24h Spa, závod: Dvacetičtyřhodinovka se nejlépe vydařila posádce Van De Poele/Bartels/Bertolini s vozem Maserati MC12,...
stíhaným na druhé pozici Aston Martinem DBR9 a posádkou Lemeret/Deletraz/Piccini/Fassler.
Rozhodně šlo o napínavý závod, který se definitivně rozhodl až v poslední hodině, když Maserati při své poslední zastávce vyjelo z boxů dřív jak Aston Martin DBR9 týmu Phoenix Racing, se kterým Maserati bojovalo o první pozici. Chevrolet Corvette CR6 závod dokončilo na pěkné třetí pozici, čímž způsobilo, že na každé pozici na pódiu byla zastoupena jiná značka.
Ve třídě GT2 dominoval tým AF Corse, kterého dva vozy Ferrari 430 GT2 obsadila první a druhou pozici v cíli. Třetí místo na bedně vyplnilo také Ferrari, tentokrát ovšem týmu Scuderia Ecosse.
Výsledky závodu 24 hodin Spa-Francorchamps
1
1
GT1
Van De Poele/Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
01:39.5
589
171
2
5
GT1
Lemeret/Deletraz/Piccini/Fassler
Aston Martin DBR9
03:21.0
589
01:41.5
170.8
3
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans/Mollekens
Corvette C6R
02:45.7
580
9 kol
168.26
4
23
GT1
Pescatori/Babini/Enge/Kox
Aston Martin DBR9
01:40.3
578
11 kol
167.81
5
34
GT1
Menten/Belloc/Bornhauser/Bouvy
Corvette C6R
01:50.7
565
24 kol
164.01
6
59
GT2
Salo/Aguas/Scheider
Ferrari 430 GT2
02:46.4
560
29 kol
162.46
7
58
GT2
Bobbi/Melo/Ortelli
Ferrari 430 GT2
02:46.9
557
32 kol
161.58
8
9
GT1
Bert/Janis/Montermini/Charouz
Saleen S7R
25:44.5
554
35 kol
164.95
9
62
GT2
Kinch/Kirkaldy/Franchitti
Ferrari 430 GT2
02:47.3
548
41 kol
158.97
10
80
GT2
Bleekemolen/Kane/Crevels
Spyker C8 Spyder GT2 R
03:43.5
541
48 kol
156.84
11
36
GT1
Kuismanen/Palttala/Dehez/Radermecker
Corvette C5R
01:50.5
530
59 kol
153.85
12
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr/Felbermayer/Reid
Porsche 996 GT3 RSR
03:19.8
530
59 kol
153.69
13
63
GT2
Niarchos/Mullen/Simonsen
Ferrari 430 GT2
02:47.7
524
65 kol
152.01
14
197
G2
Luhr/Maassen/Tiemann
Porsche 997 GT2
03:05.7
518
71 kol
150.24
15
111
G2
Bernhard/Lieb/Lamy
Porsche 997 GT2
03:05.7
512
77 kol
148.5
16
78
GT2
Lambert/Lefort/Goossens/Duez
Porsche 996 GT3 RS
03:43.0
512
77 kol
148.43
17
116
G3
Chaillet/Nef/Deman/Geoffroy
Dodge Viper Comp
01:41.9
511
78 kol
148.35
18
71
GT2
Severin/Romero/Ligonnet/Sundberg
Ferrari 430 GT2
01:42.7
510
79 kol
148.06
19
72
GT2
De Castro/Premoli/Barbaro
Porsche 996 GT3 RS
03:53.3
507
82 kol
146.97
20
195
G3
Duval/Kerkhove/Kelders/Nelissen-Grad
Porsche 997 GT3 Cup
02:23.6
504
85 kol
146.25
21
179
G2
De Radigues/Van Den Hove/Belmondo
Ferrari 360 Modena
01:44.6
498
91 kol
144.57
22
199
G2
Lichtner-Hoyer/Gruber/Engelhorn/Fumal
BMW GTR M3
05:55.1
492
97 kol
142.42
23
113
G3
Duqueine/Lesoudier/Rousselot/Wasover
Dodge Viper Comp
04:09.2
484
105 kol
140.27
24
117
G3
Levy/Levy/Mitieus/Tremblay
Porsche 996 GT3 Cup
04:22.9
481
108 kol
139.38
25
74
GT2
Moccia/Busnelli/Mowlem
Porsche 996 GT3 RSR
29:30.9
468
121 kol
151.9
26
194
G2
Penders/Lamot/Hemroulle
Porsche GT3 RS
03:06.3
464
125 kol
134.57
27
107
G2
Yvon/Stepec/Knapick/Muytjens
Chrysler Viper GTS-R
55:18.5
441
148 kol
147.04
28
121
G3
Van Hover/Grouwels/Schell
Porsche 996 GT3 Cup
03:01.2
437
152 kol
126.75
29
33
GT1
Wendlinger/Peter/Bouchut/Lechner
Aston Martin DBR9
11:18.8
413
176 kol
150.14
Neklasifikováni
--
2
GT1
Vosse/Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
46:00.1
44
D.N.F.
173.74
--
35
GT1
Soulet/Horion/Hart/Buncombe
Corvette C5R
09:43.9
52
D.N.F.
167.77
--
118
G3
Nozier/Brouard/Beau/Baron
Dodge Viper Comp
38:49.2
55
D.N.F.
144.94
--
114
G3
Reid/Khan/Van Splunteren/Dumarey
Dodge Viper Comp
46:09.0
125
D.N.F.
128.81
--
55
GT2
Sugden/Alexander/Martin/Daoudi
Ferrari 430 GT2
53:39.7
133
D.N.F.
134.57
--
75
GT2
Collard/Riccitelli/Dumas
Porsche 996 GT3 RSR
01:48.7
141
D.N.F.
139.91
--
56
GT2
Gosse/Kutemann/Malcher
Ferrari 430 GT2
37:14.1
144
D.N.F.
151.73
--
24
GT1
Gollin/Ramos/Lancieri/Malucelli
Aston Martin DBR9
36:31.8
179
D.N.F.
164.11
--
105
G3
Van Delm/Meert/Martin/Heymann
Porsche 996 RS Cup
54:34.4
232
D.N.F.
148.35
--
115
G3
Groppi/Seiler/Stancheris/Alessi
Aston Martin DBRS9
03:50.7
264
D.N.F.
101.95
--
52
GT2
Kaufmann/Moro/Jurasz/O'Young
Porsche 996 GT3 RSR
44:38.1
307
D.N.F.
127.9
--
110
G3
De-Gastines/Haezebock/Cloet
Porsche 997 GT3 Cup
56:47.9
388
D.N.F.
142.85
--
70
GT2
Gardel/De Simone/Drudi/Cioci
Ferrari 430 GT2
20:44.3
390
D.N.F.
156.84
--
101
G2
Leinders/Kuppens/D'Ambrosio
Gillet Vertigo
59:48.0
43
D.N.F.
150.23
Foto: annimages.comFelipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.