24h Spa, kvalifikace GT1: Pole position pro Proximus 24 Hours of Spa vybojoval Andrea Piccini s vozem Aston Martin DBR9.
Klasická dvacetiminutová kvalifikace byla nahrazena dvěma nočními a jednou denní kvalifikací, při kterých vozy strávili celkem 195 hodin na trati. Většina časů u mnoha týmů však byla zajeta hned v první kvalifikaci, kdy během noci spadly teploty dolů. V tu dobu zajel tým Phoenix Racing s vozem Aston Martin DBR9 top čas.
Andrea Piccinimu na to stačil čas 2:14.871. Po Chevroletu Corvette v Silverstone, Saleenu v Brně a Maserati v Oscherslebenu, je v Belgii již čtvrtá značka na Pole position. Piccini ve Spa zajel tak svoji druhou Pole position. Poprvé zde startoval první v roce 2002, tehdy ještě v BMS Scuderia Italia a vozem Ferrari 550 Maranello. Čas Picciniho byl jen o malinko pomalejší, než čas Michaela Bartelse z loňského roku (2:14.845).
„Bylo to velmi dobré kolo,“ vysvětluje Piccini. „Tým vykonal znamenitou práci na autě. Po testování jsme věděli, že to může dopadnout dobře. V tréninku jsme skutečně moc netlačily na výkon, chtěli jsme, aby auto bylo správně nastavené pro závod, no a večer jsme zajeli nejlépe.“
Sascha Bert s Jarkem Janišem odstartují do závodu ze šesté pozice a Tomáš Enge s vozem Aston Martin DBR9 ze čtvrté!Výsledky 24h Spa, kvalifikace GT1:Foto: annimages.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?