Tomáš Enge dojel s týmem Aston Martin Racing BMS na čtvrtém místě ve čtyřiadvacetihodinovém závodu ve Spa. Jarek Janiš a Jan Charouz museli v poslední hodině ze závodu odstoupit, ...
přesto byli ještě klasifikováni na šestém místě třídy GT1. Závod posádek s českými jezdci nezačal nejlépe. V týmu Zakspeed rozjížděl závod Sascha Bert, jenže hned na něj čekala penalizace, protože vůz byl na startu příliš dlouho na zvedáku. Hladký začátek neměl ani tým BMS, který trápily problémy s brzdami, což si vyžádalo delší zastávku a to znamenalo ztrátu hned několika kol. Janiš s Charouzem se se Saleenem pohybovali po většinu závodu na dosah stupňům vítězů, po šesti i dvanácti hodinách byli klasifikováni na čtvrtém místě, což znamenalo dvakrát 2,5 bodu. Enge se svými kolegy po počátečních problémech postupovali vpřed, po šesti hodinách byli sedmi, po dvanácti už pátí.
Ještě po dvaceti hodinách byl Zakspeed na třetím místě, v další hodině však měl Janiš smůlu. Při předjíždění jednoho z pomalejších vozů GT2 došlo v zatáčce La Source ke kolizi, když soupeř zavřel na vnitřní straně jedoucího Janiše. Kontakt poškodil zavěšení kol a po dlouhé zastávce posádka klesla na páté místo, naopak Enge postoupil na čtvrté místo. Vůz Aston Martin DBR9 týmu BMS už fungoval velmi dobře a čtyřčlenná posádka udržela čtvrté místo až do cíle. Naopak Janis s Charouzem museli dopít kalich hořkosti až do dna, v poslední hodině závodu nevydržel motor jejich Saleenu, přesto byli klasifikováni na šestém místě ve třídě GT1. V průběžném pořadí šampionátu vedou dnešní vítězové Andrea Bertolini s Michaelem Bartelsem, za nimi jsou Andrea Piccini s Jean-Denis Deltrazem a Janiš s Bertem jsou třetí.
Tomáš Enge: „Na jedné straně jsem rád, že jsem si připsal další dokončený čtyřiadvacetihodinový závod, na druhou stranu mě mrzí počáteční problémy s brzdami. V průběhu závodu jsme zvláště v noci ukázali, že naše rychlost je dobrá, jenže v tu chvíli jsme už neměli šanci soupeře dohnat. Závod byl náročný, teď snad budu mít čas na odpočinek a doléčení zápěstí.“
Jarek Janiš: „Když po většinu závodu bojujete o stupně vítězů, tak vás šesté místo nepotěší. Z jízdy jsem měl dobrý dojem, když jsem byl za volantem, tak jsem patřil mezi nejrychlejší. Bohužel jsme ztratili poté, co mě jedno Ferrari zavřelo v La Source, přitom jsem byl pod ním na vnitřní straně a musel vědět, že jde o vůz jiné třídy. Vůz jel až do selhání motoru spolehlivě, je škoda, že jsme nevydrželi až do cíle. Celkově jsme získali důležité body, šampionát ještě není zdaleka rozhodnutý.“
Jan Charouz: „Můj první čtyřiadvacetihodinový závod se mi líbil, ačkoliv je to pochopitelně hodně únavné. V závodu jsem chytil dobrý rytmus a zvláště v noci jsem držel krok se soupeři, což bylo mým cílem. Při mých stintech jsem neměl žádné problémy, akorát jsem si musel dávat hodně velký pozor při předjíždění vozů slabších tříd, protože někdy nenechávali žádný prostor.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.