24h Spa, závod: Dvacetičtyřhodinovka se nejlépe vydařila posádce Van De Poele/Bartels/Bertolini s vozem Maserati MC12,...
stíhaným na druhé pozici Aston Martinem DBR9 a posádkou Lemeret/Deletraz/Piccini/Fassler.
Rozhodně šlo o napínavý závod, který se definitivně rozhodl až v poslední hodině, když Maserati při své poslední zastávce vyjelo z boxů dřív jak Aston Martin DBR9 týmu Phoenix Racing, se kterým Maserati bojovalo o první pozici. Chevrolet Corvette CR6 závod dokončilo na pěkné třetí pozici, čímž způsobilo, že na každé pozici na pódiu byla zastoupena jiná značka.
Ve třídě GT2 dominoval tým AF Corse, kterého dva vozy Ferrari 430 GT2 obsadila první a druhou pozici v cíli. Třetí místo na bedně vyplnilo také Ferrari, tentokrát ovšem týmu Scuderia Ecosse.
Výsledky závodu 24 hodin Spa-Francorchamps
1
1
GT1
Van De Poele/Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
01:39.5
589
171
2
5
GT1
Lemeret/Deletraz/Piccini/Fassler
Aston Martin DBR9
03:21.0
589
01:41.5
170.8
3
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans/Mollekens
Corvette C6R
02:45.7
580
9 kol
168.26
4
23
GT1
Pescatori/Babini/Enge/Kox
Aston Martin DBR9
01:40.3
578
11 kol
167.81
5
34
GT1
Menten/Belloc/Bornhauser/Bouvy
Corvette C6R
01:50.7
565
24 kol
164.01
6
59
GT2
Salo/Aguas/Scheider
Ferrari 430 GT2
02:46.4
560
29 kol
162.46
7
58
GT2
Bobbi/Melo/Ortelli
Ferrari 430 GT2
02:46.9
557
32 kol
161.58
8
9
GT1
Bert/Janis/Montermini/Charouz
Saleen S7R
25:44.5
554
35 kol
164.95
9
62
GT2
Kinch/Kirkaldy/Franchitti
Ferrari 430 GT2
02:47.3
548
41 kol
158.97
10
80
GT2
Bleekemolen/Kane/Crevels
Spyker C8 Spyder GT2 R
03:43.5
541
48 kol
156.84
11
36
GT1
Kuismanen/Palttala/Dehez/Radermecker
Corvette C5R
01:50.5
530
59 kol
153.85
12
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr/Felbermayer/Reid
Porsche 996 GT3 RSR
03:19.8
530
59 kol
153.69
13
63
GT2
Niarchos/Mullen/Simonsen
Ferrari 430 GT2
02:47.7
524
65 kol
152.01
14
197
G2
Luhr/Maassen/Tiemann
Porsche 997 GT2
03:05.7
518
71 kol
150.24
15
111
G2
Bernhard/Lieb/Lamy
Porsche 997 GT2
03:05.7
512
77 kol
148.5
16
78
GT2
Lambert/Lefort/Goossens/Duez
Porsche 996 GT3 RS
03:43.0
512
77 kol
148.43
17
116
G3
Chaillet/Nef/Deman/Geoffroy
Dodge Viper Comp
01:41.9
511
78 kol
148.35
18
71
GT2
Severin/Romero/Ligonnet/Sundberg
Ferrari 430 GT2
01:42.7
510
79 kol
148.06
19
72
GT2
De Castro/Premoli/Barbaro
Porsche 996 GT3 RS
03:53.3
507
82 kol
146.97
20
195
G3
Duval/Kerkhove/Kelders/Nelissen-Grad
Porsche 997 GT3 Cup
02:23.6
504
85 kol
146.25
21
179
G2
De Radigues/Van Den Hove/Belmondo
Ferrari 360 Modena
01:44.6
498
91 kol
144.57
22
199
G2
Lichtner-Hoyer/Gruber/Engelhorn/Fumal
BMW GTR M3
05:55.1
492
97 kol
142.42
23
113
G3
Duqueine/Lesoudier/Rousselot/Wasover
Dodge Viper Comp
04:09.2
484
105 kol
140.27
24
117
G3
Levy/Levy/Mitieus/Tremblay
Porsche 996 GT3 Cup
04:22.9
481
108 kol
139.38
25
74
GT2
Moccia/Busnelli/Mowlem
Porsche 996 GT3 RSR
29:30.9
468
121 kol
151.9
26
194
G2
Penders/Lamot/Hemroulle
Porsche GT3 RS
03:06.3
464
125 kol
134.57
27
107
G2
Yvon/Stepec/Knapick/Muytjens
Chrysler Viper GTS-R
55:18.5
441
148 kol
147.04
28
121
G3
Van Hover/Grouwels/Schell
Porsche 996 GT3 Cup
03:01.2
437
152 kol
126.75
29
33
GT1
Wendlinger/Peter/Bouchut/Lechner
Aston Martin DBR9
11:18.8
413
176 kol
150.14
Neklasifikováni
--
2
GT1
Vosse/Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
46:00.1
44
D.N.F.
173.74
--
35
GT1
Soulet/Horion/Hart/Buncombe
Corvette C5R
09:43.9
52
D.N.F.
167.77
--
118
G3
Nozier/Brouard/Beau/Baron
Dodge Viper Comp
38:49.2
55
D.N.F.
144.94
--
114
G3
Reid/Khan/Van Splunteren/Dumarey
Dodge Viper Comp
46:09.0
125
D.N.F.
128.81
--
55
GT2
Sugden/Alexander/Martin/Daoudi
Ferrari 430 GT2
53:39.7
133
D.N.F.
134.57
--
75
GT2
Collard/Riccitelli/Dumas
Porsche 996 GT3 RSR
01:48.7
141
D.N.F.
139.91
--
56
GT2
Gosse/Kutemann/Malcher
Ferrari 430 GT2
37:14.1
144
D.N.F.
151.73
--
24
GT1
Gollin/Ramos/Lancieri/Malucelli
Aston Martin DBR9
36:31.8
179
D.N.F.
164.11
--
105
G3
Van Delm/Meert/Martin/Heymann
Porsche 996 RS Cup
54:34.4
232
D.N.F.
148.35
--
115
G3
Groppi/Seiler/Stancheris/Alessi
Aston Martin DBRS9
03:50.7
264
D.N.F.
101.95
--
52
GT2
Kaufmann/Moro/Jurasz/O'Young
Porsche 996 GT3 RSR
44:38.1
307
D.N.F.
127.9
--
110
G3
De-Gastines/Haezebock/Cloet
Porsche 997 GT3 Cup
56:47.9
388
D.N.F.
142.85
--
70
GT2
Gardel/De Simone/Drudi/Cioci
Ferrari 430 GT2
20:44.3
390
D.N.F.
156.84
--
101
G2
Leinders/Kuppens/D'Ambrosio
Gillet Vertigo
59:48.0
43
D.N.F.
150.23
Foto: annimages.comJako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.