupeři, což bylo mým cílem. Při mých stintech jsem neměl žádné problémy, akorát jsem si musel dávat hodně velký pozor při předjíždění vozů slabších tříd, protože někdy nenechávali žádný prostor.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.