24h Spa, kvalifikace GP2: Andrew Kirkaldy vybojoval pro tým Scuderia Ecosse start letos již po čtvrté z Pole position.
Loni tato stáj v britském mistrovství vozů GT také čtyřikrát startovala z Pole position ve své třídě a jak je vidět, pokračuje ve skvělých výkonech i v šampionátu FIA GT. Skotský pilot Andrew Kirkaldy, abychom zprávu uvedli na pravou míru, bude startovat letos třikrát z první pozice (Silverstone, Oschersleben a nyní Spa), kdežto v Brně se to povedlo jeho týmovému kolegovi Timu Mullenovi.
Kirkaldy, který bude závodní kabinu vozu č. 62 Ferrari 430 GT2 sdílet ještě s Nathanem Kinchem a Marino Franchittim zajel čas 2:22.095, což je o desetinu rychlejší než druhý 58 AF Corse Ferrari 430 GT2 a pět desetin rychlejší než č. 63 Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2. Značka Ferrari tak ovládla třídu GT2, když obsadily tyto vozy prvních šest pozic na startu. První Porsche týmu Ebimotors s posádkou Collard a Riccitelli skončilo sedmé před osmým Spyker Squadron Spyker C8 Spyder.Výsledky kvalifikace GT2:Foto: annimages.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?